OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 10:44

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 03.11.2016, 11:20 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Najdete je na http://csdb.dk/event/?id=2299
Rád bych upozornil především na demátko Wonderland XIII, protože je to opravdu moc povedený kousek. Doporučuji shlédnout celé, i když některé pasáže jsou nudnější (asi dvě, to přežijete). Ale ani zbývající demča nenechte ležet ladem. Tenhle ročník se fakt povedl!

https://www.youtube.com/watch?v=bIM4p0uL6Pw
phpBB [video]

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 03.11.2016, 11:43 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 30.01.2014, 12:46
Příspěvky: 2757
Bydliště: Trutnovsko
Has thanked: 137 times
Been thanked: 270 times
Dost dobrý, hlavně ten závěr.

_________________
ZX 81, Zx Spectrum & microdrive, Sinclair QL 2xFDD 3,5´(SD-QL, QubIDE, SGC), ZX Spectrum +2, Didaktik M, Commodore C64 I , Commodore C64 II Ultimate cart, Commodore C128, Commodore Amiga 500, Amiga 600HD, Atari 800XL SDrive, Atari 520ST & HXC usb floppy emulator. --- XBOX 360, Playstation 2, XBox ONE, Oric atmos, Enterprise 128, a několik PC a notebooku.....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 03.11.2016, 14:15 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Já ho moc nechápu...tedy jak je možný tohle z C64 dostat? No...jinak - jak to narvali na disketu? Kdyby se to dalo nahrát jako MODul na Amize, ale to se C64 nevejde do paměti ani omylem. Tohle musí bejt sampl, ale těžko kontinuální, to by se v takové kvalitě do 160kB nevešlo. Asi si nad tím budu chvíli lámat hlavu.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 03.11.2016, 14:42 
Offline
Kecálek

Registrován: 16.05.2013, 13:18
Příspěvky: 230
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times
To sú sample? Néé, to sú spíče (speech). Ale animace na konci cool, bude to konvert do chartsetů, s tim že konvertor využíval už stejný/podobný chary z předchozích snímků.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 03.11.2016, 15:08 
Offline
Kecálek

Registrován: 16.05.2013, 13:18
Příspěvky: 230
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times
Jsem na to ještě kouk, tak ta závěrečná animace je geniálně jednoduchá.

Je to v hiresu, ale všimněte si, že každý pixel je 2x2 velký. Takže ve výsledku je 1 char ne 8x8, ale 4x4. To je 16 pixelů. 16^2 = 256 možných kombinací, což je přesně jeden charset. Pak stačilo "jen" vzít video, upravit velikost, rozlišení, rozložit na snímky atd. a napsat si konvertor do charsetu C64. Jelikož je charset jen jeden, je to pak celé o VRAM animaci.

Pak se udělá hudba se spíčema, nejspíš taky založená na konvertu a můžem valit oči :shock:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 03.11.2016, 15:33 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Co že to? Jaký speeche?

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 03.11.2016, 16:35 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 30.01.2014, 12:46
Příspěvky: 2757
Bydliště: Trutnovsko
Has thanked: 137 times
Been thanked: 270 times
Také nevím o čem píše ???
Mě to příjde jako sampl.
Asi vyndám fdd a zkusím to naživo jestli to jde, chápal bych kdyby to bylo třeba vcart a tahalo to data z ní.

_________________
ZX 81, Zx Spectrum & microdrive, Sinclair QL 2xFDD 3,5´(SD-QL, QubIDE, SGC), ZX Spectrum +2, Didaktik M, Commodore C64 I , Commodore C64 II Ultimate cart, Commodore C128, Commodore Amiga 500, Amiga 600HD, Atari 800XL SDrive, Atari 520ST & HXC usb floppy emulator. --- XBOX 360, Playstation 2, XBox ONE, Oric atmos, Enterprise 128, a několik PC a notebooku.....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 03.11.2016, 17:38 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 28.01.2016, 23:57
Příspěvky: 3756
Has thanked: 213 times
Been thanked: 388 times
Nevim, nakolik dokaze C64 prehravat samply - tipoval bych, ze budou jednobitove, takze zas tak moc mista by to nezabralo. Ostatne, na jednu disketu se s trochou snahy vesel i kratky film - i kdyz to bylo na PC...
https://www.youtube.com/watch?v=QUOZPTEoSwk

_________________
Nikdy nediskutujte s blbcem. Stáhne vás na svoji úroveň a vyhraje zkušeností.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 03.11.2016, 17:53 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Ta kvalite je až moc dobrá, aby to byl 1bit sampl.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 03.11.2016, 19:31 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
SID dokaze 4-bitove sample, podobne ako AY.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 03.11.2016, 20:17 
Offline
Kecálek

Registrován: 16.05.2013, 13:18
Příspěvky: 230
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times
Nedokážu dát fundovanou odpověď, bo nemám žádné znalosti hudby a jen základní znalosti o kódováni SIDu.

Před několika málo lety jeden nenechavej coder přišel na to, že když se zvuk rozloží pomocí FFT na jednotlivé frekvence, vyberou se z nich 3 nejvýraznější (ten výběr chce kumšt hudebníka) a ty se zapisují se stejným "bitrate" do SIDu (do registrů frekvencí) jako běžná hudba, tak z toho vzniknou spíče, co se nároky na čas a paměť blíží obyčejné hudbě a kvalitou se blíží samplům.

Proto jsou v nadupaných demech z poslední doby tyhle hudby. V jednom od Oxyronu je part, kde je fullscreen skrolák v sideborderu (což je efekt, kterej sežere tak 90% rastertime) a k němu hudba tohoto typu, jako důkaz, že to skutečně takhle funguje. I jdou pustit na starých PC SID playerech. A pravděpodobně tento objev vedl k dalším nápadům, co by se SIDem šlo vyvádět.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 03.11.2016, 21:22 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Já se i pomto pořác musím ptát - co je to spíč, že je to jiné, než sampl? Pořád to tedy je digitalizovaná hudba a ořeže se to o nějaké frekvence, které člověk oželí? Nebo jak? Ale i tak je to v důsledku sampl.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 03.11.2016, 21:39 
Offline
Kecálek

Registrován: 16.05.2013, 13:18
Příspěvky: 230
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times
misticjoe píše:
Já se i pomto pořác musím ptát - co je to spíč, že je to jiné, než sampl? Pořád to tedy je digitalizovaná hudba a ořeže se to o nějaké frekvence, které člověk oželí? Nebo jak? Ale i tak je to v důsledku sampl.

Jak jsem psal, nejsem schopen dát fundovanou odpověď. Speech je, vágně řečeno, reprodukce řeči (nebo obecně reálného zvuku) nativními počítačovými zvuky.
Zde se rozloží zvuk na spektrum, jako máš na ekvalizéru. Vyberou se v ten moment tři nejhlasitější frekvence a ty se naperou do SIDu, detaily úplně nevím, ale jde to dělat i pomocí (alespoň některých) starých hudebních editorů a jejich playerů.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 04.11.2016, 09:51 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:27
Příspěvky: 1011
Has thanked: 231 times
Been thanked: 221 times
misticjoe píše:
Já se i pomto pořác musím ptát - co je to spíč, že je to jiné, než sampl? Pořád to tedy je digitalizovaná hudba a ořeže se to o nějaké frekvence, které člověk oželí? Nebo jak? Ale i tak je to v důsledku sampl.


Není to sampl, jen původně. Jsou to podle ucha vybrané nejhlasitější frekvence daného časového mikroúseku původního samplu, které se uloží do registrů SIDa a ten je pak hraje svými specifickými mechanismy.

_________________
Have you played ATARI today?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 04.11.2016, 12:47 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Hmmm... Tak já se to pokusím pochopit. Ale bude mi to chvilku trvat :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz