OldComp.cz
http://oldcomp.cz/

Hra 8-15-24 pro PMD 85
http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=48&t=8711
Stránka 11

Autor:  Czech Human [ 29.06.2020, 23:40 ]
Předmět příspěvku:  Hra 8-15-24 pro PMD 85

Díky editoru spritů jsem si mohl troufnout na trochu propracovanější vizuálno a tady je výsledek - nová hra pro PMD 85-3 se slibným názvem "8-15-24." Herní princip je jednoduchý, ale hratelnost a návykovost hry vysoká a její vzhled flexibilní, je to moje první aplikace co běží jak v monochromatickém tak RGB nebo ColorAce režimu podle volby uživatele takže dobře vypadá na jakémkoliv zobrazovadle. Ovládat ji lze jak čistě pomocí klávesnice, tak joystickem, přičemž už standardem je možnost výběru jaký konektor budete chtít použít. Protože obrázky a sprity obecně zabírají až příliš mnoho místa, zatím jsem neřešil ROM modul variantu, když budu mít náladu tak hru zkusím ještě trochu zkomprimovat a do ROM modulu nějak naskládat, zasloužila by si to. Hra díky své jednoduchosti běží velice svižně i v Basicu ale přesto pozná kdy a zda jste hádanku vyřešili a dovede potrápit i na nejlehčí obtížnost :-). Přeji příjemnou zábavu!

Přílohy:
8-15-24 pro PMD 85-3.zip [14.85 KiB]
498 krát
Screen1.png
Screen1.png [ 24.4 KiB | Zobrazeno 10516 krát ]
Screeen.png
Screeen.png [ 28.05 KiB | Zobrazeno 10516 krát ]

Autor:  Busy [ 30.06.2020, 05:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hra 8-15-24 pro PMD 85

Co je cielom hry ? Usporiadat cisla podla poradia ?
Kdesi mam este schovanu fyzicku plastovu verziu tejto hry :)

Inak, ked budes hru komprimovat do rom modulu, skus moj LzxPack , ten to dokaze stiahnut na cca 15.5 kB.

Autor:  Czech Human [ 30.06.2020, 07:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hra 8-15-24 pro PMD 85

Ano, je to velké retro. Já ještě někde mám i destičku na které byla jen barevná políčka, taková 4x4 bitmapa :lol: Cílem hry je uspořádat čísla od 1 do maxima od levého horního rohu do pravého dolního rohu, kde bude ve finále volné políčko. Doporučuji ho odkrývat až naposled, je tam optimalizace testovacího algoritmu, která ho odpojuje do doby než je toto pole volné tak se pak hra testováním zpomalí. Ale dá se s ní vyblbnout i jen tak, schválně jsem ji udělal co nejjednodušší takže si zablbnou i děti, těm je nějaké uspořádávání šumák ale líbí se jim šoupat číslíčky po obrazovce :-).

Komprimačnímu programu se nebráním, jen ho zatím ještě neumím používat. Rád vyzkouším, ROM modul by jí slušel :-).

Autor:  Panda38 [ 30.06.2020, 07:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hra 8-15-24 pro PMD 85

To zpomalení na posledním políčku je znatelné? Aby testy nezdržovaly, raději by sis mohl průběžně udržovat počítadlo, kolik kostek je na správné pozici (při přesunu každé kostky porovnat její index s číslem pozice a příp. zvýšit/snížit počítadlo).

Autor:  Czech Human [ 30.06.2020, 08:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hra 8-15-24 pro PMD 85

No u malého pole to moc poznat není resp. neruší to ale u 5x5, když je téměř vyřešené, už to udělá viditelnou prodlevu. Problém s Basicem je, že nejrychlejší je to co se neprovádí, takže kontrolovat pole na změny v již otestované části by vytvořilo asi pořád cca stejně dlouhou otravnou prodlevu (byť být pořád stejná, hráč si na ni asi lépe zvykne ale já chtěl vyšší plynulost :-) ).

Po úvaze jak řešit případné změny (příklad - vyřeším to do půlky a algoritmus si zapamatuje pozici 15. Ale potom z nějakého hovězího důvodu posunu třeba kamenem 10. Jenže nyní co - PMD si spokojeně hoví na pozici 15 i když kameny do 15 jsou mimo pozici. Udělá to nekonzistence v programu, pokud budu mít třeba konec testu už na 22 nebo 23 a posunu si prasácky 24 na správné místo, mohu mít totální bordel v poli a přesto mi PMD pogratuluje :-). Je to takový bublavý algoritmus že občas pomůže posunout i řetězcem čísel tak to může nastat. A udělat to natvrdo, potřebuješ 24 řádek kódu což je spousta zbytečných kB navíc... Hra totiž běhá i na PMD 85-2 i 2A (tyto verze jsem ještě nevydal), jen jsem zatím nešachoval jak do ní dostat obrázky, na 2A to půjde, u verze 2 už si bez komprimace nejsem jistý, za současného stavu maximálně jeden.

Tak jsem tento proces odstřihl posledním políčkem a pojistil prvním políčkem aby neběžel dokud nebude minimálně kámen 1 na začátku a volné pole na konci herní plochy. Ono testování se i tak vždy ukončí hned na konci souvislé řady čísel a neběží tupě až do konce, takže na začátku je to velice rychlé a až na konci už je to cítit ale když víte o těchto dvou "pojistkách" tak 95% času máte velmi plynulou hru i s velkým polem na originálním PMD, v emulátoru se to samozřejmě dá "naspeedovat" třeba 3-4x a potom je to jako když bičem mrská nezávisle na testech...

Autor:  dex [ 30.06.2020, 08:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hra 8-15-24 pro PMD 85

Hýbe se jen dírou a jedním číselným políčkem, a Panda to myslel tak, že by stačilo otestovat po tahu jen toto jediné přesunuté políčko a počet správně umístěných políček, tedy jen dvě čísla, a délka testu by tím byla po každém tahu stejná (a krátká).

Autor:  Czech Human [ 30.06.2020, 10:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hra 8-15-24 pro PMD 85

Já to tu napsal aby bylo víc vidět jak jsem to řešil, Pandovo řešení je chytré a nemá problémy co jsem vypisoval, když jsem to dopsal už se mi to nechtělo přepisovat :P . Používal jsem ho třeba v minách na určení počtu min, co se ještě musí najít. Jenže jsem osoba líná, opět se mi nechce to moc přepisovat :lol:. Odpoledne ještě zkusím jednu brzdu do levého dolního rohu, při nutnosti splnění 3 podmínek by to mělo běhat rychle prakticky až do konce a bude to cca jeden řádek kódu navíc :-). Ještě jsem si všiml že do kódu se mi dostala chybička co znemožňuje dokončit hru na desce menší než 5x5, kdyžtak si opravte řádek 3500 takto:
Kód:
3500 J=1:D=1:IFPO(F,F,0)>0THENRETURN

Ale odpoledne připíšu tu třetí podmínku a upravenou verzi opět vystavím.

Autor:  Czech Human [ 02.07.2020, 14:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hra 8-15-24 pro PMD 85

Po určitém laborování jsem hru zprovoznil na PMD 85 verzí 2, 2A i 3. U 64kB PMD stačí nahrát obrázky jednou a můžete si ve hře pohodlně měnit barevnost bez další potřeby něco nahrávat, u verze 2 je bohužel nutné při změně barevnosti znovu nahrát úvodní obrázek, do RAM se vejde jenom jeden. Hra by se pravděpodobně dala naportovat i na verzi 1 ale její Basic nemá Label a pár příkazů co používám, tak má zatím "ten pravý originál" smůlu :-). Přeji příjemné skládání číselných řad :-).

Přílohy:
8-15-24 pro PMD 85-2,2A a 3.zip [27.68 KiB]
506 krát

Autor:  Czech Human [ 14.07.2020, 21:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Hra 8-15-24 pro PMD 85

Tak co, už někdo poskládal všechna pole? :-)

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/