OldComp.cz
http://oldcomp.cz/

Hry pro SAM Coupé: ve vývoji
http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=65&t=3914
Stránka 13

Autor:  SCjoe [ 10.07.2014, 09:39 ]
Předmět příspěvku:  Hry pro SAM Coupé: ve vývoji

Ejhle, pilný (demo)kodér z http://cookingcircle.co.uk/
zapracoval na dvou minihrách: 2048 a Galaxians

Přílohy:
galaxians_sam-coupe.png
galaxians_sam-coupe.png [ 32.77 KiB | Zobrazeno 25593 krát ]
2048_sam-coupe.png
2048_sam-coupe.png [ 24.79 KiB | Zobrazeno 25593 krát ]

Autor:  Solaris104 [ 10.07.2014, 10:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hry pro SAM Coupé: přehled a novinky

Vypadá to pěkně, chce to dotáhnout do konce včetně volby ovládání a úvodního obrázku :-).

Autor:  VELESOFT [ 24.09.2015, 22:01 ]
Předmět příspěvku:  R-TYPE pro SAMa

Mrkněte na to:
http://cookingcircle.co.uk/search/R-Type

Obrázek

Nevypadá to špatně, ale obávám se, že na klasickém SAM COUPE bez dalšího hardware bude ve finále hodně zpomalený scroll obrazovky. Dost zatíží procesor vykreslování většího počtu sprajtů. Na druhou stranu hra R-TYPE nepotřebuje rychlý scroll, stačí pár FPS a plynule po dvou pixelech. Každopádně jsem zvědavej, co z toho bude.

Autor:  Solaris104 [ 08.11.2015, 08:20 ]
Předmět příspěvku:  Treasure Island Dizzy pro Sam Coupé

Adrian Brown pracuje na portu Treasure Island Dizzy pro Sam Coupé. Vychází z Amiga verze a zatím to vypadá moc hezky. Už se nemohu dočkat plné hry :dwi:
https://www.youtube.com/watch?v=KKHYmVW ... e=youtu.be

Autor:  Antony/DTA [ 26.01.2017, 14:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji

Je to asi najvhodnejšia téma pre tento príspevok. Neznamená to však,
že hra bude niekedy dokončená, aj keď by som si to prial.
Ide len o skúšku toho, čo dokáže SAM Coupe s externou pamäťou.
phpBB [video]

Autor:  VELESOFT [ 26.01.2017, 16:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji

Antony/DTA píše:
Je to asi najvhodnejšia téma pre tento príspevok. Neznamená to však,
že hra bude niekedy dokončená, aj keď by som si to prial.


Super. Jeste kdyby k tomu byl nejaky ten editor levelu ...

Autor:  SCjoe [ 27.01.2017, 16:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji

Antony/DTA píše:
Neznamená to však, že hra bude niekedy dokončená

Stačí hratelné demo :clap:
(na SAMovi jsou nedodělávky vlastně standardem... 8-) )

Autor:  Antony/DTA [ 28.01.2017, 00:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji

Málokto asi má potrebné 3MB externej pamäte a v SimCoupe1.0
to nejde kôli chybe emulátora. Takže asi len SimCoupe1.1 a ten není bežný.

Moc som to optimalizoval na rýchlosť a obrezával hraciu plochu
až som prišiel nato, že asi treba urobiť krok späť a do toho sa mi moc nechce.
Navyše som mal problém s tým prekliatym pohybom (rýchlosť, zotrvačnosť a gravitácia).
Ak sa to aj trochu podobalo na originál, tak ale ten odraz po kolízii s aktívnym shieldom
mi vôbec nešiel.
Ale je to rýchlejšie ako som čakal, väčšinou to ide na 12.5 fps aj keď sa kontroluje kolízia
pre každý pixel rakety, tuším len ten výbuch po kolízii je pomalší (10fps).
Možno niekedy v budúcnosti skúsim iný štýl, aby to išlo s 1MB externej pamäte, to už by
pár ľudí mohlo mať. Ale rýchlosť už nebude 12.5 fps ale len 10fps, dúfam.

Autor:  misticjoe [ 28.01.2017, 00:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji

Potřeba 3MB externí paměti mi přijde fakt moc. Tím nechci schazovat tvé programátorské schopnosti, já bych to nedal ani na 256MB. Ale tak nějak niterně cítím, že tohle by se prostě do 512kB (maximálně s donačítáním z diskety) mělo vejít.

Autor:  Antony/DTA [ 28.01.2017, 11:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji

3MB je veľa, to viem, ale ako som už spomenul, dal som všetko na rýchlosť a aby som sa nezdržoval
s nejakými dlaždicami a mapou tak je celá grafika uložená v pamäti ako jeden veľký obrázok.
Pôvodne 2400*2400 a neskôr už len 2304*2304.

Autor:  VELESOFT [ 28.01.2017, 11:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji

Sakra, to bych mel zkusit dotahnout to interni rozsireni ram, kde by mel jit textovy rezim (kazdy znak by mel v ramce 8x8 pixelu barevnou predlohu = 8x4=32 bytes.

Autor:  Antony/DTA [ 02.02.2017, 17:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji

Nedalo mi to a vyskúšal som opačný extrém:
Scroll o jeden pixel dolava, alebo doprava bez externej pamäte.
Program potrebuje len 512KB internej pamäte.
Příloha:
DTA_GameEngine01.zip [24.11 KiB]
797 krát
Ide to na 10 fps, používajú sa dlaždice 12*12 bodov (zmenšené z pôvodnych 16*16)
a prekresluje sa celá plocha 256*180 bodov, takže je to o niečo pomalšie ako tu:
VELESOFT píše:
Mrkněte na to:
http://cookingcircle.co.uk/search/R-Type

Obrázek

Nevypadá to špatně, ale obávám se, že na klasickém SAM COUPE bez dalšího hardware bude ve finále hodně zpomalený scroll obrazovky. Dost zatíží procesor vykreslování většího počtu sprajtů. Na druhou stranu hra R-TYPE nepotřebuje rychlý scroll, stačí pár FPS a plynule po dvou pixelech. Každopádně jsem zvědavej, co z toho bude.

Autor:  Antony/DTA [ 04.02.2017, 16:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji

Trochu lepšie som sa pozrel na original R-TYPE v emulatore MAME.
Video:384*256 (H) 55.017606 Hz

Scroll o jeden pixel však trvá dva snímky, takže 27.5 fps, no a ktomu
treba zohladniť aj to, že original dlaždica je 16*16 bodov
a na Samovi je to len 12*12 bodov, takže na odscrolovanie dlaždice
stačí menej snímkov.
Tým sa dostávame k potrebnej rýchlosti scrollingu 27.5*12/16=20.625,
čo je medzi 25.04 a 16.69 fps (pre každý 2. , alebo 3. snímok).

Na Sama s externou pamäťou 1MB mám zatial scrolling 256*180 bodov
s dlaždicami 12*12 bodov silne atakujúci 16.69 fps, čo je len o málo
pomalšie ako treba.
Mne osobne by stačilo aj 12.5 fps a ak sa to zdá niekomu trhané,
tak si pozrite R-Type pre MSX.

Autor:  Antony/DTA [ 17.11.2017, 18:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji

https://www.youtube.com/watch?v=A2PXb2tnDb4
phpBB [video]

Autor:  VELESOFT [ 17.11.2017, 22:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hry pro SAM Coupé: ve vývoji

Pekne. Ale myslim, ze by se to jeste dalo trosku zrychlit. Ikdyz na ukor kvality sprajtu, resp. jen jemnosti jejich okraju. Napriklad tedy okraje kazdeho sprajtu by slo vykreslovat s presnosti na 2 pixely, tedy vzdy cely bajt, bez potreby maskovani na pozadi jako to musi byt pri presnosti na 1 pixel. Ale tady by slo jen o nepatrne zrychleni. Pokud to ma behat na original SAM COUPE bez externi pameti, jen s FDD, asi s tim vic delat nepujde. S externi ramkou by mohla byt rychlejsi a plynulejsi animace, ale zase na druhou stranu, kdo ji ma ? U her narocnych prave na grafiku, resp. na plynulost animace, bych vyuzil IDE zarizeni, konkretne CF kartu misto rozsirene pameti. Ta sice neurychli CPU na 6MHz, ale dovoli nahravat neomezene mnozstvi sprajtu. Neco podobneho mam v planu uz delsi dobu. Jde o to, ze by se grafika sprajtu prevedla na spustitelnou rutinu v assembleru, ktera se stara o vykresleni sprajtu a zaroven obsahuje jeho data. Jasne, ze se takovy "sprajt" nafoukne co do objemu v pameti, ale zase odpadne starost o vykreslovaci rutiny. To by byla pomalejsi verze, ale samozrejme kdyz si zobrazovaci rutiny nechame predpripravene v SAM ramce a ty budou primo z CF nahravat data sprajtu do videoram, bude to velice rychle a prakticky naprosto nenarocne na pamet pocitace. Z CF jsem data nahraval velkou rychlosti primo na ZX s DIVIDE a byl to fofr. Takze ZX zvlada nahrat asi 4kB dat z IDE do ZX ram za jedine preruseni. SAM ma take CF (atom) a jeste rychlejsi procesor nez ZX. Na ZX nema prilis smysl nacitat cele bajty do vram, ZX potrebuje spis grafiku + masku... U SAM COUPE by se dalo (s hrubosti 2pixely na sirku u okraju) nacitat ty sprajty primo... (INI,INI,INI,INI...). Predstavte si jak by vypadaly hry na 8bitech, kde by neexistoval problem s pameti pro grafiku, nebo vlastne vseobecne by nebyl problem s pameti jako takovou. Jen by stacilo pouzit CF misto FDD....

Stránka 13 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/