OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

Krsn Vnoce a Happy Fuckin Year 2020

Právě je 27.01.2020, 06:29

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 15.12.2019, 16:45 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1090
Has thanked: 246 times
Been thanked: 270 times
Právě jsem objevil kritickou chybu při přejmenování souboru na pásce :suicide:, která vznikla zde. Právě opraveno. Opravu si budete moct užít cca za týden s prvotní verzí BS-DOSu 308 (ještě to radši všechno pořádně zkouknu). Do té doby, pokud potřebujete pracovat s TAPkou, prosím vraťte se raději k verzi 1.4.8.

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26.12.2019, 14:15 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1090
Has thanked: 246 times
Been thanked: 270 times
Přidání nového DOSu je pro mě vždycky stres, kolik skrytých chyb v kódu zůstalo, o to víc pokud je novým DOSem ten, který vytvářel Busy - BS-DOS 308 a jeho nativní kontejner *.MBD (Issue #8). Hned z kraje nicméně řeknu, že nedokážu odhadnout jestli to má z uživatelského hlediska nějaký zásadní význam, resp. jak velká je komunita "embéčkářů" - osobně jsem MB-02 nikdy neměl (a zřejmě už se nepoštěstí) :-(

Testoval jsem proto pouze v rámci Real Spectra, jediném emulátoru o kterém bezpečně vím, že podporuje BS-DOS. Pro standardní HD formát 80x11 nebyl žádný problém. Pokud jsem ale emulátoru podstrčil něco jiného (třeba 15x4), BS-DOS nedokázal ani zobrazit obsah dané diskety. Kdysi by mě tato skutečnost přidělala vrásky na čele, ale po zkušenostech s podporou MDOSu v Real Spectru mě to nechalo celkem klidným. Busy pak dodatečně potvrdil, že emulace je tam "natvrdo 82x11 a žádný jiný formát nepodporuje" (zdá se ale, že i 80x11 nečiní žádný problém).

Co už trochu vrásek na čele udělalo byly kazetové tituly Piškworks a Popeye 2, které pod BS-DOSem nejdou načíst ani z TAPky s vypnutým flash-loadingem v emulátoru. Oba jsou lehce copy-protected. Soubor Code ve hře Piškworks lže o své délce (udává 6912, ale je dlouhý jen 1208 bajtů - "R Tape loading error" běžnou nahrávací rutinou Spectra). Ve hře Popeye 2 jsou pak některé headerlessy uložené s flagem 0 (běžně vyhrazeným pro hlavičku souboru), čili taky nejdou načíst standardní nahrávací rutinou. Minimálně Pepka s Busym ještě příští rok prodiskutuju, protože BS-DOS má všechny informace o jednotlivých souborech ve hře, a přesto ji odmítá načíst (jak z pásky, tak z disku). Může se taky ale jednat jen o chybu emulace, chtělo by to vyzkoušet na reálném hardwaru.

Pro testování dávám k dobru verzi 1.5 (GitHub). Sliboval jsem tutoriál "Jak si naimplementovat vlastní DOS" - ten je z 80 % hotov, a zveřejněn bude v další verzi. Aktuální implementace BS-DOSu ještě není finální - chybí nějaké drobnosti jako sestavení si vlastního "bootstrapu" (nevybavuju si teď český název - "zavaděč systému"?), re-implementace MBD-Checku (toolu od Busyho na kontrolu disku, původně pouze pro image *.MBD) nebo úprava formátovací sekvence pro reálné flopky (první stopa musí být schopna uchovat boot a temp sektory, což zatím není zaručeno - pokud není schopna, disk není použitelný, což bych rád změnil). Plus samozřejmě případné opravy/vylepšení. A propos, vylepčení - pšt, neříkejte to Busymu, ale disk jde tweaknout na pouze jednu FATku místo dvou, čímžto se ušetří trochu místa (ale reálný disk se stane zranitelnějším) :-)

Protože BS-DOS "je" vpodstatě TAPka, jeho implementací jsem revidoval i TAPku a podchytil pár chybek. Kompletní changelog:

přidán BS-DOS 308 a kontejnér *.MBD,
※ do nečitelných sektorů se už neimportuje, ale přeskakují se (a automaticky označují ve FATce jako vadné),
※ přidán jednoduchý mechanizmus, že aplikace při předchozím spuštění spadla,
※ opraven import špatného checksumu souboru pásky (je-li checksum 39 a je špatný, musí se přesto naimportovat jako 39),
※ přidáno tlačítko na přepočet checksumu vybraných souborů na pásce,
※ opraven export/import souborů na pásce, jejichž oficiální délka se liší od skutečné (motivace: Piškworks) a přidání nového sloupečku se skutečnou délkou ve File Manageru,
※ opraven import headerless souborů na pásku (kolize proxy jmén),
※ pásku lze nyní otevřít přetažením i na disk, který je chráněn proti zápisu (nic se neimportuje, pouze se vytvoří nová záložka),
※ opraven refresh obsahu ve File Manageru,
※ přidáno tlačítko pro návrat do předchozího adresáře ve File Manageru.

V implementaci pásky zůstává tedy jedna (poslední) chyba, která ovšem vyžaduje trochu kopání ve stávajícím kódu - netisknutelné znaky ve jménech. Např. jméno Basicového programu ve hře Skull and Crossbones je (hexa) 0x16, 0x01, 0x00, 0x53, 0x4B, 0x55, 0x4C, 0x4C, 0x06, 0x20, což při loadingu vypadá takto:

Obrázek

0x00 označuje konec řetězce, 0x01 jsem si vyhradil pro rozdělování klíčových slov tam kde v exportních názvech nejsou (např. v názvu PICTURE není klíčové slovo PI, exportní název bude tedy P%01ICTURE a 0x01 se při importu spolkne). Čili z onoho názvu hry Skull and Crossbones zbyde při exportu/importu jenom 0x16. Podobně u hry Jack the Nipper 2.

Tolik tedy k této verzi.

Děkuji za pozornost a přízeň v tomto roce a enjoy :-)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26.12.2019, 18:06 
Offline
Pan Generální

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 2383
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 261 times
Been thanked: 458 times
tomascz píše:
pšt, neříkejte to Busymu, ale disk jde tweaknout na pouze jednu FATku místo dvou, čímžto se ušetří trochu místa (ale reálný disk se stane zranitelnějším) :-)
Slubujeme, nic mu nepovieme :)

Inak mat disk s jednou FATkou je samozrejme teoreticky mozne, pri spravnom hacku ho BSDOS bez problemov nacita a aj zapise, ale mbdcheck bude nadavat...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 26.12.2019, 21:12 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 08.07.2013, 00:28
Příspěvky: 1090
Has thanked: 246 times
Been thanked: 270 times
Nadává :-)

_________________
より良い競争相手からソフトウェアを購入する (。◕‿‿◕。)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz