OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

Registrace na OCP IV ZDE!

Právě je 23 říj 2018, 10:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Veronika Hard Soft megademo
PříspěvekNapsal: 27 srp 2017, 10:32 
Offline
Kecka

Registrován: 18 lis 2013, 19:27
Příspěvky: 73
Has thanked: 4 times
Been thanked: 78 times
Kluci moji. Na AtariAge je problém popsán jasně. Pomocí jakési tabulky se čtou data, možná pro tu animaci, co já vím. Ta tabulka je ale špatně udělaná a za určitých okolností se začně číst nesmyslně z paměťového prostoru ROM, někde nad $d000. A tady je kámen úrazu, protože na sběrnici XL strojů se v takovém případě objeví jiná data než u XE strojů. Je to chyba programátorů, že si neošetřili tento krajní stav. Na jejich XL jim to náhodou fungovalo, tak to prostě nechali být s tím, že je to OK.

Ovšem opravit tuto chybu, to je práce pro (sebe)vraha, protože jednotlivé díly dema jsem samozřejmě zapakované, takže žádné přímé opravy v ATR nepříchází v úvahu. Nedokážu si představit, jak toto bez zdrojového kódu opravit.

V zájmu zachování duševního zdraví vám důrazně nedoporučiji se do takové akce vůbec pouštět. Poison si to holt bude muset tentokrát opravit sám.

F.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Veronika Hard Soft megademo
PříspěvekNapsal: 27 srp 2017, 10:38 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 21 kvě 2013, 13:19
Příspěvky: 920
Bydliště: Kutna York
Has thanked: 100 times
Been thanked: 158 times
Fandal píše:
Kluci moji. Na AtariAge je problém popsán jasně. Pomocí jakési tabulky se čtou data, možná pro tu animaci, co já vím. Ta tabulka je ale špatně udělaná a za určitých okolností se začně číst nesmyslně z paměťového prostoru ROM, někde nad $d000. A tady je kámen úrazu, protože na sběrnici XL strojů se v takovém případě objeví jiná data než u XE strojů. Je to chyba programátorů, že si neošetřili tento krajní stav. Na jejich XL jim to náhodou fungovalo, tak to prostě nechali být s tím, že je to OK.

Ovšem opravit tuto chybu, to je práce pro (sebe)vraha, protože jednotlivé díly dema jsem samozřejmě zapakované, takže žádné přímé opravy v ATR nepříchází v úvahu. Nedokážu si představit, jak toto bez zdrojového kódu opravit.

V zájmu zachování duševního zdraví vám důrazně nedoporučiji se do takové akce vůbec pouštět. Poison si to holt bude muset tentokrát opravit sám.

F.


no heaven\TQA psal na AA, že čirou náhodou má zdroják Veroniky :)

ale v pohodě, já nikoho do ničeho nenutím, jen sem upozornil na věc, na kterou sem náhodou přišel a nevěděl sem čim to je. jestli náhodou nemám špatnou verzi, nebo rozbité atárko. Zjistilo se, že to není ani jednou z těch věcí, takže sem v klidu.

Nicméně sem rád, že se tím někdo zabýval a zjistilo se čím to je a třeba v budoucnu to někomu nedá a opraví to :)

_________________
Atari 130XE, 800XE, Covox, Stereo, VBXE, U1Mb, NUXX, SIDE II, XC12T, XC11, 2x XF551, Ultimate Cart, M.Dadok 64k
Atari STe 4Mb, Ultrasatan
A500 1Mb, A520, Mandrax FD3C
A1200, Blizz 060/72/128, Blizz 030 IV 50/32
Jaguar, JAGCD, Skunk, PROcontroller, 1x normal, 1x autofire
Playstation 1, Dreamcast, XBOX 250Gb, XBOX 360 320Gb
SC1224, SC1425, C1081, C1085S-D3
PC 386 SX/33, RAM 4MB, SB 16, 85MB HD, GFX 512Kb, 3 1/2 a 5 1/4 FD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Veronika Hard Soft megademo
PříspěvekNapsal: 27 srp 2017, 14:46 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 21 kvě 2013, 13:19
Příspěvky: 920
Bydliště: Kutna York
Has thanked: 100 times
Been thanked: 158 times
Tak jen pro zajímavost. Dohledal sem, že ta tancující holka, která byla předlohou se jmenuje Veronika Moessinger. Foto níže:) Rád byl někde dohledal original video, ze kterého to dělali:) Stejně jako ty dvě holky z 9 Fingers dema pro amigu:)

a tady máme Verču:)

linky:
http://web.archive.org/web/200101122301 ... lgrl_e.htm
http://hypr.ru/blog/199.html


Přílohy:
ff1299.jpg
ff1299.jpg [ 35.28 KiB | Zobrazeno 2033 krát ]

_________________
Atari 130XE, 800XE, Covox, Stereo, VBXE, U1Mb, NUXX, SIDE II, XC12T, XC11, 2x XF551, Ultimate Cart, M.Dadok 64k
Atari STe 4Mb, Ultrasatan
A500 1Mb, A520, Mandrax FD3C
A1200, Blizz 060/72/128, Blizz 030 IV 50/32
Jaguar, JAGCD, Skunk, PROcontroller, 1x normal, 1x autofire
Playstation 1, Dreamcast, XBOX 250Gb, XBOX 360 320Gb
SC1224, SC1425, C1081, C1085S-D3
PC 386 SX/33, RAM 4MB, SB 16, 85MB HD, GFX 512Kb, 3 1/2 a 5 1/4 FD
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Veronika Hard Soft megademo
PříspěvekNapsal: 27 srp 2017, 18:05 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13 kvě 2013, 08:15
Příspěvky: 1693
Bydliště: Brno
Has thanked: 408 times
Been thanked: 134 times
Poison píše:
Stejně jako ty dvě holky z 9 Fingers dema pro amigu:)

https://www.youtube.com/watch?v=WgriMuXZ3QY

_________________
Amiga - PMD 85
Kafasoft


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Veronika Hard Soft megademo
PříspěvekNapsal: 27 srp 2017, 20:26 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 18:40
Příspěvky: 1690
Bydliště: Olomouc
Has thanked: 503 times
Been thanked: 369 times
Na Falconu pak bylo Lost Blubb od Lazer
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4JcEzgSOKlw[/youtube]

_________________
www.atariportal.cz ~ www.krupkaj.cz/xgal ~ jaysoft.atari.org
Obrázek Disketový magazin Flop


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Veronika Hard Soft megademo
PříspěvekNapsal: 28 srp 2017, 12:58 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 25 kvě 2014, 11:29
Příspěvky: 1383
Bydliště: Praha
Has thanked: 182 times
Been thanked: 254 times
Furt mi vrtá v hlavě proč by zrovna XL na D1xx četlo něco jiného než XE. Jediný rozdíl je že CS pro
oblast D1xx je u XE naroutovaný na expansion slot.
Zkusil jsem dvě desky XLF doufaje, že za to může třeba Freddie a nic - demo běží v pohodě.

_________________
Atari 65XE, 600XL, 800XL/XE, 130XE, 1200XL, XEGS
Commodore C64, C64C, C128, Plus/4
Amiga A600, A1200+Blizzard 060/50
ZX Spectrum, +2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Veronika Hard Soft megademo
PříspěvekNapsal: 28 srp 2017, 13:21 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 31 srp 2014, 15:27
Příspěvky: 556
Bydliště: Praha
Has thanked: 37 times
Been thanked: 140 times
XL a XE mají různé typy datové sběrnice. (Floating vs. Pull-up). Takže pokud jako programátor čteš v adresním prostoru adresu, jejíž přečtená hodnota není nijak definována, můžeš dostat jinou hodnotu na XL a jinou na XE.


Naposledy upravil baktra dne 28 srp 2017, 13:27, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Veronika Hard Soft megademo
PříspěvekNapsal: 28 srp 2017, 13:27 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 21 kvě 2013, 13:19
Příspěvky: 920
Bydliště: Kutna York
Has thanked: 100 times
Been thanked: 158 times
a navzdory fandalově skepticizmu :) půjde to opravit? resp. pokusí se někdo o to? :)

_________________
Atari 130XE, 800XE, Covox, Stereo, VBXE, U1Mb, NUXX, SIDE II, XC12T, XC11, 2x XF551, Ultimate Cart, M.Dadok 64k
Atari STe 4Mb, Ultrasatan
A500 1Mb, A520, Mandrax FD3C
A1200, Blizz 060/72/128, Blizz 030 IV 50/32
Jaguar, JAGCD, Skunk, PROcontroller, 1x normal, 1x autofire
Playstation 1, Dreamcast, XBOX 250Gb, XBOX 360 320Gb
SC1224, SC1425, C1081, C1085S-D3
PC 386 SX/33, RAM 4MB, SB 16, 85MB HD, GFX 512Kb, 3 1/2 a 5 1/4 FD


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Veronika Hard Soft megademo
PříspěvekNapsal: 28 srp 2017, 14:17 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 25 kvě 2014, 11:29
Příspěvky: 1383
Bydliště: Praha
Has thanked: 182 times
Been thanked: 254 times
baktra píše:
XL a XE mají různé typy datové sběrnice. (Floating vs. Pull-up). Takže pokud jako programátor čteš v adresním prostoru adresu, jejíž přečtená hodnota není nijak definována, můžeš dostat jinou hodnotu na XL a jinou na XE.
Pardon,
měl jsem ve složce XLF špatný výkres zapojení dram.
Už je mi to jasné,dík.

_________________
Atari 65XE, 600XL, 800XL/XE, 130XE, 1200XL, XEGS
Commodore C64, C64C, C128, Plus/4
Amiga A600, A1200+Blizzard 060/50
ZX Spectrum, +2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Veronika Hard Soft megademo
PříspěvekNapsal: 29 srp 2017, 07:01 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 21 kvě 2013, 13:19
Příspěvky: 920
Bydliště: Kutna York
Has thanked: 100 times
Been thanked: 158 times
tak to vypadá, že coder Xuel z AA ten problém vyřešil. V toppicu na AA to vysvětlil, nicméně zde je onen hack. ještě sem ho na real atárku nezkoušel, ale dnes vyzkouším:)


Přílohy:
veronika-hack.zip [220.12 KiB]
66 krát

_________________
Atari 130XE, 800XE, Covox, Stereo, VBXE, U1Mb, NUXX, SIDE II, XC12T, XC11, 2x XF551, Ultimate Cart, M.Dadok 64k
Atari STe 4Mb, Ultrasatan
A500 1Mb, A520, Mandrax FD3C
A1200, Blizz 060/72/128, Blizz 030 IV 50/32
Jaguar, JAGCD, Skunk, PROcontroller, 1x normal, 1x autofire
Playstation 1, Dreamcast, XBOX 250Gb, XBOX 360 320Gb
SC1224, SC1425, C1081, C1085S-D3
PC 386 SX/33, RAM 4MB, SB 16, 85MB HD, GFX 512Kb, 3 1/2 a 5 1/4 FD
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 25 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz