OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

Reklama!

Právě je 23 dub 2019, 12:22

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 12 úno 2019, 18:01 
Offline
Radil

Registrován: 01 pro 2017, 21:01
Příspěvky: 393
Bydliště: BA-Králikárne
Has thanked: 3 times
Been thanked: 57 times
Tak buď som mal divný kus, alebo neviem, ale tá moja trochu brzdila. Nebolo to nič úžasné, ale pri pokuse pohybu vozíku rukou to bolo poznať že je v tom rozdiel.

_________________
Všetky mnou poskytnuté informácie sú voľne šíriteľné. Odporúčam ich zálohovať, servery zvyknú padať, informácie sa strácať..... a ľudia tiež. Až sa nadobro stratím, už bude neskoro sa pýtať.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 12 úno 2019, 22:38 
Offline
Pan Generální

Registrován: 22 kvě 2013, 21:14
Příspěvky: 2154
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 239 times
Been thanked: 410 times
Lanex píše:
Busy píše:
Mohlo. Ked sa vypne napajanie motoru, motor sa este chvilku toci zotrvacnostou. Pokial sa ale oba vyvody skratuju (alebo pripoja na ten isty tvrdy potencial, co je de-fakto to iste), tak napetie a prud indukovane v motore posobia proti smeru otacania a motor zastane ovela rychlejsie. Je to klasicky princip elektromagnetickej brzdy.
Ano, ale my tady mluvíme přeci o BT100, ne o vlaku, jeřábu, nebo výtahu..
To je uplne jedno, fyzikalne principy platia rovnako pre vlaky, vytahy aj BT100 :)
Lanex píše:
psal jsem, že pokud jsou v obou směrech v BT100 nastaveny současně jedničky, nebrzdí to o nic jinak než když tam jsou nastaveny současně nuly ;)
No, pisal si, ze pokial sa signal vlavo rovna signalu vpravo, tak to brzdit vobec nemohlo...


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 úno 2019, 02:33 
Offline
Radil

Registrován: 01 pro 2017, 21:01
Příspěvky: 393
Bydliště: BA-Králikárne
Has thanked: 3 times
Been thanked: 57 times
Ono hlavne záleží, s akým odporom to spína na zem alebo na plus. Potom podľa toho odporu to brzdí viac alebo menej.

Čisto teoreticky:
Nakoľko tam použili NF zosilňovač na riadenie motora, je možné že keď sú oba vstupy 0, sú kontakty motora odpojené. Až privedením log.1 na niektorý zo vstupov to spraví plus a mínus pre motor. Privedením log.1 na oba vstupy to spraví dva plusy. Ale to by musel premerať niekto kto to má doma. (schému od toho som nevidel, takže pokiaľ sa mýlim, tak mi treba :mrgreen: )

_________________
Všetky mnou poskytnuté informácie sú voľne šíriteľné. Odporúčam ich zálohovať, servery zvyknú padať, informácie sa strácať..... a ľudia tiež. Až sa nadobro stratím, už bude neskoro sa pýtať.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 úno 2019, 08:34 
Offline
Stydlín

Registrován: 06 pro 2016, 11:34
Příspěvky: 9
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Našel jsem ve svém archivu fragmenty dokumentace k T85.

Děti byly vedeny k osvojení konkrétních technických dovedností těmito, dnes bychom řekli projekty.

https://drive.google.com/open?id=1Hq7nR7QjpzUwcgjtCVxeqaX0NcCvJjrQ


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 úno 2019, 09:15 
Offline
Kecálek

Registrován: 07 kvě 2014, 12:10
Příspěvky: 133
Bydliště: Jbc
Has thanked: 0 time
Been thanked: 26 times
PotPalo píše:
Ono hlavne záleží, s akým odporom to spína na zem alebo na plus. Potom podľa toho odporu to brzdí viac alebo menej.

Čisto teoreticky:
Nakoľko tam použili NF zosilňovač na riadenie motora, je možné že keď sú oba vstupy 0, sú kontakty motora odpojené. Až privedením log.1 na niektorý zo vstupov to spraví plus a mínus pre motor. Privedením log.1 na oba vstupy to spraví dva plusy. Ale to by musel premerať niekto kto to má doma. (schému od toho som nevidel, takže pokiaľ sa mýlim, tak mi treba :mrgreen: )


Staci se podivat na vnitrni zapojeni MBA810 a trosku si o tom popremyslet ;)
Jak uz tu zaznelo, oba zesilovace se snazi na vystupu drzet nastavene napeti. Pokud jsou oba konce na stejne urovni a motor bezi (tedy generuje nejake napeti), vystupy zesilovace se snazi toto napeti eliminovat, aby na obou vystupech bylo opet stejne napeti - toto zapusobi stejne, jako kdyby doslo ke zkratovani vyvodu motoru. Brzdici ucinek zavisi na rychlosti otaceni motoru: cim rychleji se otaci, tim vic brzdi.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 13 úno 2019, 11:39 
Offline
Pan Generální

Registrován: 22 kvě 2013, 21:14
Příspěvky: 2154
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 239 times
Been thanked: 410 times
hynek píše:
Staci se podivat na vnitrni zapojeni MBA810 a trosku si o tom popremyslet ;)
Jak uz tu zaznelo, oba zesilovace se snazi na vystupu drzet nastavene napeti. Pokud jsou oba konce na stejne urovni a motor bezi (tedy generuje nejake napeti), vystupy zesilovace se snazi toto napeti eliminovat, aby na obou vystupech bylo opet stejne napeti - toto zapusobi stejne, jako kdyby doslo ke zkratovani vyvodu motoru. Brzdici ucinek zavisi na rychlosti otaceni motoru: cim rychleji se otaci, tim vic brzdi.
Presne o tomto som pisal vyssie - brzdiaci ucinok to ma pri aj pri oboch jednotkach a aj pri oboch nulach na riadiacich vstupoch pohybu tlacovej hlavy.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 úno 2019, 16:59 
Offline
Kecka

Registrován: 31 led 2018, 01:33
Příspěvky: 74
Bydliště: Praha
Has thanked: 21 times
Been thanked: 24 times
PotPalo píše:
Ladislav píše:
...dohledal bys, prosím, a přiložil?

Požiadavka bola zaznamenaná, až sa k tomu dostanem, skúsim pohľadať... (neskôr som prešiel na 9 ihiel, tak neviem kde a či vôbec tie ovládače mám)


Vím, že budu otravnej jak veš, ale jak to vypadá? :beer:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 17 úno 2019, 19:39 
Offline
Radil

Registrován: 01 pro 2017, 21:01
Příspěvky: 393
Bydliště: BA-Králikárne
Has thanked: 3 times
Been thanked: 57 times
Veď som to sem už dal. Na predošlej strane hore, to je ono. :poke: Sú tam tri ovládače: btzakladp (pomaly-jednosmerne), btzakladr (rýchlo-obojsmerne), a môj bt1.
Nie som si ale celkom istý, či tá optimalizácia bola v BT-100 ovládači, alebo som to implementoval až do toho pre 9-ihlu. Treba vyskúšať.

_________________
Všetky mnou poskytnuté informácie sú voľne šíriteľné. Odporúčam ich zálohovať, servery zvyknú padať, informácie sa strácať..... a ľudia tiež. Až sa nadobro stratím, už bude neskoro sa pýtať.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 18 úno 2019, 02:10 
Offline
Kecka

Registrován: 31 led 2018, 01:33
Příspěvky: 74
Bydliště: Praha
Has thanked: 21 times
Been thanked: 24 times
PotPalo píše:
Veď som to sem už dal. Na predošlej strane hore, to je ono. :poke: Sú tam tri ovládače: btzakladp (pomaly-jednosmerne), btzakladr (rýchlo-obojsmerne), a môj bt1.
Nie som si ale celkom istý, či tá optimalizácia bola v BT-100 ovládači, alebo som to implementoval až do toho pre 9-ihlu. Treba vyskúšať.

Jaaaaaaaj! Hlupák jsem! Jsem si to s tím vuuuubec nespojil... Seděl jsem si na vedení... chjo...
:roll:


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 úno 2019, 10:59 
Offline
Kecka

Registrován: 31 led 2018, 01:33
Příspěvky: 74
Bydliště: Praha
Has thanked: 21 times
Been thanked: 24 times
...úpravy BT100 a návod na opravy od autorů R-TEXTU


Přílohy:
Závady BT-100 z R-Textu_00.png
Závady BT-100 z R-Textu_00.png [ 9.64 KiB | Zobrazeno 479 krát ]
Závady BT-100 z R-Textu_01.png
Závady BT-100 z R-Textu_01.png [ 35.91 KiB | Zobrazeno 479 krát ]
Závady BT-100 z R-Textu_02.png
Závady BT-100 z R-Textu_02.png [ 46.92 KiB | Zobrazeno 479 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 28 úno 2019, 11:00 
Offline
Kecka

Registrován: 31 led 2018, 01:33
Příspěvky: 74
Bydliště: Praha
Has thanked: 21 times
Been thanked: 24 times
...pokračování příspěvku výše


Přílohy:
Závady BT-100 z R-Textu_03.png
Závady BT-100 z R-Textu_03.png [ 38.52 KiB | Zobrazeno 477 krát ]
Závady BT-100 z R-Textu_04.png
Závady BT-100 z R-Textu_04.png [ 31.51 KiB | Zobrazeno 477 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 11 dub 2019, 10:31 
Offline
Kecka

Registrován: 31 led 2018, 01:33
Příspěvky: 74
Bydliště: Praha
Has thanked: 21 times
Been thanked: 24 times
Přikládám ještě svůj námět - není to nic jiného, než již dávno publikované zapojení, ale ať to nemusíte hledat:

Některé programy požadují zapojení BT100 s UR4 C2, jiné A,B. Mám standardně spájený kabel na C2 a ať nepřehazuju kabely na straně BT100, spájel jsem redukci z A,B do C2.

Propojené piny:

A,B ----- C2
11 ----- 19
24 ----- 24
12 ----- 17
10 ----- 25
9 ----- 18
8 ----- 21
5 ----- 20
7 ----- 23
6 ----- 22


Přílohy:
redukce AB - C2.jpg
redukce AB - C2.jpg [ 435.38 KiB | Zobrazeno 112 krát ]
Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz