OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

Old Comp Prty VI - 11. a 13. z 2020

Právě je 13.08.2020, 13:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: VesSoft, neboli návrat po letech
PříspěvekNapsal: 31.07.2020, 15:00 
Offline
Profík

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 811
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 11 times
Been thanked: 163 times
Citace:
Neopomenutelným faktorem je IMHO sehnatelnost

Otázka spíš je, jak důvěryhodné jsou ty Čína/Hongkong zdroje, kde se dají objednávat desítky a stivky kusů, a kolik mají v zásobách dražší a serióznější evropští dodavatelé,
Citace:
Druhá věc je, že bych se při výběru čipu radši držel při zemi, protože čím "vychytanější" čip, tím menší pravděpodobnost, že pro něj někdo někdo napíše např. hru, která ho bude využívat (mít na dané platformě jen player skladeb by podle mě bylo málo)...

Důvody pro SAA chápu - není tak nesehnatelný, jak jsme si v době, kdy SAM byl hi-tech, mysleli, máme tracker, máme už i 8080 player, zvukově - v SAMovi jsme na to (třeba Fukův Prince of Persia) čučeli jako na zjevení (i když je to vzásadě 2x AY se stereo váhou).
Na druhou stranu třeba SD Music Card ro Apple II ukazuje, že tak těžké to není,
Citace:
Různorodosti jsme si snad užili doteď až po kokot, proto mi přijde být standardizace lákavá.

Tak si dejme za standard místo SAA třeba OPLL, když porovnáme barvu zvuku AY a FM, je to opravdu rozdíl (viz třeba toto porovnání v Columns pro MSX) - fakt si umím představit, že tento zvuk leze z PMD třeba při hraní Jetpacu, 2048, Pontris nebo Plottingu.

Mám navíc pocit, že veškeré pokusy o standardizaci končí tím, že se místo standardu (Kansas City Standard, DIF, ...) začne masově používat nějaká divočina (většinou nějaký microsoftí nesmysl) aneb https://xkcd.com/927/.

Ještě zajímavější je způsob, jakým si standardizaci dělali Japonci pro snazší konverzi mezi svými četnými platformami s různými zvukovými čipy - hudby psali v MIDI povelech a pro jednotlivé čipy si prostě napsali interpret MIDI (trochu něco jako má diZZy ve svém AY MIDI programu pro SIF).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VesSoft, neboli návrat po letech
PříspěvekNapsal: 13.08.2020, 09:38 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.06.2013, 20:26
Příspěvky: 2681
Has thanked: 111 times
Been thanked: 391 times
dex píše:
Tak si dejme za standard místo SAA třeba OPLL, když porovnáme barvu zvuku AY a FM, je to opravdu rozdíl (viz třeba toto porovnání v Columns pro MSX) - fakt si umím představit, že tento zvuk leze z PMD třeba při hraní Jetpacu, 2048, Pontris nebo Plottingu.
Já vím, že FM by dovolilo produkovat mnohem lepší zvuky/hudbu, akorát jsem v tomhle ohledu docela skeptik, protože jsem se už jednou zklamal... Když jsem udělal pro Spectrum interface s SAA, což je rozhodně zlepšení oproti AY, ovšem zase dostatečně blízké, aby ti, kdo tvořili pro AY, mohli tvořit i pro SAA, prakticky nikdo nic nového neudělal. Čestnou výjimkou je Lanex, který napsal i tracker, a potom jsem tu zahlédl něco o hudbách pro MIF na PMD, které já ovšem nemám, takže se na to dívám jen z pohledu spectristy... A to byl ten interface dostupný a za hubičku (a může být i dál)...

Jediná opravdu dobrá skladba, kterou znám pro Spectrum s SAA, která je ovšem podle mého názoru úplný majstrštyk posouvající hranice, je ve hře KRUNEL (jsou tam dvě skladby - jedna pro AY, jedna pro SAA - já mám na mysli tu pro SAA)... :dthu:

Proto se obávám, že OPLL připojené ke Spectru by potkal podobný osud "nepřijetí"... :shrug:

_________________
"Je lepší rozsvítit byť jen malou svíčku, než jen proklínat temnotu." (Konfucius)

www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: VesSoft, neboli návrat po letech
PříspěvekNapsal: 13.08.2020, 10:42 
Online
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 21:39
Příspěvky: 1778
Bydliště: Praha
Has thanked: 79 times
Been thanked: 204 times
Hry asi na SAA nevznikaji, ale mam hromadu hudeb ze Sama, ktere posloucham docela casto, coz pro AY prakticky nedelam. Osobne SAA interface docela vyuzivam a jehonpsud nevidim nijak cerne.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: VesSoft, neboli návrat po letech
PříspěvekNapsal: 13.08.2020, 12:22 
Offline
Pan Generální

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 2678
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 280 times
Been thanked: 506 times
Jiiira píše:
Když jsem udělal pro Spectrum interface s SAA, což je rozhodně zlepšení oproti AY, ovšem zase dostatečně blízké, aby ti, kdo tvořili pro AY, mohli tvořit i pro SAA, prakticky nikdo nic nového neudělal.
...
Proto se obávám, že OPLL připojené ke Spectru by potkal podobný osud "nepřijetí"... :shrug:
Podobny osud stihol aj ovela "onakvejsi" zvukovy cip - SID z C64. Uz vela rokov existuje interface pre ZX kde su rovno dva SIDy, aj som mal tento interface kedysi doma pozicany ... ale kolko hudieb (aplikacii, hier, dem...) pre ZX + SID vzniklo ? Ja osobne neviem o nicom... :cry:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: zdenek6 a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz