OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

Reklama!

Právě je 14 pro 2018, 01:16

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 343 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 23  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: BETADISK 128
PříspěvekNapsal: 21 srp 2018, 18:42 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 15 kvě 2014, 14:24
Příspěvky: 266
Bydliště: Karlovy Vary
Has thanked: 0 time
Been thanked: 145 times
Opatřil jsem dnes prototypovou krabičku prototypovým štítkem ;)


Přílohy:
stitek.jpg
stitek.jpg [ 188.49 KiB | Zobrazeno 1072 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BETADISK 128
PříspěvekNapsal: 22 srp 2018, 06:28 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 05 pro 2013, 08:01
Příspěvky: 161
Bydliště: Praha
Has thanked: 354 times
Been thanked: 24 times
css píše:
... trochu jsem prošťoural internet a objevil tipy na pár softíků, budu zkoušet a pokud se něco ukáže jako životaschopné, dám sem vědět. ..

Doporučuji RIDE.
Docela dost jsme jej testovali a není problém dostat TRD na reálnou disketu.
:speccy:

_________________
//// ZX Spectrum; ZX Spectrum+; ZX Spectrum 128k; ZX Spectrum 2B; Didaktik D80; Didaktik Melodik; Betadisk; Divide; ZX Diskface Plus B; Sparrow 48K; BDI; NewBetaDisk-css ////


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BETADISK 128
PříspěvekNapsal: 22 srp 2018, 07:13 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 15 kvě 2014, 14:24
Příspěvky: 266
Bydliště: Karlovy Vary
Has thanked: 0 time
Been thanked: 145 times
Trelix: Jj díky, už jsem dostal na jiném vlákně zde, které se RIDE věnuje, instrukce, co a jak. Dneska se chystám vyzkoušet ;) Díky :like:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BETADISK 128
PříspěvekNapsal: 22 srp 2018, 19:14 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 15 kvě 2014, 14:24
Příspěvky: 266
Bydliště: Karlovy Vary
Has thanked: 0 time
Been thanked: 145 times
Dnešní postřehy z testování Bety: Z ruského webu jsem stáhl 2 gamesky v SCL a 1 commander v TRD, vše převedl programem RIDE na fyzickou disketu a vyzkoušel. Všechno fungovalo bezvadně. Commander docela slušný, zjistil jsem, že podporuje tvorbu adresářů (i vnořených) na disketě, ale na jejich využití by to určitě chtělo nějaký ruský upravený TR-DOS, standardní 5.05 je nevidí. Také hry jsou rusákama nějak perverzně zneuctěné :puke: , na disku je jen BASIC, a pak za REM klasicky (jak to kdysi bývalo v kazetových bezhlavičkových loaderech) stroják, který čte zřejmě data přímo z určitých sektorů disku. Rusové hru vždy ještě doplní na začátku malým menu ve stylu jako nějaké demo, multikolory, rolující texty apod., v menu se volí pouky do hry a pak její spuštění. Negativum toho všeho je, že každá hra musí mít svou disketu. Takže s tím v budoucnu bude ještě práce, předělat takové gamesy do rozumného formátu BASIC+SCREEN+CODE.

Dále jsem dnes vyzkoušel všechny řadiče 1793 od všech výrobců, co tu mám, a všechny šlapou perfektně, ať už 5V only, nebo 5V+12V verze. I ruské 1818VG93 jedou jak fík.

Zkusil jsem i tlačítko MAGIC, ale tam bude ještě buď zádrhel, a nebo nevím, jak správně funguje? Stiskl jsem ho v BASICu, ale vždy to skončilo černým BORDERem a nic víc, někdy i zásek počítače. Mám za to, že se má uložit na disk SNAP paměti a registrů? Nebo ne?

Pro dnešek vše :beer:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BETADISK 128
PříspěvekNapsal: 22 srp 2018, 22:41 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 18 kvě 2013, 13:56
Příspěvky: 857
Has thanked: 112 times
Been thanked: 208 times
css píše:
Dnešní postřehy z testování Bety: Z ruského webu jsem stáhl 2 gamesky v SCL a 1 commander v TRD, vše převedl programem RIDE na fyzickou disketu a vyzkoušel. Všechno fungovalo bezvadně. Commander docela slušný, zjistil jsem, že podporuje tvorbu adresářů (i vnořených) na disketě, ale na jejich využití by to určitě chtělo nějaký ruský upravený TR-DOS, standardní 5.05 je nevidí. Také hry jsou rusákama nějak perverzně zneuctěné :puke:
jj, to já taky nerad, ona je to trochu móda převzatá z C64 a pod., kde bylo zvykem před hru vecpat cracktro. Já mám rád pořádné demo, když si ho chci pustit a dobře udělaný loader hry, když chci hrát, ale nemíchat.

Asi tě budu muset zásobit svým archivem TRD imagů. Konverze pocházející od brňáků jsou obvykle perfektní (Mata, Pentacle, Tom... )
css píše:
Zkusil jsem i tlačítko MAGIC, ale tam bude ještě buď zádrhel, a nebo nevím, jak správně funguje? Stiskl jsem ho v BASICu, ale vždy to skončilo černým BORDERem a nic víc, někdy i zásek počítače. Mám za to, že se má uložit na disk SNAP paměti a registrů? Nebo ne?:
To by mělo, v čistém BASICu by to mělo fungovat perfektně. Pouze když je IM2 aktivní, tak se do názvu snapshotu přidává tuším $ na začátek, aby se IM2 aktivoval při načtení.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BETADISK 128
PříspěvekNapsal: 23 srp 2018, 21:01 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 15 kvě 2014, 14:24
Příspěvky: 266
Bydliště: Karlovy Vary
Has thanked: 0 time
Been thanked: 145 times
Další postřehy z testování Bety: Dnes jsem upravil D. Gamu 192KB, úprava je vcelku triviální, jeden doletovaný odpor a jeden drátový spoj, žádný přeškrab, a oprava firmwaru GAL20V8. Funguje to bezvadně, s novým firmware GAL hlídá stav signálu GMBLK na pinu 28A na systémovém konektoru. Pokud je tam log.0 (přes doletovaný pull-down odpor), funguje standardně, pokud se tam ale z Beta Disku objeví log.1 (při aktivaci TR-DOSu), nedovolí GAL práci s 8255kou (porty 31,63,95,127) ani stránkování dodatečné RAM (port 255). Vyzkoušeno, funguje to.

Aktuálně ale řeším nefunkční NMI (tlač. MAGIC), po stisku se neděje nic, resp. se jen na chvíli roztočí mechanika, ale nerozsvítí se na ní LED, pak stichne, zčerná border a konec, někdy i kolaps počítače. Mám takový nápad - moc se mi nelíbí NMI obvod s 74LS123, jednak mi připadají nesmyslné délky pulsů, které generuje, ale víc mi přijde divné toto: Po stisku MAGIC tlačítka se nejprve vygeneruje NMI puls, a až druhým MKO v návaznosti se přistránkuje TR-DOS ROM. A protože každý z kroků provádí některý TTL obvod a je tam určitě zpoždění pár desítek ns, napadlo mě, jestli se nemůže stát, že CPU skáče na obsluhu NMI ale v tu chvíli tam ještě nemá přistránkovanou TR-DOS ROM a tudíž to celé zhavaruje.

Projížděl jsem několik zapojení Bety, jak je realizují rusové, a někde mají obsluhu NMI obráceně, což mi přijde logičtější - po stisku tlač. se nejprve prvním MKO přistránkuje TR-DOS a až poté druhým MKO vygeneruje NMI. Zkusím to zapojení takhle upravit a uvidíme, co to udělá ;)


Přílohy:
dg192k.jpg
dg192k.jpg [ 392.31 KiB | Zobrazeno 947 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BETADISK 128
PříspěvekNapsal: 24 srp 2018, 10:22 
Offline
Kecálek

Registrován: 27 zář 2013, 21:59
Příspěvky: 209
Has thanked: 18 times
Been thanked: 26 times
Nezkoušel jsi, jak se to chová na "obyčejném" ZX Spectru? V mém starém Betadisku mám UCY74123. V datašítu jsou oproti 74LS123 trošku jiné vstupně/výstupní obvody a i vzoreček pro RC člen je malinko odlišný. Myslel jsem, že to funguje tak, že po stisku Magic tlačítka se objeví na NMI vstupu log. nula v délce trvání dané RC členem na IC7B. IC7A reaguje na vzestupnou hranu signálu z IC7B, ale protože jeho RC člen vyrobí podstatně kratší impuls, tak se stihne ještě před uvolněním NMI signálu namapovat EPROM. Teprve po ukončení dlouhého impulsu z IC7B se uvolní NMI a skočí se na #0066 v EPROM. Měřil jsi kapacitu C2? Nemáš tam někde v okolí zkrat? Odpory jsou tam dost nahusto vedle sebe. Nestudoval jsem to, ale u Didaktika se používá jeden fous z 8255 k přepínání banků DRAM. Tam nemůže být problém?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BETADISK 128
PříspěvekNapsal: 24 srp 2018, 10:49 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 15 kvě 2014, 14:24
Příspěvky: 266
Bydliště: Karlovy Vary
Has thanked: 0 time
Been thanked: 145 times
pcmaker: Zkoušel jsem to na D.Gama 80KB, což v podstatě je "obyč Spectrum" ;-) Gumáky po ruce zrovna nemám. Koukal jsem teď do datasheetu Texas Instruments, je společný pro 74123 i 74LS123 a kromě odlišné spotřeby proudu a max. vstupního napětí, které šváb snese (7V pro LS, 5,5V pro neLS) tam jiné rozdíly nemají, i vzorečky mají stejné. Ale to podle mě nebude problém, v origo Betě je taky osazeno LSko, jako u mě. Zkontroluju ty zkraty.

Popis funkce, jak píšeš, je v podstatě dobře až na to, že CPU nereaguje na NMI skokem na 066h až po skončení dlouhého impulsu, ale právě že IHNED na jeho začátku a to je možná ten problém! CPU totiž u NMI reaguje na sestupnou hranu, a protože NMI leze s negovaného výstupu /Q u IC7B, reaguje CPU ihned, kdežto kratší impuls z IC7A pro namapování TR-DOSu přijde až potom s určitým zpožděním. A to by podle mě mohl být ten problém! Každopádně obvodově čistší mi přijde opačný postup, nejprve krátkým impulsem namapovat TR-DOS a až poté impuls NMI. Vyzkouším funkci tak a kdyžtak ještě udělám změnu zapojení.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BETADISK 128
PříspěvekNapsal: 24 srp 2018, 11:05 
Offline
Kecálek

Registrován: 27 zář 2013, 21:59
Příspěvky: 209
Has thanked: 18 times
Been thanked: 26 times
Pak mi to zapojení také připadá trochu nelogické. Když se nad tím zamyslím, tak si uvědomuji, že mi také vzácně, po stisku Magic, počítač zatuhnul. Ale jelikož se to vyskytovalo velmi sporadicky, tak jsem to neřešil.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BETADISK 128
PříspěvekNapsal: 24 srp 2018, 11:14 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 15 kvě 2014, 14:24
Příspěvky: 266
Bydliště: Karlovy Vary
Has thanked: 0 time
Been thanked: 145 times
pcmaker: V některých ruských klonech Bety mají oba MKO navzájem navázané právě obráceně a možná věděli proč, třeba záleží kus od kusu, jak rychlé čipy se na desce zrovna sejdou, a občas to může zlobit. Ale určitě to tak vyzkouším, jak to je teď mě taky přijde nelogické.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BETADISK 128
PříspěvekNapsal: 24 srp 2018, 22:35 
Offline
Kecálek

Registrován: 27 zář 2013, 21:59
Příspěvky: 209
Has thanked: 18 times
Been thanked: 26 times
Našel jsem na internetu info, že po aktivaci /NMI provede CPU ještě 11 hodinových cyklů, než skočí na adr.#0066, takže logika a EPROM mají přes 3µs čas na přepnutí EPROM, jestli jsem počítal dobře. I té nejpomalejší by mělo stačit 250ns+čas logiky. Vypadá to, že IC7B je funkční a vyvolá NMI, ale IC7A buď na výstupu nemá signál pro aktivaci Betadisku, nebo je přerušená cesta z Q vývodu 4 IC7A do bodu spojení D3-R2. V tom místě už je vše ok, protože RAND USR 1561X funguje normálně, tzn. volání služeb funguje taky. Nebo je přerušený spoj z vývodu 5 na 2. Nebo je vadný IC7. Víc už mne nenapadá. Ale možná bude chyba úplně někde jinde. Vzpomínám si, jak se jeden stavitel Betadisku taky trápil, aby ve finále zjistil, že místo spínacího tlačítka koupil rozpínací (vypadalo stejně).


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BETADISK 128
PříspěvekNapsal: 24 srp 2018, 22:45 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 15 kvě 2014, 14:24
Příspěvky: 266
Bydliště: Karlovy Vary
Has thanked: 0 time
Been thanked: 145 times
Stručně postřehy z dnešního testování Bety:

1. Magic button u mě nakonec funguje. SNAP po stisku tlač. MAGIC totiž zapisuje data JEN A POUZE na mechaniku č.1 (A:) a já měl dosud mechaniku naswitchovanou natvrdo pájecím můstkem na č.2 (B:), proto se nic nedělo. Funguje to tak bez ohledu, kterou mechaniku jste naposled používali.

2. Funkce SNAP ale není moc dobře navržená, pokaždé ukládá soubory na disk pod stejnými názvy (@1, @2... atd.), což standardně nelze, uložit na disk x-krát soubor se stejným názvem. Např. pokud uděláte 4x SNAP, budete tam mít 4x soubor "@1", 4x "@2" ... a tak dále, prostě zmatek. Není mi jasné, jak si potom člověk vybere, který snap chce spustit, když mají stejné názvy :shock:

3. Jinak SNAP funguje celkem dobře, 128KB Spectrum detekuje a uloží všechny stránky RAM, u 48KB uloží 48KB

4. Osciloskopem jsem měřil délky impulsů z obou MKO 74LS123 a téměř přesně odpovídaly teoreticky spočítaným hodnotám podle RC členu a datasheetu

5. Už jsem pochopil, proč první MKO (ten spouštěný tlač. MAGIC) má nastavený tak extrémně dlouhý čas (400ms), pro NMI hroooooooozně dlouhý. Protože přes tlačítko se MKO spouští signálem MREQ, a těch 400ms má člověk na to, aby tlačítko pustil. Když ho necháte stisknuté déle, dojde k dalšímu spuštění MKO další sestupnou hranou MREQ a to se furt opakuje, takže se cyklicky provádí NMI a to většinou končí špatně. Mám sto chutí ten čas ještě prodloužit, aby byla jistota, že člověk to tlačítko opravdu stihne pustit. NMI obvod není v Betě dobře navržený :?

6. Rusové jsou divní!! :hammer: Všech 5 her stažených z ruského webu, co jsem zatím vyzkoušel, mají uloženo v perverzním formátu - zaváděcí Basic a pak už na oko nic - celá hra je ve skrytých sektorech na disku, kam si hrabe a načítá je rutina ve strojáku uložená někde za REM v Basicu. Proč proboha nemají klasické soubory Basic, COde, Code....??? Takhle co hra, to disketa, je to silně nehospodárné co do množství disket, prostor, finance atd.! Bude s tím moře práce dát jejich software do rozumné podoby :?

7. Zřejmě jsem poprvé narazil na Gamesu, která nechodí s TR-DOSem 5.05CZ a bude chtít jinou verzi (5.03 nebo 5.04), a sice Mortal Kombat plná verze. Takže nakonec se asi vyplatí možnost osadit EPROM 32KB a přepínat stránky ROM ;)

Konec večerních zpráv, dobrou noc :) :thumbup:


Naposledy upravil css dne 24 srp 2018, 23:03, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BETADISK 128
PříspěvekNapsal: 24 srp 2018, 22:47 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 15 kvě 2014, 14:24
Příspěvky: 266
Bydliště: Karlovy Vary
Has thanked: 0 time
Been thanked: 145 times
pcmaker: Předběhl si mě o pár minut, záhada už je vysvětlena ;-)

Ale díky, je dobré vědět o těch 11T k dobru ;)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BETADISK 128
PříspěvekNapsal: 25 srp 2018, 00:44 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 18 kvě 2013, 13:56
Příspěvky: 857
Has thanked: 112 times
Been thanked: 208 times
css píše:
6. Rusové jsou divní!! :hammer: Všech 5 her stažených z ruského webu, co jsem zatím vyzkoušel, mají uloženo v perverzním formátu - zaváděcí Basic a pak už na oko nic - celá hra je ve skrytých sektorech na disku, kam si hrabe a načítá je rutina ve strojáku uložená někde za REM v Basicu. Proč proboha nemají klasické soubory Basic, COde, Code....??? Takhle co hra, to disketa, je to silně nehospodárné co do množství disket, prostor, finance atd.! Bude s tím moře práce dát jejich software do rozumné podoby :?
Tak to je bohužel pravda. Mně se osvědčilo nejlépe pojmenovávat soubory zhruba touto konvencí.

game.B
GAME_1.C
GAME_2.C
GAME...

Přičemž GAME_1.C bývá nejčastěji úvodní obrázek (ideálně komprimovaný Pressorem, nebo něčím podobným, co k němu přidá samorozbalovací kód, stejně jako k ostatním binárkám, místo LOAD se pak načítají pomocí RUN "jméno" CODE). Samozřejmě žádné sektory mimo soubor, to je nesmysl a žádné soubory o nichž člověk těžko hádá k čemu patří, protože to komplikuje umístění více her na jednu disketu.

Stejně tak nerad pojmenovávám zaváděcí BASIC s velkými písmeny v názvu, protože to komplikuje psaní názvu souboru, pokud ho načítám ručně a ne booterem a v booteru to nevypadá hezky.

Netuším, proč to tak rusové dělali (dělají?). Snad je za tím snaha udělat distribuční disketu a přitom se předvést? Kdo ví.

To s těmi snapshoty je nepříjemnost, holt nezbývá, než po vytvoření pár snapshotů vlézt do nějakého filemanageru (KCOPY, nebo i B.D.E se dá použít) a hromadně přejmenovat.

Ad. nefunkční Mortal Kombat - ve Fuse emulátoru to opravdu skončí na nekonečné smyčce načítání. ISOROM tomu nevadí, opravdu pomohlo přepnout na TRDOS 5.03, nebo ruskou 5.12 i 6.04. A opět je tam nějaká prasečina, která dokonce brání vylistování diskety nejenom pomocí CAT, LIST, ale i pomocí KCOPY a B.D.E., což je hodně podezřelé. Že by pokus o ochranu proti kopírování? Btw... je to tento Mortal Kombat, který není ruský, ale ukrajinský http://www.worldofspectrum.org/infoseek.cgi?regexp=^Mortal+Kombat$&pub=^AWS%2fMafia+P%2eC%2e$&loadpics=1 a nemám ho v TRD image, ale ve FDI s pravděpodobně nestandardní geometrií diskety. (ta hra mi připadá stejnak nehratelná).

Ostatně viz http://www.worldofspectrum.org/infoseekpub.cgi?regexp=^Midway+Games$&loadpics=1, z toho všeho mi funguje jen ten TRD image s MD5SUM 34770d167733b39ca6426f4c99a0e066, což je tento http://www.worldofspectrum.org/infoseek.cgi?regexp=^Mortal+Kombat$&pub=^XL%2dDesign+Inc$&loadpics=1, ten co vyžaduje 256k RAM, tak taky nefunguje s ZX TRDOSem.

Sorry za ty odkazy, je nutné je zkopírovat ručně, tag url mi na ně nefunguje.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: BETADISK 128
PříspěvekNapsal: 25 srp 2018, 12:29 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 15 kvě 2014, 14:24
Příspěvky: 266
Bydliště: Karlovy Vary
Has thanked: 0 time
Been thanked: 145 times
zxcygnus: Souhlas se vším :)

Blíží se do finále testování prototypu Betadisku, všechno šlape jak má, poslední věc, kterou ještě vyzkouším, je změna RC článku u MKO generujícího NMI, a sice prodloužení impulsu na cca 1,3 sekundy, aby měl člověk jistotu, že stihne tlačítko včas pustit a nedojde k opakovanému volání NMI a pak se občas dějí divné věci.

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Po víkendu bych chtěl zadat výrobu obou PCB, od dalšího týdne počínaje 3.9. mám 14 dní dovolenou, takže po návratu to budou 3 týdny od zadání a to by desky mohly pomalu z Číny dorazit.
Udělal jsem si cenové kalkulace PCB, součástek, hotového výrobku, a chci teď vyzvat všechny, kdo budou mít zájem se první série zúčastnit, aby mi to potvrdili (kvůli přehlednosti prosím raději soukromou zprávou) + napište, o kterou variantu budete mít zájem. V první sérii nechám udělat 20 sad desek, dvě pro mě, takže 18 bude k dispozici.

Hlavně prosím tyto borce, kteří již projevili předběžně zájem, aby se mi ozvali:

uunek
trelix
Tchunass
Martin8bity
PvvS
vanthomas
Kubik
Doda
petr21
ProNetix
Billy48
mmartinka
suksoft


//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

NABÍDKA CEN:

- komplet samotných PCB (spodní deska sběrnice a budičů, horní deska DOSu, řadiče a zdrojů), bez dalších součástek: 380Kč + poštovné

- komplet obou PCB + součástek bez krabice: 1630Kč + poštovné

- hotový kompletní oživený Beta Disk 128 v krabici: 2380Kč + poštovné

- obvod MAX662A otestovaný (omezené množství): 35Kč

- řadič 1793 otestovaný (omezené množství): 250Kč

Pro ilustraci přikládám foto, jak asi bude vypadat hotový řadič (na fotce je prototyp) a etiketa, kterou bude přelepen, definitivní fotku budu mít, až sám vyrobím první kus.


Přílohy:
komplet.jpg
komplet.jpg [ 346.62 KiB | Zobrazeno 732 krát ]
bdi128.jpg
bdi128.jpg [ 253.38 KiB | Zobrazeno 732 krát ]
label.png
label.png [ 30.86 KiB | Zobrazeno 732 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 343 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 23  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz