OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 19.03.2024, 07:19

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 141 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 22.07.2020, 18:07 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 915
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Začnu odzadu: Ano, je to dál a horší cesta. Ale taky cesta přiměřená historické koncepci a umožňující relativně jednoduše dodělat ColorAce. Ne že by to s paměťmi SRAM nešlo jednoduše taky. Ano, jde. Je to věc chuti.

To s těmi MKO je poučné. Asi se to dalo čekat, když u AND-1Z už tohle Smutný nedělal.

Ano, oddělovače tam máš. Já jsem spíše myslel použít jednosměrný latch od CPU směrem dovnitř desky, a to jak pro plnou adresu tak i pro data. Jakmile by CPU poslal data na sběrnici a ta spadala do oblasti videoram, latch by je zaregistroval a držel do dalšího takového zápisu ze strany CPU. A protože by je držel po dobu zobrazení několika "videobajtů", tak by logika desky měla dost času si tato data uložit do své videoram v té chvíli, kdy se jí to hodí - tedy mimo dobu čtení údajů pro shifter. A tedy bez sněžení. Když jsem nad tím uvažoval detailněji, asi by tam musel být nějaký jednobitový semafor, stejně jako měl tuším Smutný u AND-1Z pro generování WAIT. Ale tady by to byl příznak "na sběrnici čeká platný zápis do videoram". A nakonec by stejně bylo jednodušší nedělat čtení dat z interní videoram desky, protože by zase na desce RAM musel vyblokovat nějakou oblast, aby při čtení nekolidovala na sběrnici data ze dvou desek.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22.07.2020, 19:38 
Offline
Profík

Registrován: 15.01.2014, 20:08
Příspěvky: 781
Bydliště: Šlapanice
Has thanked: 129 times
Been thanked: 97 times
Co mně vede k tomu řadit tam WAIT, pokut jede video je to, že to skoro všichni dělaly, pokut se budu bavit o továrních výrobcích tak to má PMD 85, IQ151, …., MS80 a SAPI-1 krom AND-1(A) u AND-1(A) je možnost generovat od vertikálního zatemnění přerušení a to min u prvních dodávek bylo zapojeno Bylo počítáno s tím, že se bude manipulovat s daty jen v zatemnění jenže MOKROBASIC ani MONITOR V4.x a V5 toho nevyužívají a někde dokumentaci je popis uprav pro tovární nastavení a jedno z nich je zrušení přerušení od AND-1(A). Nakonec i Eduart Smutný došel k do stavu že mu ty chyby vadí krom dalších věcí a u AND-1Z a DGD-1 si komplikoval život s brzděním CPU aby v obraze nevznikaly chyby pokut se v době zobrazováni leze do VRAM aneb programátorům to v 99% ulehčilo život a BFU neřešilo že je to rozbité (zažil jsem to i na BYTEFESTu).

PMD 85 má taky v základu brzděný CPU a to pro celou RAM ale tam to vše jede z jedněch hodin tak ty instrukce mají konstantní délku u SAPI-1 pojedou hodiny asynchronně, takže při brzdění CPU budou délky instrukcí nahodilé, takže budou komplikace s jednobitovým pípákem. Pokut se nebude brzdit CPU tak zas budou chyby v obraze ale ne s jednobitovým pípákem, pokut se bude chtít řešit ty chyby obraze tak budou zase komplikace s úpravou kódu který s tím nepočítá Otázka je jak moc ochotní budou ti pro které je to upravit „hračka“ přepisovat něco pro stroj který nemají ještě minoritní průmyslová obluda a ani neznají jeho specifika.

COLORACE jako přílepek do PMD má s DRAM 5 TTL IO a 2 DRAM a podle autora to s DRAM vychází jednodušeji aneb DRAM 4116 a 4164 mají oddělené datové vstupy pro ctění a zápis, více ZDE a ZDE. Zjednodušeně je to tak že do stínové DRAM se jen zapisuje a COLORACE z ní pouze čte.

Koncepčně je blíže DRAM i 4bitová než velkokapacitní SRAM.

Aspoň se zkušeností s DGD-1 nebyl problém, aby se překrývala s RAM. RAM jsem měl ale řešenou pomoci zálohované SRAM s 2x 62256 (nechtělo se mi pořad nahrávat BASIC i s rozpracovanými programy) mohu zkusit, co to bude dělat DGD-1 s RAM-1 tj. s DRAM pamětmi, to že to chodilo spolu bez problému bylo dáno tím, že jak v RAM tak VRAM byli, stená data (toho se docílilo už u úvodního smazání DGD-1). Pokut SAPI-1 už v základu umožňuje stránkovat tak je škoda toho nevyužit ZPS-2 má necelých 48KB RAM což odpovídá cca PMD 85 1 a 2 tak při stránkování jde využít i RAM pod VRAM a tím se dostat na úroveň cca PMD 85 2A a 3 teda za cenu jistých komplikací se stránkováním.

To řešení se záchytem pro zápis odstraní poruchy při zápisu ale co při čtení, budou tam poruchy nebo se bude řešit brzdění CPU. Nevím, jak jsou ty hry udělané, ale pokut se potřebuje pohnout s celím obrazem tak je podle mě jednoduší přestěhovat těch 12KB než je znovu vykreslit. ‚řek bych, že bude vhodné s VRAM umět‚ číst bez poruch i během zobrazování. A taky deska v SAPI-1 má omezený rozměr a chci se vejít na jednu desku. Ono těch 7 pozic v JZS-1(A) není moc. Při jistých konfiguracích je těch 7 pozit tak akorát .

Než stihnu napsat odpověď tak několik příspěvku

_________________
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna, aneb jsem dyslektik a dysgrafik.

http://www.sapi.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22.07.2020, 19:41 
Online
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3748
Has thanked: 269 times
Been thanked: 447 times
Nostalcomp: Poslal jsem ti SZ, ale nemám tvůj mail tak když mi ho pošleš, můžu ti ty obrázky poslat. ;)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22.07.2020, 20:09 
Offline
Profík

Registrován: 15.01.2014, 20:08
Příspěvky: 781
Bydliště: Šlapanice
Has thanked: 129 times
Been thanked: 97 times
Tak jsem objevil fotku MS80-351 ty PROM jsou v paticích, škoda že tu desku mám tak šíleně zahrabanou …. Bylo by pro inspiraci co studovat.


Přílohy:
MS80-351.jpg
MS80-351.jpg [ 97.89 KiB | Zobrazeno 5301 krát ]

_________________
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna, aneb jsem dyslektik a dysgrafik.

http://www.sapi.cz/
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22.07.2020, 20:22 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 915
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
To EC1045.01

Osobně bych volil grafickou kartu, která umí jen zápis do vnitřní videoram (tedy bez možnosti zpětného čtení) a za to by to jelo bez WAIT stavů. Na zpětné čtení dat z videoram asi nějaký fígl fungovat nebude, tam se musí poctivě počkat na dodání dat a tak ty WAIT stavy budou nutné. Pro zápis by nutné nebyly. Ona ta synchronizace zápisu do videoram čtením stavového slova grafické karty a rozpoznáním zatmívacích intervalů bude vhodná pouze tehdy, když budu kreslit menší množství objektů, které budu následně kresli tak, aby se stihly vykreslit před dalším průchodem paprsku nebo nějak vhodně synchronně. Ale synchronizovat tím například obyčejný textový PRINT přinese výrazné zpoždění. Jednak zřejmě dojde k natahování délky algoritmu, jak bude čekat na zatmívací interval, jednak se během čtení stavového slova a následného maskování bude porušovat obsah ACC a příznakových bitů. Ono to vypadá neškodně, ale takový příznakový bit CY není některými instrukcemi měněn, čehož se při superfast algoritmech dá perfektně využít. Někdy ani nepotřebujete registr A pro přenos dat a ten může sloužit jako rychlé počitadlo. A o to přijdete, pokud budete číst něco z portu a maskovat to.

Ještě k řádkovému zatmívacímu intervalu. Teoreticky máme k dispozici 16us. To představuje nějakých 32 taktů CPU. Nejrychlejší možná synchronizovaná sekvence zápisu:

Kód:
wait:
IN port
ANA B
JNZ wait
MOV M,C


zabere 31 taktů CPU. Pokud se CPU vůbec stihne zasynchronizovat, zapíše do videoram pouze jeden bajt. A čekat na snímkový zatemňovací interval se bude rovnat rychlosti ZX81.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22.07.2020, 20:52 
Offline
Profík

Registrován: 06.02.2019, 11:47
Příspěvky: 894
Has thanked: 51 times
Been thanked: 229 times
EC1045.01 píše:
Kód:
Vertikální synchronizace
pro PMD 85-0- az 2A
_____________________     ____________
                     |___|
0                   288  291         329

Fuha, nie je tych riadkov privela?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22.07.2020, 21:49 
Offline
Pan Generální

Registrován: 19.07.2013, 15:54
Příspěvky: 2722
Has thanked: 144 times
Been thanked: 422 times
Martin1 píše:
EC1045.01 píše:
Kód:
Vertikální synchronizace
pro PMD 85-0- az 2A
_____________________     ____________
                     |___|
0                   288  291         329

Fuha, nie je tych riadkov privela?

Na to jsem se uz take ptal. Viz "EC1045 pises "čítače čítají do 329" neni zde preklep? Nema bych spravne 320 a pri tom se to resetuje? Mame schema?"

Schema jsem mezitim nasel na http://www.sapi.cz/pmd-85/pmd85-3.php. Myslim ze se to resetuje pri hodnote 320.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22.07.2020, 22:19 
Offline
Profík

Registrován: 06.02.2019, 11:47
Příspěvky: 894
Has thanked: 51 times
Been thanked: 229 times
Libor L.A. píše:
Možná by opravdu šlo úplně vypustit generování WAIT stavů, ovšem pak by musela být sběrnice nejen oddělena, ale i latchována zápisem ze strany CPU do prostoru videoram. Během každých šesti pixelů (1 videobajt) by tři pixely byl vyhrazen čas na překlopení této latchnuté informace do DRAM a tři pixely by byly na generování interní operace read a vyčtení videobajtu.

Presne tak, treba adresu a dáta uložiť do 74LS574. Tam bude čakať na vhodný okamih na zápis. Namiesto deliča /6 by šiel použiť Johnsonov čítač, potom
/OEADDR = /Q1 + /Q3 (povolenie adresy z latch 574, prepnutie MUX CPU/GPU)
/OEDATA = /Q1 (povolenie dát z latch 574)
/WR = /Q1*/8MHZ (zápis z latch do RAM)
/RD = /Q3 + /Q4 + /Q5 (čítanie z RAM)
ACE = Q4 + 8MHZ (zápis atribútov fo RGB´ latch, prepnutie MUX A6/A6´)
LD = Q5 + 8MHZ (zápis do posuvného registra a zápis atribútov D6,D7 do RGB latch+D6, D7 z RGB´ latch)
RCLK = Q3 + 8MHZ (zápis dát do latch pre spätné čítanie)
Samozrejme šiel by použiť aj čítač s dekóderom 74138.
Pri 7MHz stačí RAM 70ns, pri 8MHz už 55ns.
Výhodov je, že postačí jediná RAM, z ktorej sa všetko číta v časovom multiplexe.

Kód:
8MHZ
 0 _ 1 _ 2 _ 3 _ 4 _ 5 _
|_| |_| |_| |_| |_| |_| |

ADDR/DATA LATCH OE
____     ___     ________
    |___|   |___|

RAM WR
____   __________________
    |_|
   
RAM RD LATCH CLK
____________   __________
            |_|
           
ACE ATTR PRE-LATCH CLK
________________   ______
                |_|
               
SHIFT LOAD, ATTR LATCH CLK
_____________________   _
                     |_|

M1


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 22.07.2020, 23:17 
Offline
Profík

Registrován: 15.01.2014, 20:08
Příspěvky: 781
Bydliště: Šlapanice
Has thanked: 129 times
Been thanked: 97 times
No chtěl jsem kvůli co nejjednodušší portaci mít co nejvíce shodnou grafiku s PMD aneb aby se do grafických rutin pokut možno nemuselo šahat aneb i tak těch úprav tam bude víc než dost. Pokut se Libor L.A. hlásíš jako dvorní programátor pro SAPI-1 tak pak ať ta grafika klidně umí co si vymyslíte jinak to budu asi jen já kdo to bude přepisovat a doufat že mi někdo s tím pomůže. Jde v PMD 85 číst z VRAM jde, jde v PMD 85 bez poruch číst a zapisovat v době generování obrazu jde. Ano na PMD je brzděn CPU trvale takže to je vlastně jako by nebyl v SAPI-1 je brzděn když hrabe do VRAM. Nemám vůbec představu, jak moc to obzvlášť u her bude velký problém. Pokut to bude jen zvuk přes jednobytový pípák tak jsem smířen s tím že se obětuje aneb v základu SAPI-1 zvuk nemá. Z originál karet by se jako zvukovka dala použit snad jen UDC-1 aneb univerzální deska čítačů (3 nebo 4x 8253 plně vyvedeny ven) a byla by to obdoba zvukovy MUSICA ale je tu MIF-85 kterému stačí jen dva porty takže by šel připojit na konektor X3 procesorové desky. Nazpět k videu to že během zatmění nebude CPU brzděn, půjde přečíst stav synchronizačních signálu, budou moc byt 4 video stránky, možnost přerušení od snímkového zatmění, stránkování VRAM s RAM beru jako bonus který se muže použit ale taky ne.

Chápu vaše požadavky na to či ono ale to čin dál více vzdaluje tu grafiku do SAPI-1 od PMD 85. Pokut bych byl dobrý programátor tak použiji DGD-1 aneb je již hotová a nebudu se snažit vymyslet novou kartu do SAPI-1 která i tak nebude, úplně stejná s PMD-85 ale bude mít aspoň co nejvíce společných rysů

Pokut mně přesvědčíte, že žádný program nikdy a za žádných okolností na PMD nečte z VRAM nebo aspoň z oblasti vedle VRAM. To že brzděný CPU jen v době, kdy leze do VRAM je neřešitelný problém případně, kde je ten problém. tak nebudu dupat jak malé desko že tak ne. ono vice video stránek by šlo použít i jako RAM disk tj. nemuseli by se např. dohrávat další úrovně ….


suksoft píše:
Martin1 píše:
EC1045.01 píše:
Kód:
Vertikální synchronizace
pro PMD 85-0- az 2A
_____________________     ____________
                     |___|
0                   288  291         329

Fuha, nie je tych riadkov privela?

Na to jsem se uz take ptal. Viz "EC1045 pises "čítače čítají do 329" neni zde preklep? Nema bych spravne 320 a pri tom se to resetuje? Mame schema?"

Schema jsem mezitim nasel na http://www.sapi.cz/pmd-85/pmd85-3.php. Myslim ze se to resetuje pri hodnote 320.


Ano těch 329 je překlep správně tam má být 319

_________________
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna, aneb jsem dyslektik a dysgrafik.

http://www.sapi.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.07.2020, 15:29 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 915
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Možná jsme si nerozuměli s tím čtením z videoram. CPU samozřejmě čte z videoram a to dosti často. Ovšem předpokládám, že kvůli jednoduchosti by byla sestava osazena např. deskou RAM-1Z, která by pokryla celý rozsah 64kB jak pro zápis, tak i pro čtení. A ta grafická karta by kvůli jednoduchosti jen odchytávala adresu a data ze sběrnice a v rozsahu např. C000-FFFF by paralelně zapisovala do své vnitřní videoram. Ale jen zapisovala, zpět na sběrnici by žádná data neposkytovala. Kromě stavového slova ovšem, ale to by se řešilo jako IO operace. Desky RAM o velikosti 48kB by se musely nakonfigurovat buď pro kvadranty 0,1 a 3 nebo by se upravily programy. PMD-85 verzí 1 a 2 má taky 48kB RAM, takže z hlediska velikosti her by to neměl být problém. Hry jsou stejně psány v makroassembleru, takže relokace do správných paměťových lokací by nebyl výrazný problém. Tímto se hlásím jako dobrovolník k přepisu her pro SAPI v případě, že bude mít PMD-85 kompatibilní grafiku. Než to ovšem začneš routovat, já si udělám chvilku pro nastudování DGD a dám vědět, zda by šlo použít na portaci her tuto nativní kartu. Před začátkem hry Miny jsem měl rozdělán zpětný překlad hry Boulder Dash od VBG, ta prozatím vypadá, že není příliš hardwarově závislá a přitom to je podle mne pěkná hra. Tím bych zkusil začít. Ale až po Minách..

Co se týče hardware případné nové grafické karty, já jsem každopádně zastáncem filozofie, že co to mít nemusí, tak ať to nemá. Nejjednodušší řešení = nejlepší řešení. Ovšem s jednou jedinou výjimkou: zejména v pixelové cestě (ale nejen tam) preferuji synchronní design s ohledem na spolehlivost takového návrhu.

doplněno:

Tak to nastudování DGD šlo velice rychle. Vypadá to velice jednoduše. Hned jak dodělám Miny pro PMD-85, zkusili bychom něco pro SAPI/DGD. Preferoval bych něco z toho, co jsem už dělal (nebo dělám), ať mám od toho zdrojový kód.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.07.2020, 20:18 
Offline
Profík

Registrován: 15.01.2014, 20:08
Příspěvky: 781
Bydliště: Šlapanice
Has thanked: 129 times
Been thanked: 97 times
Aha, to jsme se trochu nepochopili. Já jsem zastáncem velkoryse navržených konstrukcí v mezích možností, ono SAPI-1 už ve vínku má dost omezení takže bych nerad pokročoval v tomto směru. Na DGD-1 není skoro co studovat aneb je to monochrom a to ještě jen buď anebo tj. jde připojit i k TTL monitoru AZJ-642. Ta DGD-1 brzdí CPU a to jen tehdy pokut se do ní přistupuje, umí stránkovat, jde z ní číst a moc se jich nedochovalo, takže stavbě grafiky se moc nevyhneme i když repliky, proto když už stavět tak něco co bude aspoň trochu barevné a z toho mi zbylo pravě to PMD 85 aneb ať je s tím co nejmíň práce. Osobně bych dal radši přednost něčemu barevnému.

V planu bylo pokut bude grafika shodná s PMD 85 portovat jen programy z PMD 85 a to ještě takové, ke kterým jsou zdrojové kódy.

Se SAPI-1 je ještě potíž v tom že jde o stavebnici, pokut se omezím jen na SAPI-1 a základní sestavy tj. ZPS-x tak jsou tu dvě základní provedení NE CP/M a CPM stroje, pokut jde NE CP/M jde o sestavy ZPS-1 a ZPS-2 kdy rozdíl železe je jen v kapacitě RAM a to ne vždy a to u ZPS-1 jsou jen 2KB na REM-1 ale může mít i 48kB na RAM-1, ZPS-2 má vždy RAM-1 a tedy 48KB v obou případech je počátek RAM od 4000H. ZPS-1 tj. MIKROBASIC není moc vhodný, aneb v základu nejde „snadno“ nahrát kód, ZPS-2 má dva monitory a oba umí INTELHEX a s trochou ruče opsaného kódu umí ten INTELHEX nahrát/uložit po RS232C a pokut by byl MIKOS/D a MONITOR V5.0 tak tem umí CP/M diskety. Pokut jde o CP/M stroje tak SAPI-1 má jak 48K tak 64K verze a RAM je samozřejmě od 0H. Pokut se nepoužije stránkování tak ideální poloha videa pro ZPS-2 je v oblasti 8000H až BFFFH a u CP/M strojů to bude 4000H až 7FFFH

Aneb aby se daly ty hry spustit na co nejvíce konfiguracích tak musí existovat min dvě verze a to NE CP/M a CP/M aneb v SAPI-1 je vetší bordel než v PMD 85.

Ještě pár drobností, RAM-1Z jde použit jen s JPR-1Z, JPR-1 má porty na konektorech X2 a X3 adresované v RAM, JPR-1A a JPR-1Z mají adresaci portů na X2 a X3 jako porty aneb jsou určeny pro CPM. MONITOR V4.x a V5.0 na ZPS-2 má i pár vybraných služeb z CP/M tj. stejně se volají. Pro připadané čtení z grafiky stavu synchronizace jsem vybral port na adrese 27H. Grafika bude vždy jako druhá video karta aneb systém pojede do AND-1x případně do RS232C na DSM-1. K ZPS-1 a ZPS-2 je možno připojit dvě klávesnice a to ANK-1 nebo CONSUL 259.11, nebo 262.3. jinak pouze CONSUL. Na hry by z principu funkce byla asi lepší ta ANK-1 ale pro CONSUL klávesnice existuje konvertor z PS2 IBM/PC klávesnice.

_________________
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna, aneb jsem dyslektik a dysgrafik.

http://www.sapi.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.07.2020, 20:39 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 915
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
S klávesnicemi problém asi nebude. Pokud ty Consuly jedou přes UART, tak mám odzkoušené ovládání i přes tento systém. Konkrétně jsem hru AUTO z PMD-85 předělával pro svůj Ultralight8085 a bez problémů s odezvou se to dalo ovládat.

Pokud bys tak jako tak šel do barevné grafiky ála PMD-85, bude to jen pro dobro věci. Určitě se rozšíří repertoár her, které půjde převést. V rozlišení 320x240 s osmi pixely na bajt by některé hry principiálně vůbec nešly (The Magician's Curse, Prince of Perisa, a bůhví co ještě). Pokud bys barvové signály nekódoval hradlovou sítí do RGB složek, doporučil bych už mnou mnohokrát zmiňovaný RAMDAC třídy 471/476, konkrétně já používám čipy MUSIC TR9C1710 nebo UM70C171 vybrané z nějakých S3-jkových ISA VGA karet. Pak by i s počtem atributů pro ColorAce šlo dělat 16 kombinací INK/PAPER. I barva podkladu by mohla být volena 1 ze 16. A barvy by respektovaly pořadí atributů, takže by opravdu šlo dělat 16 barev, to není překlep. Pak bych ještě na tu grafiku hodil nějaký klopný obvod 10msec, který by simuloval časovač v PMD-85.


Přílohy:
TR9C1710.pdf [169.24 KiB]
263 krát
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 24.07.2020, 22:04 
Offline
Profík

Registrován: 15.01.2014, 20:08
Příspěvky: 781
Bydliště: Šlapanice
Has thanked: 129 times
Been thanked: 97 times
Klávesnice CONSUL 259.11 i 262.3 jsou paralelní ASCII, ten konvertor EKL-1 převádí sériový přenos z PS/2 IBM PC Klávesnice na paralelní ASCII. Z RS232 jede bud CPM anebo se mi kompletně povedlo přesměrovat MONITOR V4 ale ten v základu najede na klávesnici a AND-1. Podle verze CP/M si umí detekovat, zda je připojen terminál a podle toho najede bud do terminálu nebo klávesnice a AND-1A/Z.

S tou grafikou do SAPI-1 bych se držel toho, co umí PMD 85 i s novodobými přílepky tj. COLORACE a pak toho co umožňuje SAPI-1 (přerušení, stránkování). Ten RAMDAC je fajn v tom že je i v DIL ale zas moc vzdaluje tu grafiko od toho, co umí základní PMD 85. Druhá věc je ta že chci, aby ta grafika byla pokut možno dobově věrná i za cenu hůře dostupných IO např. PROM. Z toho návrhu kde mám momentálně 4 PROM jde vyhodit 2 PROM a to oba dekodéry adres a nahradit je logikou (to zvládnu bez problému) ty dvě PROM pro dekódovaní sinchonizačních pulzu a krácení čítačů bych asi zachoval aneb by ušetřili nějaký ten IO. To stránkování videoram by šlo použit papř. pro PoP aby se nemuseli dohrávat leveli nebo aspoň ne tak často aneb by bylo k dispozici dalších 48KB. SAPI-1 má možnost mít přerušení takže mít přerušeni každých 10ms a to každé druhé mít i synchronní se snímkovou synchronizaci by neměl byt problém a pokut zbude i nějaké hradlo tak by to možná šlo i programově zapnou a vypnout. S dotažením té grafiky do zdaného konce ale budu potřebovat pomoct (hlavě po stránce schématu) aneb to už je na mně trochu moc. Ideálně by se mi líbilo vyjít z té MS80-351. SAPI-1 je dost minoritní takže tam nechci dělat zbytečně něco moc extra.

_________________
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna, aneb jsem dyslektik a dysgrafik.

http://www.sapi.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25.07.2020, 09:11 
Offline
Profík

Registrován: 06.02.2019, 11:47
Příspěvky: 894
Has thanked: 51 times
Been thanked: 229 times
Nástrel riadiacej a pamäťovej časti. Treba dokončiť krátenie videocyklu a generovanie synch. pulzov (PROM), VIDEO výstup a multiplex adresy pre COLORACE (v PMD nie som zdatný, je tam predpríprava). Tiež logiku off-sync zápisu/čítania dát do/z RAM, ale to nebude nič komplikované.
4 multiplexy adresy sú nahradené dvoma 245, vzhľadom na časovanie nemôže dôjsť ku konfliktu na zbernici. Teoreticky aj odporovými oddeľovačmi (ako ZX).
M1


Přílohy:
PMD_G1.pdf [45.22 KiB]
284 krát
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25.07.2020, 09:29 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 915
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
To vypadá tak jednoduše a krásně, že pokud to pojede, tak si to hodím na desku přímo do PMD jako paralelní modul nezávislý na základní RAMce 64kB. Ale vývoj teprve začal, předpokládám, že výsledek přesně takto vypadat nebude. Určitě se najde plno změn. Ale někde tudy by to asi šlo. Skoro začínám uvažovat o "pracovní" verzi PMD-85 pro testování SW na bázi 80C85+64k SRAM+ROM+IO+tento nebo podobný modul..


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 141 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz