OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 13:46

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Jak dostat obrazek do PMD
PříspěvekNapsal: 18.06.2015, 11:30 
Offline
Radil

Registrován: 21.10.2013, 09:25
Příspěvky: 286
Has thanked: 161 times
Been thanked: 116 times
Chtěl jsem si vyzkoušet práci s obzovými daty, ale jak ho dostat obrázek do PMD?

Napíši tedy můj postup:
1) Obrázek v rozlišení 288x256 bodů otevřu v Photoshopu.
Obrázek

2) Použiji funkci Trashold (upraví obrázek 50/50) a převedu do formátu 1bit (černá a bílá). A uložím jako BMP.
Obrázek

3) Otevřu muj obrázek v program GraphicConverter (OsX), na PC budete muset použít něco jiného.

4) Uložím obrázek do formátu Mobile Phone NGG (.NGG). Tento formát uloží obrázek jako 0 a 1. Obrázek je nutné pojmenovat obr.ngg

5) Zkonvertuji obr.ngg v konvertoru mnou přiloženým. Tento konvertor zformátuje data pro PMD a uloží soubor pmd_gr.
http://mujweb.cz/mmartinka/convert.c Je to zdrojový kód, tak si to každý musí zkompilovat sám :(. Já si vše píši pod AROSem což tady stejně nikdo nepoužije.

6) Pak už stačí si napsat rutinu na zobrazení a voala máme obrázek v PMD :)
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak dostat obrazek do PMD
PříspěvekNapsal: 07.04.2020, 23:42 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Došla mi trpělivost s neustálým počítáním pixelů v PMD což je u většího počtu složitějších bitmapek práce skutečně pro masochisty, kteří jen u biče s žiletkami nevydrží. A pro ty, kteří by si eventuelně rádi v Basicu vytvořili nějakou bitmapku pro hru nebo nějakou aplikaci a mají oprávněnou obavu že se z toho v průběhu tvorby zblázní, jsem vytvořil jednoduchou mapu, jaké číslo vytvoří odpovídající grafickou kombinaci pixelů jednoho řádku ve znaku (8 řádků na znak) v rozsahu 0 až 63 (zelená). Pro modrou barvu je třeba přičíst k hodnotě 64, pro červenou 128 a pro fialovou 192 (doporučuji automatizovaně). Sprity pro PMD sice můžeme vytvářet automatizovaně pomocí Sprite Editoru, ale uživatelé Basicu mají bez extenzivních znalostí jak je použít smůlu (a v takových případech se stejně Basic nepoužívá). Druhá příloha je zapakovaná mapa ve formátu ColorACE Screen Editoru, kde se dají sprity dobře návrhově tvořit i počítat.

Basicové sprity se tvoří jako řetězec, např. G$ a vykreslují pomocí příkazů BMOVE a BPLOT, kdy BMOVE se musí pokaždé zopakovat pokud chcete kreslit na to samé místo a pro korektní překreslení musíme původní obrázek vykreslit znovu před novým aby se nám vynulovala VRAM a nebyl z toho pixelový čardáš. Data v řetězci jsou zpracována tak, že doplňková hodnota za BPLOT G$,3 znamená, že bitmapa je široká 3 znaky tedy 18 pixelů. Na výšku má znak pixelů 8, proto potřebujete na 1 znak 8 hodnot a omezeni jsme jen rozsahem obrazovky. Když je znaků více, načítají se hodnoty postupně jako 1 řádek znaku 1, 1 řádek znaku 2, 1 řádek znaku 3, 2 řádek znaku 1, 2 řádek znaku 2 atd.


Přílohy:
Mapa.zip [755 bajtů]
549 krát
Grafika PMD.png
Grafika PMD.png [ 37.26 KiB | Zobrazeno 9586 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak dostat obrazek do PMD
PříspěvekNapsal: 08.04.2020, 06:53 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Ty odkazy od mmartinka jiz zde nefunguji.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak dostat obrazek do PMD
PříspěvekNapsal: 08.04.2020, 07:15 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Však post je 5 let starý a Můj web samotný už dobré 2 roky nefunguje taky :-). Proto zálohujte, zálohujte a nedávejte externí odkazy ale nahrávejte rozsahem malé věci raději do fóra, pak se toto nestane...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak dostat obrazek do PMD
PříspěvekNapsal: 08.04.2020, 08:29 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Mne je teprve 40 a ne 41, z tehle skutecnosti lze jasne vysledovat, ze do stari 5 let daneho postu zbyva jeste cely rok.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak dostat obrazek do PMD
PříspěvekNapsal: 08.04.2020, 19:14 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
No asi by se hodilo nahodit odkazy do nových destinací. Tedy jestli si ty stránky mmartinka přesunul jinam, když volny zrušil mujweb. Ale minimálně to Céčko by mohl mít u sebe na disku.

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak dostat obrazek do PMD
PříspěvekNapsal: 08.04.2020, 20:28 
Offline
Radil

Registrován: 21.10.2013, 09:25
Příspěvky: 286
Has thanked: 161 times
Been thanked: 116 times
No tak já to někam nahodím, když je o to takový zájem ;)... je to tak jak píše Mistic, Volný zrušil mujweb a já zatím neřešil kam s tím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Jak dostat obrazek do PMD
PříspěvekNapsal: 08.04.2020, 21:04 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
A co takové 2bitové barvy? Nebo dokonce Colorace? 7 barviček... Dát tomu barevné rozsahy v RGB od do (od světle zelené do tmavě zelené = zelená)+ hlídat dvojřádky, nemuselo by to ani být černobílé... Jen tedy to bude barva po 6 pixelech :-). Lezly by z toho jistě hrůzy hrůzoucí ale nějaký původem obrázek z animáků by se z toho dal udělat, tam je barevnost okolí dost uniformní s ostrými přechody. Nejlíp kdyby to umělo formát colorAce editoru, aby se daly obrousit hrany a vícebarevný obrázek dokončit, ušetřilo by to hodně práce. Případně verze pro PP-01, tam je výhoda že svoji barvu má každý bod.

EDit: třeba by to vhodnou scénu mohlo dát dokupy nějak takto - ideální by samozřejmě byly pravoúhlé geometrické obrazce, kvůli způsobu volby barvy u PMD... Dělalo by se s tím dál ručně mnohem lépe.


Přílohy:
Colorace Homer.png
Colorace Homer.png [ 46.71 KiB | Zobrazeno 9441 krát ]
screen(62).zip [3.09 KiB]
524 krát
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz