OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

HVDOSdev2019!

Právě je 18 čer 2019, 09:43

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 10 črc 2014, 09:39 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 11 čer 2013, 15:27
Příspěvky: 1699
Has thanked: 1102 times
Been thanked: 306 times
Ejhle, pilný (demo)kodér z http://cookingcircle.co.uk/
zapracoval na dvou minihrách: 2048 a Galaxians


Přílohy:
galaxians_sam-coupe.png
galaxians_sam-coupe.png [ 32.77 KiB | Zobrazeno 11842 krát ]
2048_sam-coupe.png
2048_sam-coupe.png [ 24.79 KiB | Zobrazeno 11842 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 10 črc 2014, 10:32 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 19:23
Příspěvky: 1359
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 282 times
Been thanked: 501 times
Vypadá to pěkně, chce to dotáhnout do konce včetně volby ovládání a úvodního obrázku :-).

_________________
ZX Spectrum, Amiga


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: R-TYPE pro SAMa
PříspěvekNapsal: 24 zář 2015, 22:01 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29 čer 2013, 16:52
Příspěvky: 1465
Has thanked: 17 times
Been thanked: 243 times
Mrkněte na to:
http://cookingcircle.co.uk/search/R-Type

Obrázek

Nevypadá to špatně, ale obávám se, že na klasickém SAM COUPE bez dalšího hardware bude ve finále hodně zpomalený scroll obrazovky. Dost zatíží procesor vykreslování většího počtu sprajtů. Na druhou stranu hra R-TYPE nepotřebuje rychlý scroll, stačí pár FPS a plynule po dvou pixelech. Každopádně jsem zvědavej, co z toho bude.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Treasure Island Dizzy pro Sam Coupé
PříspěvekNapsal: 08 lis 2015, 08:20 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 19:23
Příspěvky: 1359
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 282 times
Been thanked: 501 times
Adrian Brown pracuje na portu Treasure Island Dizzy pro Sam Coupé. Vychází z Amiga verze a zatím to vypadá moc hezky. Už se nemohu dočkat plné hry :dwi:
https://www.youtube.com/watch?v=KKHYmVW ... e=youtu.be

_________________
ZX Spectrum, Amiga


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 26 led 2017, 14:43 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 23:10
Příspěvky: 196
Has thanked: 12 times
Been thanked: 45 times
Je to asi najvhodnejšia téma pre tento príspevok. Neznamená to však,
že hra bude niekedy dokončená, aj keď by som si to prial.
Ide len o skúšku toho, čo dokáže SAM Coupe s externou pamäťou.
phpBB [video]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 26 led 2017, 16:27 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29 čer 2013, 16:52
Příspěvky: 1465
Has thanked: 17 times
Been thanked: 243 times
Antony/DTA píše:
Je to asi najvhodnejšia téma pre tento príspevok. Neznamená to však,
že hra bude niekedy dokončená, aj keď by som si to prial.


Super. Jeste kdyby k tomu byl nejaky ten editor levelu ...

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 27 led 2017, 16:39 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 11 čer 2013, 15:27
Příspěvky: 1699
Has thanked: 1102 times
Been thanked: 306 times
Antony/DTA píše:
Neznamená to však, že hra bude niekedy dokončená

Stačí hratelné demo :clap:
(na SAMovi jsou nedodělávky vlastně standardem... 8-) )


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 28 led 2017, 00:00 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 23:10
Příspěvky: 196
Has thanked: 12 times
Been thanked: 45 times
Málokto asi má potrebné 3MB externej pamäte a v SimCoupe1.0
to nejde kôli chybe emulátora. Takže asi len SimCoupe1.1 a ten není bežný.

Moc som to optimalizoval na rýchlosť a obrezával hraciu plochu
až som prišiel nato, že asi treba urobiť krok späť a do toho sa mi moc nechce.
Navyše som mal problém s tým prekliatym pohybom (rýchlosť, zotrvačnosť a gravitácia).
Ak sa to aj trochu podobalo na originál, tak ale ten odraz po kolízii s aktívnym shieldom
mi vôbec nešiel.
Ale je to rýchlejšie ako som čakal, väčšinou to ide na 12.5 fps aj keď sa kontroluje kolízia
pre každý pixel rakety, tuším len ten výbuch po kolízii je pomalší (10fps).
Možno niekedy v budúcnosti skúsim iný štýl, aby to išlo s 1MB externej pamäte, to už by
pár ľudí mohlo mať. Ale rýchlosť už nebude 12.5 fps ale len 10fps, dúfam.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 28 led 2017, 00:05 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2013, 23:48
Příspěvky: 8020
Bydliště: Praha
Has thanked: 1088 times
Been thanked: 955 times
Potřeba 3MB externí paměti mi přijde fakt moc. Tím nechci schazovat tvé programátorské schopnosti, já bych to nedal ani na 256MB. Ale tak nějak niterně cítím, že tohle by se prostě do 512kB (maximálně s donačítáním z diskety) mělo vejít.

_________________
"...they never believe me. They don't even believe me about you... You believe me, don't you, Abigail?"
Call me Mr.Hellwide!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 28 led 2017, 11:12 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 23:10
Příspěvky: 196
Has thanked: 12 times
Been thanked: 45 times
3MB je veľa, to viem, ale ako som už spomenul, dal som všetko na rýchlosť a aby som sa nezdržoval
s nejakými dlaždicami a mapou tak je celá grafika uložená v pamäti ako jeden veľký obrázok.
Pôvodne 2400*2400 a neskôr už len 2304*2304.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 28 led 2017, 11:52 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29 čer 2013, 16:52
Příspěvky: 1465
Has thanked: 17 times
Been thanked: 243 times
Sakra, to bych mel zkusit dotahnout to interni rozsireni ram, kde by mel jit textovy rezim (kazdy znak by mel v ramce 8x8 pixelu barevnou predlohu = 8x4=32 bytes.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 02 úno 2017, 17:40 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 23:10
Příspěvky: 196
Has thanked: 12 times
Been thanked: 45 times
Nedalo mi to a vyskúšal som opačný extrém:
Scroll o jeden pixel dolava, alebo doprava bez externej pamäte.
Program potrebuje len 512KB internej pamäte.
Příloha:
DTA_GameEngine01.zip [24.11 KiB]
208 krát
Ide to na 10 fps, používajú sa dlaždice 12*12 bodov (zmenšené z pôvodnych 16*16)
a prekresluje sa celá plocha 256*180 bodov, takže je to o niečo pomalšie ako tu:
VELESOFT píše:
Mrkněte na to:
http://cookingcircle.co.uk/search/R-Type

Obrázek

Nevypadá to špatně, ale obávám se, že na klasickém SAM COUPE bez dalšího hardware bude ve finále hodně zpomalený scroll obrazovky. Dost zatíží procesor vykreslování většího počtu sprajtů. Na druhou stranu hra R-TYPE nepotřebuje rychlý scroll, stačí pár FPS a plynule po dvou pixelech. Každopádně jsem zvědavej, co z toho bude.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 04 úno 2017, 16:52 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 23:10
Příspěvky: 196
Has thanked: 12 times
Been thanked: 45 times
Trochu lepšie som sa pozrel na original R-TYPE v emulatore MAME.
Video:384*256 (H) 55.017606 Hz

Scroll o jeden pixel však trvá dva snímky, takže 27.5 fps, no a ktomu
treba zohladniť aj to, že original dlaždica je 16*16 bodov
a na Samovi je to len 12*12 bodov, takže na odscrolovanie dlaždice
stačí menej snímkov.
Tým sa dostávame k potrebnej rýchlosti scrollingu 27.5*12/16=20.625,
čo je medzi 25.04 a 16.69 fps (pre každý 2. , alebo 3. snímok).

Na Sama s externou pamäťou 1MB mám zatial scrolling 256*180 bodov
s dlaždicami 12*12 bodov silne atakujúci 16.69 fps, čo je len o málo
pomalšie ako treba.
Mne osobne by stačilo aj 12.5 fps a ak sa to zdá niekomu trhané,
tak si pozrite R-Type pre MSX.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 17 lis 2017, 18:15 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 23:10
Příspěvky: 196
Has thanked: 12 times
Been thanked: 45 times
https://www.youtube.com/watch?v=A2PXb2tnDb4
phpBB [video]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
PříspěvekNapsal: 17 lis 2017, 22:16 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29 čer 2013, 16:52
Příspěvky: 1465
Has thanked: 17 times
Been thanked: 243 times
Pekne. Ale myslim, ze by se to jeste dalo trosku zrychlit. Ikdyz na ukor kvality sprajtu, resp. jen jemnosti jejich okraju. Napriklad tedy okraje kazdeho sprajtu by slo vykreslovat s presnosti na 2 pixely, tedy vzdy cely bajt, bez potreby maskovani na pozadi jako to musi byt pri presnosti na 1 pixel. Ale tady by slo jen o nepatrne zrychleni. Pokud to ma behat na original SAM COUPE bez externi pameti, jen s FDD, asi s tim vic delat nepujde. S externi ramkou by mohla byt rychlejsi a plynulejsi animace, ale zase na druhou stranu, kdo ji ma ? U her narocnych prave na grafiku, resp. na plynulost animace, bych vyuzil IDE zarizeni, konkretne CF kartu misto rozsirene pameti. Ta sice neurychli CPU na 6MHz, ale dovoli nahravat neomezene mnozstvi sprajtu. Neco podobneho mam v planu uz delsi dobu. Jde o to, ze by se grafika sprajtu prevedla na spustitelnou rutinu v assembleru, ktera se stara o vykresleni sprajtu a zaroven obsahuje jeho data. Jasne, ze se takovy "sprajt" nafoukne co do objemu v pameti, ale zase odpadne starost o vykreslovaci rutiny. To by byla pomalejsi verze, ale samozrejme kdyz si zobrazovaci rutiny nechame predpripravene v SAM ramce a ty budou primo z CF nahravat data sprajtu do videoram, bude to velice rychle a prakticky naprosto nenarocne na pamet pocitace. Z CF jsem data nahraval velkou rychlosti primo na ZX s DIVIDE a byl to fofr. Takze ZX zvlada nahrat asi 4kB dat z IDE do ZX ram za jedine preruseni. SAM ma take CF (atom) a jeste rychlejsi procesor nez ZX. Na ZX nema prilis smysl nacitat cele bajty do vram, ZX potrebuje spis grafiku + masku... U SAM COUPE by se dalo (s hrubosti 2pixely na sirku u okraju) nacitat ty sprajty primo... (INI,INI,INI,INI...). Predstavte si jak by vypadaly hry na 8bitech, kde by neexistoval problem s pameti pro grafiku, nebo vlastne vseobecne by nebyl problem s pameti jako takovou. Jen by stacilo pouzit CF misto FDD....

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz