OldComp.cz
http://oldcomp.cz/

hardwarové 15 kHz TV enkodéry vs. emulace (Xbox)
http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=68&t=7107
Stránka 11

Autor:  tommik [ 20.01.2019, 11:24 ]
Předmět příspěvku:  hardwarové 15 kHz TV enkodéry vs. emulace (Xbox)

Dlouho jsem přemýšlel, že toto je asi správné místo, kde se zeptat, protože tu jsou lidé, kteří s tímto materiálem dělají.

V kostce se jedná o toto:

Původní konzole Xbox z roku 2001 má bezkonkurenčně největší počet funkčních emulátorů mezi ostatními konzolemi. Problém Xboxu pro ty z nás, co chtějí CRT TV je ten, že jeho vývojové prostředí, na kterém emulátory vznikly, nepodporuje 15 kHz progresivní video módy - rozuměj 240p / 60 Hz, 288p / 50 Hz apod.

Xbox má tak jako všechny ostatní konzole z dob analogových tzv. TV enkodér, který funguje podobně jako analogové grafické karty do PC, akorát, že výstup není VGA a výš, ale klasických 15 kHz pro standardní CRT TV. Do Xboxu byly v průběhu jeho výroby montovány 3 typy: nejprve Conexant CX 25871, poté Focus FS 454 a nakonec tzv. Xcalibur, který si nechal MS na zakázku udělat, ale dle jistých informací na netu se snad jedná o "rebranded" Focus (bez záruky).

Zásadní problém: Je téměř jisté, že tyto TV enkodéry umějí samy o sobě progresivní video výstup 15 kHz (240/288p). Může to někdo potvrdit? MS XDK však neobsahuje volání na tyto progresivní módy. Pouze 480i / 576i 15 kHz. Všechny jeho emulátory běží v prokládaném režimu a nesprávném rozlišení.

Další problém: Přepnutím enkodéru do progresivního módu se neřeší problém korektního rozlišení potřebného pro danou emulovanou hru. Důkaz je v Raspberry Pi, kde po letech bylo dosaženo progresivního výstupu na jeho kompozitním video výstupu (v podstatě jen přepnutí registru vs. enkodér), ale horizontální rozlišení je natvrdo dáno TV enkodérem.

Lze vůbec na kompozitním výstupu enkodéru docílit vlastního video módu, nebo jsme natvrdo odkázáni na to, co je předprogramováno v enkodéru z výroby. Dá se případně toto předprogramování pozměnit?

Jsou tyto TV enkodéry programovatelné? A jak je to se signálem RGB oproti signálu kompozit z hlediska programovatelnosti vlastních video módů? Někde jsem snad pochytil, že RGB je něco jako "bypass".

Vím ,že na PC existuje možnost přeprogramovat analogovou grafickou kartu na RGB VGA výstupu na 15 kHz (Advance MAME, Groovy MAME apod.). Také vím, že existuje Ultimate SCART adaptor pro PC, který dělá něco podobného hardwarově. Jak reálné je ale alespoň takto programovatelné RGB na konzoli jako je Xbox? A co onen kompozit? Tam je situace asi daleko složitější, že?



Předem děkuji za jakékoliv postřehy a věřím, že diskuze k něčemu přispěje. Je to již tolik let, a Xbox stále neumí ani základní přepnutí do 240p na kompozitu jako to už dnes umí Raspberry Pi.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/