OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 12:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 10.05.2018, 12:15 
Offline
Kecálek

Registrován: 22.08.2013, 07:10
Příspěvky: 151
Has thanked: 0 time
Been thanked: 10 times
atarin by Techno Lab
http://www.pouet.net/prod.php?which=75986

Technically this is very special. For people from other platforms: ZX Spectrum is lagging behind in terms of digital sounds and similar tricks, because ZX Spectrum comes with no timers (except from the frame interrupt). Hence, digital sounds on ZX Spectrum are seriously annoying to make, they are basically "raster effects" that have to be timed to a single t-state. Well, this new replayer supports samples, duty cycle emulation and few other Atari ST-style tricks. One day this may even become maZXymizer.

Takze experti .. co na to hovorite.
https://cygnus.speccy.cz/popis_samplovany-zvuk.php


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.05.2018, 17:07 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 05.09.2013, 14:08
Příspěvky: 1067
Bydliště: Smolenice
Has thanked: 130 times
Been thanked: 473 times
Princip je ten, ze do jedneho z kanalov AY sa vali ovela viac dat ako pri klasickej 50Hz rutine. Proste player ma vlastny timer. Idu s tym robit sialene zvuky.

_________________
To err is human, but to really foul things up requires a computer.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.05.2018, 17:11 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:27
Příspěvky: 1029
Has thanked: 444 times
Been thanked: 155 times
Není mně tam jasné co znamená "classic Atari SID effect". SID má přeci Commodore,ne?
Už se mi to asi všechno plete.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.05.2018, 17:31 
Trafo píše:
Není mně tam jasné co znamená "classic Atari SID effect". SID má přeci Commodore,ne?
Už se mi to asi všechno plete.


To teda davej bacha. Ja preci vzdy delal jen na SIDu a mam jen atarko.


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 10.05.2018, 18:13 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 05.09.2013, 14:08
Příspěvky: 1067
Bydliště: Smolenice
Has thanked: 130 times
Been thanked: 473 times
Domnienka sa potvrdila - vznika Vortex Tracker 3, ktory to bude vediet:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=1ZTGlUpjcao[/youtube]

Od druhej minuty tam pusta solo ten "SID" kanal. Za normalnych okolnosti to vie len Atari ST. Tam to cele vzniklo, kedze AY tam vie hrat trebars aj na 200Hz.

_________________
To err is human, but to really foul things up requires a computer.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.05.2018, 18:43 
Offline
Kecálek

Registrován: 22.08.2013, 07:10
Příspěvky: 151
Has thanked: 0 time
Been thanked: 10 times
kto vie, odpovie.

Kolko volneho pracovneho casu ostane pre zvysok softu ked taky player bezi, iba nejaka "staticka" demo grafika alebo to speccy utiahne ako podmaz zvuk v nejakej hre, teda s hernou logikou, sprajtami, koliziami a vsetkym.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.05.2018, 18:48 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 05.09.2013, 14:08
Příspěvky: 1067
Bydliště: Smolenice
Has thanked: 130 times
Been thanked: 473 times
Vela nie. Vidis, ze je tam len atributovy efekt a jednoduchy text. Cize asi to iste co sme mali v Eklhaft 2. Viac sa jednoducho nestiha.

_________________
To err is human, but to really foul things up requires a computer.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.05.2018, 18:54 
Offline
Kecálek

Registrován: 22.08.2013, 07:10
Příspěvky: 151
Has thanked: 0 time
Been thanked: 10 times
chapem, takze pre staticky obsah ale aj dobre hudbicky potesia, uvidime ci ten vyssie spominany Vortex tracker 3 bude a co realne dokaze.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.05.2018, 21:07 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Dle mého laického posouzení se tímhle ZXko hudebně dotáhlo/předběhlo další 8 bity. A nejlepší na tom je to, že na to není potřeba žádná další HW úprava. Spectristi opravte mne, když se pletu... .

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.05.2018, 21:48 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2331
Has thanked: 303 times
Been thanked: 637 times
Nezní to zas tak špatně, některé kousky naznačují hodně zajímavé možnosti, ale asi si budu muset počkat na skladbu, která se líp trefí do mého vkusu.

Jestli to je vykradené, nebo ne, je mi jedno. Pokud někdo cizí kód nebo nápad použije novým kreativním způsobem, tak jen do toho. Jinak bychom se za chvíli mohli handrkovat, jestli třeba blikání dvěma VRAM (a co teprv skrolující text!) je obšlehnuté nebo ne...

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11.05.2018, 09:32 
tak oprava mého názoru, nedalo mi to a poslechl sem si to ještě jednou, dvakrát a pak sem si to stáhl :) Sice pořád nevim, co to má co společného se zvukem atárka, ale ta skladba je suprová, chtělo si ji to trochu naposlouchat a nejen basová linka je super :)


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 11.05.2018, 11:59 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 05.09.2013, 14:08
Příspěvky: 1067
Bydliště: Smolenice
Has thanked: 130 times
Been thanked: 473 times
Bože dobrý pomoc! Budú niekedy tvoje príspevky aj k veci? Alebo len já, já, já.... Keby si si pozrel video z linku na Pouet hneď v úvodnom príspevku, nemusel si myslieť. Vedel by si to.

_________________
To err is human, but to really foul things up requires a computer.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11.05.2018, 12:50 
Offline
Kecálek

Registrován: 22.08.2013, 07:10
Příspěvky: 151
Has thanked: 0 time
Been thanked: 10 times
Poison píše:
.. sice pořád nevim, co to má co společného se zvukem atárka, ale ta skladba je suprová, chtělo si ji to trochu naposlouchat a nejen basová linka je super :)


AY chip, ktory sa okrem speccy nachadza aj v inych masinach, napriklad v Atari ST je mozne este trochu vydusit, tym ze sa cez kanaly prezenie viac dat, rozumej namiesto 50hz "vzorkovania" aj ta 200ka ako pri estecku. Vzniknu zaujimave zvuky, ktore zneju inak ako ta klasicka AY, zneju aj ako SID. Podobne techniky sa teraz snazia viac rozpracovat aj pre speccy.

http://yerzmyey.i-demo.pl/
"Atari ST can use this chip with 200hz of speed which gives the Atarians better audio effects due to their more powerful CPU - 16-bit, 8MHz. Cry cry!!)."

http://cube.gfxile.net/t/files/sndh/!Cube%20-%20Blink.mp3
- atari ST ukazka: skladba Blink "200hz", maxYMiser tracker

Do roka a do dna tu mozno bude nieco ako maxAYiser pre speccy, tak.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11.05.2018, 13:03 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:27
Příspěvky: 1011
Has thanked: 231 times
Been thanked: 221 times
Trafo píše:
Není mně tam jasné co znamená "classic Atari SID effect". SID má přeci Commodore,ne?
Už se mi to asi všechno plete.


Pro vysvětlení, kdo neví, o co jde. Jedná se o tzv. "SIDsound efekt", používaný na Atari ST. Zatímco Atari ST dokáže díky výkonu a čítačům takto deformovat průběhy ve všech třech kanálech čipu YM, na ZX stíháme jen jeden kanál. Přehrávání zatěžuje CPU ZX Spectra a tak se během přehrávání takové hudby nedá stihnout nic moc navíc. K reprodukci takové hudby je potřeba podobná technika, jako se aplikuje u tzv. multicoloru, jen se zde nejedná o barvy, ale o zvuk.

První pokus o přehrání SIDsoundové hudby na ZXS je hodně stará záležitost z nějakého ZlínConu (rok 2003) v demu DigiSID.
http://www.pouet.net/prod.php?which=11147
Další demo Eklhaft 2 vzniklo i se strohým grafickým efektem (nutno počkat na part 2, nelze odmáčknout klávesou).
http://www.pouet.net/prod.php?which=54501

_________________
Have you played ATARI today?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11.05.2018, 14:35 
Offline
Kecálek

Registrován: 22.08.2013, 07:10
Příspěvky: 151
Has thanked: 0 time
Been thanked: 10 times
https://www.youtube.com/watch?v=OkslG1SBRo8

"The digidrums take about 25-35%. The SID effect needs much higher cpu computation but the effect is not as complex as the first one (color cycling and page flipping), And if I'm not wrong it uses an interrupt player. There' s another player for the amstrad plus (see my killmax video) that uses the dma processor, supports 2 sid voices and takes almost no cpu time."

Amstrad CPC to je ako speccy, takze sa to da porovnat. DMA standardne nemame, ma ho SpecNext /plus rychlejsie CPU, lepsie interupty, 4xDAC, copper audio streaming a speci instrukcie aj pre to DMA/, tam pojdu robit so zvukom psie kusy.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz