OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 18:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 04.11.2016, 13:16 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2331
Has thanked: 303 times
Been thanked: 637 times
Zajímavé, přesně o tom jsem uvažoval s AY už před časem, ale nikdy jsem se nepokusil o realizaci.

Tedy - jestli to chápu správně a tak, jak jsem si to kdysi představoval, tak se analyzuje nějaká audio nahrávka a každá 1/50 (nebo nějaký takový vhodný úsek) se co nejvěrněji napodobí pomocí FM syntézy SIDu (AY, SAA ...), pak se případně redukuje počet takových "sestav FM syntézy", jsou-li hodně podobné (stejné asi nikdy) a sestaví se z nich sekvence, stejně jako z jakékoli jiné skladby.

A oproti samplům přes DA převodník, je dat stále hodně, ale ne tolik ... např. 14 registrů AY * 50 = 700B/s oproti 8000B při pouhých 8kHz samplerate (8bit a mono) a zároveň mi stále zůstane většina času CPU k dispozici pro animace. Na minutovou skladbu to budou řádově desítky kB (pro SID asi podobně mínus redukce duplicit).

Chtěl bych to slyšet i na AY. Má sice míň možností, co se šumu týče, ale na některé skladby by to i tak mohlo stačit.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 04.11.2016, 14:06 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:27
Příspěvky: 1011
Has thanked: 231 times
Been thanked: 221 times
zxcygnus píše:
jestli to chápu správně a tak, jak jsem si to kdysi představoval, tak se analyzuje nějaká audio nahrávka a každá 1/50 (nebo nějaký takový vhodný úsek) se co nejvěrněji napodobí pomocí FM syntézy SIDu (AY, SAA ...), pak se případně redukuje počet takových "sestav FM syntézy", jsou-li hodně podobné (stejné asi nikdy) a sestaví se z nich sekvence, stejně jako z jakékoli jiné skladby.

A oproti samplům přes DA převodník, je dat stále hodně, ale ne tolik ... např. 14 registrů AY * 50 = 700B/s oproti 8000B při pouhých 8kHz samplerate (8bit a mono) a zároveň mi stále zůstane většina času CPU k dispozici pro animace. Na minutovou skladbu to budou řádově desítky kB (pro SID asi podobně mínus redukce duplicit).

Chtěl bych to slyšet i na AY. Má sice míň možností, co se šumu týče, ale na některé skladby by to i tak mohlo stačit.

Chápeš to zcela přesně.

O něco podobného jsem se pokusil v hudbě pro demo Tailwind, i když tam je to dělané v trackeru a není to strojový převod samplů, ale ruční záměrné rozladění hw obálek v kombinaci se šumy a obdélníkem (různých časových délek - dle konkrétní potřeby) tak, aby to na ucho znělo podobně jako řeč. Takové zpětné rekonstruování alfonů. Inspirací mi byly některé hudby na C64, kde toto existuje, ale díky vlastnostem SIDu v o dost lepším podání. Každopádně nejde přesně o princip probíraný v tomto vlákně, ale jen něco podobného, kde jsou jednotlivé hlásky vymodelované ručně podle ucha v trackeru/editoru.

_________________
Have you played ATARI today?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 04.11.2016, 14:55 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 30.09.2014, 18:03
Příspěvky: 509
Bydliště: jižní Čechy
Has thanked: 186 times
Been thanked: 67 times
To je naprosto úžasná záležitost!!! :o Strašně rád bych to viděl na reálném železe. Jenže je mi jasné, že to bude mít zase svůj spešl loader a SD2iec si ani neškrtne... :cry:

_________________
Commodore 64, 64C, 64G, ATARI 1040 STE, AMIGA 1200 (A1260/80), Amstrad CPC 6128, Acorn A3020, Didaktik GAMA '88 a '89, ZX 128.

PC: XT-V20-10 MHz, 286-20 MHz (4 MB RAM, Trident 1 MB, SB16), 386DX-40 MHz (FPU, 32 MB RAM, Mach32 2 MB, AWE32, CD-ROM), 486"DX5"-160 MHz (128 MB RAM, USB 2.0, SB16, CD-ROM), Pentium 233 MMX (262 MHz, 256 MB RAM, SiS315 32 MB, VooDoo2, SB16, DVD-ROM)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 04.11.2016, 15:37 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 30.01.2014, 12:46
Příspěvky: 2757
Bydliště: Trutnovsko
Has thanked: 137 times
Been thanked: 270 times
No podle me to pojede jen z diskety :-(
Mozna by na to mohl mrknout borec Sillicon a poradit jak to rozjet na zeleze.
Ja se k tomu dostanu az po vikendu bo jsem v robote.

_________________
ZX 81, Zx Spectrum & microdrive, Sinclair QL 2xFDD 3,5´(SD-QL, QubIDE, SGC), ZX Spectrum +2, Didaktik M, Commodore C64 I , Commodore C64 II Ultimate cart, Commodore C128, Commodore Amiga 500, Amiga 600HD, Atari 800XL SDrive, Atari 520ST & HXC usb floppy emulator. --- XBOX 360, Playstation 2, XBox ONE, Oric atmos, Enterprise 128, a několik PC a notebooku.....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 04.11.2016, 16:11 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Jo tak z prvních dvou příspěvků (zxcygnus a Factor6) už je mi to mnohem jasnější. Tail Wind jsem viděl poprvé a moc pěkné!

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 05.11.2016, 00:56 
Offline
Radil

Registrován: 12.05.2013, 22:02
Příspěvky: 283
Has thanked: 11 times
Been thanked: 53 times
Tak podívat se i vyzkoušet na reálným železe s SD2IEC to samozřejmě můžu, ale až někdy příští týden, bo přes víkend dřu... :-(.

Edit:
Zkusil jsem jen takovej rychlej test v emulgátoru a bude to asi potřebovat real 1541/1541Ultimate protože je potřeba zapnout true drive emulation jinak to nahlasí chybu a nespustí se.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 05.11.2016, 13:16 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:27
Příspěvky: 1011
Has thanked: 231 times
Been thanked: 221 times
Sillicon píše:
[..] a bude to asi potřebovat real 1541/1541Ultimate protože je potřeba zapnout true drive emulation jinak to nahlasí chybu a nespustí se.


.. :lol: a to jste snad čekali, že to bez disketovky nebo 1541U pojede? Vy jste ale naivkové! :lamer: Nebo si pomozte sami, v emulátoru si vytípejte freezerem všechny části vždy po nahrátí do paměti a jednotlivě uložte jako freeznuté spustitelné soubory a pak na to můžete koukat i jenom z kazeťákem :neener: A vždycky když se to kousne, tak to znamená reset a load další části :lol: Můžete se na to pak koukat jako na seriál a ani k tomu nepotřebujete ulož.to :D

_________________
Have you played ATARI today?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 05.11.2016, 13:45 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Ale prosimtě... Pod CCS64 V3.7 mi to šlape jako víno. Stačí vypnout u mechanik "fast loading". Demo hodně donahrává, takže nějaké snapování je nesmysl. Ostatně i poslední část s Prodigy se mi zdá, že nebudou jen ty speeche, ale i samply. Tj. kombinace obého. Mechanika se moc nezastaví, občas se i vrací na již jednou přečtené sektory.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 19.11.2016, 15:18 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 26.03.2015, 18:45
Příspěvky: 579
Bydliště: Třebíč
Has thanked: 43 times
Been thanked: 91 times
to demo Wonderland XIII s prodigi je fakt masakr, vůbec bych neřekl, že je to C64!!
jinak mě se letos líbí Lunatico
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MF5VD2K7lCs[/youtube]

_________________
C64C 2x, C64C s S-Video, C64 MK2 reloaded, floppy 1541-II 3x, Commodore monitor 1084, MPS1250, 1541 ultimate II+, FCIII, SD2IEC, XU1541
*** 8bit lives matter ***


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 15.12.2016, 10:23 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 23.05.2013, 20:30
Příspěvky: 322
Bydliště: Východní Čechy
Has thanked: 2 times
Been thanked: 48 times
sandokan píše:
to demo Wonderland XIII s prodigi je fakt masakr, vůbec bych neřekl, že je to C64!!
jinak mě se letos líbí Lunatico
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MF5VD2K7lCs[/youtube]


Lunatico, na to,že to bylo "one man show" to byla perfektní práce.Akorát atmosférou to na mě působilo trochu depresivně, takže za mě Wonderland a spíčený Prožidy :)

_________________
JMP $FCE2

C64, C128DCR, IDE64, SuperCPU64, 1541 Ultimate-II, MMC Replay, FC3, REU 2MB, Geroram512, NeoRAM 2MB, RR-Net, SilverSurfer, Wiznet64 , 1541-II,1571,1581,Oceanic


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 16.12.2016, 22:42 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 26.03.2015, 18:45
Příspěvky: 579
Bydliště: Třebíč
Has thanked: 43 times
Been thanked: 91 times
Busy píše:
SID dokaze 4-bitove sample, podobne ako AY.

souhlas, jinak banda Censor Design co udělala WondelandXII maj v závěrečných titulkách porovnání jak zní na SIDu
- 4bit 8kHz
- 4bit 16kHz - použili speciální časování zápisu do SID registrů, celá paměť C64 je cca 3s záznamu !!! ale dobře to zasmyčkovali i s disk loaderem
víc už z toho na původním železe asi nepůjde dostat

_________________
C64C 2x, C64C s S-Video, C64 MK2 reloaded, floppy 1541-II 3x, Commodore monitor 1084, MPS1250, 1541 ultimate II+, FCIII, SD2IEC, XU1541
*** 8bit lives matter ***


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 17.12.2016, 00:30 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Příspěvek od Sandokana bych snad doplnil jen o odkaz:
phpBB [video]

https://youtu.be/jX0UgvgBuQc?t=11m28s

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Výsledky X'2016 jsou tu
PříspěvekNapsal: 25.12.2016, 22:12 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 26.03.2015, 18:45
Příspěvky: 579
Bydliště: Třebíč
Has thanked: 43 times
Been thanked: 91 times
Kočka Šklíba je boží

Příloha:
KockaSkliba.jpg
KockaSkliba.jpg [ 51.25 KiB | Zobrazeno 16571 krát ]

_________________
C64C 2x, C64C s S-Video, C64 MK2 reloaded, floppy 1541-II 3x, Commodore monitor 1084, MPS1250, 1541 ultimate II+, FCIII, SD2IEC, XU1541
*** 8bit lives matter ***


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz