OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 13:06

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Barber: moje prvotina v ASM pro PP 01
PříspěvekNapsal: 18.05.2020, 21:51 
Online
Kecálek

Registrován: 08.11.2019, 17:24
Příspěvky: 130
Bydliště: Beroun
Has thanked: 32 times
Been thanked: 8 times
Konecne jsem se dokopal k realizaci sveho planu naprogramovat kratke demicko pro PP 01.

Program nakresli barber's pole a pak scrolluje s obrazovkou, coz pak vypada (doufam), jako ze se ta tyc toci.
Jako sekundarni cil jsem si dal, ze to musi byt male, coz se napr. odrazi v (IMO) pomalejsim zpusobu vykreslovani druhe az posledni radky (kresli se to na 3x v kazde barve zlvast).

Zkousel jsem to v emulatoru i na mem PP 01.

Je to muj prvni ASM program pro PP 01, tak zadny lync, prosim :-)


Přílohy:
Poznámka: Zazipovane demo
Barber.zip [5.96 KiB]
515 krát
Poznámka: Screenshot dema
barber.png
barber.png [ 2.75 KiB | Zobrazeno 9006 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18.05.2020, 23:04 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
Pekne ! :god2:
A uzasne skvely napad ako vyuzit vertikalny hardwerovy scroll tak aby to vyzeralo ako vodorovny pohyb :thumbup:

Zopar tipov:
- Skus vsetky riadky vykreslovat sposobom ako prvy riadok, ale kazdy dalsi posun o jeden pixel. Vykresli sa to ovela rychlejsie.
- Zaroven sa tym aj skrati kod pretoze odpadne cely kus kodu pre rotaciu dalsieho pixeloveho riadku.
- Na zaciatku zmaz obrazovku. Som si to pustil, ale na obrazovke mi vertikalne scrollovali napisy GBASIC ... READY :poke:

Pokial ta napadne este zopar dalsich podobnych trikov, mozes z toho spravit nejake 1k intro a poslat do sutaze na Forever :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.05.2020, 07:25 
Online
Kecálek

Registrován: 08.11.2019, 17:24
Příspěvky: 130
Bydliště: Beroun
Has thanked: 32 times
Been thanked: 8 times
Diky :-)

Zkusim se zamyslet, jestli by ty dalsi radky preci jen nesly vykreslovat jako ten prvni, ale neni to uplne jednoduche.
Obrazovku mi ted maze ten basicovy zavadec (jak jsi to nahraval, ze se si to nesmazalo?), ale nebude problem ji smazat primo v demu.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.05.2020, 09:41 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
Priznam sa ze ten basicovy zavadzac som si tam ani nevsimol :)
Medzi subormi som automaticky isiel po nejakom readme (take tam nebolo) a potom po zdrojaku *.asm / *.a80 a binarke *.cod
Kedze fyzicke PP01 nemam, pouzivam iba emulator (najlepsi emulator od Borikovcov samozrejme), a v nom som kod nahral a spustil pomocou funkcie ALT+F11.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.05.2020, 09:49 
Offline
Kecálek

Registrován: 28.10.2016, 21:03
Příspěvky: 122
Has thanked: 13 times
Been thanked: 50 times
A co ještě udělat na koncích ty proužky trochu zahnuté, aby to vypadalo realisticky?


Přílohy:
scrn24.png
scrn24.png [ 11.26 KiB | Zobrazeno 8902 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 19.05.2020, 10:26 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 19.07.2013, 14:21
Příspěvky: 258
Bydliště: Košice
Has thanked: 143 times
Been thanked: 380 times
Ako pise lukz, hned ked som to videl, tak mi napadlo uplne to iste, tzn. prehnat to cez sinus s nulou v strede a bolo by to lepsie. :dwi:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 23.07.2020, 00:16 
Online
Kecálek

Registrován: 08.11.2019, 17:24
Příspěvky: 130
Bydliště: Beroun
Has thanked: 32 times
Been thanked: 8 times
Sice jeste nemam verzi se zahnutymi prouzky (ta bude az od verze 3.0 :neener:), zato jsem se tu par veceru nudil a postupne vyrobil asi 4 alternativni prototypy podle Busyho pripominek. Prikladam nejlepsi 2, ktere se od sebe lisi jednak velikosti (114 vs 127 bytu), ale predevsim tim, zda pouzivaji jednobytove, nebo dvoubajtove pristupy do video RAM. Pocitove mi obe ale prijdou stejne rychle, resp. pomale. Jinak jsou obe verze jednopruchodove, tzn. mazou obrazovku, kresli a rotuji barevny pattern najednou. Diky tomu napr. neni videt nezadouci problikavani jinych barev pri rotaci patternu v kazdem barevnem bitplanu zvlast, jak tomu bylo v prvni verzi.

Tak a ted me cekaji ty zahnute konce :suicide:


Přílohy:
Barber-2.0.w.zip [96.12 KiB]
424 krát
Barber-2.0.b.zip [96.21 KiB]
423 krát
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz