OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 16.04.2024, 18:22

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 30.12.2013, 21:04 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1917
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 519 times
Been thanked: 816 times
Při hraní některých her např. Fantasy World Dizzy nebo Chronos 128 u kterých hraje AY hudba mi prší obraz na ZX 128 +2 (gray). Je to chyba, kterou odstraňuje tzv. deprchátor (umbrella) čip?
http://divide.cz/index.php?y=umbrella.cz

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX 128 a pršení v obraze
PříspěvekNapsal: 31.12.2013, 01:18 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3660
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 373 times
Been thanked: 795 times
Ano, presne tak.

Btw. prsanie lahko vyvolas ked do registra I vlozis vyssi bajt adresy, na ktorej sa nachadza spomalena videoramka. Napr. 64
Kód:
ld a,64
ld i,a
ret
Poznamka: Prsanie funguje len na 16k/48k/128k/+2/Gama. Na +2A/+3/Didaktiky M/Kompakt prsat nikdy nebude...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX 128 a pršení v obraze
PříspěvekNapsal: 31.12.2013, 07:31 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1516
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 381 times
Může to být tím, že na +2 pouští verzi pro +2A (u Fantasy World Dizzy se krom jiného pozná podle nesprávné rychlosti samplu, protože je ve zpomalené stránce místo v rychlé), nebo verzi, kterou upravoval někdo s Didaktikem M nebo nějaký Rusák a bylo mu jedno, kam I směřuje.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX 128 a pršení v obraze
PříspěvekNapsal: 31.12.2013, 08:25 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1917
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 519 times
Been thanked: 816 times
Tak jsem pro jistotu vytáhl i originál kazetu Fantasy World Dizzy a obraz prší i tam. Myslel jsem si, že v CodeMasters byli lepší programátoři :-).

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX 128 a pršení v obraze
PříspěvekNapsal: 31.12.2013, 11:55 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1917
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 519 times
Been thanked: 816 times
dex píše:
A jak hraje ten úvodní sampl? Normálně, nebo zpomaleně?

Sampl hraje zpomaleně. Ono to jde poznat i v emulátoru, u ZX 128 +2A je sampl krásně čistý, u ZX 128 +2 už zpomalený.

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX 128 a pršení v obraze
PříspěvekNapsal: 31.12.2013, 22:40 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1614
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
solaris104 píše:
Při hraní některých her např. Fantasy World Dizzy nebo Chronos 128 u kterých hraje AY hudba mi prší obraz na ZX 128 +2 (gray). Je to chyba, kterou odstraňuje tzv. deprchátor (umbrella) čip?
http://divide.cz/index.php?y=umbrella.cz


Original Dizzy prsi a hraje pomalu, staci ale nejake to poke, ktere prepise v loaderu cislo stranky se samplem. Na WOSu to urcite je a existuje urcite i obojzivelna verze, ktera neprsi nikde. Upravou prsicich her jsem se zabejval nejakou dobu, nekde na wosu to najdes ve foru...

S tou UMBRELLOU bacha. Pokud vim, tak NOBY nabizi umbrellu, kterou tehdy zverejnil POKE i s upravama, takze pokud cip HAL vymenis za novou UMBRELLU od NOBYho, budes mit u veskereho software odstranene prseni, zakazane cteni portu 7FFD a nebudou brzdene porty (nektere samply mohou hrat plynuleji a video prehravane z divide bude mit plynulejsi zvuk). Ale celkove casovani nebude uz 100% shodne s original ZX128+2.

Radeji pozadej NOBYho, aby ti tam dal UMBRELLU jen s upravou proti prseni obrazu a s blokovanim cteni portu 7FFD. Tak budes mit jistotu, ze ti nic nebude prset a casovani zustane v +2 nezmenene. Obsah mam tady:
http://velesoft.speccy.cz/zx/umbrella/umbrella.htm (v pravem bloku je opravena verze)

No pro jistotu jeste primej link na soubor:
http://velesoft.speccy.cz/zx/umbrella/gal16v8-new.zip

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX spectrum +2 deprchator
PříspěvekNapsal: 14.10.2018, 18:50 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12.05.2013, 19:23
Příspěvky: 1917
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 519 times
Been thanked: 816 times
Stačí koupit GAL16V8, naprogramovat, odcucnout starý HAL, dát patici a připájet drátek. Dokumentace je tady.
https://z00m.speccy.cz/?file=hardware/umbrella
nebo
https://velesoft.speccy.cz/zx/umbrella/umbrella.htm

Ale pozor, ať neodcucneš nějaký prokov jako já :-).

_________________
cs.speccy.cz, ondraspo186.8u.cz, zx-spectrum.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz