OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 21:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 30.09.2019, 12:40 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1508
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 380 times
Citace:
To už by mělo dostačovat možná i pro původní PC verzi.

Mimochodem původní verze samozřejmě není pro PC.

Na Apple II vyžaduje 128 KiO RAM (tedy jen modely IIe, //c a II GS - starší mají smůlu, navíc titulní obrázek a obrázky s texty jsou v double hi-res grafice, která se objevuje až u IIe model B a výše).
Hra zabírá dvě 5,25" diskety (ale vejde se na jednu 800 KiO 3,5" disketu).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 30.09.2019, 12:46 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
mborik128 píše:
Ale ak by sa do toho ktokolvek bol ochotny pustit, viem mu nazdielat vsetko, co som k tomu doteraz nasyslil :dwi:



Mohl bych třeba pomoct s grafikou, dělat stěny, přepisovat objekty do binární podoby apod. ale nejsem programátor, pokud to tedy není podmínka nutná nebo to už není hotové... Na začátku bych asi víc brzdil než pomáhal ale pokud by to byly +/- opakující se činnosti, tak bych se rychle rozkoukal.

dex píše:
Citace:
To už by mělo dostačovat možná i pro původní PC verzi.

Mimochodem původní verze samozřejmě není pro PC.

Já to tedy hlavně myslel tak že i na PC verzi by stačilo možná i těch 256 kB RAM, extenzivními znalostmi non-PC her z 80. let bohužel nevládnu, já Prince zažil až černobíle na 286ce a jediný osmibit se kterým jsem se setkal je božské/ďábelské PMD 85 :-).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 30.09.2019, 13:46 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 20.02.2017, 01:17
Příspěvky: 800
Has thanked: 19 times
Been thanked: 48 times
tridé píše:
Aj Sega Megadrive ma len 64kb ale ROM cartridge mohli byt do 8mb pri rychlosti 10mb/s. Cize kazda obrazovka, level sa nahraval. A niektore hry boli porovnatelne s Amigou, PC, ST ktore mali 512kb/1mb ram cize to je cesta.


Mega Drive ma tusim 64 kB RAM + defikovanou 64 kB VRAM ve VDP a samozrejme cartridge jako ROM v adresovem prostoru CPU.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 30.09.2019, 14:23 
Offline
Profík

Registrován: 18.04.2017, 12:55
Příspěvky: 698
Has thanked: 264 times
Been thanked: 39 times
tommik píše:
tridé píše:
Aj Sega Megadrive ma len 64kb ale ROM cartridge mohli byt do 8mb pri rychlosti 10mb/s. Cize kazda obrazovka, level sa nahraval. A niektore hry boli porovnatelne s Amigou, PC, ST ktore mali 512kb/1mb ram cize to je cesta.


Mega Drive ma tusim 64 kB RAM + defikovanou 64 kB VRAM ve VDP a samozrejme cartridge jako ROM v adresovem prostoru CPU.

No hej ale niektore hry pouzivaju Z80 ako cpu a VDP je v podobnom mode ako MSX (SMS mod). Ale ano Sega ma namakany videoprocessor. Nic menej som chcel poukazat na moznost nahravania z SD.

_________________
https://www.8bitbay.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 30.09.2019, 19:12 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
A PoP na Amstradu CPC snad potřebuje 128K? Mám dojem, že se to dalo hrát i na 64K strojích. Nebo se PoP pro Amstrad nepokládá za dostatečně kvalitní? :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 30.09.2019, 19:59 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
No ale ta Amstrad verze obsahuje tak 1/4 animací oproti samovi, to bude nejspíš klíč k úspěchu jak se dostat do 64 kB. SAM princ se vizuálně mnohem víc podobá dosové verzi i když zase zvuk má subjektivně horší a má asi i méně barev. I s colorace by princ vypadal na PMD jako chudší příbuzný ale jen kdyby byl :-). Chtělo by to nějakou herní HW akcelerovanou kartu pro PMD :mrgreen:.

https://www.youtube.com/watch?v=Qrxk_VaSm6E


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 30.09.2019, 20:35 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 918
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Já bych k tomu řekl asi tolik. Momentálně si myslím, že se do 64kB vejdu. Možná bez hudby, bez textových informačních oken a podobných obětovatelných věcí. Klíčové věci, na kterých chci port PoP založit jsou tyto:

1) Levely budou složeny z dlaždic (stejně jako v originále) a ty budou složeny z menších dlaždic (to už je novinka, kterou mám ovšem vyzkoušenu a funguje a to dost rychle).

2) Mám vyzkoušen mechanismus, který v černobílé verzi nepotřebuje dvojnásobné množství dat (maska+pixely bitmapy) pro postavičky, které je nutné odmaskovat na (opět) černobílém pozadí.

3) Analýza kódu ukázala, že je psán nejen stylem "kompilátor" bez výraznější optimalizace ale díky dohrávání některých částí potřebuje o něco více místa v RAM na mapovací tabulky skokových vektorů. To vše lze eliminovat.

4) Dohrávat lze takové věci, jako odlišné dlaždice levelů, strukturu levelu, animace nepřátel, hudbu atd. Ale animace Prince se budou blížit 30kB a musí být vždy přítomny v RAM. Dále záložní obrazovka si vezme 12kB, k tomu vlastní videoram (16kB) a zbývá pár jednotek kB na kód. A podle mne není moc co dohrávat. Kód určitě ne. A data myslím také ne.

5) To demo, co jsem v roce 2016 udělal, byla slepá ulička. Funkční, ale slepá.

6) Rychlost pohybu Prince odhaduji z dílčích animačních pokusů jako dostatečnou.

Teď bych do Vánoc chtěl dodělat The Magician's Curse a hned potom bych začal z dílčích pokusů skládat první betaverzi PoP. A přeci jen mám slabost pro jednu hru, kterou alespoň jako demo budu chtít před Vánocemi uvolnit pro první zkoušky. To jsou ty nikým nezvané inspirace, které si chodí, jak se jim zachce..


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 30.09.2019, 21:35 
Offline
Profík

Registrován: 15.01.2014, 20:08
Příspěvky: 782
Bydliště: Šlapanice
Has thanked: 129 times
Been thanked: 97 times
To je teda nářez skoro 30kB jen data pro animaci prince a pokut jsem pochopil správně tak celý princ bude jen černobíle … daň za velikost.

Ta úvodní i koncová animace by mohly být, ale to by byly extra programy, co by se nahrávaly.

Ať se dílo zdaří.


No na SAPI-1 by to na sestavě pod CP/M tj. ZPS-3 a výše s RAM 64kB a stránkovanou DGD-1 (DGD-1 podporuje stránkování již z výroby) bylo daleko veselejší ale DGD-1 je pouze černobílá. Z 16kB na DGD se využívá pouze 9600byte, takže do zbytku by se dalo taky něco schovat Jenže SAPI-1 je stavebnice takže tam těch případných kombinaci sestav je víc než dost. Jenže SAPI-1 nikdy nebude horní stroj díky klávesnicím CONSUL, co umožňují současně stisk pouze jedné klávesy. A ANK-1 je spíše parodie na klávesnici tj. ve srovnáni s CONSULkou.

_________________
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna, aneb jsem dyslektik a dysgrafik.

http://www.sapi.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 30.09.2019, 21:41 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
A bude případně i verze rozmáchlejší s přítomnou hudbou apod. třešničkami, co zvládne obsáhnout zatím jen emulátor s jeho větší dostupnou RAM nebo se celé úsilí bude zaměřovat na rozběhání prince na reálném PMD a 64 kB RAM?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 30.09.2019, 22:04 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 918
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Já počítám s ryze černobílou verzí, kde se bude nahrávat jádro programu a pak postupně obrazová data pro Intro, Level1..LevelMax (u konce jsou nějaké kejkle s přímým přechodem na vyšší level, to chci spojit) a závěrečné video. Když jsem začal reverzovat zvukovou knihovnu (Mecher ji nezveřejnil ale díky Martinovi z RM Teamu ji mám) tak se mi zdá, že má implementaci regulérní zvukové obálky pro dva zvukové kanály a proto ten zvuk zní celkem zajímavě. Ovšem velikost té knihovny ji diskvalifikuje z výběru. Možná pro Intro a závěr by se dala dohrát, pokud nebude moc obrazových dat. Jinak jsem se zařekl, že všechny hry budou primárně spustitelné na fyzickém hardware. Bohužel musím tentokrát slevit z požadavku na chod pod PMD 85 verzí 1 a 2 (tedy se 48kB RAM). To je utopie, do které ani nebudu investovat čas na pokusy. Tedy - verze pro emulátor s jeho rozšířenými možnostmi nebude.

Mimochodem, jedna z klíčových inspirací, na kterých je plán na realizaci PoP postaven, mi umožnila do jednoho bajtu zakódovat informaci o 6 pixelech, kde každý může nabývat tří hodnot - "0", "1" nebo "ponech_pozadí". Jenže 3^6 = 729, takže jak z toho ven? A ono to jde!

Tak trochu předpověď budoucí rychlosti je pohled na rychlost postavy hráče ve vyvíjeném The Magician's Curse. Tam ta postava má polovinu obrazových dat ale vytěžuje procesor pod 50%. A tenhle obrazový engine chci použít. A jsou tam implementovány i ty dlaždice z dlaždic. A přechod mezi místnostmi je celkem použitelný.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 30.09.2019, 22:09 
Offline
Óm Nejvyšší
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 3766
Has thanked: 269 times
Been thanked: 452 times
To zní trochu jako tile based rendering co používalo kdysi Kyro - s minimem RAM a relativně slabým GPU bylo schopné díky dlaždičkování obrazu dosáhnout mimořádné rychlosti zpracování protože se všechno krásně vešlo do malých vyrovnávacích pamětí toho čipu a tak ten do video RAM plival hotové malé kousky pro celek rychleji než by kdy zpracoval celou scénu naráz. Že by se vývoj ubíral touto cestou?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 30.09.2019, 22:21 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 918
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
Jenže tady není GPU. A nejde ani tak o rychlost. Ta se spíše sníží implementací jakéhokoliv kompresního algoritmu. Princip je ten, využít datové redundance obrázků pozadí, tak trochu mi to připomíná princip algoritmu LZW. Například blok cihlové stěny o rozměru 4 slice na šířku x 64 pixelů na výšku uložím buď do 256 bajtů jako bitmapu, nebo využiji definici cca 3 až 5 sprites (1 slice x 8 pixelů na výšku) a mapování v dlaždici 4x8. Pak mě to bude stát 32+ (max. 5x8) = max. 72 bajtů. A možná taky jen 32+(3x8)=56 bajtů. A přitom ty sprites, ze kterých se dlaždice skládají, se mohou opakovat ve více dlaždicích a jsou tedy společné a definují se jen jednou. Proto již vzpomínaný The Magician's Curse běžel na stroji se 16kB!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 01.10.2019, 00:43 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Takže by následně mohla být verze i pro PP01? :-)

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 01.10.2019, 19:39 
Offline
Profík

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 918
Has thanked: 43 times
Been thanked: 411 times
I když to asi nebyl dotaz na mne, mohu říci, že pokud PoP dotáhnu do konce, bude to silně závislé na hardware cílové platformy a tuto verzi nepůjde jen tak lehce přepsat pro jiný stroj. Tím největším problémem bude asi grafika, kde je podmínkou nutnou a postačující taková organizace videoram, kde v jednom bajtu je uložena kompletní informace o maximálně 6 pixelech. Tedy formát PMD-85. I když na všechno se dá hodit záplata. Ovšem daní je většinou ztráta rychlosti. Sám jsem zvědavý na nějaké chodící demo, kde se ta skutečná rychlost ukáže.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Chystá se bomba
PříspěvekNapsal: 02.10.2019, 07:51 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 529
Bydliště: Košice
Has thanked: 423 times
Been thanked: 265 times
misticjoe píše:
Takže by následně mohla být verze i pro PP01? :-)
Ak by mala vzniknúť verzia pre PP 01, tak by to bol zrejme port zo ZX Spectra, pretože by sa grafika dala prevziať "takmer" 1:1.

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz