OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

Vstava historickch poctacu

Právě je 05.12.2022, 23:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: MZ-8emu a nefunkčný Wurmi
PříspěvekNapsal: 10.12.2013, 22:44 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1184
Has thanked: 120 times
Been thanked: 50 times
Je možné v emulátore Zdeňka Adlera rozchodiť Wurmiho?


Přílohy:
Poznámka: Wurmi V4.1
Wurmi-V.zip [5.27 KiB]
792 krát

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MZ-8emu a nefunkčný Wurmi
PříspěvekNapsal: 12.12.2013, 00:04 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 06.08.2013, 10:49
Příspěvky: 220
Bydliště: Praha
Has thanked: 219 times
Been thanked: 66 times
Zkoušel jsem, zaseklo se. Podívám se, co je tam v tom strojáku, ale dřív než o víkendu mi to asi nevyjde.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MZ-8emu a nefunkčný Wurmi
PříspěvekNapsal: 17.12.2013, 15:58 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1184
Has thanked: 120 times
Been thanked: 50 times
Tu je snapshot, stačí už len RUN, ak sa to niekomu zíde.


Přílohy:
Poznámka: Wurmi V4.1 snapshot
wurmi-v41.zip [33.3 KiB]
809 krát

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MZ-8emu a nefunkčný Wurmi
PříspěvekNapsal: 17.12.2013, 16:09 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1184
Has thanked: 120 times
Been thanked: 50 times
Problém je zrejme v ošetrení joysticku od riadku 7550.

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MZ-8emu a nefunkčný Wurmi
PříspěvekNapsal: 17.12.2013, 16:37 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 06.08.2013, 10:49
Příspěvky: 220
Bydliště: Praha
Has thanked: 219 times
Been thanked: 66 times
Zatím nebyl čas, ale dnes večer se k tomu možná dostanu.

Mimochodem, mám v basicu rozdělanou vlastní variaci na housenku, možná ji ještě letos vypustím jako Brand new software for 2013 :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MZ-8emu a nefunkčný Wurmi
PříspěvekNapsal: 17.12.2013, 18:07 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 06.08.2013, 10:49
Příspěvky: 220
Bydliště: Praha
Has thanked: 219 times
Been thanked: 66 times
Chvíli jsem na to teď koukal a očividná chyba je v ř. 5002, 7620 a 7820, kde je nějaký grafický znak místo lomítka. Kupodivu to nehází Syntax error. Oprava této chyby ale neřeší tuhnutí hry.

Zásek nastává v ř. 5230 při odskoku do strojáku. Na adrese DF00h je kód, který posílá hodnoty na port FCh. S tím bohužel zrovna zkušenosti nemám, ale je to něco s přerušením. :scratched: Před vykonáním strojáku je vektor přerušení 0FFCh, potom je to 0F20h. Chtělo by to někoho, kdo se vyzná v těchhle fíglech se Z80 PIO.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MZ-8emu a nefunkčný Wurmi
PříspěvekNapsal: 17.12.2013, 18:20 
Offline
Radil

Registrován: 08.10.2013, 18:00
Příspěvky: 288
Has thanked: 12 times
Been thanked: 224 times
Ten grafický znak místo lomítka je správně, v Sharpáckém basicu nahrazuje funkci DIV, tedy celočíselné dělení.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MZ-8emu a nefunkčný Wurmi
PříspěvekNapsal: 17.12.2013, 20:52 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1823
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 448 times
Been thanked: 750 times
Zkoušel to někdo na real Sharpovi?

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MZ-8emu a nefunkčný Wurmi
PříspěvekNapsal: 17.12.2013, 22:37 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 06.08.2013, 10:49
Příspěvky: 220
Bydliště: Praha
Has thanked: 219 times
Been thanked: 66 times
nobomi píše:
Ten grafický znak místo lomítka je správně, v Sharpáckém basicu nahrazuje funkci DIV, tedy celočíselné dělení.

Fakt že jo, o to jsem neměl tušení. Je to někde v manuálu nebo jinde dokumentované?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MZ-8emu a nefunkčný Wurmi
PříspěvekNapsal: 17.12.2013, 23:19 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1184
Has thanked: 120 times
Been thanked: 50 times
Áno, mám to odskúšané, kedysi som to používal. Mal by to byť znak ako lomítko, ale nejde zprava zhora doľava dole, ale do stredu dole, ak sa nemýlim. Doplnené: Tuším sa to písalo grafickým kurzorom cez písmeno X.

No a čo sa týka Wurmiho, na Sharpovi ide bezchybne, akurát sa občas zasekne Wurmi a nedá sa zmeniť smer. Žiaľ, teraz už Sharpa nemám, ale ako deti sme to doma hrávali.

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MZ-8emu a nefunkčný Wurmi
PříspěvekNapsal: 17.12.2013, 23:41 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 06.08.2013, 10:49
Příspěvky: 220
Bydliště: Praha
Has thanked: 219 times
Been thanked: 66 times
Milsa píše:
Áno, mám to odskúšané, kedysi som to používal. Mal by to byť znak ako lomítko, ale nejde zprava zhora doľava dole, ale do stredu dole, ak sa nemýlim. Doplnené: Tuším sa to písalo grafickým kurzorom cez písmeno X.

No a čo sa týka Wurmiho, na Sharpovi ide bezchybne, akurát sa občas zasekne Wurmi a nedá sa zmeniť smer. Žiaľ, teraz už Sharpa nemám, ale ako deti sme to doma hrávali.

Ano, je to Graph a Shift+X.

Ještě jsem na několika místech v programu narazil na RETURN s číslem řádku. To jsem taky neznal.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MZ-8emu a nefunkčný Wurmi
PříspěvekNapsal: 18.12.2013, 00:12 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 09.10.2013, 19:04
Příspěvky: 1184
Has thanked: 120 times
Been thanked: 50 times
To vráti na určité číslo riadku z podprogramu. MZ-800 bol dosť univerzálny. Príkazy, ktoré boli podobné vedeli používať aj rovnaké parametre, takže sa dalo použiť aj:
RETURN"LABEL1"

_________________
Sharp MZ-821
Milsa MZ-841


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MZ-8emu a nefunkčný Wurmi
PříspěvekNapsal: 10.02.2014, 18:25 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 06.08.2013, 10:49
Příspěvky: 220
Bydliště: Praha
Has thanked: 219 times
Been thanked: 66 times
Následující změny ten zásek odstraní:
    v řádcích 4520, 5240 a 9430 změnit FOR JO=0 TO 2 na FOR JO=0 TO 0
    v řádku 7620 změnit PEEK(FR) na STICK(JO)
Ale ne vždy, pořád to dělá psí kusy, neběží čas atd.

Dodatek: ještě je potřeba apostrofem vypoznámkouvat příkaz USR v řádcích 5230 a 5300.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MZ-8emu a nefunkčný Wurmi
PříspěvekNapsal: 11.02.2014, 00:36 
Offline
Radil

Registrován: 08.10.2013, 18:00
Příspěvky: 288
Has thanked: 12 times
Been thanked: 224 times
Tak jo, záhada je vyřešená. Ten kód od $DF00 (POKE na řádku 7660) nastavuje Z80PIO a přesměrovává vektor přerušení na rutinku od adresy $DF80 a mz8emu v jednom místě udělá chybku.

Na port $FC (řídící port brány A Z80PIO) rutinka zapisuje postupně hodnoty $FA (nový vektor), $CF (definice vstupů/výstupů bitovou maskou v následujícím bytu), $20 (bitová maska) a pak další hodnoty, ty už jsou interpretovány správně. Chyba nastane na té bitové masce, emulátor ji chybně použije jako vektor přerušení. Pak přijde přerušení, procesor vezme adresu z tohoto vektoru (tím pádem špatnou někam doprostřed bůhví jaké rutiny) program z ní spuštěný přepíše kus basicu a konec, šlus, finíto.

Krom opravy emulátoru to jde napravit například pořadím toho nastavení Z80PIO, během nastavování je zakázané přerušení, takže na chvilku se může nastavit vektor přerušení na PIO špatně, když se pak opraví, takže nejřív se pošle sekvence bitové masky $CF, $20, která na emulátoru špatně nastaví vektor a nastavení vektoru $FA se dá za to a tím se chyba napraví. V příloze je nově napsaný řádek 7660, s kterým to v mz8emu jede. Výhoda tohoto řešení je, že to poběží s opravou i na skutečném železe.

Přikládám mzf s opravou a taky opravený snapshot a taky image QD pro Sharpa s unikartou (a nebo STMZ800), pokud si to někdo chce pustit na jiném HW než PC (stačí v basicu dát DIR"QD: a potom RUN na příslušném řádku, a pozor tady ta úprava není, STMZ800 stejně jako Sharp zrovna tuhle chybu nemá :-) ).


Přílohy:
wurmi-mz8emu.zip [53.08 KiB]
769 krát
7660good.PNG
7660good.PNG [ 2.93 KiB | Zobrazeno 19144 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: MZ-8emu a nefunkčný Wurmi
PříspěvekNapsal: 11.02.2014, 08:21 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1823
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 448 times
Been thanked: 750 times
Nestálo by za to kontaktovat Zdenka Adlera pro případnou úpravu emulátoru MZ-800?

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz