OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 25.04.2024, 04:19

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 31.10.2013, 00:30 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1614
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
SCjoe píše:
>JOeAim> Hlavně mír.
Mířils přesně. Tohle fórum je úzké, kdo chce donekonečna řešit klon SAMa, ať mi dá svoje telefonní číslo. :ugeek:
Velesoft svým odstřihnutím od mobilní telefonie konečně může po probděné noci spát, bez mých ranních konzultací.
Jen doufám, že mu poslední hotové návrhy Multirom v revizích D, E a F (poslední se dvěma SD sloty!!!) k něčemu budou, než jen k uspokojení mé netrpělivosti a negarantovaných slibů do zahraničí. :?


Telefon uz nepouzivam, protoze mi zacalo denne volat docela dost otravnych lidi ( to nebylo kvuli tobe :-D ) a kazdej akorat neco potreboval (vetsinou slo o sberatele), ale vetsinou o lidi mimo ZX. Zralo mi to jednak cas a vsechno mi to zacalo jezdit ke me domu. Ted uz si muze volat kdo chce, ale mam vypnute zvoneni. Vsem to doporucuju, bez mobilu je clovek daleko svobodnejsi, nikdo nic nepotrebuje, nikdo vas neuhani...

K te multirom. Kdyz se kouknes na plosnak MULTIINTERFACE, nepripada ti to tak trochu podobne ? taky 2 sd sloty, velka sram a rom, + dalsi udelatka... MULTIINTERFACE bude i ve verzi pro SAM COUPE (lisit se bude jen systemovy konektor). A na SAM COUPE nabidne daleko lepsi komfort nez nejaka Multirom. Pamet v MULTIINTERFACE ma nahradit romku (jak v ZX, tak v SAM COUPE) a rozsirit moznosti prave v teto oblasti adresoveho prostoru. Mam to moc dobre promyslene a z casti odzkousene. Mohlo by se nekdy zdat, ze nektere projekty nedotahuju do konce a jdu na dalsi, ale ve skutecnosti jde o to, ze jsem navrhnul MULTIINTERFACE prave proto, abych tam nacpal vse co jsem predtim planoval (ruzna rozsireni romek, maximalni konfigurovatelnost a mnoho dalsiho), proste vice projektu v jednom.


SCjoe píše:
Ještě dodatek, další malé připomenutí: Díky Velesoftovi už má SAM tři přípojky pro joystick, třetí je připojen na kurzorové klávesy.
http://velesoft.speccy.cz/sammouse-cz.htm
Takže mně ty dva porty nad sebou nepřišly tak moc...


Jo to je pravda. SAM COUPE ma puvodne jen jeden joystickovy konektor, ovsem tento konektor obsahuje jeden pin pro moznost prepinani mezi dvema joysticky(pokud se pripoji externi rozdvojka). Bez rozdvojky jde pripojit joystick jako SINCALIR 1, s rozdvojkou pripojite jak SINCLAIR 1 tak SINCLAIR 2. Ten treti joystick (CURSOR) jsem dodelal ja, ale urcite nebude treba pro kazdy typ joysticku hned davat samostatny konektor. Myslim, ze krasne postaci jeden CANON 9 a uzivatel si sam muze nastavit, v jakem modu joystick bude fungovat(SINCLAIR1/2,CURSOR/KEMPSTON). Konektor obsahuje vice pinu, nez je treba, takze na techto nevyuzitych pinech bude podpora pro externi rozbocovac (klidne na 4 joye). Na desku dam jen to, co se bude nejcasteji pouzivat, proto tam nejspis neuvidite 8255 ani 4 joystickove porty.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31.10.2013, 08:20 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3064
Has thanked: 2208 times
Been thanked: 911 times
Velesoft> S MultiROM jsem to nijak nemyslel zle, ani vycitave. Jen jsem kdysi smutne koukal, jak Piggot dratuje na univerzalnich deskach nekolik prototypu i specialit na objednavku. To jsem vsak nechtel, protoze SAMikovi neslusi vrabci hnizdo na sbernici ani godzilla typu mb07 (staci se kouknout na bednu od Surroundu).
Naopak, ideovou linii navrhu sleduji leta se stalym potesenim, archaismy odpadavaji a navic se mi zda, ze soucasne zelezo uz nenuti delat kompromisy.

Prepinani na jednom konektoru je dobre reseni pri zachovani moznosti splitteru - hra pro ctyri hrace existuje.

A 8255? SAM jednak potrebuje rychlejsi verzi a ta se pouzivala snad jen chvili v ceskych zemich pro pripojeni ALFIka. (Centronics mel nekolik svych vlastnich, i internich IF, a na tento printer port se pripojovala i udelatka pro prehravani samplu). SAM zatim stale neni to prave retro. 8255 v CPLD by ale mozna jednou skousnul, az bude to USB a nejaky modul na podporu FAT32 a LFN... :mrgreen:

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: Durov


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31.10.2013, 19:16 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1614
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
SCjoe píše:
Velesoft> Prepinani na jednom konektoru je dobre reseni pri zachovani moznosti splitteru - hra pro ctyri hrace existuje.


Jo, podpora splitteru nebude zadny problem. Da se to zapojit tak, ze pujde pripojit bud: 1x tritlacitkovej joy, nebo 2x dvoutlacitkovej joy, nebo 4x jednotlacitkovy joy. Takze varianta pro moznost pripojeni ctyrnasobneho splitteru je ok ? Pokud by bylo treba pouzivat vice joystickovych tlacitek fire, musel by se splitter omezit na dva dvoutlacitkove joysticky. Ale dalo by se tam dodelat prepinani kolik tlacitek fire se ma podporovat.

SCjoe píše:
A 8255? SAM jednak potrebuje rychlejsi verzi a ta se pouzivala snad jen chvili v ceskych zemich pro pripojeni ALFIka. (Centronics mel nekolik svych vlastnich, i internich IF, a na tento printer port se pripojovala i udelatka pro prehravani samplu). SAM zatim stale neni to prave retro. 8255 v CPLD by ale mozna jednou skousnul, az bude to USB a nejaky modul na podporu FAT32 a LFN... :mrgreen:


8255 je opravdu u SAM COUPE potreba rychlejsi verze, ale s timto proste pocitam. CPU sice muze bezet hodne rychle, ale v momente kdy bude sahat na nektere porty periferii, pozastavi ULA procesor, aby mela stara periferie cas reagovat. To musim uz kvuli faktu, ze tam bude skutecna sbernice a kdokoli muze pripojit starou periferii.

FAT32 a LFN bude podporovat Esxdos. Autor LFN prislibil, ale potrebuje vetsi pamet. Co se USB tyce, da se pripojit jednoduchy levny USB modul z Ciny, sharpiste ho uz maji pripojeny a zapis/cteni sektoru funguje. Podpora FS ale v modulu neni, to si musi zajistit system na pocitaci (esxdos).

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.11.2013, 17:51 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1614
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Na desku bych dal radeji original SAA1099 a original AY, aby to znelo jak ma. Ruzne YM (konkretne treba YM2203 a YM2149) maji oproti AY takovej "udusenej" zvuk. V porovnani AY s YM zni u klasickych hudeb lepe AYcko, ma vyraznejsi zvuk. Jako periferie se da dodatecne pripojit jakykoli dalsi zvukovy cip nebo karta. Kombinace D/A + DMA take muze vykouzlit uzasne zvuky.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.11.2013, 18:20 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3064
Has thanked: 2208 times
Been thanked: 911 times
Se primlouvam za prevodniky kombinovane s DMA.
A v dalsi verzi treba ovladane samostatnym procesorem.
A pro fajnsmekry piny pro pripojeni SwinSIDa.

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: Durov


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.11.2013, 21:09 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3064
Has thanked: 2208 times
Been thanked: 911 times
:scratched: Navrhuji smír - nechat - až do klonu druhé generace - pinovou lištu pro všechna ta možná udělátka :)

SAM taky přehraje i většinu hudby z C64, s tímhle: http://simonowen.com/sam/sidplay/

Samplíky poslouží, i když čipy dojdou. http://little-scale.blogspot.cz/2010/03/phillips-saa-1099-royalty-free-sample.html

A ještě koukám, že SwinSID poporuje Extended sample playback mode (6 channels x 8 bit)
http://www.swinkels.tvtom.pl/swinsid/ Zaujmou i poslední ukázky na straně Demos.

Jde ve spleti YM nějak rozumně vybrat? to by bylo složité hlasování :hammer:
http://www.youtube.com/watch?v=itcHj46oaK4

Disclaimer: Tohle píšu při poslechu http://www.youtube.com/watch?v=fkeNaL72nRM

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: Durov


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.11.2013, 22:01 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1614
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Na zakladni desku bych zadny specialni dekoder nedaval. Jednak tyhle cipy existuji urcite v 50ti ruznych provedenich, nejspis budou mit i jiny pinout a komunikaci, takze za 5 let uz to zase bude out. Pokud bude DMA podpora pro prenos pametovych bloku, pak logicky bude i pro praci s porty, resp.prenos PAMET>D/A. Nahrani samplu (WAV) do sramky a nasledne prehrani pres D/A by mohlo byt jednoduche. Netreba na to ani zadny tracker, jen jeden load datoveho bloku a nekolik OUTu.

Kdyby se vybiralo mezi YM, tak je take dobre vedet, jestli od toho ocekavame kompatibilitu s AY. Asi jen YM2149 a YM2203 jsou s AY kompatibilni, ostatni nejspis ne. Take existuje AY-3-8930...

Zakladni deska bude mit jednak sbernici ale i pinovou listu (vnitrni sbernice), kam pujde pripojit pridavny modul (bude umisteny primo nad zakladni deskou, aby nezabiral dalsi misto)

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.11.2013, 22:54 
Tuna je komplet prehľad FM YM...
http://www.vorc.org/text/column/hally/ymxxxx.html

VELESOFT má pravdu treba urobiť expansion/interface port a proste robiť karty.
Lebo ako píše za 5 rokov bude štandard niečo iné. S expansion bude možné napojiť hoci aj
SID, OPL3, POKEY čokoľvek čo už bude SAM+ komunita podporovať.
Proste niet nad rozšírujúce karty...


Nahoru
  
 
PříspěvekNapsal: 01.11.2013, 23:41 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3064
Has thanked: 2208 times
Been thanked: 911 times
> i tvorba na obyčejného Sama je nulová

Teď něco píší celkem 3 lidé - byly i horší období... :boring: Dobrá třetina softu není uvolněná. Angláni sedí na disketách a dále jsou paralyzováni nejasnými právy, mj. i proto, že jeden hlavní distributor před lety umřel... Nedodělaných her počítám přes 30. Cca třetina do funkčního dema.

Od Rusů mám jistý zájem o soft a informace - třikrát za rok 8-) tož doufám, že z toho něco pokape.
Ale dokud si lidé na mašinu nešáhnou, tak nic nebude (psát v emulátoru není ono). Takže zasponzuruju několik kusů VeleSAMa a pošlu do světa pro připomenutí vybraným celebritám (Owen, Blink, Drissen)...

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: Durov


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 01.11.2013, 23:44 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1614
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
solaris104 píše:
Mě připadá, že i tvorba na obyčejného Sama je nulová :-(. A to je velká škoda, protože HW potenciál Sama ještě nikdo pořádně nevyužil.


No software na SAMa existuje. Aktualne toho moc noveho nevznika, ale to neznamena, ze vubec nic. Je treba si uvedomit, ze SAM je vlastne rozsirene ZX Spectrum a take by se tak na nej melo koukat. Chci tim jen rict, ze to co vzniklo pro ZX, da se vetsinou pustit i na SAM COUPE. SAM ma akorat navic dalsi graficke rezimy, ale to neznamena, ze je software pro SAMa musi vyuzivat. U originalnich kazet pro ZX se take uvadelo, ze hra bezi i na SAM COUPE...

S minimalnim usilim je na SAM COUPE mozne ZX hram zmenit paletu barev (pred jejich spustenim a klidne primo z basicu pomoci par OUTu). Takze na SAMa je vlastne ZX software + dalsi software vyuzivajici rozsirene moznosti tohoto pocitace. Jinak na SAMa nedavno vznikla nejaka hra a myslim i demo. Jo a take existuje editor k tvorbe her pro SAMa.

A presne jak zduraznil Pepa, lide musi mit SAMa na stole, aby je to motivovalo neco vytvorit.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02.11.2013, 09:02 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1917
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 521 times
Been thanked: 816 times
Mě by se třeba líbily předělávky do 16 barev v módu 4 u klasických ZX her. Tady je mají ve 256 barvách.
http://www.emulatronia.com/emusdaqui/sp ... ad-eng.htm
Já třeba z nové herní produkce znám jen pár her z
http://blackjet.co.uk/
Co mě hrozně zaujalo, tak jedna animovaná obrazovka ze hry Dizzy 3. Vypadalo to úžasně, ale celou hru nikdy nikdo neudělá.
ftp://ftp.nvg.unit.no/pub/sam-coupe/temp/
Ale to je jen takové tlachání, já nemám vědomosti na to, abych se do nějakého softwarového projektu pro Sama pustil :-(.

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02.11.2013, 09:20 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1917
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 521 times
Been thanked: 816 times
SCjoe píše:
Dobrá třetina softu není uvolněná. Angláni sedí na disketách a dále jsou paralyzováni nejasnými právy, mj. i proto, že jeden hlavní distributor před lety umřel... Nedodělaných her počítám přes 30. Cca třetina do funkčního dema.


Angláni sedí tak na těch hrách a programech, že je spousta her už je ztracených a nemá je nikdo. Nedávno jsem třeba sháněl hru Beetle Mania (klon Sokobana) a nemá ji nikdo. A tím, že na tom SW sedí, tak moc nových lidí nadšených do Sama nepřitáhnou. Na ZX taky není uvolněna spousta her a z WOSu je člověk nestáhne, ale najde je jinde. U Sama je situace snad ještě horší než u Sinclair QL, tam ten SW alespoň Rwap prodáva.

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 02.11.2013, 13:40 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1614
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Matej píše:
Ešte ma napadla taká prkotina že RAM by mohla byť zalohovaná klasickou batériou (z budíka, hodiniek). A mohlo by tam byť microswith tlačítko "wake up/sleep" okrem klasického "power on/off" tlačítka.
Človek by hral napríklad hru. Stlačil by "wake up/sleep" a komp by sa vypol. A na druhý deň by znovu stlačil "wake up/sleep" a hra by pokračovala kde by bola bez nutnosti nahrávať hru alebo RAM snapshot...
Taktiež by to ocenili pixelart grafici, hudobníci možno aj kóderi (okrem toho že si to "save as" bude obrázok v RAM a na druhý deň pokračuješ)...
Je to len taká vecička naviac... No je to fajn.
Na GBA plno flashcarts takto rieší SAVE napríklad...


Baterka tam bude. Vsak uz i muj MULTIINTERFACE pro ZX ji ma a zalohuje s ni jak hlavni pamet RAM, tak RTC. Moznost pocitac uspat je primitivne jednoducha vec a dala by se zajistit i na ZX s DIVIDE. Melo by stacit, aby takovym tlacitkem uzivatel generoval NMI a zaroven by si NMI kod detekoval, ze jde o to ci ono tlacitko. V tom pripade by stacilo provest save snapshotu cele pameti na disk. Ale to same se da zajistit v ESXDOSu pres NMI a "S". Akorat po zapnuti musite ten snapshot najit a znovu nahrat.
Muj stary PROFI INTERFACE (pro ZX128+2) ma sram zalohovanou baterii a to vcetne kompletni ZX pameti s videoramkama. Vlastne pamet pocitace se po vypnuti smaze, ale PROFI INTERFACE si zapis do vlastni sramky duplicitne uklada vse co se zapisuje do ZX ram. Po zapnuti staci data s teto sram LDIRnout do ZX ram a mame obnovena data. Ovsem zalohu registru Z80 jsem neresil, na to je treba napsat kod.
U klonu SAM COUPE bude sram take zalohovana. Pri poklesu napeti (v prubehu vypinani) muzu zajistit automaticke generovani NMI + spusteni male rutiny pro zalohu vsech registru Z80CPU. Po opetovnem zapnuti pocitac muze poznat, ze nebyl vypnuty korektne a obnovi si zpet vsechny registry Z80. Trochu problem muze byt s ukladanim adresy na zasobnik v dobe stisku NMI, ale i toto by se dalo obejit. A SAVE snapshotu na SAM klonu urcite musi byt, to je povinnost.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06.11.2013, 00:27 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1614
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
wankes píše:
Člověče řeknu ti
koukal jsem co ten SAM Basic umí a paráda !
...pokud tenhle projekt dotáhneš do konce (v což moc doufám)
:thumbup:
bude to možná to NEJ na české ZX komp. scéně za mnoho let a ideál
platforma pro všechny zájemce !!!


:god: :god2:


V SAM BASICu se da velice slusne tvorit, prace s grafikou a rychle prenosy bloku pameti vykon jeste umocni. Ja ale pocitam s moznosti zapnuti turba, kdy cpu pojede mnohem rychleji. V turbu bude sam basic jeste rychlejsi a basicove hry mohou dosahovat opravdu slusne rychlosti.

Mam za cil vylepsit podporu ZX modu u SAMa. Proste aby uzivatel mohl do ZX rezimu skocit bez nutnosti nahravat cokoli z diskety/IDE.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13.11.2013, 00:54 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1614
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
sofiaspock píše:
Dobry den,

chtel jsem se zeptat v jakem casovem horizontu lze ocekavat prvni desky...Dekuji.


Zatim jsem zadal vyrobu desek projektu MULTIINTERFACE, ktery ma zarovne poslouzit jako cast projektu SAM CLONE. Ted musim v prvni rade dodelat MULTIINTERFACE projekt pro ZX a pak uz bude cas jen na SAM COUPE. Zadny termin dopredu neslibuju. Vse zalezi na volnem case. Prubezne ale budu zverejnovat nejake informace z vyvoje....

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz