OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 11:39

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 12.01.2020, 20:40 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 917
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Na stránce https://www.pmd85.cz/?page_id=810 je ke stažení nová hra pro PMD-85. Vychází ze stejnojmenné hry pro Commodore C16/C116/Plus4 a verze pro PMD-85 vznikla reverzním inženýringem originálu a funkční náhradou jednotlivých modulů původní hry. S ohledem na nemožnost definovat nezávislé barvy pro sousední pixely je hra striktně monochromatická. Protože programové řešení upřednostňuje rychlost na úkor délky kódu, nevešla se do paměti hudba - pouze celkem primitivní zvuky známé z BIOSu PMD-85 verze 1. Hra bude oficiálně uvolněna 31. 1. 2020, ovšem teď už jen probíhají opakované testy.

Hra je opět pro všechny verze PMD-85.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.01.2020, 21:04 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Bezva :-). A jak hru mohou spustit obyčejní smrtelníci?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.01.2020, 21:07 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 917
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Nejprve bych doporučil kouknout se na pár vteřin videa na YT, zda je to Tvůj šálek kávy. Pokud ano, ideální je emulátor PMD-85 od RM-TEAMu (http://pmd85.borik.net/wiki/Intro), na kterémžto byla hra vyvinuta.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.01.2020, 21:13 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1508
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 380 times
Nedalo by se to zapakovat a hudbu nacpat do uvolněného místa?
Hudba by zahrála sice jen na začátku po nahrání, pak by se přes ni rozpakovala hra, ale aspoň něco.

A opravdu se to musí po dohrání hrát znovu na vyšší obtížnost?
Přimlouval bych se za nějaký gratulační konec (aspoň nějaký jednoduchý efekt, třeba ohňostroj), hotovo dohráno.

A tu vyšší obtížnost asi rovnou - ve videu postavička běhá úplně bez ohledu na překážky a stejně má pořád dost energie...
Hra je asi myšlená, že ji hráč probíhá opakovaně kolem dokola znovu a znovu na vyšší a vyšší obtížnost, ale hry pro 116 / Plus/4 bývají prostě divné, moc mi to smysl nedává.


Naposledy upravil dex dne 12.01.2020, 21:29, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.01.2020, 21:18 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 917
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Nebylo by třeba ani pakovat, hra používá stínovou videoram, takže na začátku tam je kolem 10kB volného místa v RAM. Ale abych řekl pravdu, na těch hrách je časově nejnáročnější doplňovat něco, co v originálu není. A hudba tam není. Ne že bych neměl kam sáhnout, jenom jsem už myšlenkami někde jinde. Musím dokončit - ale nejprve začít :) to, co jsem v roce 2016 začal a rány osudu mě přiměly to odložit. Proto už The Magician's Curse zřejmě zůstane v té podobě v jaké momentálně je. Navíc už kluci z RM-TEAMu umístili hru do své síně slávy a já jim nemohu přidělávat práci :)

ad ohňostroj: zbylo mi 7 bajtů..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.01.2020, 21:37 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Já jenom že v emulátoru 3.1.5.204 mi to běží na verzi 1 i 2A automaticky, jen na verzi 3 se to zasekne a nic. Kazeťák sice běží dál ale hra se nenahraje. Zkoušel jsem MGLD00, pak MGLD 10, MGLD10. Nic co by se nedalo vyřešit jedním klikem v emulátoru změnou modelu, jen jsem zvědavý zda pro trojku je nějaká vyšší magie či se mi vetřela můra do relátka ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.01.2020, 21:39 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 917
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
K té "odolnosti" hráče vůči nástrahám se to má tak:

Nejméně agresivní jsou ta jablka, to člověk opravdu ani moc tu kolizi nezaregistruje, to ubude tak jeden až tři pixely na bargrafu síly podle doby kolize s tím jablkem. Doba kolize (a tím i úbytek síly) je citelně větší u netopýrů a těch vodopádů a samozřejmě při trvalém ponoření se hráče do vody. Navíc to elementární množství úbytku síly se s každým levelem zvyšuje. Někde od začátku šestého levelu to je celkem nehratelné, tam to beru spíše jako demo, co lze z PMD-85 vyždímat.

Ta hra je prostě taková jaká je. Jakkoliv má sofistikovaný engine, není moc zábavná ani neskýtá nějaký progres během hry. To je pravda, s tím jsem však do toho vědomě šel.

Ještě info ke spuštění na PMD-85 verze 3. Před nahráním je zapotřebí přejít do režimu kompatibility příkazem JUMP FFF0. Hra jako taková to nepotřebuje. Ovšem autostarter potřebuje mít zásobník (systémový STACK) od adresy 8000h.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.01.2020, 22:03 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Aha, já si myslel že tam bude nějaká taková muška když hra má funkční autostart na nižších modelech ale na trojce ne. Díky za objasnění.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.01.2020, 22:40 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1508
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 380 times
Czech Human píše:
Aha, já si myslel že tam bude nějaká taková muška když hra má funkční autostart na nižších modelech ale na trojce ne. Díky za objasnění.

Ono totiž PMD 85-3 není tak úplně PMD, je sice od předchozích PMD odvozeno, ale není s nimi úplně kompatibilní.
Nejspíš bylo upraveno proto, aby se na něm dala snáz provozovat CP/M.
Bez “přepnutí do režimu kompatibility” nefunguje valná část normálních programů pro PMD.

Trojka má jinde ROM (kryje se s VRAM, VRAM se dá plnit "zápisem do ROM"), je proto nutné ho pro většinu software přepínat do režimu kompatibility, kdy se část ROM (85-3 má 8 KiO, ostatní PMD 4 KiO) zkopíruje jinam (tam, kde ji má "normální PMD") a přitom zřejmě přesune zásobník.

Brikule s přeadresováním videoram, jak to umí Zbrojováček, ale zřejmě schválně neimplementovali (proto asi stránkuje i PMD 85-2A/B paměť jinak než C2717).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.01.2020, 09:54 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Taky bych řekl že to souvisí s tím, že původní PMD ve své době (83-85) ještě bylo řešeno jako samostatný počítač, byť proti západním ekvivalentům už trochu pomalý. Ale u verze 3 už hlavně šlo o to, nějak udat ty na výrobu jistě drahé a tehdy už nikam neprodejné výběhové součástky. K dokreslení situace stačí dodat, že když PMD skončilo, na západě už pomalu končily 386ky..

Tak holt soudruzi ještě jednou dali hlavy dohromady, pár věcí dovylepšili (třeba ty standardní 4 RGB barvy, softwarové přepínání IRPS, větší flexibilita časování sériové linky) a sflikovali z nouze ctnost - PMD 85 - 3. V ČSSR vyrobitelný terminál pro CP/M na větší počítače SMEP s konečně normálním bootováním a schopný i běhu staršího softwaru. Ale už moc velký tlak na tuto funkčnost myslím nebyl, když si vezmeme že třeba ovladače na plotry už pro trojku nejsou a ani Kasword na trojce neběhá... Svět už tehdy byl prostě jinde.

Kletbu kouzelníka jsem si vyzkoušel a je to dobré hardcore i na Level 1, když nemáte mapu v hlavě - čas/health ubývá nám herním neználkům obzvlášť rychle byť se to dá dohrát za pár minut když jste autor :-). A největší nepřítel nebyli netopýři, ale voda :twisted: Ovšem děti byly z hry vysloveně nadšené, je to jednoduchá grafika a panáček se hýbe po obrazovce kam chcou. Hlášky "já se chci podívat do domu" případně "co mám dělat, on se topí!" když je ve vodě či "utíkej před těmi škaredými netopýry" když dostal tatínek důvěru postupovat kupředu pršely v hustém tempu. Prostě co víc si přát když vám jsou 3 roky. :jump:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.01.2020, 16:27 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 917
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Ten poslední odstavec o nadšených dětech zase potěšil mne. Že bych našel to správné publikum pro své výtvory? Nakonec, z pohledu neosmibitových jedinců jsme všichni na tomto fóru "divní". Ale ono je možná dobře, když si člověk ponechá trochu svých dětských ideálů a zájmů i v dospělosti. Někdo chytá ryby (i když v Makru jsou prý taky čerstvé), někdo tuní auto (i když to většinou vypadá hrozně) no a my tady šponujeme výkony i8080, Z80, 6502 a dalších fosilií i když dnešní procesory jsou 1000x rychlejší. A mimochodem, víte kolik je osm trilobitů? Podle "normálních" lidí prý jeden trilobajt. A pak si vyberte..


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.01.2020, 17:03 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Na tyhle počítače musíte být buď a) "no jó, von je takovej divnej" nebo b) dítě do 5 let věku protože pro užití si těch her poskládaných z 16 pixelů musíte svět vidět dětskýma očima. Dětem dokonce stačí si čmárat s demoprogramem myši 602 po obrazovce, vaše fantazie z toho kostkovaného pekla totiž vytváří tu nejlepší zábavu :-). Dnes, v době předskriptovaných HD scén extrémně krvavých her, kdy ovšem ani kapka na vás neulpí a nářek obětí není slyšet, obvykle ještě v rámci té jediné průchozí linie děje s barevnými a blikajícími šipkami směru a neustálým popoháněním aby nám náhodou hráč moc nebloumal a raději si ať už cokoliv co nejvíc nakupoval v mikroplatbách, se taková fantazie už moc nevyskytuje, není na ni prostor.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz