OldComp.cz
http://oldcomp.cz/

PMD85 a nové hry od Libor L.A.
http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=48&t=8920
Stránka 27

Autor:  travi [ 28.09.2020, 13:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.

... hra MINY
závěrečné testování
https://www.pmd85.cz/#comment-1398

Autor:  travi [ 29.09.2020, 13:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.

MINY aktualizace:

https://www.pmd85.cz/?page_id=1241

Autor:  travi [ 01.10.2020, 12:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.

Takže poslední kompilace obsahuje další chyby. Ale ke stažení je k dispozici pro případné testy.

https://www.pmd85.cz/#comment-1408


travi píše:

Autor:  Lisiak4 [ 01.10.2020, 22:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.

Všechny známé chyby opraveny.

Autor:  travi [ 03.10.2020, 10:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.

Teď je na programu dne (v uvedeném pořadí): :heilpmd:

https://www.pmd85.cz/?page_id=1178#comment-1415

Autor:  travi [ 07.10.2020, 20:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.

„Ovladač klávesnice s funkcí „Autorepeat““ jako vedlejší produkt vývoje her
FLAPPY2k a Miny :like: :suicide:

https://www.pmd85.cz/#comment-1422

Autor:  travi [ 16.10.2020, 16:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.

Upload další verze hry Miny ... :roll:

https://www.pmd85.cz/?page_id=1241#comment-1432

Autor:  travi [ 17.10.2020, 12:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.

Tak přeci ještě jeden další upgrade hry Miny ... :roll:
datum vydání poslední verze na PMD-85: 17. 10. 2020

https://www.pmd85.cz/#comment-1447

Autor:  travi [ 17.10.2020, 12:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.

... přesně jako tady :clap:
https://www.pmd85.cz/?page_id=1178#comment-1431

travi píše:
Tak přeci ještě jeden další upgrade hry Miny ... :roll:
datum vydání poslední verze na PMD-85: 17. 10. 2020

https://www.pmd85.cz/#comment-1447

Autor:  travi [ 17.12.2020, 17:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.

Novinky… Ani nééé. Měsíc jsem na PMD-85 ani nesáhl.

https://www.pmd85.cz/?page_id=1178#comment-1538

Autor:  Czech Human [ 21.12.2020, 15:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.

Mám dotaz. Bude někdy nový ovladač myši pro PMD 85 uvolněný i sám o sobě k použití v jiných programech? A kolik CPU času průměrně spapká, jde PMD trochu použít i pro běh něčeho dalšího?

Autor:  Libor L.A. [ 21.12.2020, 16:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.

Ona celá hra Miny čeká na dokončení ovladače myši.

A ten ovladač je ve stádiu, kdy:

1) verze pro HW myš ATARI/Amiga je hotová, odladěná a ideální
2) verze pro emulátor je sice funkční a i relativně dobrá, ovšem ještě ji kousek k ideálu chybí
3) na testu nové sady parametrů pro pingpongovou myš jsem se shodou okolností domlouval včera se zxcygnusem

Takže prozatímní pracovní verzi mohu poslat na testy. Ovšem rád bych to dopiloval tak, ať to nemusím v budoucnu vylepšovat.

No a k té rychlosti: ovladač myši žere skoro celý strojový čas CPU. Ovšem v rámci kvaziparalelního zpracování úloh lze využít situací, kdy například po kliknutí myši je pozornost uživatele upřena jiným směrem a mírné fluktuace pohybu myši buď nevadí, nebo se pohyb myši zablokuje a čeká se na uvolnění tlačítka (a přitom se provede nějaká drobná úloha). Prostě, vždy s tím jde nějak vybabrat a najít přijatelnou formu ovládání. Ale aby sis udělal představu, pokud chceš mimo ovladač myši něco souběžně provozovat, tak vrcholem asi bude inkrementace času a jeho tisk někam na obrazovku a to ještě v sekundových intervalech. Stopky se setinami vteřin bys asi neuživil. Dělal jsem pokus s pohybem hrací "karty" po obrazovce pomocí myši. Jo, je to na hraně. Ale to se nebavíme o BASICu. To se bavíme o vysoce optimalizované rutině pro kreslení té karty. Nějaké hrubé demo přikládám jako přílohu, natahuje se v emulátoru PMD-85 pomocí Alt+F11 a spouští JUMP 0000. Je to jen demonstrátor rychlosti, nejsou to karty...

Přílohy:
demo_1.zip [1.14 KiB]
281 krát

Autor:  Czech Human [ 21.12.2020, 17:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.

Díky za obsáhlou odpověď. Zajímalo mě, jak se situace změnila oproti předchozí verzi ovladače, která taky CPU vytěžuje na vysoké hodnoty. Tady asi jediné "řešení" by byla myš "naruby" co by svoji polohu zpracovala sama hardwarově a PMD by čistě dostalo v pravidelném intervalu souřadnici XY a jaké tlačítko je zmáčknuté a co by s tím dělalo už by bylo na něm. Ovšem to realizovat, to asi hodně štěstí tomu smělci a kompatibilita by byla v trapu... Ale pak by se hrály karty jedna radost, možná by taková myš stíhala emulovat i to PMD :mrgreen:

O BASIC vůbec nejde, ten je tak pomalý že i jen kratičký testovací basicový prográmek pro pingpongovou myš 602 z příručky ke stavbě (která má těch svých 30 dpi nebo kolik) výslovně uvádí, že je nutné myší hýbat hodně pomalu aby to PMD stihlo :-).

Autor:  Libor L.A. [ 21.12.2020, 18:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.

Ono by šlo udělat HW mezikus k myši, tak aby se přes sběrnici daly číst přímo souřadnice X a Y. Ale proč? Těch pár her pro myš nakonec stejně půjde napsat i bez toho. Bude to levnější, menší a hlavně je to výzva.

Obecně jakákoliv verze i od kohokoliv jiného bude z principu vytěžovat CPU na maximum, protože softwarová detekce pohybu myši musí probíhat neustále. Nelze na chvíli přestat. Ty nevíš dopředu, kdy se myš zastaví.

Takže na konec pomyslného pořadníku (realizace tak 2023) si píšu: pexeso, nějaké karty, Goblins...

Autor:  Czech Human [ 21.12.2020, 23:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.

Nojo, očuchávat se port musí často a pravidelně. Ale když ti pár dotazů vypadne, tak se vůbec nic neděje pokud to frčí X,Y. Program jako takový vlastně nic nepozná, jen kurzor více či méně poskočí když bys stihl s myší hodně hýbat. Mým laickým pohledem natáhnout X,Y + 3 tlačítka, tj. řekněme 3 bajtovou hodnotu a skočit zpět a dát si klidně s myší oraz, protože zrovna běží náročná scéna na jeden či dva časové cykly dotazu nebo se trvale muset dotazovat myši na data a pak z nich ještě dokolečka dělat propočet změn aby se algoritmus neztratil mi přijde pro CPU cykly lehčí spíš ta první varianta. A během pauzy bude logika počítat a pořád portu nabízet hodnoty X,Y stále dokolečka, to snad nestojí ani 1 CPU cyklus 8080, ne? Ale třeba se mýlím a celé to vyjde časově "dráž" než drobné změny v jednobajtové hodnotě i s tím pravidelným dopočítáním navíc...

Na myši stačí mít maximální rozlišení 288x242, to pokryje každý pixel plochy :-). A odpadly by i problémy s variabilním DPI - do PMD by lezly pořád jen 3 bajty X,Y a všechny programy by mohly fungovat zcela shodně, to by se určitě psalo snadněji a úsporněji než takový trojitý hack na 3 typy citlivosti myši.

Stránka 27 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/