OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 19.03.2024, 11:53

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 141 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 17.07.2020, 13:52 
Offline
Profík

Registrován: 15.01.2014, 20:08
Příspěvky: 781
Bydliště: Šlapanice
Has thanked: 129 times
Been thanked: 97 times
Mám takovou akademickou chvilku aneb jak na SAPI-1 dostat hry a to v barvě. K SAPI-1 se dochovali a jsou zdokumentované 4 desky videa AND-1, AND-1Z, DBS-1 a DGD-1 z čehož jen DGD-1 umí černobílou grafiku 320x240 bodů, zbytek je alfanumerika. Takže to bude chtít postavit desku barevného grafického videa, aby se usnadnila portace tak to bude chtít grafiku, co bude pokut možno shodná s již existujícím 8 bitem co má barevnou grafiku a jsou na něj hry. Z toho co se tu historicky vyskytuje a je použitý CPU 8080A/Z80 připadá do úvahy ZX spektrum a PMD 85. Těch DGD-1 se moc nedochovalo, takže pokut se bude chtít použit grafika tak se stavbě repliky nevyhneme a kout se bude něco stavět tak pak je to vice méně jedno zda to bude novostavba či replika.

ZX spektrum má atributovou grafiku 256x176 bodu s tím že 6k video dat a 704 atributu, celá video RAM se vejde do 8KB RAM tj. jde použit běžná SRAM 6264

PMD 85 v základu moc barevné není ale má rozlišení 288x243 bodu s tím že nejvyšší dva bity jsou atributy. Video RAM má cca 12Kb takže jako VRAM 8x 4116 nebo SRAM 62256 s tím že ½ RAM bude nevyužitá.

SAPI-1 je dost velký rozsah konfigurací z čehož častěji se vyskytuji konfigurace s 8080A takže se spíše kloním ke grafice shodné s PMD 85. Mám dokumentaci včetně fyzické desky barevného grafického videa z MS 80 a to MS 80-351 kde je použit stejný princip videa ale s rozlišením 384x224 bodů, takže by to šlo použít jako základ.

Druhy problém je klávesnice aneb při hrách je dost často potřeba mít stisknuto více kláves dohromady což jde u ANK-1 ale u klávesnic CONSUL ne. Ale není problém připojit křížový ovladač nebo myš v základní konfiguraci aneb na JPR-1x je „volný“ konektor X3 kdy jsou k dispozici dva výstupní porty a jeden vstupní.

Pokut jde o nahrání nebo uložení programu do SAPI-1 ZPS-2 tak to jde i v základu aneb MONITOR/MIKOS umí uložit a přečíst INTELHEX s kazety. Kazeták je připojen přes DSM-1 a na kazetu se ukládá klasický sériový přenos, takže stačí jen přesměrovat „kazeták“ na sériovou linku, není to nic extra ale je to použitelné i na stroji v úplném zakladu.

SAPI-1 umožňuje stránkovat RAM, z výroby to umí desky AND-1Z, DBS-1, DGD-1, PDS-1A, RAM-1, RAM-1Z, (RSW-1 ale ta je ze SAPI-1.5) ale s generováním signálu MAP je to horší aneb je to jen DSE-1 (PKT-1 ale ta je ze SAPI-1.5). Z novostaveb to pak je ZRMD-1. Pokut by se chtělo vystačit jen ze základní konfigurací, tak připadá v úvahu použit volné signály na konektoru X3 na desce JPR-1x.

Co vím tak na PMD 85 se používá MHB8251 jako časovač, něco podobného jde udělat na DSM-1 s MH1012,.ale s daleko menši variabilitou.

_________________
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna, aneb jsem dyslektik a dysgrafik.

http://www.sapi.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.07.2020, 14:46 
Online
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3748
Has thanked: 269 times
Been thanked: 447 times
Ještě je tu PP-01 s 256x256 a 8 barvami na každý pixel byť to potřebuje 24 kilo a je to komplikované na barvení (ale zase když by 12kB PMD využilo jen polovinu RAM a stránkuje se...). Nejlepší pro práci mi z nich vychází PMD, to jeho rozlišení se podobá přeci jen víc PC než televizním hrám jako zbytek pelotonu a omezení barvy na 6 pixelů je imho pořád snesitelné za výrazně větší plochu displeje, třeba na deskových hrách máte desku a popis, zatímco u PP jen desku a na popis už nezbývá místo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.07.2020, 17:14 
Offline
Profík

Registrován: 15.01.2014, 20:08
Příspěvky: 781
Bydliště: Šlapanice
Has thanked: 129 times
Been thanked: 97 times
Jo PP01 má asi nejlepší grafiku ale obavám se že ji nenarvu na DPS o rozměru 140x150mm další věc kolik je her na PP01 a PMD 85 a i když se mi povede spáchat tu barevnou grafiku tak na tu portaci se asi moc lidí nepohrne, takže se tím budu muset prokousat z vetší části sám, a pokut jde o programování tak tuším odkud vane. Proto jsem skončil u PMD aneb má 8080A je na něj několik her a vznikají nové.

Pokut budu páchat tu barevnou grafiku do SAPI-1 ala PMD tak se tam pokusím rovnou nacpat i COLOR ACE, otázka je zda použít DRAM nebo SRAM, 2x SRAM 62256 v úzkém pouzdru by zabrali miň místa ale využití té druhé SRAM by bylo dost tristní to už líp vyjdu DRAM 4164.

Momentálně se pokusím překreslit to schéma z MS80-351 to MS80 je okopírovaný systém od SIMENSu

_________________
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna, aneb jsem dyslektik a dysgrafik.

http://www.sapi.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.07.2020, 17:21 
Online
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 14.05.2013, 19:10
Příspěvky: 1485
Bydliště: Kurim
Has thanked: 826 times
Been thanked: 577 times
Jestli to chceš na hry, tak je podle mně nejlepší udělat grafiku odpovídající Speccy, protože tam je nejvíc 8-bit her, stejný procesor (pokud se použije JPR-1Z) a budou se pak výrazně snázet portovat. Na druhou stranu bych zvážil, jestli to opravdu někdo bude portovat. Pokud to neplánuješ sám, tak se s někým domluv, jinak budeš mít s velkou pravděpodobností další HW bez SW podpory. Na PP01 je her minimum a grafika je velmi pomalá, mimo jiné také díky té velikost VRAM, Speccy to má díky atributům celkem rychlé.

_________________
http://www.8bity.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.07.2020, 17:32 
Online
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3748
Has thanked: 269 times
Been thanked: 447 times
Tak proč chceš dělat grafiku, když hned dodáš že to stejně nikdo nebude používat :-). Je fakt že her pro PMD 85 je mnohem víc než na PP, ono jednak díky RM Teamu je tvorba grafiky na tento 8bit snadná, vyrobilo se jich hodně a hlavně je k dispozici výborný emulátor. SAPI asi emulátor ani nemá? Mě víc než barvičky bere to dostupné rozlišení. To ColorAce chceš zabudovat napevno nebo jako možnost?


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.07.2020, 18:46 
Offline
Radil

Registrován: 16.11.2013, 20:07
Příspěvky: 270
Has thanked: 0 time
Been thanked: 103 times
256 bodů na výšku je opravdu maximum pro neprokládané zobrazení, viz obrázek dole.
A stejně to v rozích klasické CRT obrazovky zkresluje (a EC1045 určitě nebude připojovat své SAPI k nějaké placaté moderně, nebo se pletu?)
Taky mi jako ideál připadá mít to podobné se Spectrem. PMD je podle mě úplná blbost. Jestli to má být obvodově jednoduché z klasických TTL obvodů, je nutné
vše zaokrouhlovat na "binárně kulatá" (mocniny 2), maximálně "binárně polokulatá" (součet dvou kulatých) čísla. Binárně kulatá čísla není potřeba dekódovat nijak.
Ta jsou prostě daná. Na dekódování binárně polokulatých čísel stačí dvouvstupé hradlo. A každé hradlo navíc je prostě hradlo navíc a jsme omezeni velikostí desky.

Takže horizontálně je ideální 128, 256 nebo 512 bodů. V tom případě může horizontální čítač běžet volně a nemusí se předčasně resetovat (a hlavně dekódovat nekulaté číslo).
Tím je zároveň zaručeno lineární adresování vram.
Jenže 128 je málo a 512 je sice reálných, ale je to dost a vyžaduje to poměrně velký dotclock (cca 12 MHz) a má to i větší (ale nikoliv nereálné) nároky na vybavovací dobu videoram.
Ideál je 256. Moc pěkných je také polokulatých 320px (256+64), ale vram pak nelze adresovat lineárně,
pokud se tam neudělá překódovací obvod podobný tomu v AND-1. Ale to jsou další zbytná hradla navíc.

Vertikálně (u neprokládaného zobrazení) je taky ideálních 128 nebo 256, ale 128 je málo a 256 je na obrazovce fakt nacpaných.
Nejvyšší polokulaté číslo je 192 (128+64). Ha! U Sinclairů věděli co je to ekonomika:-) Pěkně vypadá taky 224 (128+64+32) a 240 (128+64+32+12),
ale to vyžaduje 3- resp. 4-vstupé hradlo. Ale jde to udělat i jinak, bez diskrétních hradel. Předčasný reset vertikálních čítačů je nutný vždy.
Ideální je na hodnotě 312 (256+32+16+8), ale běžně se dělá až na polokulatých 320 (256+64). TV to zvládají.

Takže jako ideál bych viděl 256x192 (224,240), nebo 256x256 s tím, že bych se horních a dolních 8 TV řádků snažil moc nevyužívat a nechal je softwarově zateměné.
Znakový rastr je jasný 8x8. Ale u grafického displeje je to fuk a může to být i jinak. Ovšem těch 8x8 umožňuje převzít bez úprav generátor znaků ze sinclairů ZX.
Atributy bych řešil nikoliv společně pro celý rastr 8x8, ale jen pro rastr 8x1.
Čili fyzicky dvě SRAM 6264 (nebo lépe úzké 6164). Žádný přepočet adresy. Prostě na jedné adrese videodata a na stejné adrese o řád výš atributy.
Atributy po vzoru Spectra 8 barev INK, 8 barev PAPER, Bright a Blink (celkem 8 bitů).
Vše krásně sedí na celé bajty. Nic se nekomplikuje. Z programátorského i konstrukčního hlediska to nemůže být jednodušší.
Na Border stačí konfigreg v podobě třeba 74175.

Všechny řídící signály (zatemění a synchropulsy) odvozovat přímo z časové základny. Žádné MKO, které časem ujíždějí.

Ještě je zde otázka videovýstupu. Pochopitelně nejjednodušší bude napíchnout se do Scartu, ale pokud to má mít i kompozit, tak se musí zvolit patřičný enkodér.
Nejlépe vychází nějaké AD722/724, ale není to DIL. V DILu jsem si hrál s MC1377 a dvojicí LM1886+1889. Ale tyto všechny vyžadují kromě 5V ještě 12V.
Což ale v SAPI je.

Tady je fotka obrazového pole pro 256x256 bodů (při dotclock 8MHz je šířka pole 32uS = Didaktik M s ruskou Ulou).
Že to není horizontálně vystředěný teď není podstatný. Podstatný je vertikální rozměr. Když se obraz natáhne na šířku (dotclock 7MHz, nebo dokonce 6 MHz), bude to v rozích blbý.
Stejně jako je v rozích blbý péemdéčko na staré CRT TV. Co se pamatuju, tak na Junosťovi se to muselo pořád honit.
Jenže kdo dnes má na TV knoflíky na vertikální a horizontální posun obrazu?

Příloha:
tv_obr_pole.jpg
tv_obr_pole.jpg [ 26.11 KiB | Zobrazeno 9508 krát ]


Skutečný obraz je normálně jasně bílá na černé, ostrý a bez moaré. Já to prostě líp nevyfotím:-)
Tohle generuje jen pár TTL 74xx obvodů na nepájivém poli. Mohu překreslit a můžete experimentovat:-)

Ale je to opravdu jen akademické rozjímání. Nikdo pro to žádný hry portovat nebude a ze SAPI nikdy nebude herní mašina.
Takže to má smysl jen v případě, že se člověk při návrhu a oživování vyblbne. Zkrátka, že cesta je cíl:-)
Pokud by tomu tak opravdu bylo, jsem ochoten vyhrabat svůj návrh přesně takového displeje:-) Šacuju to tak 25-30 integráčů. Černobílá AND-1 jich nese 33, takže
se na Sapidesku vlezeme:-)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.07.2020, 18:57 
Offline
Profík

Registrován: 15.01.2014, 20:08
Příspěvky: 781
Bydliště: Šlapanice
Has thanked: 129 times
Been thanked: 97 times
Jo chci to primárně na hry a budu portovat sám a asi s něčí pomocí, bude to na dost dlouhé lokty s JPR-1Z je problém že se jich moc nedochovalo a chci, aby se pout možno stavělo co nejméně DPS. Ta deska barevného videa tam bude jako druhá karta videa obdobně jat je to s DGD-1. Idea je taková aby to jelo jak na ZPS-2 tak i pod CP/M (jasně budou to dvě rozdílné implementace) a to pokut možno s minimem zásahů do původních sestav.

Na SAPI-1 existuje emulátor ale pouze pro ZPS-1 ale ten jako by nebil a napsat emulátor neumím.
ZPS-1 až ZPS-3 jede na 8080A, SAPI-1 na kterých jde v současnosti CP/M moc není a rozchodit CPM je řadové složitější než rozjet sestavu ZPS-2. Proto mi přijde nejschůdnější portovat hry z PMD s tím, že se udělá grafika shodná s PMD.

Pokut jde o to COLOR ACE tak to by mohlo být jak klasické barevné zobrazení tak COLOR ACE a to současně aneb by záleželo, na kterých vývodech by byl video kabel připojen …
Jo to rozlišení DGD-1 je dost úchvatné ale není tu nic, co by mělo stejnou VRAM, takže by to znamenalo přepsat celou grafickou část a to nedám u ZPS-2 půjde ta grafika umísit na stejné místo jako v PMD. Nectností JPR-1 a i sestavy ZPS-2 je v tom že RAM oficiálně začíná na adrese 4400H ale zase jde v základu použít stránkování, takže RAM pod VRAM jde použit. U CPM to bude trochu divočejší, aneb jsou tu 48Kb a 64Kb veze CP/M takže u 48Kb verze by šla mít tu VRAM stejně jako u PMD ale u 64Kb verze by se musela VRAM posunout min o 16Kb níž ale bylo by k dispozici díky stránkování 64Kb RAM +16Kb VRAM

Proč to celé … no už mi dost vadí, když jsem na ByteFestu a není moc co předvést …. Aspoň ty hry by mohly byt zajímané

Ještě jsem zapomněl na zvuk …. Asi by se obšlehlo něco co je u PMD

_________________
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna, aneb jsem dyslektik a dysgrafik.

http://www.sapi.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.07.2020, 19:54 
Offline
Profík

Registrován: 15.01.2014, 20:08
Příspěvky: 781
Bydliště: Šlapanice
Has thanked: 129 times
Been thanked: 97 times
Díky za rozbor ale jak již naznačil NOSTALCOMP tak SAPI-1 není a nebude herní mašina a věřím tomu, že nikdo nic nenapíše, takže budu rád, že mi s tím někdo pomůže, protože přepsat to pro úplně jinou grafiku nedám. Už jen to že SAPI-1 je uvnitř dost rozdílné tak to budu mít dost problém jen upravit ty odlišnosti.

Pokut jde o krácení cyklů a generování synchronizačních impulzu tak se dají použít PROM viz DGD-1, AND-1Z tak jsou i na té MS80-351. A zvažuji jit touto cestou.

Ano na ZXS je mraky her ale SAPI-1 má i 8080A já přepis ze Z80 na 8080A nedám a karet se Z80 jak šafranu jsou primárně pro CP/M. U PMD 85 ta grafika není žádný zázrak ale má jen 8080A a já budu asi jediný, co něco spáchám, takže pokut to chci dotáhnout do zdárného konce tak se musím držet hodně při zemi a maximálně vytěžit to co už někdo spáchal.

Jo spáchat ultimátní grafiku by bylo fajn, jenže já pro to nic pořádného nenapíšu, takže pokut bys byl ochoten mi pomoct s vytvořením grafiky slučitelné s PMD 85 s dopěným COLOR ACE tak budu rád.

Ano budu to připojovat ke klasickému CRT TV, povedlo se mi přijit k takové co má plny SCART ale bude fajn pokut z té grafiky poleze i kompozit a mám 5 sad LM1886+1889. No osobně bych se držel pokut možno co nejvíce dobových IO aneb radši 2x 7493 něž 1x 74393 (těma 7493 můžu dláždit, ale těch 74393 mám jen pár kousků).

_________________
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna, aneb jsem dyslektik a dysgrafik.

http://www.sapi.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.07.2020, 23:12 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 23.03.2014, 20:13
Příspěvky: 2769
Has thanked: 223 times
Been thanked: 600 times
A musí to nutně být grafika? Tohle by se do Bytefestu dalo stihnout možná i v barvách:
https://www.youtube.com/watch?v=O0gAgQQHFcQ
phpBB [video]

_________________
Plesnivý sýr z Tesca, zatuchlé kuřecí řízky z Albertu, oslizlé hovězí a myší trus z Lidlu.
Nákup potravinářské inspekce v ČR, říjen 2023.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.07.2020, 23:27 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1504
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 380 times
A když už o tom jdou ty úvahy, nebyl by jednodušší jakýsi "kompatibility modul" umožňující prostě na SAPI spustit hry z PMD?
1) správně organizovaná videoRAM na příslušné adrese, 2) možnost nějak se zbavit (odstránkovat?) SAPI ROM a nahrát do RAM monitor případně basic z PMD a tu hru, která by pak mohla běhat bez úprav a portování.
Plus případně 3) SAA na zvuk a 4) 4004 joystick.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17.07.2020, 23:58 
Offline
Profík

Registrován: 15.01.2014, 20:08
Příspěvky: 781
Bydliště: Šlapanice
Has thanked: 129 times
Been thanked: 97 times
U JPR-1 je problém v tom že má porty v RAM, a AND-1(A) i REM-1 neumí stránkovat, takže u AND-1(A) a REM-1 by to snad šlo dodělat ale co s JPR-1 …. U CP/M konfigurace by portace systému z PMD byla schudňejši ale těch karet se dochovalo podstatně míň. Aby běžel PMD monitor na SAPI-1 tak buď by se muselo dost věcí přepsat, nebo postavit hromadu nových karet aneb v zakladu SAPI-1 nemá 8253 ani 8251. SAA zvuk a joystick je ten poslední problém.

Čím méně bude potřeba zásahu do zkladní konfigurace SAPI-1 tím líp, už jen ta stavba videokarty a rozchození stránkování odradí dost potenciálních zájemců.

_________________
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna, aneb jsem dyslektik a dysgrafik.

http://www.sapi.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18.07.2020, 08:24 
Online
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 14.05.2013, 19:10
Příspěvky: 1485
Bydliště: Kurim
Has thanked: 826 times
Been thanked: 577 times
Já bych se toho Z80 až tak nebál, pokud si někdo bude stavět tu novou "gamesnickou" kartu, tak asi nebude mít problém si postavit i JPR-1ZI a myslím, že i rád, otevírá to dost možností tou CP/M.

Jo a pokud bys pro generování kompozitu nechtěl použít AD724, který je IMHO fajn a nezabírá moc místo, tak za zvážení stojí ještě CXA1645P, který je v DIP.

_________________
http://www.8bity.cz


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18.07.2020, 09:12 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 915
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
U toho youtube videa je v čase 1:24 chyba. Když dopadne kostka 2x2 v levé části, objeví se napravo od ní z ničeho nic nastojato 2 kostičky nad sebou. To mě přivádí k myšlence, že testování není nikdy dost.

Jinak k portaci her z PMD-85 na SAPI. BIOS netřeba, ten je díky vzájemné mezimodelové nekompatibilitě na nic. Osobně žádné rutiny BIOSu nepoužívám, ono to nemá ani praktický význam.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18.07.2020, 09:57 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2326
Has thanked: 302 times
Been thanked: 636 times
Můj pohled je pohled sebestředného sinclairisty, ale myslím, že:

- Z80 je na spoustu věcí lepší a rychlejší než 8080, jako bonus budeš moct spoustu kódu převzít rovnou tak jak je, nebo s malými úpravami
- grafika ZX Spectra je vymyšlená v rámci možností chytře, Sinclair i kdyby nic jiného, tak byl dobrý v tom, jak z mála velmi efektivně vymáčknout maximum
- jedinou výhradu ke grafice ZX Spectra bych měl v tom, že nemá paletu a okraj obrazovky nemá jas
- blikání bych možná neimplementoval, místo toho by se mi víc líbil oddělený jas pro PAPER a INK, ne společný pro obojí
- jak píše Nostalcomp, šířka/výška na mocniny 2 je dobrý nápad, prohlídni si rutiny pro ZX Spectrum, třeba nakoukni do knížky Assembler a ZX Spectrum I i II, je to tam popsané s komentářema a je tu spousta chytřejších lidí, než já, kteří ti to mohou lépe objasnit, proč to tak je a příp. jak to dělat ještě lépe
- grafika ZX Spectra je docela efektivní, v některých situacích a kombinacích efektivnější než lineární adresování... těžko porovnávat, když nemám obojí, ale inkrementovat jen horní byte adresy, chci-li na znakové pozici o pixel níž je rychlé (+ přechody mezi znakovými pozicemi a pak mezi 1/3 obrazovky), spočítat adresu atributu k pixelu taky není komplikované atd... hodně věcí se dá dělat logickými operacemi, ne pomalou aritmetikou
- pro psaní her není k zahození mít alespoň 2 video stránky - jedna se zobrazuje, do druhé kreslím scénu, jedním outem přepnu
- různé grafické režimy? Na ZX Spectru by se mi líbilo, kdybych měl možnost používat atributy 8x8 i 8x1, Sam Coupe má takový režim, případně monochrom, ale 512px na šířku, ale jako základ je 256x192px vlastně ideální, ani moc, aby dat bylo příliš, ani málo, aby se na tom nedalo nic pořádně zobrazit...
- sprity, hw. scroll a další věci jsou moc fajn, ale nejsou nezbytné, máš-li rychlou Z80 (4,6,8... MHz) a nezpomalený přístup do VRAM (protože se zobrazuje ta druhá např.)
- zvuk jako na PMD 85 je dobrá volba, SAA1099 hraje přijatelně, je relativně snadno k sehnání a používá se na SamCoupe, tím pádem je pro Z80 i dostatek softwaru a skladeb, ale když už děláš z průmyslového počítače herní, co takhle použít Nobomiho ARMSID? :poke: Rázem by ze SAPI byl nejlépe hrající průmyslový počítač na světě :)

Nebo jak píše Dex - compatibility modul, aby se na SAPI daly přebírat věci z PMD 85 1:1 mi taky přijde jako docela dobrý nápad. Ono by se to asi dalo udělat i s tím ZX Spectrem... v podstatě je jen otázka, jestli se chceš orientovat víc na 8080, nebo Z80.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Naposledy upravil zxcygnus dne 18.07.2020, 10:09, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18.07.2020, 10:03 
Offline
Profík

Registrován: 15.01.2014, 20:08
Příspěvky: 781
Bydliště: Šlapanice
Has thanked: 129 times
Been thanked: 97 times
To je dobrá správa tím se usnadní úprava jak pro sestavu ZPS-2 tak CP/M sestavy ale i tak tam zbude dost věci na úpravu. U CP/M konfigurací SAPI-1 by to pak klidně mohlo jet bez CP/M jen by místo BOOT EPROM byl jen zavaděč (MONITOR) co by ho nahrál po RS232C v INTELHEX :D .

No Z80 se nebráním, jen nechci odříznout konfigurace osazené 8080A. A za mně pokut to bude v DIL (THT) tak to beru SMD do těchto historických kousků néé.

_________________
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna, aneb jsem dyslektik a dysgrafik.

http://www.sapi.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 141 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz