OldComp.cz http://oldcomp.cz/ |
|
Rýchlosť záznamu na pásku http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=40&t=7362 |
Stránka 3 z 3 |
Autor: | sandokan [ 18.04.2019, 16:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rýchlosť záznamu na pásku |
Busy píše: Kedze romka a cast ramky nie je spomalovana zobrazovanim, nie je nutne pocas loadovania zobrazovanie vypinat (tak ako na C64 ci Atari). Vdaka tomu mohli vznikat rozne zaujimave loadery, co pocas nahravania robili este nejake graficke akcie (Z80 je velmi vykonny CPU, nemal najmensi problem vsetko zvladat). některé hry na C64 měli svůj loader s obrazem i zvukem https://www.youtube.com/watch?v=4GfC-5tjdvY na C64 na měření délky pulzů byl využit HW čítač, jinak velký respekt před SW rutinou s 6000bps a dík za zajímavé informace |
Autor: | Busy [ 18.04.2019, 16:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rýchlosť záznamu na pásku |
sandokan píše: jinak velký respekt před SW rutinou s 6000bps To ani netreba, rutinka je stale taka ista ako original v romke pre 1500 Bd, jedine cim sa lisi su konstanty pre jednotlive casy - t.j. akou hodnotou sa inicializuje register na zaciatku meracej slucky, s akou hodnotou sa porovnava ked sa urcuje dlzka pulzu a potom pri SAVE akou hodnotou sa nastavuje pre cakaciu slucku na generovanie pulzu Ako som uz napisal, Z80 je velmi vykonny CPU, kedysi som si robil klasicky seriovy prenos cez RS232 cisto softwerovo podobne ako sa loaduje z kazety, t.j. signal RX bol privedeny na vstupny bit ktory bol citany a vyhodnocovany cisto softwerovo. A v pohode som stihal prijimat data rychlostou 57600 Bd (a vysielat by som stihal aj 115200 Bd) |
Autor: | iwosh [ 18.04.2019, 16:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rýchlosť záznamu na pásku |
sandokan píše: jinak velký respekt před SW rutinou s 6000bps a dík za zajímavé informace 6000 je samozrejme skvela rychlost ale napr. s PC programom OTLA resp. K7ZX to su ine fofry - v emulatore sa mi podarilo nacitat hru rychlostou 19200 bps. Sice s kazetakom nerealne ale so smartfonom to ide. |
Autor: | sandokan [ 12.12.2021, 13:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rýchlosť záznamu na pásku |
na C64 je turbo se samozaváděcím turbo loaderem s rychlostí 13680 bit/s bez HW úprav |
Autor: | Busy [ 12.12.2021, 15:46 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rýchlosť záznamu na pásku |
To je velmi zaujimave ! Su o tom zname nejake technicke podrobnosti ? Aku modulaciu pouziva, akym sposbom koduje bity... V prilozenom subore su skor len nejake vseobecne a programatorske informacie. |
Autor: | sandokan [ 15.12.2021, 20:57 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rýchlosť záznamu na pásku |
nechci to tu dál rozvádět (je ve vlákně C64), v principu jde o využití 4 délek pulzů místo 2 a ukládání kombinace 2 bitů naráz potenciál vylepšení na všech 8 bitech |
Autor: | PotPalo [ 15.12.2021, 21:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Rýchlosť záznamu na pásku |
Mno, tiež som mal vlastnú turbo rutinu pre ZX, ale niekde som ju už stratil. Fungovala asi takto. Pri veľkej rýchlosti je to citlivé na zmenu rýchlosti, takže každý byt sa skladá z konštantného signálu, podľa ktorého sa určí rýchlosť, a následne samotných 8 bitov, pričom sa používajú iba polovice impulzov. V praxi s obyčajným signálom by to nešlo, lebo pri 10101010 by elektronika posunula stred niekde na priemer, a zmenilo by sa to na 8 zhruba rovnakých impulzov. Tomu práve zabráni ten konštantný signál na začiatku bytu, a zároveň dáva čas na spracovanie prijatého bytu, takže tam to nieje časovo také kritické, a samotný byt sa môže v kľude nahrať rýchlejšie. |
Stránka 3 z 3 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |