OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

DOSDev 2020

Právě je 02.07.2020, 20:34

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 147 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 22.11.2018, 15:32 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1779
Bydliště: Brno
Has thanked: 454 times
Been thanked: 155 times
Odkaz jiz funguje. Dnes jsem drobatko optimalizoval muj vcerejsi kod a spravil snad jiz posledni chybu v ramci fungovani efektu vibrato. Chybu je slyset lepe ve vyssich tonech, co je treba dalsi jiz preeditovany pattern ;)

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06.01.2020, 23:19 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1779
Bydliště: Brno
Has thanked: 454 times
Been thanked: 155 times
Ahoj, s asm na Amize se pořád hraju a zatím rozhodně nějak zásadně nepolevuji ;)

V rámci mé hudební rutiny jsem v poslední době řešil hraní sólového nástroje. Zanášela sa mi mi do něj vysoká frekvence. Byl jsem na to upozorněn (od PGho). V současné verzi používám na sólo 7 samplů, které střídám při hraní skladby dle potřeby. Jde o to, že je třeba sampl ve skladbě hrát dostatečnou rychlostí. Viz tabulka je sampl 96 v 1.oktávě posunutý o oktávu níže vůči originálu. Aby jsem dosáhl dostatečné rychlosti hraju každý tón samplu 96 o 2 oktávy výše (čím vyšší tón, tím rychleji se sampl hraje). Na zahrání tónu A1 a A1# nemůžu použít sampl 96. Hraje se moc rychle a sampl se již nehraje bezchybně. Tyhle tóny hraju pomocí G1#, tedy vlastně o 2 oktávy výše a to je G3#. Pomocí G3# zahraju za použití 2 samostatných samplu (97,98) určených pouze pro tyhle 2 tóny ve skutečnosti A1 a A1#. Pak mám sampl 99, který není v rámci vzorku posunutý o oktávu níže. Je tedy frekvenčně na své původní hodnotě. Tento sampl nicméně hraju o 1 oktávu výše. Sampl 96 jsem hrál výše o 2 oktávy. Sample 9a a 9b jsou samostatné a fungují stejně jako sample 97 a 98. Mám je přesamplované v Protrackeru, aby mi hráli vyšší tóny nižší rychlostí. Ve skladbě Atari Goes On! se tón H2 nehraje a tak používám samostatný sampl přesamplovaný Protrackerem a hraju C3 pomocí nejvyšší možné rychlosti tónem G2#. Sample 9a,9b a 9c již o oktávu výše nehraju. Snad jsem to napsal srozumitelně :). Ještě skusím zjemnit vibrato a dát hlasitost sólového nástroje nahoru. Amiga má pro mne v současné době rozsah 4 oktáv (0-3). 4.oktávu mám sice nadefinovanou, ale tón samplu se v ní již nezvyšuje. Sólový nástroj je po zvukové stránce chiptune. Původně jsem hrál již i pouze 1 sínusovku. Nicméně u jednoho přesamplování jsem měl délku samplu 1 sínusovky v nepárném počtu bajtů a s tím si Amiga neporadí. Tak jsem použil sínusovek v každém samplu více. Po zvukové stránce je hraní nástroje z tak 98 procent shodné jako by jsem ho hrál pouze s 1 sínusovkou. No a v odkazu je tohle vše v "pohybu" :)
Kód:
 0.oktáva        1.oktáva          2.oktáva           3.oktáva        4.oktáva

 01 1712 C0      0d(96) 856 C1     19(99) 428 C2      25(9c) 214 C3   31 107 C4
 02 1616 C0#     0e(96) 808 C1#    1a(99) 404 C2#     26 202 C3#      32 101 C4#
 03 1525 D0      0f(96) 762 D1     1b(99) 381 D2      27 190 D3       33  95 D4
 04 1440 D0#     10(96) 720 D1#    1c(99) 360 D2#     28 180 D3#      34  90 D4#
 05 1357 E0      11(96) 678 E1     1d(99) 339 E2      29 170 E3       35  85 E4
 06 1281 F0      12(96) 640 F1     1e(99) 320 F2      2a 160 F3       36  80 F4
 07 1209 F0#     13(96) 604 F1#    1f(99) 302 F2#     2b 151 F3#      37  76 F4#
 08 1141 G0      14(96) 570 G1     20(99) 285 G2      2c 143 G3       38  71 G4
 09 1077 G0#     15(96) 538 G1#    21(99) 269 G2#     2d 135 G3#      39  67 G4#
 0a 1017 A0      16(97cA) 508 A1   22(9acA) 254 A2    2e 127 A3       3a  64 A4
 0b  961 A0#     17(98cAm)480 A1#  23(9bcAm)240 A2#   2f 120 A3#      3b  60 A4#
 0c  907 H0      18(99) 453 H1     24(-----)226 H2    30 113 H3       3c  57 H4


https://www.youtube.com/watch?v=VY8wtko ... Adth4OAd6k

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07.01.2020, 01:30 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 8846
Bydliště: Praha
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1055 times
To se mi líbí, o tom žádná. Ale když už to dělaš v ASM, tak proč se omezuješ jen na 4 kanály? A na úpravu samplů je lepší WavoSaur na PC, pokud necheš bejt nutně "amiga-only" :-) Doladit pak ty samply můžeš v OpenMPT.

_________________
"...they never believe me. They don't even believe me about you... You believe me, don't you, Abigail?"
Call me Mr.Hellwide!


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07.01.2020, 22:00 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1779
Bydliště: Brno
Has thanked: 454 times
Been thanked: 155 times
Jsem rád, že vůbec hraju samotné 4 kanály. V rámci 8 bitových počítačů se mi i tak více líbí 4 kanálová hudba vůči té 8mi kanálové (v 92.roce by to u mne asi bylo jinak). Je to pro mne více retro. Možná začnu uvolňovat 1 kanál na hraní posledního nástroje stejně jako je to u Atari verze. Na to ale budu muset upravit mou hudební rutinu.

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07.01.2020, 22:01 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1779
Bydliště: Brno
Has thanked: 454 times
Been thanked: 155 times
Zdvojený příspěvek :atari: :A

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10.01.2020, 18:48 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1779
Bydliště: Brno
Has thanked: 454 times
Been thanked: 155 times
Snížené vibrato, hlasitost nechávám původní, již i 105 procent bylo dle mne hodně.

https://youtu.be/M5OALRphArs

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21.01.2020, 21:05 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1779
Bydliště: Brno
Has thanked: 454 times
Been thanked: 155 times
Skupina: CD (Lisiak4, PG)

K mé hudební rutině, pro uživatele nepodstatné, pro mne užitečný krok. Sólový nástroj místo 7 samplů teď používá sample 4. Šlo by to dát i na 3, to by již ale šlo na úkor neprehlednosti.

Současné vibrato pro sólový nástroj (+=1 byte):
Kód:
   ++++++
 ++      ++
+          +
  ++++++++  ++    ++++    +    +++
              +          +
               ++      ++
                 ++++++


EXE CD beta 21012020 zkraceno o 2 patterny (snad Amiga 500 a lepší, testováno A1200, 4 MB FAST RAM):
Příloha:
Atari Goes ON! CD 21012020.zip [21.06 KiB]
105 krát

YouTube:
https://youtu.be/n6Ddkp3dqwo

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.02.2020, 13:41 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1779
Bydliště: Brno
Has thanked: 454 times
Been thanked: 155 times
Jak jsem mel streda, ctvrtek volno, vrhnul jsem se na cast kodu, ktera pracuje velice rychle s prepinanim samplu po sobe pro na buzeni dojmu hrani 2 samplu v jednom momentu, jeste neni hotovo, ale v zaveru mi to zacalo fungovat. Kod jsem si dovolil dat moc daleko od kodu co mi synchronizuje rychlost.Az 25 radku daleko,to byl kod pro vibrato.Tak snad to vibratu nebude vadit, musel jsem vypnout, ze 2 volnych dnu 24 hodin na asm. Ale mam radost, ze jsem na to preci jen prisel, chybu v kodu jsem nedokazal odhalit a bezchybnost kodu se pak i prokazala :)

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12.03.2020, 16:58 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1779
Bydliště: Brno
Has thanked: 454 times
Been thanked: 155 times
Uvolnění 1 kanálu pro poslední nástroj (2. softvérový zásah do hudebního formátu po vibratu). Zatím první 2 patterny, kde se vše hraje v jednom kanálu. Aby jsem usetřil přenos 1 informace, přesouvám 1. kanál na 4. kanál. Další 2 kanále taky přesunuji, dle toho, jak jsem uznal za vhodné aby to vše dohromady hrálo.

Kód:
mix     bas      solo        arpeggio (původní)
 L       R         R            L
solo   ------   arpeggio       mix    (nové)


https://youtu.be/0OVVbssFSZw

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20.03.2020, 10:32 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1779
Bydliště: Brno
Has thanked: 454 times
Been thanked: 155 times
Soucasny stav registru v me hudebni rutine. Udelal jsem i nejake optimalizace a opravu v nove napsanem kode. Tou delkou kanalu je myslena delka samplu v kanalu. Ve dvou kanalech je delka samplu promenliva, strida sa vice samplu. S timhle ale ma rutina pracuje na velice nizke urovni, sample si stopuji v mem formatu sam.


Přílohy:
mr472arp_promenne2.png
mr472arp_promenne2.png [ 123 KiB | Zobrazeno 2472 krát ]

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07.04.2020, 12:10 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1779
Bydliště: Brno
Has thanked: 454 times
Been thanked: 155 times
Efekt arpeggio jiz v soucasne dobe pouziva taky jemne casovani. Predtim jsem tony arpeggia menil primo v nejkratsim moznem casovem useku samotneho formatu. Jemne casovani mi do tohohle useku zasahuje jeste 10 krat. Ted se jiz pouzivaji 4 tony, predtim jsem pouzival 2 zakladni. Vcera jsem ladil nejlepsi variantu, tedy rychlost hráni vibrata, Zvysil jsem frekvenci z kazde 10 doby na 8mou. V jednom momentu hrani tonu touhle rychlosti protocim vsechny 4 tony arpeggia 2 krat. Pokud se nepletu tak na 8 bit Atari v originalu PG tyhle 4 tony protoci 4 krat. Jak jsem tohle programoval, nasekal jsem si tam dost chyb. Posledne jsem resil ani ne tak chybu, ale musel jsem na neco prijit. Musel jsem si pro arpeggio vyclenit jinou promennou pro definici vysky tonu, aby se mi do efektu arpeggia nezanaseli tony ktere tam nepatri a maji hrat jinde. Nejdrive jsem mel zato, ze musim spresnit praci s DMA kanaly :). Ted se pokusim doprogramovat do arpeggia jeste praci s hlasitosti, ktera se pocas jeho hrani bude menit.

OT - Lišákové běhání: vcera jak jsem si sel zabehat do lesa, asi tak 200-300 metru ode mne hned vedle lesni cesty, ktere jsem mel bezet lezel divocak. Jako kdyby tu cestu hlidal :D. Otocil jsem to a usek obesel s distancem asi 500 metru. No jo je duben, maji male a jsou i v oblastech kde se jinak moc nevyskytuji. Vetsinou vic jak 4 km od obydli. Tenhle byl pouze kilometr. Ta svine mi zmenila trasu myho behu, jak startu, tak i meho navratu.

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 14.06.2020, 18:04 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 1779
Bydliště: Brno
Has thanked: 454 times
Been thanked: 155 times
Jiz ani nevim, kolik krat jsem tuhle predsekvenci pro rychle prepinani samplu s jemnym casovanim predelaval, ale tady je vitez. Jak jsem umistneni bitu v ramci jejich funkce mezi sebou prehazoval jsem se postupne ucil, ze to jde udelat i lepe. Predesla verze bez tehle predsekvence fungovala stejne, ale byla silne provazana pouze se skladbou Atari Goes On! To jsem si uvedomil jak jsem zacal psat takový popis meho hudebniho formatu. Sice v ramci skladby Atari Goes On! zadny prinos, ale v ramci mozne dalsi skladby by mel byt tenhle 4.kanal pripraven na cokoliv v ramci jistých moznosti samotne hudebni rutiny. Treba tohle rychle prepinani samplu nebude v dalsi skladbe treba, ale chtel jsem mit tuhle moznost. A o to mi slo. Jeste nemam odzkouseno, postupne finisuji a snad bude fungovat. Jak se hraji s asm si uvedomuji tu silu kombinace dvojkove soustavy s 16kovou. Jak jsem asm lama mne tahle kombinace v jistem okamihu dokaze mile prekvapit.

Zde je dana predsekvence pro rychle prepinani samplu mezi sebou pro efekt napriklad rychleho zahrani hajtky a basoveho nastroje v jednom okamihu a v jednom kanalu pro muj hudebni format:
Kód:
predsekvence jen sample (s casovacem)
pocet bitu 32 / funkce
-----------------------------------------------------------
6 frekvence        (4.kanal, sampl 1-3)
1 ztlumeni samplu? (4.kanal, sampl 1-3)
1 nahrat 1.sampl(kanal 1-4), 2.sampl(kanal 1-4), oba sample, nebo zadny (2 bite)

6 frekvence        (4.kanal, sampl 1-7)
2 sampl 1-3        (4.kanal, sampl 1-3)

1 ztlumeni samplu? (4.kanal, sampl 1-7)
3 sampl 1-7        (4.kanal, sampl 1-7)
4 casovac          (4.kanal, sampl 1-7)

1 predsekvence
2 jen hlasitost, jen sampl (s casovacem), arpeggio (10,01,11) stav 00 volny
------------------------------------------------------------
1 nahrat 1.sampl(kanal 1-4), 2.sampl(kanal 1-4), oba sample, nebo zadny (2 bite)
2 sampl 1-4        (1. az 4.kanal)
2 sampl 1-4        (1. az 4.kanal)

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 147 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz