OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů
Právě je 24 dub 2018, 22:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 17 lis 2017, 20:34 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 11 čer 2013, 14:27
Příspěvky: 1388
Has thanked: 851 times
Been thanked: 234 times
Antony, :thumbup: ,prosim napis blizsi technicke info...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 17 lis 2017, 21:16 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29 čer 2013, 15:52
Příspěvky: 1402
Has thanked: 15 times
Been thanked: 231 times
Pekne. Ale myslim, ze by se to jeste dalo trosku zrychlit. Ikdyz na ukor kvality sprajtu, resp. jen jemnosti jejich okraju. Napriklad tedy okraje kazdeho sprajtu by slo vykreslovat s presnosti na 2 pixely, tedy vzdy cely bajt, bez potreby maskovani na pozadi jako to musi byt pri presnosti na 1 pixel. Ale tady by slo jen o nepatrne zrychleni. Pokud to ma behat na original SAM COUPE bez externi pameti, jen s FDD, asi s tim vic delat nepujde. S externi ramkou by mohla byt rychlejsi a plynulejsi animace, ale zase na druhou stranu, kdo ji ma ? U her narocnych prave na grafiku, resp. na plynulost animace, bych vyuzil IDE zarizeni, konkretne CF kartu misto rozsirene pameti. Ta sice neurychli CPU na 6MHz, ale dovoli nahravat neomezene mnozstvi sprajtu. Neco podobneho mam v planu uz delsi dobu. Jde o to, ze by se grafika sprajtu prevedla na spustitelnou rutinu v assembleru, ktera se stara o vykresleni sprajtu a zaroven obsahuje jeho data. Jasne, ze se takovy "sprajt" nafoukne co do objemu v pameti, ale zase odpadne starost o vykreslovaci rutiny. To by byla pomalejsi verze, ale samozrejme kdyz si zobrazovaci rutiny nechame predpripravene v SAM ramce a ty budou primo z CF nahravat data sprajtu do videoram, bude to velice rychle a prakticky naprosto nenarocne na pamet pocitace. Z CF jsem data nahraval velkou rychlosti primo na ZX s DIVIDE a byl to fofr. Takze ZX zvlada nahrat asi 4kB dat z IDE do ZX ram za jedine preruseni. SAM ma take CF (atom) a jeste rychlejsi procesor nez ZX. Na ZX nema prilis smysl nacitat cele bajty do vram, ZX potrebuje spis grafiku + masku... U SAM COUPE by se dalo (s hrubosti 2pixely na sirku u okraju) nacitat ty sprajty primo... (INI,INI,INI,INI...). Predstavte si jak by vypadaly hry na 8bitech, kde by neexistoval problem s pameti pro grafiku, nebo vlastne vseobecne by nebyl problem s pameti jako takovou. Jen by stacilo pouzit CF misto FDD....

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 17 lis 2017, 22:50 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 22:10
Příspěvky: 167
Has thanked: 12 times
Been thanked: 38 times
SCjoe píše:
Antony, :thumbup: ,prosim napis blizsi technicke info...

Ako je v popise videa na YT:
Hudba je z Atari ST, grafika je z Amigy (rovnaká ako Atari).

Grafiku som dosť opravoval.
Beží to na 6.25 fps.
Loader si zistí na akom HW beží a podľa toho sa spustí hra:
1. verzia pre Sam Coupe 512K
2. verzia pre Sam Coupe 256K+ExtMem (stačí 512K od stranky 0).

Verzia bez externej pamäte má len jednu vrstvu pozadia (oblaky sa pohybujú s pozadím) a potrebná grafika sa pred každým kolom dohráva z disku.
Verzia s externou pamäťou sa nahrá celá a po spustení už disk nepotrebuje.
Hra bude používať DOS ktorý som prinútil nahrávať súbory priamo aj do externej pamäte.

Zrýchľovať to nechcem, pretože aj na Amige to beží na 6.25 fps a celé je to robené na túto rýchlosť. A vlastne toto bol dôvod, že som sa rozhodol urobiť konverziu na Sama.
Grafiku sprajtov kaziť tiež nemá zmysel, lebo som sa s nimi dosť babral aby boli krajšie ako na Amige a Atari (hlavne bez chýb). Vykresľovanie sprajtov som zmákol myslím dobre.
Vylepšil som akurát krok posuvu pozadia z 16 na 8 pixlov. Jemnejšie to nejde, lebo sprajty skáču tiež po 8 pixlov. No a scroll oblohy nemá ani Amiga, tak som nad tým ani neuvažoval.
Ešte rozmýšľam nad streľbou, to je asi na Atari lepšie urobené.
No ale zatiaľ ešte stále treba niečo doladiť a ja neviem čo. A tak, keď mám dobrú chvíľku, tak čumím do kódu a skúšam. Mimochodom už som odstránil jednu chybu o ktorej možno ani Amigisti nevedia. Pri určitej konštalácii sprajtov sa mi podarilo vybehnúť z obrazovky, no a ono to robilo to isté aj na Amige. Atari bude robiť to isté, lebo program je takmer rovnaký ako na Amige. Na Samovi už nie.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 17 lis 2017, 23:49 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29 čer 2013, 15:52
Příspěvky: 1402
Has thanked: 15 times
Been thanked: 231 times
Jak je to s ovladanim ?

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 18 lis 2017, 00:23 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 22:10
Příspěvky: 167
Has thanked: 12 times
Been thanked: 38 times
VELESOFT píše:
Jak je to s ovladanim ?

Neviem čo máš na mysli.

Výber ovládania je v menu:
Player1: Keyboard (šípky+Cntrl) alebo Joystick1 (67890)
Player2: Keyboard, Joystick1 alebo Joystick2 (12345)

Na Atari sa berie "Fire" hneď po stlačení a pre opakovanú streľbu stačí podržať, ale na Amige sa berie "Fire" po stlačení a uvoľnení tlačidla.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 18 lis 2017, 12:25 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 11 čer 2013, 14:27
Příspěvky: 1388
Has thanked: 851 times
Been thanked: 234 times
Antony/DTA píše:
verzia pre Sam Coupe 512K

To je skvele. Cekal jsem, ze minimum bude alespon jeden mega ExtMem/FastRAM.

Antony/DTA píše:
Hra bude používať DOS ktorý som prinútil nahrávať súbory priamo aj do externej pamäte.

Kdysi takhle patchnuli MasterDOS.
Pocitam, zes upravil BDOS... a bezi to na disketarne/starem Atoum/Atomu Lite(+)/Trinity?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 18 lis 2017, 14:02 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29 čer 2013, 15:52
Příspěvky: 1402
Has thanked: 15 times
Been thanked: 231 times
Po vizualni strance parada, libi se mi to :-) Jen jsem si rikal, ze kdyby listy stromu byly zelene, hodne by to ozivilo. Pripadne misto zelene nejaka vice zluta, ktera by mohla sednout k odstinum hnede. Paletu tam asi neprepinas, 16 statickych barev, ne ?

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 18 lis 2017, 14:39 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 22:10
Příspěvky: 167
Has thanked: 12 times
Been thanked: 38 times
SCjoe píše:
Antony/DTA píše:
Hra bude používať DOS ktorý som prinútil nahrávať súbory priamo aj do externej pamäte.

Kdysi takhle patchnuli MasterDOS.
Pocitam, zes upravil BDOS... a bezi to na disketarne/starem Atoum/Atomu Lite(+)/Trinity?

Nie, nie, žiaden patch, normálny SAMDOS.
DOS vie nahrať súbor do stránky v sekcii C, kde môže byť pripojená externá pamäť.
Súbor však nemôže presahovať do ďalšej stránky, pretože DOS ani nevie, že nahráva do externej pamäte a tak si prestránkuje internú pamäť, čo nemá vlastne žiaden efekt. No a ja mám všetky súbory do 16KB, takže sa nemusí stránkovať. No a ešte je tu jedna vec - tak trochu chyba Sam Coupé. Keď je pripnutá externá pamäť tak sa nedá pripnúť ROM1 v sekcii D. To je blbé, pretože DOS používa ROM0, ROM0 pri stránkovaní povolí prerušenie a program prerušenia si akože pripne ROM1 a skočí do Externej pamäte. Takže pred volaním dosu treba skopírovať ROM1 do externej pamäte v sekcii D. Dobré, čo?

VELESOFT píše:
Po vizualni strance parada, libi se mi to :-) Jen jsem si rikal, ze kdyby listy stromu byly zelene, hodne by to ozivilo. Pripadne misto zelene nejaka vice zluta, ktera by mohla sednout k odstinum hnede. Paletu tam asi neprepinas, 16 statickych barev, ne ?

Tie listy sú také jesenné, lebo zelená farba ani v palete nieje. Paleta je statická 15 farieb + priehľadná. Bonus level používa celú paletu 16 farieb, ale v pôvodnej Atari/Amiga verzii nie.
Mimochodom nepodarilo sa mi zistiť, kto robil grafiku. Hudba aj programovanie má kredity aj v exe súbore, ale za tú odfláknutú grafiku sa asi autor hanbil podpísať. Myslím, že to bola skupina Blue Turtle, ale nikde o tom nieje ani zmienka.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 18 lis 2017, 23:49 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29 čer 2013, 15:52
Příspěvky: 1402
Has thanked: 15 times
Been thanked: 231 times
Koukam, ze na cernem pozadi vypadaji sprajty postav o dost lepe, protoze je neviditelna jejich cerna kontura. Pri hre pak postava pusobi takovym vic (kreslenym) dojmem a postave kontura pridava na objemu. Dalo by se udelat video s vypnutym pozadim, ciste cernocerna tma + sprajty ? Chapu, ze bez kontury by se slevala postava s pozadim, protoze jsou zde podobne i stejne barvy z jedine palety, tak to ani jinak nejde.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 19 lis 2017, 08:10 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 06 říj 2015, 16:37
Příspěvky: 1151
Bydliště: Praha východ
Has thanked: 6 times
Been thanked: 79 times
volovinky :D , co tak místo tajtrdlíků napsat program (může tomu také říkat "hra" - ona to je svým způsobem hra), tedy prgram, který dekóduje signál z družice. Nemyslím zrovna signál z televizního satelitu s kódovaným programem, mám na mysli signál z vojenské družice, která vysílá snímky s extrémním rozlišením. Zajímavé jsou také signály telekomunikačních družic. Co na to SAM Coupé ?

_________________
Hyperinzerce - co nabízím k prodeji

ComputerAsylum - web
Twitter: https://twitter.com/COMPUTERASYLUM
Pinterest: https://www.pinterest.co.uk/COMPUTERASYLUM/
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 19 lis 2017, 09:24 
Offline
Profík

Registrován: 07 kvě 2014, 00:21
Příspěvky: 775
Bydliště: Praha
Has thanked: 64 times
Been thanked: 173 times
Co na to SAM Coupé nevím... Co na to NSA trochu tuším :twisted:

_________________
ZX80, ZX81, ZX Spectrum, ZX Spectrum +2, Didaktik M, PMD 85-1,2A,3, Olivetti Prodest PC 128, Acorn BBC Micro, PC-XT, Amiga 500


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 19 lis 2017, 10:20 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 11 čer 2013, 14:27
Příspěvky: 1388
Has thanked: 851 times
Been thanked: 234 times
Antony/DTA píše:
Tie listy sú také jesenné, lebo zelená farba ani v palete nieje.

A to mel mit samik barev puvodne jen 64...
Rekl bych, ze je to poznat i na pojmenovani barev, viz http://sam.speccy.cz/gfxm4.html


Přílohy:
sam-pal.png
sam-pal.png [ 8.6 KiB | Zobrazeno 862 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 19 lis 2017, 12:04 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 22:10
Příspěvky: 167
Has thanked: 12 times
Been thanked: 38 times
SCjoe píše:
Antony/DTA píše:
Tie listy sú také jesenné, lebo zelená farba ani v palete nieje.

A to mel mit samik barev puvodne jen 64...
Rekl bych, ze je to poznat i na pojmenovani barev, viz http://sam.speccy.cz/gfxm4.html

No myslel som paletu 16 farieb zvolených pre hru, Sam samozrejme zelenú farbu v celkovej palete má.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 19 lis 2017, 13:30 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 11 čer 2013, 14:27
Příspěvky: 1388
Has thanked: 851 times
Been thanked: 234 times
Paleta je OK, teda verna podle amigy a atarka... jinak bych rekl divna, ale vernost originalu je dulezita, vzdycky mam rad, kdyz se na predvadecce amigisti nedivi grafice, ale jen ptaji, ze ty samply zneji u sama nejak divne... :lol:

Pokud jine barvy, tak inspirace arcade verzi
a v takovem arcade modu vynechat hudbu a nahradil ji zvuky kopu, uderu a vykriku...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 19 lis 2017, 20:24 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 18 čer 2013, 19:26
Příspěvky: 1989
Has thanked: 69 times
Been thanked: 269 times
SCjoe píše:
Pokud jine barvy, tak inspirace arcade verzi

A ta má kolik barev, jen tak pro zajímavost?

_________________
www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz