OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

Zde me bt odkaz na vai retro prty

Právě je 20.01.2021, 02:37

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 22.12.2020, 15:47 
Offline
Radil

Registrován: 15.01.2014, 20:08
Příspěvky: 336
Has thanked: 45 times
Been thanked: 50 times
Jedné kde bys něco ušetřil, by bylo to, že by MCU řešil tu dynamiku myši ale ostaví věci by se zkomplikovali, aneb bys potřeboval další kus železa navíc. Přenos dat by potřeboval nějaký protokol, takže více jak 8 datových drátu a to obousměrně. Ono PMD85 zas moc volných portu nemá. Otázka zda to má smysl aneb pro hry co bude mít význam ovládat myší bude relativně málo a u většiny náročnost ovladače vadit nebude jedině, kde to bude s časem na štíru budou LEMINGS ale u her typu karty a podobných her by to čistě programový ovladač neměl dělat problém.

_________________
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna, aneb jsem dyslektik a dysgrafik.

http://www.sapi.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 22.12.2020, 16:00 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 1500
Has thanked: 74 times
Been thanked: 126 times
Proč >8 datových cest obousměrně a protokol na 3 bajty jedním směrem... Stačilo by 8 datových cest a 2signály - /REQ pro požadavek vysílání a nějaký /CONFIRM aby krabička poslala další bajt. Po třetím bajtu bys shodil /REQ nebo by začala vysílat 3 bajty znovu s případnou změnou... Navíc tam je i napájení tak můžeš živit krabičku i myšku. A jde ti ven i Fí takže máš CLK pro synchronizaci přenosu. Toto vše je na K2 k dispozici tak bych řekl že v pohodě. MIkrokonroler by určitě zvládl i dynamické zrychlování dle myši.

Kde PMD nejde pomoct je to vykreslování kurzoru, tam by se CPU holt pořád zapotilo. Ale neřešilo by obsluhu a polohu myši, jen by si volalo o ty 3 bajty, ty by se kopírovaly rovnou do RAM na adresy proměnných, kde by si to hned brala ta kreslicí utilitka a případně program, to by muselo ten proces alespoň o něco urychlit. Jestli je zatížení CPU myší přes 75%, každá i relativně malá úleva uvolní hodně procent CPU času - zrychlíš tu proceduru o 10% a CPU má hned 7,5% strojových cyklů navíc. Zrychlíš běh ovladače o 20% a máš už 15% CPU cyklů navíc atd.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 22.12.2020, 16:44 
Offline
Radil

Registrován: 15.01.2014, 20:08
Příspěvky: 336
Has thanked: 45 times
Been thanked: 50 times
Jasně bude ten MCU sedět na systémové sběrnici. Pokut bude ten MCU řádové rychlejší jak 8080 tak pak bude stačit, aby 8080 jen začala číst s konkrétní adresy MCU si to ohlídá, ale ten MCU si musí hlídat jak adresovou tak řídicí sběrnici. Ale pokut použiješ MCU co bude cca stejně rychli jak 8080 tak se to dosti s komplikuje, aneb tam bude muset bytí nějaké to železo na víc …. Ono to není tak jednoduché jak to vypadá aneb pomalí MCU bude jednoduší připojit např. na port 8255 např. v modu 1 aby si v klid mohli pokecat, ale to pokecání tě bude stát nějakou tu režii. Nebo tam narveš MCU co by s klidem zvládlo odemulovat celé PMD 85 a pak se ti celá režie čtení smrskne na pár instrukcí na straně 8080 ale na straně MCU to bude úplné slohové cvičení. Takže pokut tam dáš něco na bázi 8051 tak to bude muset jet přes nějaký port. Pokut tam bude něco, co bude mít spodní taktovací hranici 100MHz tak to muže viset rovnou na sběrnici a poslouchat cvrkot 8080 a ve vhodnou chvíli tam šoupnout data …..

_________________
Ne všichni jsme měli z češtiny za jedna, aneb jsem dyslektik a dysgrafik.

http://www.sapi.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 22.12.2020, 17:08 
Offline
Kecálek

Registrován: 28.07.2018, 14:37
Příspěvky: 203
Has thanked: 1 time
Been thanked: 89 times
Myslím, že jsem to už někde dával, ale trocha opakování neuškodí. Takže kód pro detekci pohybu myši (bez dynamické křivky):

Kód:
MysDriver
   xra a
   mov b,a      ; BC = přírůstek souřadnice X
   mov c,a
   mov d,a      ; DE = přírůstek souřadnice Y
   mov e,a
   dcr a      ; odpočet doby chodu
   sta MysRpt   ; (ideální je velké číslo, max. 255)
         ; doba chodu nesmí být větší než 255,
         ; protože pak neplatí některé
         ; předpoklady u matematických úprav
MysLoop
   in mysport   ; načíst signály myši
   ani 0fh      ; ponechat jen clonky
MysOld   adi 0      ; plus starý stav clonek
   mov l,a      ; index v tabulce přechodů
   add a      ; starý stav se vysune z ACC
   add a      ; a nový stav clonek se
   add a      ; uloží do vyšší poloviny bajtu
   add a      ; a následně do paměti jako
   sta MysOld+1   ; starý stav clonek
   mvi h,MysTab/256 ; začátek tabulky přechodů
   mov l,m      ; načíst LO-adr ovladače směru
   dcr h      ; k němu HI-adr ovladače směru
         ; ve stránce 00xxh
   pchl      ; a skok na tento ovladač


no a ta instrukce PCHL provede skok na jeden ze směrových "ovladačů"

Kód:
; ************************************************
; Obslužné vektory pro směry pohybu myši
; musí ležet ve 256 bajtové stránce před
; tabulkou přechodových stavů clonek myši "mystab"
; tabulka "mystab" obsahuje jen LO-adr vektorů!!!
; ************************************************

mys_sv:   dcx d      ; Y--
mys_vv:   inx b      ; X++
mysnul:   lxi h,MysRpt
   dcr m
   jnz MysLoop
   jmp MysQuit

mys_jz:   inx d      ; Y++
mys_zz:   dcx b      ; X--
   lxi h,MysRpt
   dcr m
   jnz MysLoop
   jmp MysQuit

mys_sz:   dcx b      ; X--
mys_ss:   dcx d      ; Y--
   lxi h,MysRpt
   dcr m
   jnz MysLoop
   jmp MysQuit

mys_jv:   inx b      ; X++
mys_jj:   inx d      ; Y++
   lxi h,MysRpt
   dcr m
   jnz MysLoop
   jmp MysQuit


A zbytek je kreslení kurzoru a pomocné procedury, které by tam tak jako tak byly i u myši s hardwarovými čítači. Když si sečtete takty CPU pro jeden průchod výše uvedenou smyčkou, tak zjistíte, že čtení polohy myši se provede cca 14000x za vteřinu. Cena 0,- Kč ve srovnání s plošným spojem interface.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 22.12.2020, 17:27 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 07.07.2019, 22:14
Příspěvky: 1500
Has thanked: 74 times
Been thanked: 126 times
To tedy vráží dýku do zad jinak proklatě inovativnímu nápadu :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 23.12.2020, 08:21 
Offline
Radil

Registrován: 06.02.2019, 11:47
Příspěvky: 528
Has thanked: 11 times
Been thanked: 81 times
Czech Human píše:
To tedy vráží dýku do zad jinak proklatě inovativnímu nápadu :mrgreen:

Ano, pokiaľ máš myš s HW signálmi z cloniek (Amiga). Ale keď máš myš PS/2, tak je to hneď o niečom inom, vyčítanie sériového protokolu 30 bitov / 10kbs + réžia.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 23.12.2020, 09:48 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 31.05.2017, 11:58
Příspěvky: 910
Bydliště: Ostravsko
Has thanked: 115 times
Been thanked: 126 times
Nejsem moc zběhlý "rodentolog", ale zeptám se :
Běhá po světě dostatek amiga atari clonkových myší pro všechny zdejší "lidi"?
Nebude muset vzniknout HW, který z laserové myšky bude ven imitovat clonkové signály pro pmd?
Nebo taková věc už někde existuje?
Ha existuje, je to tohle?
https://github.com/backofficeshow/ATARIPiMouse
nebo tohle?
https://www.pcbway.com/project/sharepro ... 28_A_.html
Nebo jsem to popletl? Sorry s myší problematikou teprve začínám...

_________________
....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 23.12.2020, 10:30 
Offline
Profík

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 951
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 15 times
Been thanked: 193 times
Zatím jsem na nedostatek myší nenarazil.
Funguje to i obráceně, z kuličkové Atari nebo Amiga myši se dá udělat laserová Atari / Amiga myš.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 23.12.2020, 14:19 
Offline
Radil

Registrován: 06.02.2019, 11:47
Příspěvky: 528
Has thanked: 11 times
Been thanked: 81 times
jirka_holub píše:
Nebo taková věc už někde existuje?

Existuje, nájdeš hotové na e-bay.
Ale to už môže byť rovno redukcia PS/2 na PMD.
M1


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 23.12.2020, 14:25 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 31.05.2017, 11:58
Příspěvky: 910
Bydliště: Ostravsko
Has thanked: 115 times
Been thanked: 126 times
No dyť .. redukce.. tak jsem to myslel :beer:
Ebaj fuj, tady snad pájíme když to jde ...
Třeba ten druhý odkaz co jsem našel, vypadá easy, je to ono to zapojení?

_________________
....


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 23.12.2020, 15:02 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 1573
Has thanked: 195 times
Been thanked: 355 times
dex píše:
Zatím jsem na nedostatek myší nenarazil.
Funguje to i obráceně, z kuličkové Atari nebo Amiga myši se dá udělat laserová Atari / Amiga myš.
I z některých optických původně PS/2 myší, mají li ten správný čip (H2000, A2051... a možná ještě nějaké).

Viz
https://cygnus.speccy.cz/obrazky/amouse ... 0dpi_2.jpg
https://cygnus.speccy.cz/obrazky/amouse ... 0dpi_1.jpg

Vyzkoušeno s Amigou 500, ZX Spectrem jako AMouse i PMD 85-3. Šlape k plné spokojenosti. Samozřejmě jen jako dvoutlačítková bez kolečka, to se mi z toho nechtělo preparovat.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: PMD85 a nové hry od Libor L.A.
PříspěvekNapsal: 05.01.2021, 15:40 
Offline
Kecka
Uživatelský avatar

Registrován: 09.09.2020, 11:09
Příspěvky: 36
Bydliště: Neratovice
Has thanked: 5 times
Been thanked: 0 time
Jak se má BOULDER DASH 2K nebo PoP ?

https://www.pmd85.cz/?page_id=1178#comment-1599

_________________
... vše okolo počítačů a mobilních platforem


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz