OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

Registrace na OCP IV ZDE!

Právě je 21 říj 2018, 07:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Orpheus interface od CSS
PříspěvekNapsal: 12 úno 2018, 09:43 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 15 kvě 2014, 14:24
Příspěvky: 247
Bydliště: Karlovy Vary
Has thanked: 0 time
Been thanked: 128 times
Jo jinak upravený obsah GALu dle Velesoftova návrhu sem hodím dodatečně, až se dostanu ke compu, kde to mám uložené ;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Orpheus interface od CSS
PříspěvekNapsal: 13 úno 2018, 19:39 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 15 kvě 2014, 14:24
Příspěvky: 247
Bydliště: Karlovy Vary
Has thanked: 0 time
Been thanked: 128 times
V příloze je obsah GALu 16V8 verze 2, obsahující úpravu podle Velesoftova návrhu - deaktivace AY funguje jen pro čtení dat z AY, nikoliv pro zápis.

A co fotky hotového výrobku, pochlubí se tu zas někdo? :)


Přílohy:
ay_gal_ver2.zip [609 bajtů]
40 krát
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Orpheus interface od CSS
PříspěvekNapsal: 13 úno 2018, 20:29 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29 čer 2013, 15:52
Příspěvky: 1421
Has thanked: 15 times
Been thanked: 238 times
A jeste jako takova perlicka by bylo fajn do nejake dalsi verze pridat jumper, kterym se do stereovystupu primixuje speaker + vystup na kazetak. Kazdy bit se shodnou intenzitou jako v original zx. Speaker pak muze hrat soucasne s ay a navic bude mit vice urovni. I toho se tusim nekde vyuzivalo...

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Orpheus interface od CSS
PříspěvekNapsal: 13 úno 2018, 20:49 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18 čer 2013, 19:26
Příspěvky: 2205
Has thanked: 82 times
Been thanked: 311 times
VELESOFT píše:
A jeste jako takova perlicka by bylo fajn do nejake dalsi verze pridat jumper, kterym se do stereovystupu primixuje speaker + vystup na kazetak. Kazdy bit se shodnou intenzitou jako v original zx. Speaker pak muze hrat soucasne s ay a navic bude mit vice urovni. I toho se tusim nekde vyuzivalo...

Já to mám na SAAY už dávno a nevím, že by to kdy zkusil někdo využít... :shrug:

_________________
www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Orpheus interface od CSS
PříspěvekNapsal: 14 úno 2018, 20:33 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29 čer 2013, 15:52
Příspěvky: 1421
Has thanked: 15 times
Been thanked: 238 times
Jiiira píše:
VELESOFT píše:
A jeste jako takova perlicka by bylo fajn do nejake dalsi verze pridat jumper, kterym se do stereovystupu primixuje speaker + vystup na kazetak. Kazdy bit se shodnou intenzitou jako v original zx. Speaker pak muze hrat soucasne s ay a navic bude mit vice urovni. I toho se tusim nekde vyuzivalo...

Já to mám na SAAY už dávno a nevím, že by to kdy zkusil někdo využít... :shrug:


Zeby nikdo neposlouchal speaker ? Nebo myslis ty dva bity pro speaker ?

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Orpheus interface od CSS
PříspěvekNapsal: 14 úno 2018, 22:32 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18 čer 2013, 19:26
Příspěvky: 2205
Has thanked: 82 times
Been thanked: 311 times
VELESOFT píše:
Jiiira píše:
VELESOFT píše:
A jeste jako takova perlicka by bylo fajn do nejake dalsi verze pridat jumper, kterym se do stereovystupu primixuje speaker + vystup na kazetak. Kazdy bit se shodnou intenzitou jako v original zx. Speaker pak muze hrat soucasne s ay a navic bude mit vice urovni. I toho se tusim nekde vyuzivalo...

Já to mám na SAAY už dávno a nevím, že by to kdy zkusil někdo využít... :shrug:

Zeby nikdo neposlouchal speaker ? Nebo myslis ty dva bity pro speaker ?

Ne, je tam analogový vstup, který se přimixovává k tomu celkovému zvuku - a je tam pro tenhle účel. Kdysi jsme se o tom bavili, možná i tady... Nicméně vzhledem k tomu, že kromě čestné výjimky Lanexe neudělal nikdo pro SAAY ani nějakou muziku, nemůžu se divit, že nikdo nezkusil tohle.

_________________
www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Orpheus interface od CSS
PříspěvekNapsal: 16 úno 2018, 13:32 
Offline
Kecálek

Registrován: 27 zář 2013, 21:59
Příspěvky: 203
Has thanked: 17 times
Been thanked: 22 times
Na tvých hotových interfejsech jsem si všiml takové drobnosti. Jsou tam propájené i všechny prokovy. Na destičkách, které mám, propájené nejsou. Znamená to, že jsi je všechny propájel? Má to nějaký důvod, nebo jenom rád pájíš?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Orpheus interface od CSS
PříspěvekNapsal: 16 úno 2018, 14:21 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 15 kvě 2014, 14:24
Příspěvky: 247
Bydliště: Karlovy Vary
Has thanked: 0 time
Been thanked: 128 times
pcmaker: Ano, všechny prokovy propájuji společně s pájením součástek. Není to kvůli tomu, že by mě to bavilo, ale kvůli spolehlivosti. Prokov u oboustranné PCB nelze chápat jako 100% vodič, ale spíš jako rezistor s malým odporem. Jsou na to i nějaké normy, ale z hlavy to nevím, kdysi jsem to studoval někde na netu. Možná Danhard bude vědět, to je encyklopedie na čísla a konstanty ;-) Každopádně pokud člověk chce spolehlivost, propájení prokovů na signálových cestách patří k dobrému bontonu, na napájecích je to každopádně nutnost! Asi tak... :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Orpheus interface od CSS
PříspěvekNapsal: 16 úno 2018, 15:13 
Offline
Kecálek

Registrován: 27 zář 2013, 21:59
Příspěvky: 203
Has thanked: 17 times
Been thanked: 22 times
Napadlo mně to v souvislosti s mým divIDE, které mi neustále zlobí. Ze zoufalství jsem již propájel všechny pájecí body, vyčistil konektor a pořád to zlobí. Tak snad už jen nějaký prasklý prokov či co.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Orpheus interface od CSS
PříspěvekNapsal: 16 úno 2018, 15:24 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 15 kvě 2014, 14:24
Příspěvky: 247
Bydliště: Karlovy Vary
Has thanked: 0 time
Been thanked: 128 times
pcmaker: To je docela klidně možné, pokud je ten prokov nekvalitní, může mít odpor (dokonce se může s časem i měnit), na napájecí větvi může dělat úbytek napětí, na signálové společně s kapacitou spojů může posouvat průběhy signálů. Prokovy se mají vždy propájet.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Orpheus interface od CSS
PříspěvekNapsal: 16 úno 2018, 19:23 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 25 kvě 2014, 11:29
Příspěvky: 1383
Bydliště: Praha
Has thanked: 182 times
Been thanked: 254 times
css píše:
Prokovy se mají vždy propájet.
Nechci být za trolla teda, ale to jsem nikdy neviděl že by se pájely prokovy.
Jako chápu že na vlně pájka vzlíná po vývodech atd., to jo. Na napájecích cestách se běžně dělá prokovů více, to jsem taky běžně viděl.
Desky mají po vlně prokovy průchozí, u SMD to vlnou ani pochopitelně nejde a tam jsou prokovy netknuté.

_________________
Atari 65XE, 600XL, 800XL/XE, 130XE, 1200XL, XEGS
Commodore C64, C64C, C128, Plus/4
Amiga A600, A1200+Blizzard 060/50
ZX Spectrum, +2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Orpheus interface od CSS
PříspěvekNapsal: 16 úno 2018, 20:03 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 15 kvě 2014, 14:24
Příspěvky: 247
Bydliště: Karlovy Vary
Has thanked: 0 time
Been thanked: 128 times
rEVERz: No vidíš, a já to nejen viděl, ale i u nás ve firmě se to x-let dělalo, dokud jsme osazovali PCB. Je pravda že u dnešních extra hustě osazených desek SMT technologií se to nedělá, ale to má podle mě dva důvody - miniaturní prokovy mají průměr nějakých 0,1-0,2mm, kde by pájka těžko prolezla skrz, a cena, snaha vyrobit desku co nejlevněji, a aby vydržela dva roky +/-. My vyráběli v 90. letech profi elektroniku určenou na drsné zacházení, ne komerční, osazovalo se THT, a prokovy se vždy prolévaly cínem. Dříve se to tak dělalo, je to i doporučený postup, dnes se to ze známých příčin většinou nedělá. Já to dělám, snažím se vyrábět kvalitně ;-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Orpheus interface od CSS
PříspěvekNapsal: 16 úno 2018, 20:08 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18 čer 2013, 19:26
Příspěvky: 2205
Has thanked: 82 times
Been thanked: 311 times
Nemůže být rozdíl oproti minulosti taky v tom, že se dnes i ty prokovy dělají (tedy prokovují) kvalitněji?

_________________
www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Orpheus interface od CSS
PříspěvekNapsal: 16 úno 2018, 21:14 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 25 kvě 2014, 11:29
Příspěvky: 1383
Bydliště: Praha
Has thanked: 182 times
Been thanked: 254 times
@css - Však to bych si taky nedovolil tvrdit, že děláš nekvalitně ;-)
Dělám na vedlejšák ve firmě kde se taky vyrobilo, jen za mé přítomnosti v ní, >10tisíc různých blbin.
Převážně pro tram. a jiné dopravní prostředky.
Teď jsem koukal na PCB dveřní jednotky do tram. kde je kombinace tht/smd a taky jsou prokovy čistý.
Ta deska jde na vlnu s maskou na ty smd. Deska je tuším z pargoboard_u a zdá se že má ty prokovy
maskované, pájka tam nechytá. A nejsou to jen pidi dírky.
Jako pamatuju jednotky do tram.výzbroje kde to bylo tak jak píšeš. Ale tam zase nebyla maska a je to
sakra dlouho.

No to je fuk, že. Já to neviděl, ty ano a tak to tak zůstane ;-)

_________________
Atari 65XE, 600XL, 800XL/XE, 130XE, 1200XL, XEGS
Commodore C64, C64C, C128, Plus/4
Amiga A600, A1200+Blizzard 060/50
ZX Spectrum, +2


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Orpheus interface od CSS
PříspěvekNapsal: 17 úno 2018, 12:45 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 15 kvě 2014, 14:24
Příspěvky: 247
Bydliště: Karlovy Vary
Has thanked: 0 time
Been thanked: 128 times
Asi tak ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz