OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

Reklama!

Právě je 14 pro 2018, 05:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 17 lis 2017, 22:50 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 22:10
Příspěvky: 190
Has thanked: 12 times
Been thanked: 42 times
SCjoe píše:
Antony, :thumbup: ,prosim napis blizsi technicke info...

Ako je v popise videa na YT:
Hudba je z Atari ST, grafika je z Amigy (rovnaká ako Atari).

Grafiku som dosť opravoval.
Beží to na 6.25 fps.
Loader si zistí na akom HW beží a podľa toho sa spustí hra:
1. verzia pre Sam Coupe 512K
2. verzia pre Sam Coupe 256K+ExtMem (stačí 512K od stranky 0).

Verzia bez externej pamäte má len jednu vrstvu pozadia (oblaky sa pohybujú s pozadím) a potrebná grafika sa pred každým kolom dohráva z disku.
Verzia s externou pamäťou sa nahrá celá a po spustení už disk nepotrebuje.
Hra bude používať DOS ktorý som prinútil nahrávať súbory priamo aj do externej pamäte.

Zrýchľovať to nechcem, pretože aj na Amige to beží na 6.25 fps a celé je to robené na túto rýchlosť. A vlastne toto bol dôvod, že som sa rozhodol urobiť konverziu na Sama.
Grafiku sprajtov kaziť tiež nemá zmysel, lebo som sa s nimi dosť babral aby boli krajšie ako na Amige a Atari (hlavne bez chýb). Vykresľovanie sprajtov som zmákol myslím dobre.
Vylepšil som akurát krok posuvu pozadia z 16 na 8 pixlov. Jemnejšie to nejde, lebo sprajty skáču tiež po 8 pixlov. No a scroll oblohy nemá ani Amiga, tak som nad tým ani neuvažoval.
Ešte rozmýšľam nad streľbou, to je asi na Atari lepšie urobené.
No ale zatiaľ ešte stále treba niečo doladiť a ja neviem čo. A tak, keď mám dobrú chvíľku, tak čumím do kódu a skúšam. Mimochodom už som odstránil jednu chybu o ktorej možno ani Amigisti nevedia. Pri určitej konštalácii sprajtov sa mi podarilo vybehnúť z obrazovky, no a ono to robilo to isté aj na Amige. Atari bude robiť to isté, lebo program je takmer rovnaký ako na Amige. Na Samovi už nie.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 18 lis 2017, 00:23 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 22:10
Příspěvky: 190
Has thanked: 12 times
Been thanked: 42 times
VELESOFT píše:
Jak je to s ovladanim ?

Neviem čo máš na mysli.

Výber ovládania je v menu:
Player1: Keyboard (šípky+Cntrl) alebo Joystick1 (67890)
Player2: Keyboard, Joystick1 alebo Joystick2 (12345)

Na Atari sa berie "Fire" hneď po stlačení a pre opakovanú streľbu stačí podržať, ale na Amige sa berie "Fire" po stlačení a uvoľnení tlačidla.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 18 lis 2017, 12:25 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 11 čer 2013, 14:27
Příspěvky: 1614
Has thanked: 1019 times
Been thanked: 282 times
Antony/DTA píše:
verzia pre Sam Coupe 512K

To je skvele. Cekal jsem, ze minimum bude alespon jeden mega ExtMem/FastRAM.

Antony/DTA píše:
Hra bude používať DOS ktorý som prinútil nahrávať súbory priamo aj do externej pamäte.

Kdysi takhle patchnuli MasterDOS.
Pocitam, zes upravil BDOS... a bezi to na disketarne/starem Atoum/Atomu Lite(+)/Trinity?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 18 lis 2017, 14:02 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29 čer 2013, 15:52
Příspěvky: 1455
Has thanked: 17 times
Been thanked: 241 times
Po vizualni strance parada, libi se mi to :-) Jen jsem si rikal, ze kdyby listy stromu byly zelene, hodne by to ozivilo. Pripadne misto zelene nejaka vice zluta, ktera by mohla sednout k odstinum hnede. Paletu tam asi neprepinas, 16 statickych barev, ne ?

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 18 lis 2017, 14:39 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 22:10
Příspěvky: 190
Has thanked: 12 times
Been thanked: 42 times
SCjoe píše:
Antony/DTA píše:
Hra bude používať DOS ktorý som prinútil nahrávať súbory priamo aj do externej pamäte.

Kdysi takhle patchnuli MasterDOS.
Pocitam, zes upravil BDOS... a bezi to na disketarne/starem Atoum/Atomu Lite(+)/Trinity?

Nie, nie, žiaden patch, normálny SAMDOS.
DOS vie nahrať súbor do stránky v sekcii C, kde môže byť pripojená externá pamäť.
Súbor však nemôže presahovať do ďalšej stránky, pretože DOS ani nevie, že nahráva do externej pamäte a tak si prestránkuje internú pamäť, čo nemá vlastne žiaden efekt. No a ja mám všetky súbory do 16KB, takže sa nemusí stránkovať. No a ešte je tu jedna vec - tak trochu chyba Sam Coupé. Keď je pripnutá externá pamäť tak sa nedá pripnúť ROM1 v sekcii D. To je blbé, pretože DOS používa ROM0, ROM0 pri stránkovaní povolí prerušenie a program prerušenia si akože pripne ROM1 a skočí do Externej pamäte. Takže pred volaním dosu treba skopírovať ROM1 do externej pamäte v sekcii D. Dobré, čo?

VELESOFT píše:
Po vizualni strance parada, libi se mi to :-) Jen jsem si rikal, ze kdyby listy stromu byly zelene, hodne by to ozivilo. Pripadne misto zelene nejaka vice zluta, ktera by mohla sednout k odstinum hnede. Paletu tam asi neprepinas, 16 statickych barev, ne ?

Tie listy sú také jesenné, lebo zelená farba ani v palete nieje. Paleta je statická 15 farieb + priehľadná. Bonus level používa celú paletu 16 farieb, ale v pôvodnej Atari/Amiga verzii nie.
Mimochodom nepodarilo sa mi zistiť, kto robil grafiku. Hudba aj programovanie má kredity aj v exe súbore, ale za tú odfláknutú grafiku sa asi autor hanbil podpísať. Myslím, že to bola skupina Blue Turtle, ale nikde o tom nieje ani zmienka.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 18 lis 2017, 23:49 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29 čer 2013, 15:52
Příspěvky: 1455
Has thanked: 17 times
Been thanked: 241 times
Koukam, ze na cernem pozadi vypadaji sprajty postav o dost lepe, protoze je neviditelna jejich cerna kontura. Pri hre pak postava pusobi takovym vic (kreslenym) dojmem a postave kontura pridava na objemu. Dalo by se udelat video s vypnutym pozadim, ciste cernocerna tma + sprajty ? Chapu, ze bez kontury by se slevala postava s pozadim, protoze jsou zde podobne i stejne barvy z jedine palety, tak to ani jinak nejde.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 19 lis 2017, 10:20 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 11 čer 2013, 14:27
Příspěvky: 1614
Has thanked: 1019 times
Been thanked: 282 times
Antony/DTA píše:
Tie listy sú také jesenné, lebo zelená farba ani v palete nieje.

A to mel mit samik barev puvodne jen 64...
Rekl bych, ze je to poznat i na pojmenovani barev, viz http://sam.speccy.cz/gfxm4.html


Přílohy:
sam-pal.png
sam-pal.png [ 8.6 KiB | Zobrazeno 2300 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 19 lis 2017, 12:04 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 22:10
Příspěvky: 190
Has thanked: 12 times
Been thanked: 42 times
SCjoe píše:
Antony/DTA píše:
Tie listy sú také jesenné, lebo zelená farba ani v palete nieje.

A to mel mit samik barev puvodne jen 64...
Rekl bych, ze je to poznat i na pojmenovani barev, viz http://sam.speccy.cz/gfxm4.html

No myslel som paletu 16 farieb zvolených pre hru, Sam samozrejme zelenú farbu v celkovej palete má.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 19 lis 2017, 13:30 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 11 čer 2013, 14:27
Příspěvky: 1614
Has thanked: 1019 times
Been thanked: 282 times
Paleta je OK, teda verna podle amigy a atarka... jinak bych rekl divna, ale vernost originalu je dulezita, vzdycky mam rad, kdyz se na predvadecce amigisti nedivi grafice, ale jen ptaji, ze ty samply zneji u sama nejak divne... :lol:

Pokud jine barvy, tak inspirace arcade verzi
a v takovem arcade modu vynechat hudbu a nahradil ji zvuky kopu, uderu a vykriku...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 19 lis 2017, 21:21 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 22:10
Příspěvky: 190
Has thanked: 12 times
Been thanked: 42 times
Tento obrázok má 76 farieb.
Příloha:
Street_Fighter.png
Street_Fighter.png [ 18.13 KiB | Zobrazeno 2868 krát ]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 20 lis 2017, 08:18 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 11 čer 2013, 14:27
Příspěvky: 1614
Has thanked: 1019 times
Been thanked: 282 times
Antony/DTA píše:
Tento obrázok má 76 farieb.

A samovska verze?
4 odstiny modre
4 odstiny pletove/hnede
2 odstiny sedi, bila, cerna
+ cervena a dalsi?

Pridani cervene do listi stromu by hru ozivilo.
Ale uz by to nebyl original...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 20 lis 2017, 11:03 
Offline
Stydlín

Registrován: 22 dub 2016, 10:32
Příspěvky: 7
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
@Antony/DTA Krásná práce ten Street Fighter :thumbup: Na Sama moc "AAA" her není, tak bych po čase zase provětral Simcoupe. Mimochodem, nešlo by dat zdroják třeba na Github. Byl by to dobrý studijní materiál, někoho třeba napadne nějaké vylepšení... No a někdo by mohl udělat verzi bez copyrightové grafiky.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 18 pro 2017, 17:53 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 18:23
Příspěvky: 1263
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 246 times
Been thanked: 441 times
Antony/DTA píše:
Je to asi najvhodnejšia téma pre tento príspevok. Neznamená to však,
že hra bude niekedy dokončená, aj keď by som si to prial.
Ide len o skúšku toho, čo dokáže SAM Coupe s externou pamäťou.
phpBB [video]


Antony je se hrou Stardust Special Mission uveden v knize Crash Annual 2018 v článku Games in development. Není to velká motivace se k té hře pak vrátit? :-)
https://www.fusionretrobooks.com/collec ... nnual-2018

_________________
ZX Spectrum, Amiga


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 31 pro 2017, 21:39 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 22:10
Příspěvky: 190
Has thanked: 12 times
Been thanked: 42 times
Street Fighter 1 je tu:
https://www.worldofsam.org/products/street-fighter-1


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 01 led 2018, 12:43 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29 čer 2013, 15:52
Příspěvky: 1455
Has thanked: 17 times
Been thanked: 241 times
Moc rád bych na SAM COUPE viděl například hru LAST NINJA 1,2,3, nebo treba QUADRAX. ;-)

Last Ninja by mohl vypadat jako na Amize:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mNDsIBYk1d0[/youtube]

A klidne bych se vubec neomezoval v grafice. Pozadi obrazovky je prakticky staticke, bez animaci, takze bych misto skladani obrazovky z opakujicich se bloku grafiky ponechal obrazovky jako jeden celek (zkomprimovane). Jen na par mistech v kazde obrazovce je treba maskovat sprajty, kdyz postava zajde treba za roh,sloup, nebo pokud na ceste lezi predmet. Kazda obrazovka ma jen par takovych mist. Ramka SAMa by se spis pouzila pro animovane sprajty hracu. Procesor by plynulou animaci postav vzhledem k jejich velikosti a poctu snad zvladl. Tim, ze by pozadi nebylo skladane, mohlo by mit daleko lepsi detaily a rozmanitejsi. Paleta by se v nekterych mistech menila v konkretnim bloku mikroradku (napriklad pro spodni menu, ale i na herni plose). Obrazovka, resp. blok obrazovek pro cely level, by se nacetl do SAM ram (512kB = nacte cely level / 256kB = po obrazovce). Ale pri dnesnich moznostech by to mohlo byt lepsi nez na Amize :-)

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 32 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz