OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 16.04.2024, 21:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 179 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 20.01.2015, 21:07 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1404
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
nobomi píše:
Martin8bity píše:
ONDRAAAAAAAAAA super, jdu testovat. DIKY! Bohous vzdy dokaze prekvapit ;-)

Jak se do toho nacitaji programy?
Mno zmáčkneš B a pak 10 CLS ... 8-) No zatím to jinak nejde, musím nastudovat, jak se to dělá na skutečném ONDRovi a pak to tam dopsat (nebo napsat unicard managera pro ONDRu ?) Bohužel ONDRu nevlastním, tak jsou moje studijní možnosti omezené.

Ako sa vkladajú čísla z klávesnice?

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20.01.2015, 21:28 
Offline
Radil

Registrován: 24.12.2014, 16:11
Příspěvky: 427
Has thanked: 32 times
Been thanked: 101 times
Jestli ti to pomůže, tak jsem udělal jednoduchej emulátor Ondry v javě.
Jdi na google code a hledej JOndra. Je tam i zdroják a nějaká dokumentace včetně komentovaného výpisu VILI ROM.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 21.01.2015, 14:01 
Offline
Radil

Registrován: 24.12.2014, 16:11
Příspěvky: 427
Has thanked: 32 times
Been thanked: 101 times
https://code.google.com/p/jondra/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.01.2015, 20:37 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 14.05.2013, 19:10
Příspěvky: 1487
Bydliště: Kurim
Has thanked: 829 times
Been thanked: 578 times
Milsa píše:
nobomi píše:
Ako sa vkladajú čísla z klávesnice?

Jako na Ondrovi - obe LED roznout (CAPS LOCK, TAB) a pak Q, W, E...

_________________
http://www.8bity.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29.01.2015, 10:53 
Offline
Radil

Registrován: 08.10.2013, 18:00
Příspěvky: 296
Has thanked: 12 times
Been thanked: 228 times
Tak přidám po čase pár svých poznatků, tak nejdřív k ZX Spectru:

S tím HiColor v programech to nebude tak slavné, třeba zmíněné El Stompo ho nepoužívá, respektive si režim 8x1 vytváří rychlým přepisem standardní paměti. Já tam mám chybku ve zpoždění "contended memory" vynechal jsem omylem některé instrukce, ale i když se to opraví, díky tomu, že generuju při emulaci jeden celý řádek v jeden čas, tak má občas barva za atributama zpoždění a je změna odsunutá o řádek níž.

K Ondrovi:

Jediný způsob, kterým jde zatím v STMZ800 nahrát program do Ondry je udělat MZF se stejným obsahem paměti, ten nahrát přes unicard managera Sharpa (S+Q+F12) a pak přepnout do emulace Ondry (O+F12), tak dát G, napsat spouštěcí adresu (třeba 4000, na čísla se přepne PgUp), stisknou mezerník a program jede (nebo taky ne, když se odkazuje na rutiny ViLi ROM, kterou tam nemám). Ještě k tomu ovládání, na čísla se u mě přepíná PgUp zpět na písmena PgDn, SHIFT malá velká, TAB speciální znaky.

Zkusil jsem něco pro Ondru napsat, můj první výtvor Toy Symhony je zde. Je tam verze MZF pro výše uvedený postup a taky BIN pro OndraLink, ale nezkoušený, Ondru bohužel nevlastním, prosím kdo Ondru má, ať sem napíše, jestli mu to jede a co to dělá, díky.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29.01.2015, 13:46 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 14.05.2013, 19:10
Příspěvky: 1487
Bydliště: Kurim
Has thanked: 829 times
Been thanked: 578 times
Parada, ToySymphony jede pres OndraLink na realnem Ondrovi naprosto skvele. Myslim ze vsechny Sharpisty nadchne i uvodni obrazova sekvence ;-)

Jak moc je to narocne na CPU? Slo by u toho delat jeste pripadne nejake videokejkle?

_________________
http://www.8bity.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 29.01.2015, 14:05 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1917
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 519 times
Been thanked: 816 times
Můžete z ToySymphony udělat ještě tap?

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.01.2015, 00:33 
Offline
Radil

Registrován: 08.10.2013, 18:00
Příspěvky: 296
Has thanked: 12 times
Been thanked: 228 times
solaris104 píše:
Můžete z ToySymphony udělat ještě tap?
Díky za odkazy v poště, tak jsem to naštudoval, jak to má být, a vygeneroval i TAP a WAV a přihodil to do TOY_SYMPHONY.ZIP.

Martin8bity píše:
Jak moc je to narocne na CPU? Slo by u toho delat jeste pripadne nejake videokejkle?
No tady bude kámen úrazu, na výkon to náročné není, ale je to náročné na relativně přesné časování, a to po zapnutí výstupu videa je sakra problém (během zobrazování procesor prostě stojí, ne jak u Spectra po jednotlivých taktech, prostě furt, 3/4 řádku prochrápe).
Kdyby aspoň ty čítače TV řádků šly vyčítat procesorem a tím se orientovat v prostátem čase, ale vyčítej data připojená na adresovou sběrnici. :bang:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.01.2015, 08:20 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1917
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 519 times
Been thanked: 816 times
Tak ToySymphony je bomba, netušil jsem, že ze 7 tónů Ondry, které netvoří stupnici se dá vůbec vytvořit poslouchatelná hudba.

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.01.2015, 11:35 
Offline
Radil

Registrován: 08.10.2013, 18:00
Příspěvky: 296
Has thanked: 12 times
Been thanked: 228 times
solaris104 píše:
Tak ToySymphony je bomba, netušil jsem, že ze 7 tónů Ondry, které netvoří stupnici se dá vůbec vytvořit poslouchatelná hudba.
A to jsem z těch sedmi tónů zatím použil jen jeden ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.01.2015, 15:30 
Offline
Radil

Registrován: 24.12.2014, 16:11
Příspěvky: 427
Has thanked: 32 times
Been thanked: 101 times
nobomi píše:
A to jsem z těch sedmi tónů zatím použil jen jeden ;)

Aha, už to chápu :lol:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 30.01.2015, 21:15 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1404
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
nobomi píše:
solaris104 píše:
Tak ToySymphony je bomba, netušil jsem, že ze 7 tónů Ondry, které netvoří stupnici se dá vůbec vytvořit poslouchatelná hudba.
A to jsem z těch sedmi tónů zatím použil jen jeden ;)

Aký majú potom význam tie ostatné, keď vieš tónu meniť frekvenciu. Predpokladám, že až tak do extrému sa to nedá dotiahnuť, že by tie tóny vedeli hrať aj spolu a teda 7-kanálová hudba by bola realitou. Predpokladám, že na 8-bitovú trojku to asi nemá (SID, AY, SN).

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04.02.2015, 15:53 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 30.01.2014, 12:46
Příspěvky: 2757
Bydliště: Trutnovsko
Has thanked: 137 times
Been thanked: 270 times
Mohu se zeptat jestli se neplánuje nějaká další série tohoto tentononc emulátoru ?
Případně jestli (pokud by to bylo vůbec technicky možné) nějaká podpora Commodore C64 ?
Když to zvládá Ondru a PMD a ZX co přidat také C64 ????

_________________
ZX 81, Zx Spectrum & microdrive, Sinclair QL 2xFDD 3,5´(SD-QL, QubIDE, SGC), ZX Spectrum +2, Didaktik M, Commodore C64 I , Commodore C64 II Ultimate cart, Commodore C128, Commodore Amiga 500, Amiga 600HD, Atari 800XL SDrive, Atari 520ST & HXC usb floppy emulator. --- XBOX 360, Playstation 2, XBox ONE, Oric atmos, Enterprise 128, a několik PC a notebooku.....


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04.02.2015, 22:08 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1404
Has thanked: 130 times
Been thanked: 71 times
C64 má iný procesor. Všetko "zabudované" beží na procesore Z80 a jeho predchodcoch. Ale pokiaľ by mu to interná pamäť pre kód dovolila, tak by šlo hádam implementovať aj 6502, čiže by mohli pribudnúť do zbierky Atari a Commodore a ak sa nemýlim, tak aj Apple I.

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 04.02.2015, 22:29 
Offline
Radil

Registrován: 11.12.2013, 17:35
Příspěvky: 322
Has thanked: 31 times
Been thanked: 24 times
Jack_Free píše:
Když to zvládá Ondru a PMD a ZX co přidat také C64 ????


Tak zrovna tuhle větu bych za moc velkou poklonu C64 teda nepovažoval.

_________________
Cesta k osvícení: Commodore 64 / Atari 800XE / Atari XEGS / Amiga 500 / Amiga 1200 / PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 179 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz