OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů
Právě je 24 lis 2017, 02:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: PlayAnimHD
PříspěvekNapsal: 13 bře 2015, 13:54 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 22:10
Příspěvky: 159
Has thanked: 8 times
Been thanked: 33 times
Trochu som sa pohral s Atom load rutinou a neni to zle.
Aspon v emulatore, ale v tom mi aj floppy loader cital asi 5-krat rychlejsie ako by mal.
Tak to davam sem na testy, zaujimala by ma rychlost na realnom Samovi (celkový čas pre 1209 snimkov= cca 120 sekund).
Loader je v dvoch verziach (Atom a AtomLite)
http://uloz.to/xQrbx6hn/headanim1209frames-atom-rar
http://uloz.to/xJwboMZv/headanim1209frames-atomlite-rar
pricom:
-Atom verzia pracuje s Atom interface-om, ale aj s AtomLite interface-om (ani neviem preco to funguje).
-AtomLite verzia pracuje len s AtomLite interface-om.

Ako som uz naznacil- neviem ako presne funguje Atom alebo AtomLite, no Atom asi viem,
ale neviem ako prebieha komunikacia s HDD. Cele je to podla jednej rutinky od Edwina Blinka + BDOSrip.
Tiez by ma zaujimala detekcia Atom/AtomHD aby to nemuselo byt na vyber z menu.

Este dodam, ze obe verzie vyuzivaju(ale nevyzaduju) external memory pre zvysenie rychlosti.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PlayAnimHD
PříspěvekNapsal: 13 bře 2015, 18:02 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29 čer 2013, 15:52
Příspěvky: 1340
Has thanked: 13 times
Been thanked: 217 times
Mam v emulatoru nastaveny klasicky ATOM, pripojil jsem tvou HDF image a nic se nedeje. Je tam vubec nejaky RECORD vytvoreny ? DOS nenalezen....

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PlayAnimHD
PříspěvekNapsal: 13 bře 2015, 18:28 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 11 čer 2013, 14:27
Příspěvky: 1298
Has thanked: 788 times
Been thanked: 210 times
Nezapomen, ze standard je podle panu Owena a Blinka AtomLite, ne stary Atom. Zalezi, jak je HDF vytvoreny, zkus bud simcoupe 1.1
nebo -options SAMDISKu.

Image to Image
To convert images between Atom and Atom Lite format requires byte-swapping:
SAMdisk atom.hdf atomlite.hdf --byte-swap
To copy an image into a existing image of a different size will require resizing:
SAMdisk small.hdf big.hdf --resize

Format Drive
To format a hard disk or compact flash card the default Atom Lite BDOS format:
SAMdisk format 1:
To format a drive to the legacy Atom BDOS format:
SAMdisk format 1: --atom


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PlayAnimHD
PříspěvekNapsal: 13 bře 2015, 22:34 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 22:10
Příspěvky: 159
Has thanked: 8 times
Been thanked: 33 times
Tak pre uplnost by som mal povedat, ze su dve verzie HDF.
Jeden je Atom a druhy je AtomLite.
AtomLite je len prekonvertovany Atom programom SAMdisk.
No a neni tam dos, ten treba nabotovat z diskety (pripadne z inej CF karty, potom vymenit karty, RESTORE DEVICE)
potom uz len RECORD 1 , LOAD 33 .
Ten hdf som stiahol kdesi z netu tak jak je: 39 recordov a na kazdom 31 SCREEN$ suborov (1-31).
Na prvom recorde bol ako 32. subor basicovsky prehravac obrazkov, no a ja som tam akurat este pridal dalsie subory.
Myslim, ze by to nemal byt taky problem, no ak ano tak mozem reorganizovat tie HDF subory a pridat tam dos, ale moc
sa mi do toho nechce.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PlayAnimHD
PříspěvekNapsal: 14 bře 2015, 02:08 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 22:10
Příspěvky: 159
Has thanked: 8 times
Been thanked: 33 times
No tu su HDF-ka aj s DOS-om (plug and play):

http://uloz.to/xKdpaFZa/headanim1209frames-atom-rar
http://uloz.to/xpK1UFVd/headanim1209frames-atomlite-rar

Na Atom.hdf sa mi BDOS podarilo dat na record40 (only10KB)
ale AtomLite.hdf mi dal zabrat viac:
Musel som pridat 1MB a posunut vsetky recordy (1-39 na 2-40),
pretoze AtomLite DOS chce bootovat len z prveho recordu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PlayAnimHD
PříspěvekNapsal: 24 srp 2015, 14:56 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 22:10
Příspěvky: 159
Has thanked: 8 times
Been thanked: 33 times
Ukážka poslednej verzie - viac sa zo Sama asi vytlačiť nedá.



Ak bude dosť času a chuti možno skúsim niečo ako DivIDEo na ZX.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PlayAnimHD
PříspěvekNapsal: 24 srp 2015, 15:05 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29 čer 2013, 15:52
Příspěvky: 1340
Has thanked: 13 times
Been thanked: 217 times
No a s pripojenym DMA vymackas ze SAMa jeste vic. A pokud by DMA bylo nahrazene externim CPLD cipem, bude to jeste az dvojnasobne rychlejsi nez klasicke DMA. CPLD by zvladalo zapis do ram kazde 4 takty (v oblasti borderu) a nebo kazdych 8 taktu (v dobe vycitani videoram). CPLD by do SAMa jen a pouze zapisovalo, v tom by byla ta finta. Cetlo by data z vlastni rychle sram 512kB, ktera by obsahovala shodna data s interni ram. Takto by CPLD zvladalo zapisovat data natolik rychle, ze by plnilo videoram pri 50 Hz.

A ted mi vlastne doslo, ze tady se pracuje s IDE porty, takze pokud by melo jit jen o prenos dat z IDE primo do sama, pak by se muselo rychle pristupovat na IDE port a nevim jestli by to zvladlo za 1 takt READ IDE + 3 takty WRITE MEMORY. Problem je ale zvuk. DMA prenos by si musel spoustet jen po kratkych blocich a pak nacist data(byte) pro audio out(D/A nebo SAA) a znovu DMA,zvuk,DMA,zvuk. CPLD by toto zvladlo automaticky, kazdy X-ty bajt by poslalo na D/A port. Jednoducha datova dekomprese by take byla realna (opakujici se bajty). Ale to uz je na jine vlakno... :-)

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PlayAnimHD
PříspěvekNapsal: 25 srp 2015, 19:01 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 22:10
Příspěvky: 159
Has thanked: 8 times
Been thanked: 33 times
VELESOFT píše:
Problem je ale zvuk. DMA prenos by si musel spoustet jen po kratkych blocich a pak nacist data(byte) pro audio out(D/A nebo SAA) a znovu DMA,zvuk,DMA,zvuk. CPLD by toto zvladlo automaticky, kazdy X-ty bajt by poslalo na D/A port. Jednoducha datova dekomprese by take byla realna (opakujici se bajty). Ale to uz je na jine vlakno... :-)

Veď ten zvuk... Najlepšie by bolo, keby DMA a CPU bežali paralelne, alebo aspoň na striedačku po pár taktoch. Inak mi príde jednoduchšie a účelnejšie zvýšiť takt procesora a nárast výkonu sa ukáže nielen pri prenose dát, ale pri každej inštrukcii.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PlayAnimHD
PříspěvekNapsal: 25 srp 2015, 20:28 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29 čer 2013, 15:52
Příspěvky: 1340
Has thanked: 13 times
Been thanked: 217 times
Antony/DTA píše:
VELESOFT píše:
Problem je ale zvuk. DMA prenos by si musel spoustet jen po kratkych blocich a pak nacist data(byte) pro audio out(D/A nebo SAA) a znovu DMA,zvuk,DMA,zvuk. CPLD by toto zvladlo automaticky, kazdy X-ty bajt by poslalo na D/A port. Jednoducha datova dekomprese by take byla realna (opakujici se bajty). Ale to uz je na jine vlakno... :-)

Veď ten zvuk... Najlepšie by bolo, keby DMA a CPU bežali paralelne, alebo aspoň na striedačku po pár taktoch. Inak mi príde jednoduchšie a účelnejšie zvýšiť takt procesora a nárast výkonu sa ukáže nielen pri prenose dát, ale pri každej inštrukcii.


DMA i CPU mohou bezet paralelne, tedy na stridacku, ale musela by se na to uzpusobit deska s DMA a pridat nejaky casovac, idealne cpld. Pouziti rychleho CPU samozrejme take pomuze, ale to neni az tak jednoduche. Take by pomohlo mit pripojenou pamet FIFO s dostatecnou kapacitou, kam by se ukladaly audio data rekneme par sektoru, ktere by se prenesly do teto pameti a pak se spustilo jen nacitani obrazovych dat a soucasne by hardware z FIFO pameti ladoval v presne nastavenem intervalu audio data na D/A vystup. Takovy buffer na audiovystup by sel krasne vyuzit i jinde. Jak casto nacitas z IDE audio data ?

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PlayAnimHD
PříspěvekNapsal: 25 srp 2015, 22:47 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 22:10
Příspěvky: 159
Has thanked: 8 times
Been thanked: 33 times
No celé to začalo asi tak, že som testoval rýchlosť čítania dát najprv z diskety a potom aj z hdd.
Keď sa mi to zdalo celkom rýchle, tak ma napadlo upraviť tú "headanim" sekvenciu obrázkov, aby to išlo
aj na reálnom Samovi. S AtomLite a ExtMem som sa dostal na 13FPS a už som sa nebál pridať zvuk.
Vyriešil som to podľa mňa najelegantnejšie. MidiOut interupt beží na 3125Hz to je 312 krát za 5 snímkov.
A 312 bajtov sa zmesti do nevyužitého miesta na konci každého súboru a ešte tam stále kúsok zostáva.
Uff, tak som sa dostal k tomu ako načitam audio data.
Pekne poporiadku:
9 bytes hlavička - nepotrebujem
24576 bytes bitmapa
16 bytes paleta
25 bytes nepotrebný zvyšok palety
312 bytes audio data
52 nevyužité miesto
--------------------
24990=49sektorov*510bytes

Video aj audio je v dvoch bufroch, audio bufre aj program je v ExtMem ak je k dispozícii.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PlayAnimHD
PříspěvekNapsal: 25 srp 2015, 23:33 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29 čer 2013, 15:52
Příspěvky: 1340
Has thanked: 13 times
Been thanked: 217 times
Drive jsem experimentoval s urychlenim cteni z CF karet na ZX a prisel jsem na jednu drobnost. A sice, ze nepotrebna data na konci sektoru nemusim zbytecne naprazdno nacitat, ale stacilo CF karte podstrcit jiny command (tusim NOP) a praci se sektorem ihned ukonci. Hned na to muzu zacit pracovat s jinym sektorem. V mem pripade tak doslo k velkemu zrychleni, ale zalezi jak casto by tohle clovek vyuzil. Kod jsem pouzil v mem biosu pro divide, ktery po startu zacina hledat nefragmentovany soubor na disku s libovolnym FS. Na zacatek souboru jsem prilepil velkou hlavicku, jejiz obsah bios hleda tim, ze nacita sektory disku (i s vetsim krokem) a uz podle prvnich bajtu sektoru byva jasne, ze obsahuje nepotrebna data, takze ihned stornuju praci se sektorem a hledam dal. Podobne by se dalo vyhledat video na disku (slave CF s FAT32 a nefragmentovane videosoubory).

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PlayAnimHD
PříspěvekNapsal: 26 srp 2015, 09:01 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 22:10
Příspěvky: 159
Has thanked: 8 times
Been thanked: 33 times
Tiež som skúsil nenačítať koniec posledného sektora, ale na AtomLite mi to nefungovalo. Na AtomClassic to už nečítam a aj z tých nepotrebných 25 bajtov palety citam len každý druhý (12), ale na výsledok to nemá skoro žiaden vpliv.
No a jeden videosúbor namiesto mnoho obrázkov je samozrejme urýchlenie a dá sa to aj na master CF (BDOS umožňuje aj nedosové recordy). No a to už je skoro ako DivIDEo.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PlayAnimHD
PříspěvekNapsal: 26 zář 2015, 00:23 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 22:10
Příspěvky: 159
Has thanked: 8 times
Been thanked: 33 times
Tu je SAM DivIDEo player:
Příloha:
SAM_DivIDEo.zip [14.87 KiB]
55 krát

A tu video:
http://divideo.zxdemo.org/divideo_outline_demo_hdf.zip

Program obsahuje 4 verzie prehrávača z ktorých sa vyberie najlepšia podla konfigurácie Sama:
AtomClassic
AtomClassic+ExtMem
AtomLite
AtomLite+ExtMem

Používa sa LBA mode, ktorý nepodporuje SimCoupe v1.0 .
Originálny prehrávač na DivIDE používa LBA multi-sector reading, ale to asi nepodporuje ani SimCoupe v1.1 alpha (nešlo to),
tak som to upravil na čítanie po jednom sektore.
Rýchlosť 25 fps dosahuje len konfigurácia AtomLite+ExtMem. Tu sa možno dá niečo urobiť so zvukom, zatiaľ tu nieje žiadna pauza.
AtomClassic aj AtomClassic+ExtMem si za behu otáčajú data, takže netreba konvertovať disk.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PlayAnimHD
PříspěvekNapsal: 26 zář 2015, 12:09 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 22:10
Příspěvky: 159
Has thanked: 8 times
Been thanked: 33 times
Ešte by sa patrilo dodať, že program scanuje všetky sektory disku, keď nájde DivIDEo súbor vypíše jeho meno
na obrazovku, uloží pozíciu a pokračuje až do konca disku. Toto je možné ukončiť stlačením klávesy "Q".
Ak sa našlo aspoň jedno video zvýrazní sa prvé v zozname.
Klávesami "Q"=posun hore, "A"=posun dole sa možeme pohybovať v zozname.
Klávesa "SPACE" spustí prehrávanie zvoleného videa.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PlayAnimHD
PříspěvekNapsal: 29 zář 2015, 21:14 
Offline
Kecálek

Registrován: 18 říj 2014, 22:10
Příspěvky: 159
Has thanked: 8 times
Been thanked: 33 times
Nejaké nové video (ten nebožtík je už opozeraný) pre PlayAnimHD:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 34 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz