OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 14:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 06.02.2014, 17:40 
VELE rataj s mojou podporou... Ze urobim 3D pre:
1. 3D printer krabicku
2. Laser cutter krabicku
3. Formu pre odlievanie z modelarskych hmot


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 06.02.2014, 21:58 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Zalozil jsem radeji samostane vlakno, kde muzeme resit kryty na novy klon. Tady se to zacina moc plnit vsim moznym. Takze dalsi typy na kryt radeji uz sem:
http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=65&t=1688.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.03.2015, 00:40 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Ted se podivame na graficke rezimy. V novem klonu budou minimalne vsechny 4 mody co ma original SAM, a mozna i neco navic :-)

MODE 4 - to je nejpodporovanejsi a nejlepsi graficky rezim. Co pixel, to samostatna barva. Struktura dat a videoram je velice jednoducha. Data jsou ve videoramce usporadana pekne plynule za sebou. Kazdy bajt obsahuje 8bitu a po nacteni ho ULA(ASIC) rozdeli na dve poloviny = D7-D4 tvori cislo barvy leveho pixelu a D3-D0 zase cislo barvy pixelu praveho (kazdy bajt tvori dvojici pixelu, proto uvadim levy/pravy). Cislo barvy je 4 bitove a muze mit hodnotu od 0 do 15, cili 16 kombinaci. Tyto 4 bity dale vedou pres MUX na adresove linky A0-A3 u rychle pameti sram, ktera pak vraci pro kazdou ze 16ti barev 1 byte obsahujici novou RGB hodnotu (2 bity pro kazdou ze slozek R,G,B a jeden bit navic jako INTENZITA/bright). Ano pocitate dobre, jen 7 bitu je vyuzito pro barvu a posledni bit bajtu je nepouzity/ignorovan a SAM tak ma prave onech 128 barev (puvodne mel mit jen 64). Toho by se dalo u klonu vyuzit a na D7 povesit dalsi barevnou slozku. Ale zpet v veci. Nove nactena hodnota z rychle pameti SRAM se zapise do CPLD a to ji pak posle k kazdym taktem 6MHz na RGB vystup pro monitor. Rozliseni v modu 4 je 256x192, 1 byte na 2 pixely = 128 bajtu na mikroradek = 24kB (24576 bytes) dat pro kompletni obrazovku.

MODE 3 - je velice podobny modu 3, az na ten rozdil, ze ma dvojnasobne rozliseni horizontalne - 512x192. Videoram i zde ma 24kB jako v modu 4 a data jsou usporadana zase pekne linearne. Opet je kazdy nacteny bajt rozdeleny na barevne pixely, ale tentokrat na 4. Bajt je deleny na 4 pixely a kazdy pixel ma 2 bity, coz odpovida hodnotam 0-3 (4 barvy maximalne). D7-D6, D5-D4, D3-D2, D1-D0. Takto je tvorena skupina ctyr barevnych pixelu zprava doleva. Dvoubitova hodnota kazdeho pixelu je poslana na adresy A0-A1 u rychle pameti sram, ktera opet vraci 1 byte s novou RGB hodnotou (jeji rozlozeni je shodne s modem 4). Vyssi adresy A2-A3 jsou u sramky zdanlive nepouzite, ale jsou sem privedeny bity zapsane na port 251. D5 z portu 251 vede na A2 sramky a D6 z portu 251 vede na A3 sramky. Toto je vymozenost pouzitelna jen v tomto modu. A co se tim vlastne ziska ? Mod 3 ma sice hi-res grafiku, ale jen ctyri barvy z celkove palety 128 barev. I presto se da v modu 3 nastavit paleta pro vsech 16 barev, ikdyz jen 4 barvy z techto 16ti je zobrazitelnych v jeden okamzik. Zmenou stavu D6 a D5 na portu 251 vlastne zapiseme hodnotu 0-3, ktera prepina mezi ctyrma prednastavenyma paletama. Jedinym outem se da zmenit paleta pro vsechny 4 barvy. Pro rychle graficke efekty to neni moc dobre pouzitelne, ale da se tim velice rychle prepinat paleta. U klonu by se toho dalo zase vyuzit a D6+D5 by mohlo fungovat i v jinych grafickych modech jako prepinace celych palet (D6+D5 by se privedly na vyssi sram adresy A4 a A5). Mod 3 bude 2x casteji vycitat data ze sramky s paletou a data sram vedou opet do CPLD, ktere je pod posila na RGB vystup pro monitor, tentokrat s taktem 12MHz (2x rychleji nez mod 4)

MODE 1 - klasicky ZX rezim s atributovym omezenim a rozlisenim 256x192. Popisovat to presne nebudu, to asi kazdy zna. Videoram data jsou zprehazena a linearne usporadane jsou jen atributy 768 bytes na konci videoram. ULA (ASIC) nacte vzdy 1 byte grafiky + 1 byte atribut s barvou. Interne si pomoci multiplexeru obarvi jednickove bity a nulove bity oddelene podle stavu bitu v atributu. Takto obarvene pixely posila s na adresy A0-A3 (R,G,B,I bity = 16 barev) sramky, ktera opet vraci nove RGB hodnoty. Ty CPLD dale pod taktem 6MHz posila na RGB vystup pro monitor. V tomto rezimu by melo ULE stacit vycitat data z videoram 2x mene nez v modech 3 a 4, protoze na vykresleni osmi pixelu je treba nacist jen dva bajty (grafika+barva). Paleta se da samozrejme nastavit tak, aby vypadala jako barvy na ZX a vlastne se to tak i dela v ZX emulatorech, ci pri spoustneni jakehokoli ZX software. Ale kdo chce, muze si paletu ZX barev zamerne zmenit. Zatim toho vyuziva jen muj SNAPER 128.

MODE 2 - jde o hardwarovy multicolor podobne jako ma TIMEX 2048. Je to vlatne ZX rezim, ale s atributy se snizeniu vyskou na 1 pixel (rozmet 8x1 pixel). SAM to má ale trochu jinak nez timex. Videoram data jsou zde totiz linearne (nema zprehazene radky jako mod 1). Prvnich 6144 bytes je pixelova cast videoram a dalsich 6144 bytes je atributova cast. Zde kazdemu pixelovemu bajtu nalezi jeden atributovy bajt, lezici na adrese o 6144 bajtu vyssi. Vycitani dat z videoram je stejne rychle(pomale) jako v modu 1 a i zpracovani barev je identicke. Mod 1 vznikl z modu 2 pouhym zprehazenim adresovych vodicu v multiplexeru uvnitr uly.

Tak to byl vycet svech existujicich grafickych rezimu na original SAM COUPE. Na klonu planuji jeste pridani dalsich rezimu jako treba 256x192 kde kazdy bajt pripada na jeden pixel = 256 barev. Pripadne rezimu 512x192 na 16 barev pro pixely. Textovy rezim v techto modech bude samozrejmosti, prace s takto objemnou videoram by byla casove prilis narocna a procesor by musel bezet neustale v turbo rezimu.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.03.2015, 07:48 
Offline
Radil

Registrován: 18.10.2014, 23:10
Příspěvky: 377
Has thanked: 28 times
Been thanked: 120 times
Pozor na vymenene bity pixelov v mode 3:

D7 -> A0 pixel 0 (left)
D6 -> A1 pixel 0 (left)
A2 & A3 from HMPR
D5 -> A0 pixel 1
D4 -> A1 pixel 1
A2 & A3 from HMPR
atd.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.03.2015, 14:47 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
danhard píše:
Ty palety budou zabírat asi 1/2 toho CPLDčka :)

v cpld zadne palety nejsou, komplet je vse ve sram

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.03.2015, 16:31 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 16.06.2014, 12:23
Příspěvky: 3676
Bydliště: Jesenice u Prahy
Has thanked: 28 times
Been thanked: 280 times
Aha, myslel jsem, že je to stejně, jako asic v původním SAMovi.
Když je tam podstatně rychlejší pamět, tak se s tím dají dělat jiná kouzla :)

Hezky zpracovaný přehled barevných zobrazovacích možností
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_8- ... te_note-11

_________________
Diagnóza: Touretteův syndrom, Koprolálie, Dyslexie, Obsedantně kompulzivní porucha.
Kalkulačky: Privileg PR56, TI51-III, TI57, TI58, TI59, TI83, TI-83 Premium CE, TI89
Počítadla: BOBO64, ZX48 plus, DG-88, Didaktik-M, C16, C64C, Amiga 500+, MZ800, MUPID C2A2


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.03.2015, 22:01 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Antony/DTA píše:
Pozor na vymenene bity pixelov v mode 3:

D7 -> A0 pixel 0 (left)
D6 -> A1 pixel 0 (left)
A2 & A3 from HMPR
D5 -> A0 pixel 1
D4 -> A1 pixel 1
A2 & A3 from HMPR
atd.


No, tak to jsem si ani nevsiml. Funkcne stejne, jen prohozene bity. Divne, nechapu proc tomu tak je...

danhard píše:
Aha, myslel jsem, že je to stejně, jako asic v původním SAMovi.
Když je tam podstatně rychlejší pamět, tak se s tím dají dělat jiná kouzla :)

Hezky zpracovaný přehled barevných zobrazovacích možností
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_8- ... te_note-11


Presne tak. Rychla sram je levna a kapacitou i ta nejmensi dostupna pojme klidne tisice palet a pripadne i 16bit RGB paletu kdyz na to prijde, diky 16ti bitove datovce. RGB hodnota ze sram uz by nemusela jit zpet do CPLD, ale byla by posilana synchronne s pixel clockem generovanym CPLD na RGB out. A tak to nejspis i udelam. CPLD zastoupi funkci zjednoduseneho ASICu a bude mit jen 4bitovy vystup jako RGBI. Tento vystup se uz bude dal prebarvovat paletou ze sramky. Tim se v CPLD usetri polovina mista.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31.03.2015, 22:15 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Puvodnich navrhu desky jsem delal vice. Rozdelano mam v Eaglu take vice verzi. Tady je pro predstavu foto nakresu, jak to chci zapojit. Jde o hodne zjednoduseny nakres, ale pro hrubou predstavu by mel stacit.

Obrázek

CPU 1 je hlavni procesor Z80, stejne jako u ZX ci SAM COUPE... neni co dodat.

SRAM 1 je hlavni pamet ram, ktera zaroven funguje jako videoram. Ma 16bitovou datovku a bajty se mohou vycitat po dvojici. ULE se trosku ulevi :-)

CPU 2 je druhy procesor Z80. Nema pristup k romce ani k hlavni ramce. Ma vlastní pamet sram, ktera mu zastoupi rom i ram. Po zapnuti pocitace CPU 1 presune kod programu z romky do SRAM 2 a pak povoli funkci CPU 2 (povoli mu reset). CPU 2 spusti kod ze sram2 pro obsluhu laptopove klavesnice, joysticku a touchpad kontroleru a data rovnou zkonvertuje do matice ZX klavesnice a souradnic mysi. Kdyz pak CPU 1 bude cist port klavesnice nebo mysi, precte si jen konkretni bajt ze SRAM 2, kde si druhy procesor predpripravil data.

SRAM 2 je pracovni pamet pro CPU 2, ale muze do ni pristupovat klidne i CPU 1. Je 8bitova, rychla, nemapuje se jako videoram... Mela by stacit i nejaka hodne mala.

SRAM RGB je mala sramka s paletou barev. Data v ni muze prepisovat primo CPU1.

--------------------------------------------------------------------------------

dalsi poznamky:

S klavesnici to bude trochu slozitejsi, pokud budeme chtit jedno univerzalni reseni pro jakoukoli existujici membranu (z laptopu). I toto je mozne, ale vyzadovalo by to nejaky ten cip navic. Pokud by se pocitalo jen s jednim typem klavesnice, stacilo by pouzit pouhou redukci bez elektroniky, jen tistak, co vhodne zprehazi kontakty na vystupni konektor. Ale to by znamenalo pro kazdy typ klavesnice udelat jinou redukci... Takze se priklanim k univerzalni metode, kde si procesor sam zdetekuje, ktere piny jsou pri stisku klavesy propojene a po pocatecni kalibraci cele klavesnice si nastaveni ulozi do flash rom. Pri vymene za jiny typ klavesnice pak staci znovu vynutit automaticke mapovani klavesnice a postupnym stiskem vsech klaves si zase vytvorit novy "vzor"...
Pokud se ptate proc jsem pouzil zrovna Z80CPU na obsluhu klavesnice/mysi a joye, pak je to z duvodu, ze by to stejnak musel delat nejaky procesor (PIC,ATMEL...) a navic assebler Z80 zla plno lidi a da se primo na pocitaci prepsat firmware, proste se s tim vyblbnout. Softwarove se daji osetrit i zdanlive nepouzitelne kombinace klaves, neboli jinak receno mohu z kombinaci klaves, kde dochazi ke ghostingu/zrcadleni, ponechat jen klavesy, ktere se na ZX casto pouzivaji a ty ostatni ignorovat. Napriklad u ovladani klavesama 12345 ci QWERT. Toto ovladani vetsina laptopovych membran nezvlada a pri stisku 2+4+5 se soucasne stisknou(zrcadli) dalsi nepotrebne klavesy. Rozumne napsany softwarovy filtr muze sam poznat co se kde zrcadli a nepotrebne klavesy zneviditelnit. K zrcadleni klavesnice stejne dochazi jen pri hrani her s krkolomnym ovladanim. I presto povazuju za dulezite tomuto venovat pozornost.

Do "SRAM RGB" vede osm bitu, ktere nesou informaci o cisle aktualne zobrazovane barve. Ve skutecnosti v originalnich SAM COUPE rezimech budou vyuzite jen 4 bity, protoze je ti jen 16 ruznych barev. V rozsirenem modu 256barev na pixel uz bude fungovat vsech 8 linek a sram zajisti 8bit paletu. Sice to zni divne, protoze 8 bitu=256 kombinaci a 8bit paleta ma take 256 barev. V 8bit palete ale pujde alespon vyuzit efektu, kdy ruznym barvam muzeme prehazet RGB hodnoty nebo prizadit stejne... Asi by to melo vetli vyznam pri pouziti 16bitove sramky, ktera uz muze generovat paletu 32768 barev.

ROM - pujde o vetsi flash eprom 128-512kB, ktera se spusti jen pri startu a zajisti prenos romek a potrebnych kodu do rychle ram, ktera nahradi funkcne romku. CPU v rychlem modu pobezi svizneji nez original SAMik a rychlost odezvy rom je pak nedostatecna, proto je nutne rom emulovat sramkou. Vetsi kapacita rom nebude na skodu. Muze obsahovat jak SAM rom, tak i ruzne verze DOSu, setup, NMI menu, cokoli se pro to napise.... to uz je vec softwaru.

Systemovy konektor/sbernice bude oddelena.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04.04.2015, 12:32 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
V tydnu prislo par dalsich zasilek s HW. Uz jsem si osadil zkusebni modul s touch controllerem pro odladeni funkce touchpadu. Dale prisel sirokouhly touchscreen s pomerem stran 16:9, ktery ma uz uhlopricku slusnych 8cm. Je tedy o neco vetsi nez touchscreen z Nintenda DS. Take mam pripraveny maly modul pro testovani klavesnic. Folie na potazeni krytu by mely byt uz pripravene k odeslani, dodavatel se zdrzel. Co se zakladni desky tyce, stale premyslim, jestli pouzit DIP verze Z80, nebo SMD. pro prvni desku bych rad pouzil patice pro pripad, ze neco odejde... S propojenim dvou procesoru vaham, jestli je udelat oddelene dle meho navrhu, nebo zmenit zapojeni a doplnit moznost druhemu CPU prevzit plnou kontrolu.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21.04.2015, 19:46 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Nyni je cas probrat jak to bude s konektory. Jak uz jsem nekolikrat psal, zakladni deska bude obsahovat pinove listy, ze kterych pujde plochym kabelem vyvest veskere signaly do jine desky s konektory. No nic, zde jen hruby nahled:
Obrázek

Jde jen o predstavu, jak by mohly byt rozmistene konektory na teto oddelene desce. Scart jsem zcela vypustil a RGB vcetne videa by melo byt vyvedene na minidin a cinch. Ale vezmu to pekne zleva:
- konektor DIN(velky) bych mozna vyuzil podobne jako original SAM k napajeni. DIN totiz drzi pevne zasunuty a nehrozi pri pohybu s konektorem spatny kontakt.
- konektor minidin(jako PS/2 ale s vetsim poctem pinu) bych vyuzil na vyvedeni RGB
- CINCH pro pripojeni TV
- 2 konektory jack. Jeden s audio out, druhy s tape in/out
- systemovy konektor shodny se samem
- joystickovy konektor canon 9
- usb konektor (dvojity ci trojity - nad sebou) - rezerva
- a posledni vpravo je konektor napajeci ve stylu zx spectra. Ten je sice malej a pasuje do nej kdejakej zdroj, ale pevnosti a odolnosti nic moc.

Ve finale se rozmisteni a mozna i typy konektoru jeste zmeni. Mam ale limit na sirku case, kam se vejde deska o sirce kolem 33cm.

A ted bych se chtel poradit. Druhy joystickovy konektor ma smysl pouzit ?
Jaky napajeci konektor ? Pripadne nejaky uplne jiny ?
Reset a NMI bych mozna presunul na klavesnici (CTRL+ALT+DEL...)

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21.04.2015, 20:30 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3025
Has thanked: 2191 times
Been thanked: 894 times
zadni tlacitka reset a nmi bych ponechal. na klavesnici to neni ono, je to takove nejake moc pecoidni, jakoby emulovane...
primlouvam se i za pridani druheho joysticku. vzdyt tam nemusi byt samovsky JOY2, ale treba kempston nebo cursor...

vejde se to vsechno vedle sebe?
nesly by audio porty nad sebou?

diny nevadi, naktere jacky ale taky drzi dobre.
nejlepsi napajeni se mi zda hranate komodoristicke (ale to uz je asi vyprodane) :scratched:

chapu, ze o midi bude maly zajem. ale na zakl. desce vyvedene bude, ze?

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: celý příběh


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21.04.2015, 22:12 
Offline
Radil

Registrován: 18.10.2014, 23:10
Příspěvky: 377
Has thanked: 28 times
Been thanked: 120 times
Reset klavesnicou je len taký "soft", som tiež za samostatné reset tlačítko.
Bol by som aj za zachovanie SCART (má ho veľa TV aj monitorov a káble sa dajú jednoducho kúpiť), ale prežijem to.
Napájací konektor hocičo bežné trebárs DIN, len nie niečo neštandartné.
A ak bude zachovaná podpora MIDI tak by sa patrilo dotiahnuť to až po konektory, alebo sa vykašlať na MIDI kompletne
(uvolní sa port pre AY) a nahradiť nejakým časovačom (MidiOut aj MidiIn maju svoj interupt aj s detekciou).

A skoro som zabudol na USB. Nenapadá ma na čo ho potrebujeme. Kto ho bude podporovať, kto napíše ovladače na všetko
čo sa pripojí. (USB 1.0, 2.0, alebo 3.0 ?)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21.04.2015, 22:48 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
On by reset na klavesnici byl skutecny reset. Druha Z80 bude mit obsluhu klavesnice kompletne pod kontrolou a dokonce muze resetovat i hlavnni procesor. Klavesnice je take jen obycejne tlacitko, neboli dva kontakty, ktere se spoji. Kompletne cela funkce klavesnice bude programovatelna, s tim pujdou delat divy. Neni problem tlacitko reset vyvest, ale radeji bych ho mel nekde mimo zadni panel, kde to zbytecne zabira misto, ktere mohu vyuzit treba pro ethernet modul. Co takhle reset tlacitko vyvest z boku ?
Druhy joy konektor by se jeste vtesnal, pokusim se to promerit. Co se midi tyce, vyuziti v tom moc nevidim, ale podporovane bude. Midi v sam coupe pouziva port #FD, coz je port kolidujici se ZX128 a to vcetne AY portu. Proto bude MIDI vypinatelne, a AY i 128kB ram budou zapinatelne. V kombinaci se ZX grafickym modem uz to pak pojede v kompatibilnim rezimu se ZX128. Jak tam vrazim scart, sezere to hrozne moc mista a novy case mensi nez original, takze se musime uskromnit. Jeste by bylo mozne nejake konektory umistit i na horni zadni cast (nad ostatni konektory).

Problem ale uz ted vidim v poctu vodicu, kteryma se bude propojovat kabelem hlavni deska s touto podelnou konektorovou zakladnou. Spis me napada, ze by bylo lepsi na zakladni desce vyvest piny smerem dolu a deska by se cela nasunula na konektor(protikus) primo umisteny na konektorove desce. Tim odpadne pouziti kabelu a take se zkrati vsechny spoje = lepsi stabilita. Obe desky se k sobe ale musi pevne ukotvit (to uz bude to nejmensi). Zakladni deska bude jedna verze a konektorova deska muze byt v mnoha variantach, podle toho, kam se bude instalovat.

NMI tlacitko by se dalo umistit na zadni stenu horni casti case.

A ted k tomu USB. Vevnitr by byly jen piny na desce. Co si tam kdo pripoji je uz jedno. Ale hlavni vyuziti by bylo pro externi klavesnici a mys. ZX HID interface bude, je to jen otazka casu. Prozatim to jede jako ZX klavesnice, ale matice SAM COUPE je prislibena. Info zde:
http://zx-pk.ru/showthread.php?t=24088
A pripadne jako alternativa by se dal pouzit nejaky ZX projekt s podporou PS/2 protokolu, jen rozsireny na SAMackou matici. Ale ani nahodou to nebude mit takove moznosti a vyhody jako integrovana notebookova klavesnice se Z80.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22.04.2015, 08:02 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3025
Has thanked: 2191 times
Been thanked: 894 times
Urcite vznikne jeste jedna konektorova lista - pro miniTX.
Dale znam celkem dost lidi, co maji doma mrtveho sama, tedy muzou si dat i sirsi listu, se scartem.
Plus par lidi, co by starou desku sama radi vymenili za neco vice kompatibilni s ruskym spectrem 512 KB :-)

Aby odpadly kabely:
Zkus prosim zvazit jako zaklad celkovy rozmer miniITX - ten rozmer musi ctit motherboard s pevne pripojenou konektorovou listou, celek by mel montazni dirky miniITX a slo by to dat do male pc krabicky.
Takovy motherboard nebude mit ani problem vejit se do stareho ci noveho sama... jen se budou menit desky konektoru.

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: celý příběh


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22.04.2015, 16:44 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
SCjoe píše:
Aby odpadly kabely:
Zkus prosim zvazit jako zaklad celkovy rozmer miniITX - ten rozmer musi ctit motherboard s pevne pripojenou konektorovou listou, celek by mel montazni dirky miniITX a slo by to dat do male pc krabicky.


Do mini ITX case by se to melo vejit levou zadni. Prozatim to vypada na mensi desku, nez format MINI-ITX.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz