OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 23:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Workbench 3.1 obrázek
PříspěvekNapsal: 26.01.2015, 12:08 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 30.09.2014, 18:03
Příspěvky: 509
Bydliště: jižní Čechy
Has thanked: 186 times
Been thanked: 67 times
V jakém formátu (komprese, rozlišení, barvy) je možné dát "wallpaper" do WB?

Díky!

_________________
Commodore 64, 64C, 64G, ATARI 1040 STE, AMIGA 1200 (A1260/80), Amstrad CPC 6128, Acorn A3020, Didaktik GAMA '88 a '89, ZX 128.

PC: XT-V20-10 MHz, 286-20 MHz (4 MB RAM, Trident 1 MB, SB16), 386DX-40 MHz (FPU, 32 MB RAM, Mach32 2 MB, AWE32, CD-ROM), 486"DX5"-160 MHz (128 MB RAM, USB 2.0, SB16, CD-ROM), Pentium 233 MMX (262 MHz, 256 MB RAM, SiS315 32 MB, VooDoo2, SB16, DVD-ROM)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Workbench 3.1 obrázek
PříspěvekNapsal: 26.01.2015, 15:50 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 22:45
Příspěvky: 347
Bydliště: Brno
Has thanked: 77 times
Been thanked: 72 times
Obrázek na Workbehci, ale i v okýnkách můžeš mít v jakémkoliv formátu, rozlišení, barevné hloubce ;o)

ALE... Všechno záleží jak moc HW rozšířenou máš Amigu a jakou verzi OS provozuješ.

Formát obrázku záleží, jaké datatypy zná tvůj OS (koukni do Devs/Datatypes). Čistý Workbench 3.1 myslím zahrnuje pouze ILBM datatyp, což je mimochodem asi nejlepší možnost. Pokud bys chtěl, aby systém znal JPEG, nebo GIF, stačí si datatyp stáhnout a dohrát do Datatypes adresáře.

Měl bys mít na pamětí, že čím vyšší rozlišení Workbenche, čím více barev, čím větší velikost tapety, tím si zpomalíš systém a ubereš CHIP RAM. Proto doporučuji obrázek třeba ve 4-8mi barvách v rozlišení max 640x256. Koukni sem.

_________________
http://jack.untergrund.net [ Obrázek A500+ Obrázek A600 ObrázekA1200 ObrázekA1200T Obrázek A2000 ObrázekA4000 ObrázekA4000T ObrázekMac Mini G4 ]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Workbench 3.1 obrázek
PříspěvekNapsal: 26.01.2015, 16:16 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
IFF 640x256px ve 4 barvách je pro základní WB akorát (ty 4 barvy se musí shodovat s barvami nastavenými ve WB).

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Workbench 3.1 obrázek
PříspěvekNapsal: 27.01.2015, 10:22 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 30.09.2014, 18:03
Příspěvky: 509
Bydliště: jižní Čechy
Has thanked: 186 times
Been thanked: 67 times
Aha, tak problém byl v tom datatypu. Já jsem si právě stáhl z aminetu jpg a nemohl jsem ho tam dostat. Dík!

_________________
Commodore 64, 64C, 64G, ATARI 1040 STE, AMIGA 1200 (A1260/80), Amstrad CPC 6128, Acorn A3020, Didaktik GAMA '88 a '89, ZX 128.

PC: XT-V20-10 MHz, 286-20 MHz (4 MB RAM, Trident 1 MB, SB16), 386DX-40 MHz (FPU, 32 MB RAM, Mach32 2 MB, AWE32, CD-ROM), 486"DX5"-160 MHz (128 MB RAM, USB 2.0, SB16, CD-ROM), Pentium 233 MMX (262 MHz, 256 MB RAM, SiS315 32 MB, VooDoo2, SB16, DVD-ROM)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Workbench 3.1 obrázek
PříspěvekNapsal: 02.02.2015, 09:47 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 30.09.2014, 18:03
Příspěvky: 509
Bydliště: jižní Čechy
Has thanked: 186 times
Been thanked: 67 times
Tak datatyp stažen, ale chce to rom 3.1, takže smůla.

_________________
Commodore 64, 64C, 64G, ATARI 1040 STE, AMIGA 1200 (A1260/80), Amstrad CPC 6128, Acorn A3020, Didaktik GAMA '88 a '89, ZX 128.

PC: XT-V20-10 MHz, 286-20 MHz (4 MB RAM, Trident 1 MB, SB16), 386DX-40 MHz (FPU, 32 MB RAM, Mach32 2 MB, AWE32, CD-ROM), 486"DX5"-160 MHz (128 MB RAM, USB 2.0, SB16, CD-ROM), Pentium 233 MMX (262 MHz, 256 MB RAM, SiS315 32 MB, VooDoo2, SB16, DVD-ROM)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Workbench 3.1 obrázek
PříspěvekNapsal: 02.02.2015, 10:23 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
No na základní Amize se o JPG ani nepokoušej. V 256 barvách ti obrázek sežere moc Chip RAM nemluvě o tom, že JPG je stejně TC a navíc, než by se ti na 020 na pozadí vykreslil, tak bys čekal klidně i minutu. Jestli opravdu toužíš po barevném pozadí, tak dobrý kompromis je třeba něco v 16ti - 32 barvách (opět v IFF, na šestnáct barev správně převedený GIF s příslušným datatypem). Na Aminetu určitě bude ale i JPG datatyp (nějaký starší), kterému stačí 3.0.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz