OldComp.cz
http://oldcomp.cz/

Chystá se bomba
http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=48&t=3528
Stránka 12

Autor:  vanthomas [ 07.01.2016, 23:53 ]
Předmět příspěvku:  Chystá se bomba

Pokud náhodou někdo nezaznamenal, Libor Lasota se pustil do Prince pro PMD :god: :god: :god:

Autor:  misticjoe [ 08.01.2016, 15:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chystá se bomba

No tak to jsem zvědavej! Ono nakonec to PMD bude i zajímavé pro hráče, jako jsem já :-)

Autor:  macino [ 08.01.2016, 21:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chystá se bomba

Úžasné! :O Ať se dílo daří! ;-) Velký obdiv!!!

Autor:  Czech Human [ 29.09.2019, 21:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chystá se bomba

Sice to je staré téma, ale je ještě šance že by se Princ z Persie propašoval i do PMD 85? ZX Spectrová verze co jsem už měl možnost si zahrát vypadá velice slušně, řekl bych že herní expíríence je dost podobná PC verzi. S MIFem a Colorace by to hrálo i vizuálně vypadalo velmi hezky byť spektrum má nezanedbatelně rychlejší CPU.

Autor:  dex [ 29.09.2019, 21:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chystá se bomba

Citace: "PoP bude muset být postaven na nějakém novém, úsporném jádru. Nemůže (stejně tak jako JSW převzatý ze ZXS) fungovat na stejném jádru jako originál od Mechnera. To by se do paměti PMD-85 nevešel. Musí se najít nějaká finta, jak snížit požadované množství RAM, a to rovnou o 64kB – to je náročný cíl. To bude klíčové. A proto taková příprava a studování možností animace. Co asi obětuji hned ze začátku, to bude spustitelnost na modelech se 48kB RAM. To by asi byla čirá utopie."

Bohužel se ta diskuse o rozdílech mezi poměrně šíleným grafickým režimem Apple II a režimem PMD-85 "někam" ztratila.

Autor:  Czech Human [ 29.09.2019, 21:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chystá se bomba

To emulované ZX Spektrum na kterém mi to běhalo má 48/128 kB RAM ale tuším že na Prince tam frčelo poněkud víc jak 48 kB. Já byl zvědavý zda náhodou pro to nebyl využit 256 kB režim v emulátoru. Ten by téměř určitě proti těm cca 40 kB na 85-2A/3 poskytl dostatek prostoru.

Fyzické PMD 85 se všemi HW vylepšeními stejně asi každý doma nemá ale PC emulátor, to už je jiná. Já taky fyzické ZX Spektrum nevlastním a nic na tom nehodlám měnit ale Prince jsem si zahrál rád. A existence více a více softwaru co tu RAM využije může být katalyzátor snah tu fyzickou RAM do PMD dostat. Bratři Bórikové už skoro uspěli, možná další navazující pokus už by byl funkční. Třeba Lemmings ji už využívají, byť tedy jen na data levelů.

Autor:  EC1045.01 [ 29.09.2019, 22:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chystá se bomba

Nešlo by nedostatek RAM vyřešit dohráváním dat například z PMD-32SD i za cenu toho že hra se bude po několika obrazovkách zasekávat při dohrávání dat. Pokut tu hru bude chtít někdo hrát na reálném železe tak ji asi nebude nahrávat z kazeťáku. A pokut se nepletu tak je vyřešena podpora PMD-32SD i pro PMD85-2A, a pro modely PMD85-1 a 2 by to šlo vyřešit taky.

Autor:  Czech Human [ 29.09.2019, 22:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chystá se bomba

To samé se děje právě u Lemmings - v emulátoru se mohou data levelů umístit do rozšířené RAM a načítá se bez čekání nebo se holt data musí načítat. Ovšem vzhledem k parametrům PMD 32SD proti původním disketám se nebojím že by pro PMD byla nějaký velký bottleneck a protože může obsahovat 4 diskety naráz, je dostupného místa až až.

Pmd 85-2 sice nabootuje CP/M s podporou taky jen už to musí být 32k verze a nefunguje runner, není dost RAM. A to znamená pro běžného usera potíže při spouštění nenativních programů. Nejpohodlněji by to šlo přes megaROM modul, tam se ti po 32kB vejde 1MB dat a 2 kB ovladač disketovky se lehce schová.

Autor:  tommik [ 29.09.2019, 23:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chystá se bomba

Prince na normálním 48 / 64 kB stroji nespustíte... ani Commodore 64 verze neběží. Všechno je to trik ala externí ROM...

Autor:  Czech Human [ 30.09.2019, 07:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chystá se bomba

Tak holt prozatím zbývá jen emulátor se svou zvýšenou kapacitou paměti. Nezkoušel někdo prince nalámat do stránkovaných 256 kB? To už by mělo dostačovat možná i pro původní PC verzi.

Autor:  tridé [ 30.09.2019, 07:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chystá se bomba

SD karta je rychla. Dohravanim sa to da docielit. Aj Sega Megadrive ma len 64kb ale ROM cartridge mohli byt do 8mb pri rychlosti 10mb/s. Cize kazda obrazovka, level sa nahraval. A niektore hry boli porovnatelne s Amigou, PC, ST ktore mali 512kb/1mb ram cize to je cesta.

Autor:  zxcygnus [ 30.09.2019, 11:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chystá se bomba

Czech Human píše:
Tak holt prozatím zbývá jen emulátor se svou zvýšenou kapacitou paměti. Nezkoušel někdo prince nalámat do stránkovaných 256 kB? To už by mělo dostačovat možná i pro původní PC verzi.
Existuje verze pro SamCoupe, které je o něco málo rychlejší než ZX Spectrum a má obvykle 256, nebo 512kB RAM. Ale netuším jestli Prince funguje i na 256kB verzi.

https://www.worldofsam.org/products/prince-persia

Ale přiznávám, že já osobně bych na PMD rád viděl jakoukoli novou hru. Existuje nepřeberně zajímavých her, které nejsou tak náročné vůči hardwaru PMD a přesto by byly moc fajn.

Co se týče animace větších postaviček... co třeba takový Barbarian, nebo International Karate? Šlo by to stihnout? (marně vzpomínám jestli se tam posouvala celá obrazovka, nebo byla statická a hýbaly se jen postavy).

Autor:  Solaris104 [ 30.09.2019, 11:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chystá se bomba

Tak Prince of Persia funguje i na Sam Coupé 256KB, teď jsem to zkusil v emulátoru. Jinak i ZX 128 verze se 12. level nahrával na 2x. Asi je to velké sousto pro PMD.

Autor:  Czech Human [ 30.09.2019, 11:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chystá se bomba

Na bouchačky by bylo lepší asi PP-01 to má hw scrolling.

Těch 256 kB bylo použito jak to chápu proto, že ještě existují čipy se stejným počtem nožek jako původní 4164 tak by se nacvakaly do desky a ušetřilo by to práci s PCB. Vètší paměť už má více pinů a tak by se řezalo do návrhu výrazně víc. Možná by pak ve výhodě byly verze 2 s 48 kB RAM co má 3 řady po 4116 tam by se cvaklo teoreticky i 768 kB jen by se víc řezaly napájení a datové cesty. Ale 256 kB by mělo stačit když to běží na 128...

Nebo použít SRAM na novém PCB ale to by už z PMD moc nezbylo.

Autor:  mborik128 [ 30.09.2019, 12:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Chystá se bomba

Uz som to asi niekde posielal, s animaciou postavy by nemusel byt problem... tuto je moja WIP studia spred 4-5 rokov.
https://pmd85.borik.net/_work/pop.psn

Mechner to mal vymyslene velmi jednoducho, vsetko zverejnil, na githube su komplet zdrojaky a data kazdeho levelu. Maju kazdy iba cca 5kB, kazdy level ma iba jeden typ antagonistu (level3=smrtka, level6=tlustoch, level12=jaffar, inak vzdy strazca). Kazdy level by si teda dotiahol sebe specificku grafiku miestnosti (level4,5,6,10,11=palac, inak dungeon) a rozfazovane sprity antagonistu daneho levelu.
V pamati by tak ostavali sprity hlavnej postavy (zaberaju najviac miesta), vnutorny buffer daneho podlazia a samotny kod hry.

Mam toho jeden cely folder na disku a okrem original scanov dokumentacie od Mechnera aj rozfazovane vsetky fazy pohybu vsetkych postav. Malo by sa to zmestit do 64kB PMDcka a levely dohravat z disku... uz len potrebujem naklonovat este jedneho Borika, ktory by na tom robil. :dro:

Ale ak by sa do toho ktokolvek bol ochotny pustit, viem mu nazdielat vsetko, co som k tomu doteraz nasyslil :dwi:

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/