Lanex píše:
Využití interlace je u ZX velmi omezené. Když už se to někde zobrazuje korektně, je to použitelné jen pro statické obrázky. Procesor Z80 má plné brejle s obsluhou videoram (obslouží sotva 2/3 jednoho snímku). Obsluhovat videoram o velikosti 14KB je nad jeho síly... Takže ve finále je to stejná ptákovina jako Multicolor, kde stráví 90 % svého výkonu nějakým nesmyslným vykreslováním, které se navíc zobrazuje korektně jen na 5 % strojů.
Popravde sa toľko tomu nerozumiem, ale dovolím si v tomto prípade s tebou nesúhlasiť. Ak sa na to chceš pozerať tak ako píšeš, tak by nebežala jediná hra na ZX. Pretože ako píšeš, obslúži len 2/3 obrazovky (presné číslo neviem, nebudeme sa handrkovať za nepresnosti). Lenže koľko hier spracováva celú obrazovku naraz? Zvyčajne sa jedná o sprajty, ktoré sa dajú rýchlo vykresliť a tie sa stihnú vykresliť aj do dvoch VRAM a hra môže byť plne funkčná a nespoznáš, že je možno spomalená. Áno, je pravda, všetky hry by sa s týmto nedokázali obslúžiť naplno, ale väčšina hier by to pekne zvládla a procesoru by kopec času ostalo aj pomimo. To, či tie obrázky vyzerajú lepšie takto alebo zmiešané do 192 riadkov, je druhá vec, ale procesor by to vedel utiahnuť.