OldComp.cz
http://oldcomp.cz/

OldComp Softwarehouse?
http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=74&t=735
Stránka 11

Autor:  Matej [ 09.11.2013, 19:32 ]
Předmět příspěvku:  OldComp Softwarehouse?

OldComp SoftwareHouse

Čo tak spojiť sily a urobiť softwarehouse pre prílohy na ten
OldComp PDF časák... Z použivateľov tohto fóra.

Platformy>
ZX/SAM/AMSTRAD/MZ
PMD
A800
ST
C64
Amiga
Acorn
PC

Výhody.

Napr. použitie časti kódu, sprites, hudby, námetu z AMIGA verzie na ST resp. PC a podobne (A800 - C64).
Jeden obal pre všetky platformy. CD,3"5,SD sa kúpi vo veľkom. Viac ľudí jeden projekt ,ale pre viac platform atď...

PS> Ja by som skúsil hudbu a grafiku resp. aj 3Dcka... Zo začiatku slabšie, ale postupne by som sa učil.

Dobrý či zlý nápad?

Autor:  Busy [ 09.11.2013, 23:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: OldComp Softwarehouse?

Napad dobry, len nerozumiem celkom tomu preco ZX,SAM,AMSTRAD a MZ davas do jednej platoformy. Pritom su tu styri uplne rozdielne platformy. Jedine co by sa este ako-tak dalo, je ZX a SAM pretoze SAM sa dokaze nativne tvarit ako ZX Spektrum. Ale Amstrad a MZ su uz uplne rozdielne plaftormy, asi ako Atari voci C64.

Autor:  Matej [ 10.11.2013, 01:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: OldComp Softwarehouse?

Ono prv som to mal tak. Ale z tabletu mi nebolo vidno celé... :oops:

Oprava:
Platformy>

ZX#
SAM
AMSTRAD#
MZ800
PMD
A800
ST*#
C64
Amiga*&
Acorn*&
PC*&

*-vedia použiť rovnakú grafiku (PNG,GIF napr.)
#-vedia použiť rovnakú hudbu (arkos tracker resp. vortex tracker)
&-vedia použiť rovnakú hudbu (MOD)

Sprites by sa dalo urobiť na papier/bmp mriežky (PDF by sa vytlačili resp bmp rozposlal). A tak by sa ľahko preniesli medzi platformamy...
Hudba noty (hlavná melódia napr 2 kanály a ostatné by sa už doplnili podľa zvukového čipu) a tak by sa ľahko preniesli medzi platformamy...
Mapa na PC pre rôzné platformy by bola rovnaká...
Príbeh rovnaký...
CD na jednom CD všetky verzie tzn. jeden manuál, jeden obal...
Cartridge (rovnaký obal pre C64 a A800 - PCB rôzna).

Proste štandardizácia.
Keďže grafika by bola v mriežke značenie ako šach pre každý bod. Mohlo by robiť aj viac grafikou.
Stačilo by len oskenovať a doplniť. Potom by sa naraz kreslili na rôzných platformách.
Hudba to isté. Vytvorila by sa hlavná melódia jednoduchá. A noty by použili rôzný hudobníci na rôzných platformách a zvukových čipoch.
Ilustrátor obalu a cd bookletu a manuálu by bol jeden. Story a mapu by urobil jeden človek.

Problém:
By bol jedine mať na každej platforme dobrého kódera. Resp. 2-3... Alebo multiplatform kódera...

Autor:  Busy [ 10.11.2013, 11:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: OldComp Softwarehouse?

Pre PMD existuje zvukovy interface MIF85 ktoreho zaklad tvori SAA1099 pouzity tiez v SAMovi.
Takze pre PMD a aj pre SAMA by bola rovnaka hudba.
Dalej, hudby napisane pre AY sa daju na 90% (po jednoduchej konverzii) prehravat na SAA1099 co by znamenalo ze hudby pisane pre ZX, AT a Amstrad by sa dali velmi jednoducho portovat aj na SAM a PMD.

Autor:  dex [ 10.11.2013, 12:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: OldComp Softwarehouse?

Citace:
Sprites by sa dalo urobiť na papier/bmp mriežky (PDF by sa vytlačili resp bmp rozposlal). A tak by sa ľahko preniesli medzi platformamy...
...
Keďže grafika by bola v mriežke značenie ako šach pre každý bod. Mohlo by robiť aj viac grafikou.
Stačilo by len oskenovať a doplniť. Potom by sa naraz kreslili na rôzných platformách.

Úplná hovadina IMHO.
Vůbec nezohledňuje grafická specifika platforem - např. proporce pixelu (výška a šířka na většině platforem není 1:1, navíc v barevnějších módech na spoustě platforem dochází ke zvětšování pixelů v jedné nebo obou osách - např. Amstrad v 16 barvách má pixel ve velikosti 1x4 pixely z monochrom režimu.
Podobným přenosem grafiky mezi platformami pak vznikaly vždy hovadiny - například na ZX Spectru Storm, který úplně hovadsky přenáší 2x1 "pixely" z Amstradu, nebo Spy vs Spy, který opět přináší do šířky roztažené pixely (snad po konverzi z Atari).
Nehledě na další specifika, kdy na větčině osmibitů není chunky režim (co bod, to samostatné kódování barvy), ale je třeba přizpůsobit se atributům (pak vznikají nezdůvodnitelné blbosti, jako je Space Gun pro Amstrad 6128 Plus, která v paletě 4096 barev má nemaskované(!) sprity zarovnané na matici 8x8 bodů podle předlohy ze ZX Spectra.
Navíc některé platformy využívají dobrodiní třeba HW spritů nebo HW scrollingu, které jiné platformy nemají, nehledě na to, že i tady existují omezení (třeba u Amstradu Plus 16 barevných spritů, Commodore 64 8 spritů, u Atari jednobarevné P/M grafiky). (A i 16 spritů u Amstardu Plus bylo považováno za omezení, kvůli kterému dopadlo špatně pár her - Copter 271, Robocop 2, Dick Tracy, ...).

Úspěšný přenos hry nebo programu mezi osmibity je právě kvůli tomu víc než jen úpravou grafiky nebo portováním programu - často se to musí předělat zcela.
A minulost to podle mne naprosto jasně ukazuje (viz třeba skvělé R-Type na ZX Spectru, a jeho zoufalá konverze pro MSX nebo Amstrad CPC, kde se v poslední době snaží převést R-Type znovu a lépe).

Autor:  Matej [ 10.11.2013, 15:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: OldComp Softwarehouse?

dex píše:
Citace:
Sprites by sa dalo urobiť na papier/bmp mriežky (PDF by sa vytlačili resp bmp rozposlal). A tak by sa ľahko preniesli medzi platformamy...
...
Keďže grafika by bola v mriežke značenie ako šach pre každý bod. Mohlo by robiť aj viac grafikou.
Stačilo by len oskenovať a doplniť. Potom by sa naraz kreslili na rôzných platformách.

Úplná hovadina IMHO.
Vůbec nezohledňuje grafická specifika platforem - např. proporce pixelu (výška a šířka na většině platforem není 1:1, navíc v barevnějších módech na spoustě platforem dochází ke zvětšování pixelů v jedné nebo obou osách - např. Amstrad v 16 barvách má pixel ve velikosti 1x4 pixely z monochrom režimu.
Podobným přenosem grafiky mezi platformami pak vznikaly vždy hovadiny - například na ZX Spectru Storm, který úplně hovadsky přenáší 2x1 "pixely" z Amstradu, nebo Spy vs Spy, který opět přináší do šířky roztažené pixely (snad po konverzi z Atari).
Nehledě na další specifika, kdy na větčině osmibitů není chunky režim (co bod, to samostatné kódování barvy), ale je třeba přizpůsobit se atributům (pak vznikají nezdůvodnitelné blbosti, jako je Space Gun pro Amstrad 6128 Plus, která v paletě 4096 barev má nemaskované(!) sprity zarovnané na matici 8x8 bodů podle předlohy ze ZX Spectra.
Navíc některé platformy využívají dobrodiní třeba HW spritů nebo HW scrollingu, které jiné platformy nemají, nehledě na to, že i tady existují omezení (třeba u Amstradu Plus 16 barevných spritů, Commodore 64 8 spritů, u Atari jednobarevné P/M grafiky). (A i 16 spritů u Amstardu Plus bylo považováno za omezení, kvůli kterému dopadlo špatně pár her - Copter 271, Robocop 2, Dick Tracy, ...).

Úspěšný přenos hry nebo programu mezi osmibity je právě kvůli tomu víc než jen úpravou grafiky nebo portováním programu - často se to musí předělat zcela.
A minulost to podle mne naprosto jasně ukazuje (viz třeba skvělé R-Type na ZX Spectru, a jeho zoufalá konverze pro MSX nebo Amstrad CPC, kde se v poslední době snaží převést R-Type znovu a lépe).


Myslím ako skicu. Grafika by sa robila a dokrášľovala už na danej platforme... Ale musíš vedieť že je tam pajko, domček, podlaha... A ako zhruba vyzerá.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/