OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 20.04.2024, 08:04

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 17.11.2013, 10:45 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1614
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Martin8bity píše:
Potisknout klavesy neni az tak velky technologicky problem, jen to neni nejlevnejsi. Ono i to sestavit z tech MX spinacu je pekne draha zalezitost. Ale bylo by to frajerske ;-)

Staci si sehnat starou mikrospinacovou klavesnici, rozebrat a z plosneho spoje odpajet spinace. Takovych klavesnic jsem doma nekolik mel (koupeno na blesaku po 20 Kc). Spinace i s plastovym hmatnikem jeste nekde mam. Jenze problem je prave maly pocet. Z toho co tu mam, bych slozil tak 2x klavesnici pro sam coupe, vic ne. Ale i tak bych musel sehnat jine hmatniky, ty ze stare klavesnice jsou dost zazloutle. Pred lety jsem si zmeril roztec pinu u spinacu a presne pro ne jsem navrhnul plosny spoj pro klavesnici:
http://velesoft.speccy.cz/samcoupe/keyboard/samcoupe_new_keyboard.png

I kdyby jsem koupil uplne nove MX spinace a plastove klavesy, netusim, jestli delsi typy klaves (shifty a space) obsahuji take stabilizacni kovovy drat a i kdyby jo, deska pro spinace by musela obsahovat jakesi kolejnice, ve kterych tyto draty jezdi pri stisku klaves. Tohle vyresit neni sranda. Zbyva uz jen ta klasicka PS/2 klavesnice, ktera se da nastesti sehnat v krasnem bilem provedeni za zlomek ceny doma vyrobene klavesnice.

Vcera jsem schvalne rozebral USB klavesnici. Horni plastovy dil je vlastne cela klavesnice, obsahuje vodici otvory pro zacvaknuti klaves + zespodu otvor pro gumove profily co zvedaji klavesu. Spodni dil je jen rovna deska co udrzuje membranu v rovice. Membrana ma vyvedene dva pasky s kontakty, jeden ma 17 vodicu, druhy jen 8. Maximalni veikost matice klaves muze byt 17x8 = 136 klaves, ale tolik tlacitek klavesnice nema. Matice bude o neco jemnejsi nez na ZX/SAM COUPE. Roztec kontaktu na vyvodech z membrany je 1.0mm a konektory se na to daji koupit. Schvalne rozeberu jeste dalsi klavesnice a porovnam.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.11.2013, 11:56 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3055
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 906 times
Mně vychází nejlépe v poměru cena/výkon hotová PC klávesnice (viz např. tip Matěje).

Rozšířená PC klávesnice je využitelná, např. samovské funkční klávesy používané pro posun po stránkách jsou v Simcoupé namapované na PGUP a PGDOWN.
Samík má také kód pro PCéčkový DELETE, přepínač numerického bloku, posun po slovech apod.

Horní funkční klávesy bych nazval nějak jinak (FUNC0 ... FUNC12, SPEC0... SPEC12, EXT0... EXT12?) a dal tam funkce obvyklé z HW i SW emulátorů, resp. extra funkce (NMI nebo dokonce RESET ala Didaktik M).

Životnosti potisku bych se nebál, za mého dětství se vše řešilo přestříknutím nitrolakem. :idea: :pig: A dnes jsou už určitě lepší technologie.

Co se týče matice zapojení, půjde přece do takové PC klávesnice vyrobit membrána uzpůsobená pro potřeby SAMa, aby nedělala problémy.
Samotné membrány by bylo snazší zafinancovat, než celé kastle s tlačítky a spínači...

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: režim


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.11.2013, 12:02 
Membrána sa dá vyrobiť tuna:
http://www.ttklavesnice.cz/

MX cherry - to by bola už profi herná klávesnica. Vydržala by ale možno aj 10 rokov a viac... Skladať ju z ebaya by bolo veľmi drahé.
Lepšie kúpiť v ázií http://www.kailh.com
http://www.kailh.com/gb/Newsdetail.asp?Newsid=37
http://www.kailh.com/gb/Newsdetail.asp?Newsid=38

Potisk je jednoduchý... LASER ENGRAVING (v podstate každá reklamná agentúra to vie)
http://www.youtube.com/watch?v=cetF-zavFUs
http://www.youtube.com/watch?v=45nHTvnjj3Q

PODSVIETENIE MIESTO POPISU
Potlač by sa dala aj na pomocou lasera (vyrezať popisky)
a dole by boli LEDKY (modrá resp. bielá atď).
Tak by vydržal potisk nastálo. Žiaden pot nič podobné.
Plus bolo by vidieť v noci klávesi...
Obrázek


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 17.11.2013, 12:42 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2730
Has thanked: 146 times
Been thanked: 422 times
Podle mne idelani je udelat to tak aby kazdy aby kazda klavesa mela samostatny privod do FPGA. Z pocitace by slo 16 vodicu a zde by byl konvertor na 3,3V a slo by to primo do FPGA. Smerem do pocitace by byl napetovy prevodnik a otevreny kolektor. Takto by to bylo 5V kompatibilni. Ze zadu by byl JTAG konektor pro programovani FPGA. Takto by slo simulovat klavesnici pro jakykoliv pocitac.

Kazdopadne by to byl dosti nejisty a drahy projekt a otazka je kdo by se toho ucastnil. Myslim ze pro zacatek by nebylo spatne rozebrat jednu klavesnici http://www.plastika.cz/portfolio/slepe-klavesnice.htm a zjistit zda je mozno lehce vypajet tlacitka a udelat novou pcb desku.

Na druhou stranu kdo by to dotahl do konce a byla by moznost replikace tak ten by byl king :-).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.11.2013, 13:06 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3055
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 906 times
>suksoft>
Vidim, ze taky myslis na FPGA. Obcas to uvadim pro inspiraci, ale s ohledem na soucasny stav poznani proste alespon doufam na prevod http://www.samcoupe.com/hardkey.htm do CPLD.
Viz nazev tohoto vlakna.

Kdyby nekdo mel skutecne chut na FPGA a schopnosti, tak nemusi vubec premyslet nad HW zakladnou a nad nejakou vyvojovou deskou s FPGA, ale Samika napise pro TurboChameleona nebo v6z80p...

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: režim


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.11.2013, 13:19 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1614
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
SCjoe píše:
Mně vychází nejlépe v poměru cena/výkon hotová PC klávesnice (viz např. tip Matěje).

Ano, presne tak. Bohuzel neexistuje jina cenove rozumna alternativa.

SCjoe píše:
Rozšířená PC klávesnice je využitelná, např. samovské funkční klávesy používané pro posun po stránkách jsou v Simcoupé namapované na PGUP a PGDOWN.
Samík má také kód pro PCéčkový DELETE, přepínač numerického bloku, posun po slovech apod.

Horní funkční klávesy bych nazval nějak jinak (FUNC0 ... FUNC12, SPEC0... SPEC12, EXT0... EXT12?) a dal tam funkce obvyklé z HW i SW emulátorů, resp. extra funkce (NMI nebo dokonce RESET ala Didaktik M).

Ano, naprosty souhlas.

SCjoe píše:
Životnosti potisku bych se nebál, za mého dětství se vše řešilo přestříknutím nitrolakem. :idea: :pig: A dnes jsou už určitě lepší technologie.

Technologie je urcite jina (uz jen horsi). Alespon u klasickych klavesnic v nizsi cenove tride. Tam to vetsinou delaji nejakym sitotiskem, nebo to jen nejak prelakujou. Jakykoli potisk je jen dalsi pridana vrstva na dotykove plose. Podle me asi nejlepsi by byla ta leserova technologie, kdy se primo do plastu vypali znak.


SCjoe píše:
Co se týče matice zapojení, půjde přece do takové PC klávesnice vyrobit membrána uzpůsobená pro potřeby SAMa, aby nedělala problémy.
Samotné membrány by bylo snazší zafinancovat, než celé kastle s tlačítky a spínači...

Na to jsem se pred lety ptal u TTKAVESNICE a jen zadani vyroby (zhotoveni matic a vysecniku) vychazelo u SAM COUPE membrany kolem 50 000 Kc. Dale uz se plati jen cena za zhotoveni membran. To jsou silene palky. Navic membrany v PC klavesnicich musi byt extremne tenke a regovat uz pri velmi nizkem tlaku, kterou zajistuje gumovy klobousek pod klavesou. Ty membrany, ktere dela TTKLAVESNICE do ZX Spectra, jsou z mnohem tvrdsiho materialu a vyzaduji mnohem tvrdsi stisk (vetsi tlak). Asi nezbyde nez se spokojit s omezenou PC klavesnici a rozloucit se s ovladanim her na klavesnici pomoci klaves 12345,QWERT a asi i s kurzory+nula.

Schvalne si odzkousejte svou klavesnici primo na PC, jestli zvlada kombinace klaves QAOP+SPACE,QAOPM,QWERT.
http://www.microsoft.com/appliedsciences/content/projects/KeyboardGhostingDemo.aspx

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.11.2013, 15:15 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2730
Has thanked: 146 times
Been thanked: 422 times
SCjoe ja to chapu tak ze Velesoft napsal, ze ted dobre zna CPLD a proto to chce udelat na CPDL ale nechal si otevrenou cestu do FPGA. Stejne pri urcite slozitosti zapojeni se zjisti ze jit do FPGA bude lepsi a hlavne levnejsi. Je to asi tak jako kdyz by dnes nekdo pouzil 10 Galu misto jednoho CPLD.

Pro klavesnici kde by bylo treba 104 vstupu by urcite byl lepsi FPGA chip nez nejake CPLD uz kvuli tem vyvodum.

Jinak na originalni PC klavesnici nikdy neudelate vice soucasnych stisku klaves - duvod je prosty - proste se o tom neuvazuje a matice je zapojena prave tak aby to bylo vhodne pro PC a cip v klavesnici ale rozhodne ne pro zadny starsi pocitac na emulaci. Takze reseni je vymenit PCB nebo udelat rovnou novou.


Pekny projekt ktery ukazuje ze FPGA muze byt vhodne reseni pro starsi pocitace je http://www.nyangau.org/rememorizer/rememorizer.htm a kolik lidi si to poridilo. A rozhodne se nemuze rici, ze by to byla SMT technologie - teda alespon ne to co nekdo z toho projektu doma paji. Kompletne je to 5V kompatibilni.

Druhy projekt kde autor to nejdrive udelal na beznem kitu a pak predelal na maly XULA2 chip je http://www.xess.com/blog/xulabee-the-19 ... h-an-fpga/ a prave tento projekt jasne ukazuje kudy je potreba jit. Bohuzel to uz je 3,3V ale neni problem pouzit konvertory napeti pro 5V. Ted mne napada neudelat jeden PMOD jako vstup kazetaku a druhy PMOD jako realnou sbernici ZX ale to je hudba budoucnosti.

Stejne nas nemine se naucit FPGA (VHDL) a ARM (C) a oboji pouzivat v jednom reseni :-).


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.11.2013, 15:51 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3055
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 906 times
FPGA vidim jako silne neplatformni a universalni vec, ze pod jednou klavesnici budu mit SD sloty i porty pro moderni PC periferie a v jednom cipu jadra ruznych systemu a vsech dobovych rozsireni, tedy vedle SAMa Sharpa i C64... Nevyhoda dnesnich krabicek je zmet propojovacich i napajecich dratu okolo (tesim se, az bude bezne i jakesi wifi pripojeni monitoru).

Reseni s CPLD i s vyvedenim stavajiciho systemoveho konektoru vidim jako reseni pro lidi, co chteji prece jen retro-system (dokonce, proboha, s disketou!) a nejsou tak sikovni jako osmibitovy Martin, aby si ten klon postavili.

Taky si priznejme, ze FPGA znamena kompatibilitu jen na 99,9 procent, kdezto u CPLD s originalnim procesorem mnozi veri na tisiciprocentni shodu s originalem.

U klonu SAMa ale asi prece jen pujde o smisenou vec, protoze soucasne dostaneme Spektrace i s DivIDE :)

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: režim


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.11.2013, 17:37 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1614
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
suksoft píše:
Pro klavesnici kde by bylo treba 104 vstupu by urcite byl lepsi FPGA chip nez nejake CPLD uz kvuli tem vyvodum.

No ja si myslim, ze CPLD za 100Kc se 144 pinama by to take zvladlo. :-)

suksoft píše:
Jinak na originalni PC klavesnici nikdy neudelate vice soucasnych stisku klaves - duvod je prosty - proste se o tom neuvazuje a matice je zapojena prave tak aby to bylo vhodne pro PC a cip v klavesnici ale rozhodne ne pro zadny starsi pocitac na emulaci. Takze reseni je vymenit PCB nebo udelat rovnou novou.

Existuji ruzni vyrobci PC klavesnic. Nekteri delaji lepe zapojene membrany(vice podobne ZX), takze narazite na problem s vicestiskem trech klaves treba jen u ovladani pomoci klaves 12345. Takto minimalne omezenou klavesnici muzeme pro pareni her pouzit, neznam hru, ktera by mela natvrdo klavesy 12345. Tato volba se objevuje az u her s ovladacim menu. Je teda pravda, ze vetsina levnych PC klavesnic ma docela dost omezenou celou levou pulku klavesnice(2 soucasne stisknute klavesy jsou ok, ale 3 najednou v teto casti vsude nezvladne). Presto se daji najit klavesnice s daleko mensim nebo temer zadnym omezenim, ale to vyzaduje hledani a testovani mnoha kusu ruznych klavesnic.

Dale existuji jeste drahe herni klavesnice, ktere podle tvrzeni vyrobcu netrpi omezenim, soucasne zvladaji stisk jeste vetsiho poctu klaves ale vetsinou jen ve vymezene casti klavesnice.
Takove klavesnice jsou znacene jako "ANTI-GHOSTING" nebo ANTI GHOST". Jako priklad jsem nasel tuto na Ebay:
http://www.ebay.com/itm/I-ROCKS-E-sport-Mechanical-Handfeel-Gaming-Keyboard-24-keys-Anti-ghosting-White-/221264473266?pt=UK_Computing_ComputerComponents_KeyboardsMice&hash=item338463ecb2
Schvalne si popojedte trochu dolu a uvidite nahled klavesnice s vyznacenyma klavesama ktere maji ANTI-GHOST efekt (lze je udajne libovolne kombinovat). A tady je videt, ze vyrobce resil problem vylozene na leve casti klavesnice, kde bezne klavesnice nejvic trpi. Tahle klavesnice je i v bile barve, ma klasicky velky ENTER ve tvaru L (takova se uz blbe hleda) presne jako SAM COUPE klavesnice. Rekl bych pro SAM klon by mohla dobre poslouzit, akorat teda stoji litr.
Obrázek
Oficialni stranka zde:
http://www.i-rocks.com/products/anti-ghosting-gaming-keyboard

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.11.2013, 19:10 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 10:52
Příspěvky: 1669
Bydliště: Mliecna draha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 124 times
suksoft píše:
04 vstupu by urcite byl lepsi FPGA chip nez nejake CPLD uz kvuli tem vyvodum.

CPLD sa robia vo vecsine FPGA puzdier takze pocet vyvodou nieje problem. moje oblubene MAX od altery koncia pri 324 pinoch Navyse vsetko nad 240pinou sa robi ako xBGA a spol a to neverim ze bude niekdo z nas spajkovat.
SCjoe píše:
Taky si priznejme, ze FPGA znamena kompatibilitu jen na 99,9 procent, kdezto u CPLD s originalnim procesorem mnozi veri na tisiciprocentni shodu s originalem.


Bohuzial oba nazory su mylne.

Rovnako ako vo FPGA sa da spravyt 100% klon Tak sa da z CPLD spravit nieco nekompatibilne na urovni dvocxh najrozdielnejsich ZX klonou.
Vsetko zalezi ako sa to napise vo VHDL. Navyse obe riersenia trpia tym ze sa tam velmy zle simuluje rozne oneskorenie ake su na v 8/16bitovych pocitacoch. Staciu si pozriet do schem niektorych 8/16 bitou a najdes rozne 74Fxx, 74LSxx,74xx, sem tam aj nejaky cmos ci plc z nejakym oneskorenim. A toto sa u fpga/cpld riesi tazko. Napriklad v pripade PLA ktora je v Commodore16/116/+4 Je to riesene tak ze jeden vystup obvodu je privedeny na vstup toho isteho obvodu. Tym dosiahli to ze ten vstup je oneskoreny oproti ostatnim o casovu konstantu obvodu.

_________________
Amiga 600 + a602, Amiga 600 PCB only, Commodore 64+ZZ-RAM V1.0 512k+C1541(18k RAM)+sd2iec +9.600 Rs232, Commodore 116 + 64k upgrade, ZX 81 ISSUE1 + ZX81XRAM

http://zz-indigo.mavipet.sk/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.11.2013, 20:22 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3055
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 906 times
> Bohuzial oba nazory su mylne.
:oops:
Kdyz jsem psal o vire, tak jsem take myslel na stav poznani.
Chtel jsem odepsat otazkou, zda znas nejake hotove FPGA Spectrum, ktere je vernym klonem.

Ale nejdriv jsem se podival na testy zde: https://sites.google.com/site/speccycores/home/test-results
Tak to vypada, ze u Speccyho v FPGA je uz hotovo. :beer:

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: režim


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.11.2013, 21:53 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 14.05.2013, 19:10
Příspěvky: 1488
Bydliště: Kurim
Has thanked: 829 times
Been thanked: 582 times
V6Z80p ma realne Z80 CPU.

_________________
http://www.8bity.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.11.2013, 22:50 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2730
Has thanked: 146 times
Been thanked: 422 times
zz_indigo myslel jsem jen ze kdyz ma CPDL vice vyvodu tak je dosti drahe a to si sam muzes overit u prodejcu na internetu.

Pri rychlosti 300MHz neni problem uvnitr FPGA simulovat zpozdeni 3ns. Proste kdyz budes chtit udelat 4 vstupove AND hradlo s 3ns zpozdenim tak to zabere jen jednu pamet a jeden flip-flop obvod. Kdyz budes chtit 12ns a soucasne reakci na kazdych 3ns tak to zabere 4 posuvne registry. Prave proto byl armadou vymyslen VHDL a ono to i realne funguje.

Co se tyce problemu PLA tak to je obycejny stavovy automat a s tim si VHDL trivialne poradi.

Martine, SCjoe asi myslel Chameleon 64 (zajimave cteni http://slamyslab.blogspot.cz/2013/01/ev ... on-64.html) a to je FPGA projekt ktery simuluje 3 ruzne pocitace. Podle popisu to umi zx48 a zx128, vcetne Divide. Urcite se bude muset zlepsit kvalita T80 aby to mohlo na 100% nahradit realny procesor.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18.11.2013, 12:03 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 10:52
Příspěvky: 1669
Bydliště: Mliecna draha
Has thanked: 19 times
Been thanked: 124 times
suksoft píše:
zz_indigo myslel jsem jen ze kdyz ma CPDL vice vyvodu tak je dosti drahe a to si sam muzes overit u prodejcu na internetu.


Viem. Ale CPLD ma oproti FPGA kopu vyhod. Danych architekturou. Iked take MAX V uz pouzivaju LUT-y co je rovnake ako u FPGA

suksoft píše:
Pri rychlosti 300MHz neni problem uvnitr FPGA simulovat zpozdeni 3ns. Proste kdyz budes chtit udelat 4 vstupove AND hradlo s 3ns zpozdenim tak to zabere jen jednu pamet a jeden flip-flop obvod. Kdyz budes chtit 12ns a soucasne reakci na kazdych 3ns tak to zabere 4 posuvne registry. Prave proto byl armadou vymyslen VHDL a ono to i realne funguje.


Este mi nieco rozpravaj o FPGA a spol. ;-) A Skus poriadnejsie citat co pisem. Zle != nieje mozne.
Navyse uz vydim jak tu niekdo kupuje FPGA ktore kompletne zvladaju 3nS oneskorenia :-)))))))))))))))))))
Pri tych cenach pekne ostane u 8nS

suksoft píše:
Co se tyce problemu PLA tak to je obycejny stavovy automat a s tim si VHDL trivialne poradi.

Tak PLA urcite stavovy automat nieje, je to obycajny kombinacny obvod. Skus si precitat nieco na temu stavovy automat.
Obvod v ktorom je spravene toto konkretne PLA nema ziadnu spetnu vezbu A bez tej stavovy automat nespravys.

suksoft píše:
Martine, SCjoe asi myslel Chameleon 64 (zajimave cteni http://slamyslab.blogspot.cz/2013/01/ev ... on-64.html) a to je FPGA projekt ktery simuluje 3 ruzne pocitace. Podle popisu to umi zx48 a zx128, vcetne Divide. Urcite se bude muset zlepsit kvalita T80 aby to mohlo na 100% nahradit realny procesor.


T80 nieje jedine IP ktore sa sprava ako Z80 A myslim ze niekde je splasitelne IP ktore je aj casovo totozne (casty problem IP) Ktory viacmenej vadi len aplykaciaam ktore vyzaduju presnu dlzku instrukcii.

_________________
Amiga 600 + a602, Amiga 600 PCB only, Commodore 64+ZZ-RAM V1.0 512k+C1541(18k RAM)+sd2iec +9.600 Rs232, Commodore 116 + 64k upgrade, ZX 81 ISSUE1 + ZX81XRAM

http://zz-indigo.mavipet.sk/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18.11.2013, 12:20 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 14.05.2013, 19:10
Příspěvky: 1488
Bydliště: Kurim
Has thanked: 829 times
Been thanked: 582 times
zz_indigo píše:
suksoft píše:
Martine, SCjoe asi myslel Chameleon 64 (zajimave cteni http://slamyslab.blogspot.cz/2013/01/ev ... on-64.html) a to je FPGA projekt ktery simuluje 3 ruzne pocitace. Podle popisu to umi zx48 a zx128, vcetne Divide. Urcite se bude muset zlepsit kvalita T80 aby to mohlo na 100% nahradit realny procesor.


T80 nieje jedine IP ktore sa sprava ako Z80 A myslim ze niekde je splasitelne IP ktore je aj casovo totozne (casty problem IP) Ktory viacmenej vadi len aplykaciaam ktore vyzaduju presnu dlzku instrukcii.


Chameleon samozrejme znam, jen jsem chtel upozornit na to, ze V6Z80p, ktere vsemi testy casovani prochazi bez ztraty kyticky ma realne CPU. A osobne se mi ze Speccy HW emulatoru libi nejvic, protoze proste ma "srdce", stejne jako Minimig ma 68000.

_________________
http://www.8bity.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz