OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 29.03.2024, 00:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Člověče nezlob se pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 19.05.2020, 14:54 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Zdravím všechny příznivce PMD 85-3. Po delší době jsem dokončil svou první hru pro celou rodinu, tedy pro 4 hráče najednou - variantu Člověče nezlob se. K ovládání můžete využít klávesnici nebo joystick podle vaší volby. Hra se ovládá na klávesnici klávesami E a A,D pro hod kostky a výběr kamenů u hráče 1 a P a J,L u hráče 2. U joysticků je ekvivalent Fire a <- a -> pro volbu kamene. Ovládání se ale dá nastavit u každého hráče, tak můžete klidně hrát 2 jen s joysticky.

Můžete si ale zahrát i jen sami s PMD. Hra je v Basicu a využívá pouze 4 barvy, tak není nutné mít PMD nijak upravené. Běží to "rozvážně," ale když už se sejdou 4 hráči před jednu obrazovku, je dobré vidět jaký kámen se zrovna hýbá a přijde mi to jako použitelné, rychlost hry trošku padla na oltář její velikosti, protože se i s obrázky vejde do ROM modulu (tuto verzi ještě musím dokončit ale pak se bude lehce nahrávat do PMD i bez kazeťáku).

Hru zatím beru díky drobé grafické chybě při skákání určitou kombinací kamenů jako beta verzi a zajímá mě jak se vám aktuální rozložení a velikost fontů apod. bude líbit, takže pokud budete mít komentáře, ideálně i s návrhy řešení, budu za ně rád. V neposlední řadě taky chci poděkovat romborovi za jeho přínosné rady během vývoje hry, bez něj by ROM modul verze nebyla z mé strany možná.

Tak vzhůru do toho! :joystick:

Edit:Rychlý hotfix když se nemazalo pole cílů po dohrání hry, takže po první hře už se nedalo skočit do cíle a když skončil první poslední hráč, přeskočila hra ještě na vyššího hráče i když ten nebyl ve hře.


Přílohy:
Clovece nezlob se!.png
Clovece nezlob se!.png [ 17.58 KiB | Zobrazeno 12197 krát ]
Clovece nezlob se PMD 85-3.zip [12.21 KiB]
507 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Člověče nezlob se pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 19.05.2020, 18:33 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
"...Hra je v Basicu a využívá pouze 4 barvy"
JE TO REBEL! :-)
Hustě ty!

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Člověče nezlob se pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 19.05.2020, 21:55 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Pro zájemce je hotový už i uživatelsky pohodlnější ROM modul s poslední opravenou chybkou, které jsem si všiml - pro změnu se nenulovali vítězové. Ale žádný strach, upravený algoritmus udělá pěkně z každého hráče zase nulu :lol:. Oprava se týká i kazetové verze, ta je přibalená taktéž. Program se do PMD z modulu nahraje pomocí příkazu ROM0 a spustí se klasicky RUN.

Pro zajímavost když mě napadlo že bych mohl vytvořit ROM modul verzi, měl ještě poměrně nehotový program samotný 21300bajtů a obrázky mají dohromady něco pod 8kB. Teď má hotový program 13366bajtů, ROM verze 13140 bajtů a vejde se tak i do originálního modulu... To jen tak pro představu jak se dá i s Basicem "čarovat" přičemž magie přichází po cca pátém kompletním přepsání a promyšlení každé části jak sakra ušetřit ještě alespoň jeden další bajt :angel:


Přílohy:
Clovece 85-3-ROM.zip [20.5 KiB]
515 krát
Clovece nezlob se PMD 85-3+ROM.zip [14.49 KiB]
503 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Člověče nezlob se pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 19.05.2020, 22:12 
Offline
Kecálek

Registrován: 08.11.2019, 17:24
Příspěvky: 130
Bydliště: Beroun
Has thanked: 32 times
Been thanked: 8 times
Pekny pocin!

Jenom jsem trochu rozladeny z toho, jak si tam ted PMD 85 nahazelo 3x nebo 4x po sobe 6 a suverenne dojelo do domecku jako prvni :-)

Neslo by tam nekam pridelat nejaky status bar, ktery by podrobneji rikal, co se prave deje / co se ode mne ocekava?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Člověče nezlob se pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 19.05.2020, 22:30 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Shit happens :lol: PMD má stejně vysokou šanci na šestku jako každý hráč, není nijak zvýhodněné.

Přišlo mi že bude stačit zobrazit jméno toho kdo zrovna hraje vlevo nahoře a sloučit barvu hozeného čísla podle hráče, takže každý vidí co komu padlo.

Postup tahu je následující:

1)Zmáčkni klávesu akce (PMD vysype číslo)
2) a)Vyber si figurku kterou chceš hýbat nebo b)nech to tak jak to je
3)Zmáčkni klávesu akce pro provedení tahu.

Toť vše, hra si vystačí s tímto uživatelským vstupem a proto se dá dobře použít i joystick. Měl jsi na mysli něco detailnějšího nebo specifického? Byl jsem rád že jsem se s rozlišením vlezl na obrazovku tak už tam toho moc dalšího nedám. Aby to zase nevypadalo jak modrá obrazovka smrti :D. Trochu taky zápasím s místem, vzhledem k obrázkům už program nemůžu moc nafukovat. Ale ty 3 body ve stylu Akce-vyber si figurku-Akce by tam přidat ještě šlo. Odměnou ovšem bude ještě pomalejší chod, to je doufám jasné.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Člověče nezlob se pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 20.05.2020, 00:06 
Offline
Kecálek

Registrován: 08.11.2019, 17:24
Příspěvky: 130
Bydliště: Beroun
Has thanked: 32 times
Been thanked: 8 times
Prijdou mi tam mirne matouci dve veci:

1) jeste pred hodem kostky muzu vybirat figurku (to ale nema na nic vliv, ne?)
2) stejnou klavesou se hazi kostkou a zaroven potvrzuje vyber figurky; z pohledu na obrazovku neni jasne, v jakem jsem stavu

Proto bych tam nekde uvital informaci, ze a) ted hazis, zmackni E (mozna bych v teto fazi zakazal volit figurku), b) ted vybiras figurku, ktera zahraje hozeny pocet tahu, zmackni A, D pro vyber, potvrd E


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Člověče nezlob se pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 20.05.2020, 07:28 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
No tak zrovna blokování části kláves v závislosti na fázi hry je poměrně náročná věc když se hraje na objem dat. Řešeno je to momentálně samostatnými částmi kódu pro každého hráče. Sice nejdříve jsem si říkal a taky zkoušel variantu jeden podprogram pro všechny a že bych dynamicky měnil jen proměnné pro GOSUB, jenže to mi nefungovalo. Natvrdo se to vždy zaseklo na prvním hráči. Netuším zda to je vlastnost interpretru nebo jsem něco dělal špatně ale skončil jsem na čtyřech samostatných podprogramech, ty fungují. Basic mě často dovede překvapit.

Ta změna kamene ještě před tím než házíš kostkou mi přišla též použitelná, můžeš si vybrat. Je to opět trošku ve prospěch AI aby nemusela být složitá. Zkusím doplnit informační frázi ve stylu "Házej kostkou" "Vyber kámen" a "Posuň kámen" ale ten zbytek by byl dost datově náročný na implementaci.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Člověče nezlob se pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 20.05.2020, 09:14 
Offline
Kecálek

Registrován: 08.11.2019, 17:24
Příspěvky: 130
Bydliště: Beroun
Has thanked: 32 times
Been thanked: 8 times
Czech Human píše:
No tak zrovna blokování části kláves v závislosti na fázi hry je poměrně náročná věc když se hraje na objem dat. Řešeno je to momentálně samostatnými částmi kódu pro každého hráče. Sice nejdříve jsem si říkal a taky zkoušel variantu jeden podprogram pro všechny a že bych dynamicky měnil jen proměnné pro GOSUB, jenže to mi nefungovalo. Natvrdo se to vždy zaseklo na prvním hráči. Netuším zda to je vlastnost interpretru nebo jsem něco dělal špatně ale skončil jsem na čtyřech samostatných podprogramech, ty fungují. Basic mě často dovede překvapit.

Ta změna kamene ještě před tím než házíš kostkou mi přišla též použitelná, můžeš si vybrat. Je to opět trošku ve prospěch AI aby nemusela být složitá. Zkusím doplnit informační frázi ve stylu "Házej kostkou" "Vyber kámen" a "Posuň kámen" ale ten zbytek by byl dost datově náročný na implementaci.


Jako ono se na to da po chvilce hrani zvyknout, problem to muze byt pro cloveka, ktery si to chce zkusit poprve a uplne nepochopi, co se zrovna deje. Myslim, ze ta informacni fraze, jak pises, by tomu urcite pomohla.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Člověče nezlob se pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 21.05.2020, 08:56 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Po shromáždění připomínek jsem je zapracoval do programu a vznikla tedy verze 2.0. Už ukazuje v jaké fázi tahu se hráč nachází a vyznačila startovní pozice pro jednotlivé hráče byť si to řídí počítač a hráč chybu udělat nemůže :-). Opět jsou dvě verze .PTP a .ROM, díky zvětšené velikosti programu jsem přišel o 1kB rezervu ale program se stále do modulu vejde. Pokud by vám přišlo že dvě začáteční políčka nejsou kompletně orámované tak se vám to nezdá ale nejde o chybu - to jsem narazil na limity fyzického rozlišení PMD 85. To až PMD 85-4 bude schopné hru vykreslit celou v plném rozsahu...


Tak vesele testujte a hlavně se u toho moc nezlobte :joystick:


Přílohy:
Clovece 85-3 ROM modul v2.0.zip [20.7 KiB]
497 krát
Clovece nezlob se PMD 85-3 V2.0.zip [14.69 KiB]
507 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Člověče nezlob se pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 21.05.2020, 10:17 
Offline
Kecálek

Registrován: 08.11.2019, 17:24
Příspěvky: 130
Bydliště: Beroun
Has thanked: 32 times
Been thanked: 8 times
S tim statusem je to fakt mnohem lepsi!

Jeste me napadly nasledujici zlepsovaky:

1. hlavne na zacatku, ale i behem hry, kdy neni mozne hrat zadnou figurkou (napr. vsechny figurky v domecku a nepadla 6), nema smysl urcovat kamen, kterym se bude tahnout, protoze zadnym tahnout nelze
2. kdyz omylem zvolim kamen, ktery nemuze hrat, tak mi to sezere tah a tahne opet druhy hrac
3. stalo se mi, ze se souper dostal do nemozneho stavu, kdy hazel, mohl hrat, ale zadnou figurkou viditelne nehral (proste tam tak stal, dokud jsem mu tu 2 nesebral) [viz screenshot]
4. u predchoziho si nejsem jisty, ze "neco neviditelneho" preci jen nehralo, protoze po par tazich mi to vratilo 4 do domecku
5. uz potreti se mi stalo (v emulatoru), ze si tam souper u prvni figurky nahazel serii sestek za sebou a dojel s ni do domecku; jako kdyby to bylo svazany s nejakym stavem, ktery kdyz nastane, tak pak tam ty sestky urcite padnou
6. pote, co jsem vyhral, tak souper hazel a hazel, aby se taky dostal vsemi figurkami do domecku

Omlouvam se, jsem trochu hnidopich :-)


Přílohy:
Poznámka: Souper nehral, i kdyz mohl.
netah.png
netah.png [ 4.67 KiB | Zobrazeno 11926 krát ]


Naposledy upravil Jakub dne 21.05.2020, 10:39, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Člověče nezlob se pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 21.05.2020, 10:30 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 24.05.2018, 22:32
Příspěvky: 1972
Bydliště: Most, Praha
Has thanked: 864 times
Been thanked: 697 times
Czech Human píše:
...Tak vesele testujte a hlavně se u toho moc nezlobte :joystick:
Proč ne variantu "Člověče, zlob se!", kde by nebylo cílem dostat se do domečku, ale chodit oběma směry a vyhazovat soupeře? ... Tedy "nasr*ací" verze :P

_________________
i++ (INC) increment
i-- (DEC) decrement
i@@ (EXC) excrement


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Člověče nezlob se pro PMD 85-3
PříspěvekNapsal: 21.05.2020, 11:00 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3767
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
Panda38 píše:
Czech Human píše:
...Tak vesele testujte a hlavně se u toho moc nezlobte :joystick:
Proč ne variantu "Člověče, zlob se!", kde by nebylo cílem dostat se do domečku, ale chodit oběma směry a vyhazovat soupeře? ... Tedy "nasr*ací" verze :P


Nikomu nezkazuju dohnat druhého člověka až do amoku. :angel: Jen je potřeba zvážit všechna pro a proti zůstat na místě, když dotyčný rychle odchází a mumlá si něco o sekeře ;) .

Jakub píše:
S tim statusem je to fakt mnohem lepsi!

Jeste me napadly nasledujici zlepsovaky:

1. hlavne na zacatku, ale i behem hry, kdy neni mozne hrat zadnou figurkou (napr. vsechny figurky v domecku a nepadla 6), nema smysl urcovat kamen, kterym se bude tahnout, protoze zadnym tahnout nelze
2. kdyz omylem zvolim kamen, ktery nemuze hrat, tak mi to sezere tah a tahne opet druhy hrac
3. stalo se mi, ze se souper dostal do nemozneho stavu, kdy hazel, mohl hrat, ale zadnou figurkou viditelne nehral (proste tam tak stal, dokud jsem mu tu 2 nesebral) [viz screenshot]
4. u predchoziho si nejsem jisty, ze "neco neviditelneho" preci jen nehralo, protoze po par tazich mi to vratilo 4 do domecku
5. uz potreti se mi stalo (v emulatoru), ze si tam souper u prvni figurky nahazel serii sestek za sebou a dojel s ni do domecku; jako kdyby to bylo svazany s nejakym stavem, ktery kdyz nastane, tak pak tam ty sestky urcite padnou
6. pote, co jsem vyhral, tak souper hazel a hazel, aby se taky dostal vsemi figurkami do domecku

Omlouvam se, jsem trochu hnidopich :-)

1. Měnit kámen se hodí v další části hry, protože to není nic proti ničemu a program by pouze bobtnal a zpomaloval se (vím, na emulátoru to nic není ale na reálném PMD ano) to nebudu měnit.

2. To by asi šlo, když budu mít chuť se s tím potřetí crcat :twisted: Zase to pomáhá udržovat hráče blízko stavu co by rád Panda38 :lol:

3. Může být, ta inteligence není z nejinteligentnějších. Ona aktivně hledá jen kameny co může nasadit z domečku když padne 6, pak už jsem to nechal trochu na náhodě. Opět viz. bod 2.

4. To by se nemělo stát protože kámen je na desce spojený s vykreslením ale nevylučuji nějakou chybu... Jestli hraješ urychleně na emulátoru může být že si to nahází kostku tak rychle že se to stane. Takovéhle chyby hledat je ale nejhorší práce, když se nezná přesný mechanismus vzniku.

5. Hra spoléhá na RND funkci v PMD, která řekněme si to otevřeně moc náhodná není. S tím bohužel moc neudělám ale v reálu taky jsou několikanásobné šestky prokládané jedničkami...

6. To je v pořádku, poslední hráč háže pořád dokolečka. Kdybyste hráli 4 a všichni museli mačkat ukončení svého tahu jen abys ty jako poslední hráč mohl hru dokončit, tak by je to asi moc nebavilo. Nech vyhrát PMD a budeš to mít stejně.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz