OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů
Právě je 25 úno 2018, 06:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Unlimited bobs
PříspěvekNapsal: 06 lis 2013, 10:32 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 18:27
Příspěvky: 1080
Has thanked: 215 times
Been thanked: 208 times
SCjoe píše:
Nize uvedeni bobici by snad bezeli v BetaBasicu nebo s pomoci kompileru s rutinami prepinajicimi obrazovky.
Takto je to nazorne podano v (sam) basicu:
http://sam.speccy.cz/bobs/bobs_comments.txt
http://sam.speccy.cz/bobs/bobs_listing.txt

Obrázek


Tohle je fakt dobry. Zajimalo by me, jak by to slo aplikovat v sinclair basicu, kdyz neumoznuje prepinani 4 obrazovek. Asi by se musely data te koule kopirovat do pameti.

_________________
Have you played ATARI today?
blog.factor6.cz | about.me | 8-bitstuff.com | soundcloud | bandcamp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Unlimited bobs
PříspěvekNapsal: 06 lis 2013, 12:30 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 22 kvě 2013, 20:14
Příspěvky: 1789
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 185 times
Been thanked: 327 times
Factor6 píše:
Tohle je fakt dobry. Zajimalo by me, jak by to slo aplikovat v sinclair basicu, kdyz neumoznuje prepinani 4 obrazovek. Asi by se musely data te koule kopirovat do pameti.
Prave to prepinanie (alebo kopirovanie obsahu) aspon styroch obrazoviek je zaklad toho efektu. Plus rychle vykreslenie bobu do jednej z virtualnych videoramiek. ZX basic nic z toho nema, takze to bud (principialne) nejde, alebo by sa muselo v basicu programovat lopatovanie dat z virtualnych videoramiek do realnej, co by basic zvladal asi tak rychlostou 0.016 FPS (jedna faza pohybu za cca minutu). Samotne vykreslenie bobu pomocou PLOT a DRAW je popri tom uz zanedbatelny problem ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Unlimited bobs
PříspěvekNapsal: 06 lis 2013, 12:35 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 18:27
Příspěvky: 1080
Has thanked: 215 times
Been thanked: 208 times
Busy píše:
Factor6 píše:
Tohle je fakt dobry. Zajimalo by me, jak by to slo aplikovat v sinclair basicu, kdyz neumoznuje prepinani 4 obrazovek. Asi by se musely data te koule kopirovat do pameti.
Prave to prepinanie (alebo kopirovanie obsahu) aspon styroch obrazoviek je zaklad toho efektu. Plus rychle vykreslenie bobu do jednej z virtualnych videoramiek. ZX basic nic z toho nema, takze to bud (principialne) nejde, alebo by sa muselo v basicu programovat lopatovanie dat z virtualnych videoramiek do realnej, co by basic zvladal asi tak rychlostou 0.016 FPS (jedna faza pohybu za cca minutu). Samotne vykreslenie bobu pomocou PLOT a DRAW je popri tom uz zanedbatelny problem ...


Ale z principu by aspon bylo videt, co se presne deje.

_________________
Have you played ATARI today?
blog.factor6.cz | about.me | 8-bitstuff.com | soundcloud | bandcamp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Unlimited bobs
PříspěvekNapsal: 06 lis 2013, 14:43 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 11 čer 2013, 14:27
Příspěvky: 1363
Has thanked: 833 times
Been thanked: 226 times
No, kdyby uz Busy neodpovedel, tak bych skemral, aby dopracoval podporu DMA do BetaBasicu. Timhle smerem nejak uvazuje A. Owen, ktery pro svuj OpenSE system ze samovske romky a doprovodne skeleton romky vykradnul temer vse, co se dalo. A nema jeho SpectrumSE nahodou jeste dalsi dve videoramky, z Timexe?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Unlimited bobs
PříspěvekNapsal: 07 lis 2013, 23:04 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 22 kvě 2013, 20:14
Příspěvky: 1789
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 185 times
Been thanked: 327 times
Factor6 píše:
Busy píše:
Factor6 píše:
Zajimalo by me, jak by to slo aplikovat v sinclair basicu, kdyz neumoznuje prepinani 4 obrazovek.
Prave to prepinanie (alebo kopirovanie obsahu) aspon styroch obrazoviek je zaklad toho efektu.
Ale z principu by aspon bylo videt, co se presne deje.
Ty si ma normalne nastval :poke: ;) az tak ze som to napokon specialne pre teba zbuchal v tom sinclair basicu :neener:

Takze, tu je to:
http://busy.speccy.cz/tmp/unlimited-bobs-in-basic.rar

Pre svoj beh potrebuje BSrom140 http://busy.speccy.cz/download/bsrom140.rar
ale je mozne ho spustit aj na MB02 (BSrom118+BSdos308) ale kedze romka 118 este nevie CHR$ -1 tak je treba to nahradit tymto: FN (c) kde (c) je znak cecko v kruzku (ascii kod 127). To je funkcia bsdosu a robi presne to iste co CHR$ -1 v romke 140 (vrati celu pamet ako jeden 65535 znakovy retazec).

PS: Na memory led mape krasne vidno ako sa kopiruju jednotlive screeny do obrazovky :whist:


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz