OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 24.04.2024, 09:12

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 179 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 04.02.2015, 22:32 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10132
Bydliště: Praha
Has thanked: 1961 times
Been thanked: 1522 times
Nevím, jestli se to smí říkat, ale JabkoOne je v přípravě, pokud se nepletu.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04.02.2015, 23:34 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 30.01.2014, 12:46
Příspěvky: 2758
Bydliště: Trutnovsko
Has thanked: 137 times
Been thanked: 270 times
SC1 píše:
Jack_Free píše:
Když to zvládá Ondru a PMD a ZX co přidat také C64 ????


Tak zrovna tuhle větu bych za moc velkou poklonu C64 teda nepovažoval.


Mozna to vyznelo spatne, byl to jen navrh na pridani dalsiho stroje, srovnavat C64 ze ZX nebo nedej boze z Ondrou........ To by me nenapadlo, :-) ale pokud by to umelo i C64 zacal bych o tom uvazovat jako o "pro me zajimave veci"

_________________
ZX 81, Zx Spectrum & microdrive, Sinclair QL 2xFDD 3,5´(SD-QL, QubIDE, SGC), ZX Spectrum +2, Didaktik M, Commodore C64 I , Commodore C64 II Ultimate cart, Commodore C128, Commodore Amiga 500, Amiga 600HD, Atari 800XL SDrive, Atari 520ST & HXC usb floppy emulator. --- XBOX 360, Playstation 2, XBox ONE, Oric atmos, Enterprise 128, a několik PC a notebooku.....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04.02.2015, 23:37 
Offline
Radil

Registrován: 12.05.2013, 21:24
Příspěvky: 300
Has thanked: 10 times
Been thanked: 47 times
Milsa píše:
C64 má iný procesor. Všetko "zabudované" beží na procesore Z80 a jeho predchodcoch. Ale pokiaľ by mu to interná pamäť pre kód dovolila, tak by šlo hádam implementovať aj 6502, čiže by mohli pribudnúť do zbierky Atari a Commodore a ak sa nemýlim, tak aj Apple I.

:god:

No vím, že vymýšlím opět ptákoviny, ale z těch fakt zajímavejch compů na Z80
zbývá snad jen MSX a potom Sord M5 a Amstrad Schneider CPC


:dthu:

_________________
ex-STklub BRNO,SEGA Mega Drive, Sharp MZ 800, ZX emul,Commodore C64 kalkulátory HP/TI/FX, (PSP, PS2, X360)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05.02.2015, 00:34 
Offline
Radil

Registrován: 08.10.2013, 18:00
Příspěvky: 297
Has thanked: 13 times
Been thanked: 228 times
Tak se pokusím vyjádřit k tomu, co tu v poslední době zaznělo.

Ještě než mě skolila chřipajzna, tak jsem stihl osadit další malou várku emulátorů, všem dřívejším (doufám že jsem na někoho nezapomněl) zájemcům jsem dneska napsal, další kousky budou buď pokud někdo odmítne nebo se hlaste do pořadníku, opět když se najde pár zajemců dodělám.

Není problém přidat další emulovaný procesor, už tam je Z80 a 8080, zkusit něco s 6502 v plánu mám (třeba Apple IIe), akorát na to zatím není čas (hlavně na analýzu těch strojů, bohužel jsem v minulosti k ničemu s 6502 nepřišel do styku a zapojení používaná v těchto strojích neznám).
S emulací zvuku taky není problém (viz přehrávání MP3 na pozadí, aby se emulátor tak nenudil :) ), 8bity nepoužívaly nic, co by nešlo v uspokojivé kvalitě na použitém MCU emulovat.
Jeden zádrhel tu ale je, bohužel je HW původně koncipovaný jako ověření možnosti generování VGA v módu 640x200 bodů unikarty v Sharp MZ800 a má tak natvrdo v HW nastavenou paletu na 16 barev CGA a s tím nejde bez překopání HW nic dělat (musí se použít MCU s víc piny a SW už nebude kompatibilní se stávajícími verzemi). Takže C64 teoreticky ano, ale se současným HW bez barevných palet je to nepoužitelné :( Shrnuto pro Jacka Free (určitě ho to potěší) C64 je moc dobré, aby ho uměl emulovat tak stupidní mikropočítač jako je 200megaherzový 32bitový STMZ800 8-)

Co se týče dalších strojů, na Sord M5 už se tu vážně pomýšlelo, začátek slibný, ale zatím není dokončené. S CPC až do 6128 (bez "plus") by asi taky problém nebyl, 16 barev jim stačí, o MSX toho vím zatím málo, ale určitě aspoň v první verzi by šlo.

A o tom jak generovat melodie a dokonce jak modulovat obálku tónu v systémech, kde jde zvolit bitem jenom jestli se pípá konstantní frekvencí nebo ne (Ondra), možná něco hodím časem do samostatného vlákna, ale zkušení hardweráři už určitě vědí.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05.02.2015, 12:04 
Offline
Kecálek

Registrován: 21.12.2013, 13:09
Příspěvky: 96
Has thanked: 3 times
Been thanked: 40 times
Doplním nobomiho - na toho Sorda jsem se chystal já. Bohužel jsem zatím skončil na tom, že se mi nepodařilo rozhýbat překlad projektu pod GCC. Respektive překlad běží, ale výsledná aplikace nedokáže generovat správně video. Vypadá to, jako kdyby GCC generoval výrazně pomalejší kód, než původní překladač...
Sord M5 je (téměř) po stránce HW komponent shodný s MSX, zvukový generátor už je zvládnutý z MZ800. Takže tak.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05.02.2015, 12:19 
Offline
Radil

Registrován: 24.12.2014, 16:11
Příspěvky: 428
Has thanked: 32 times
Been thanked: 101 times
V čem je vlastně STMZ800 naprogramován? V C, nebo v assembleru?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05.02.2015, 13:11 
Offline
Kecálek

Registrován: 21.12.2013, 13:09
Příspěvky: 96
Has thanked: 3 times
Been thanked: 40 times
Je to v C, puvodni projekt je v Keil MDK.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05.02.2015, 13:52 
Offline
Radil

Registrován: 24.12.2014, 16:11
Příspěvky: 428
Has thanked: 32 times
Been thanked: 101 times
Zdrojáky asi nejsou open...?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05.02.2015, 14:30 
Offline
Kecálek

Registrován: 07.05.2014, 12:10
Příspěvky: 197
Bydliště: Jbc
Has thanked: 0 time
Been thanked: 39 times
Bylo by mozne poslat zdrojaky te casti, ktera dela vytvareni video + prislusny LST soubor z keila od originalniho projektu? V praci pouzivam Keil, na soukrome projekty GCC, tak se muzu pokusit o srovnani a pripadne nejake optimalizace, aby to i gcc dovedlo lepe prelozit...
Kolega sice tvrdi, ze jedine Keil, ale taky jsem si psal vlastni simulator Z80 (repliku kalkulacky TI-86) a s vykonem jsem nemel problem...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05.02.2015, 15:03 
Offline
Kecálek

Registrován: 21.12.2013, 13:09
Příspěvky: 96
Has thanked: 3 times
Been thanked: 40 times
O zdrojaky pozadejte nobomiho - ja nemam pravo je davat dal.
@hynek: - jenze on je asi dost rozdil bezny vykon a realtimove zpracovani. Pokud to Bohous dovoli, tak klidne poslu zdrojaky me GCC verze (POZOR!!! jde jen o zborazovani s obrazovkou z Cauldronu tusim) - nebo jeste lip, udelam subversion repozitar pro zajemce o vyvoj verze pod GCC.
Ja mel zpocatku velky oci a hrde jsem hajil GCC, jenomze na tomhle jsem si (aspon zatim) vylamal zuby :-(


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05.02.2015, 15:52 
Offline
Radil

Registrován: 08.10.2013, 18:00
Příspěvky: 297
Has thanked: 13 times
Been thanked: 228 times
Zdrojáky open nejsou, ale samozřejmě rád se podělím s někým, kdo chce pomoct s vývojem něčeho konkrétního, jako třeba tady Pablo2048 s jeho snahou o Sorda, kterou zatím sice hatí kompilátor, ale například velmi přispěl k tomu, že má emulátor vlastní IAP, tedy upgrade přes soubor na SD kartě, před rokem se ještě emulátor musel kvůli upgradu rozebírat ! 8-) Open source je část kódu, která se týká unikarty MZ800, v emulátoru je použitá s minimem změn.

S uveřejněním kódu vykreslování pro GCC určitě souhlasím, když se na to podívá někdo zkušený a zjistí proč je to v GCC tak pomalé (chvíli jsem to s Pablem řešil a opravdu to vypadá, že kód v GCC je až o 50% pomalejší než z Keilu, krom toho je taky delší). V práci používám na různé projekty obojí a pokud je rezerva ve výkonu, tak není žádný problém a je jedno, co se použije, ale tady bohužel běží HW opravdu na hranici možností. Je potřeba generovat nových 800 pixelů každé dva řádky VGA obrazu (není dostatek paměti pro VGA buffer) t.j. cca každých 6 taktů procesoru na pixel (přístupová doba flash paměti programu je 7 taktů !), pak čas na přenesení dat přes DMA na výstup a ještě musí zbýt čas na generování audia (umí např. MP3) a samotné emulace 8bitu. Pod GCC je problém stihnout jenom to vykreslení. Ještě mě napadá řešení v portaci pod mbed.org, ten snad používá stejný překladač jako Keil (RealView), ale to netuším, co by to obnášelo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05.02.2015, 17:05 
Offline
Radil

Registrován: 24.12.2014, 16:11
Příspěvky: 428
Has thanked: 32 times
Been thanked: 101 times
hynek píše:
Bylo by mozne poslat zdrojaky te casti, ktera dela vytvareni video + prislusny LST soubor z keila od originalniho projektu? V praci pouzivam Keil, na soukrome projekty GCC, tak se muzu pokusit o srovnani a pripadne nejake optimalizace, aby to i gcc dovedlo lepe prelozit...
Kolega sice tvrdi, ze jedine Keil, ale taky jsem si psal vlastni simulator Z80 (repliku kalkulacky TI-86) a s vykonem jsem nemel problem...

Myslím, že tudy vede cesta. Vzít část zdrojáků, co dělá zobrazení + LST a porovnávat. GCC mi nepřijde tak úplně špatný. Když se objevily první moduly s ARM tak jsem si s ním trochu hrál a koukal na kód, co dělá. Zkoušel jsi různé -O stupně optimalizace? Popřípadě označit některé kritické proměnné tak, aby je přednostně nechával v registrech procesoru?

U STMZ800 bych se přimlouval za emulaci kazety přes TAP/TZX a pokud by to šlo, tak emulaci disketovky D40/D80. Nepříjemné je to, že má vlastní 2KB SRAM, do které si dává vlastní proměnné a buffery. Jestli na ní ještě bude místo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 05.02.2015, 17:59 
Offline
Kecálek

Registrován: 21.12.2013, 13:09
Příspěvky: 96
Has thanked: 3 times
Been thanked: 40 times
Optimalizace jsem zkousel - GCC pro ARM pouzivam v praci profesionalne (i kdyz ne na M4, ale na M3), takze jsem tam snad nic nez....konil... Tak sup, sup - kdo se hlasi? Poslu zabaleny projekt pro emBlocks IDE - dela (teda ma delat) jen to, ze na VGA monitoru zobrazi obrazovku ve formatu ZX a na ni je uvodni obrazovka z Cauldronu...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06.02.2015, 08:29 
Offline
Kecálek

Registrován: 07.05.2014, 12:10
Příspěvky: 197
Bydliště: Jbc
Has thanked: 0 time
Been thanked: 39 times
Jak jsem psal, muzu zkusit se na to podivat. Jenze nemam HW, tak to nemuzu zkouset. Proto bych potreboval bud LST soubory pro ty casti, ktere u GCC delaji problemy nebo projekt pro Keil, abych si je mohl vytvorit sam.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06.02.2015, 15:22 
Offline
Kecálek

Registrován: 21.12.2013, 13:09
Příspěvky: 96
Has thanked: 3 times
Been thanked: 40 times
No Keila nemam zase ja, takze kdyz poslu zdrojaky a projekt v GCC, tak si to vsechno - vcetne projektu v uVision - dokazes vyrobit ne?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 179 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz