OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 20.04.2024, 05:13

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 25.12.2020, 23:21 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 11.06.2013, 15:27
Příspěvky: 3055
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 906 times
VELESOFT píše:
A hra ma dohravky koukam.

Ale dohravky v basicovem zavadeci nevidim, divny mix loaderu to je... a prevest na dosove systemy snadno nejde.
Dohravky nahrat na uvod do 128k nebo do pameti divMMC (posledni stranka ve divmmc 128k?).

Solaris mel pravdu, kdyz mi napsal, at to zkusim... je to pro mne nejchytlavejsi hra od Pre-Zu. :jump:
A navic ma atmosferu, ze by podle ni sel nahodit namet scenare filmu. :ugeek:

_________________
// na co myslím, když sedím u oldkompů: režim


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 27.12.2020, 15:48 
Offline
Pan Generální

Registrován: 01.12.2017, 21:01
Příspěvky: 2089
Bydliště: BA-Petržalka :(
Has thanked: 18 times
Been thanked: 327 times
Dohrávky sa nahrávajú z assembleru (stačí hľadať 205,98,5), a to tuším vždy po troch súboroch naraz na rôzne miesta pamäte. Teda neskúmal som to podrobne, ale podľa čísla (teda skôr písmena) sa vyberie jedna z troch začiatočných adries IX, takže to tak aspoň vyzerá.

[kritika] Z hľadiska šetrením pamäte je to naprogramované biedne. Napríklad je tam podmienený skok, za ním CALL a RET, a na mieste kde sa skáče (o 4 byty ďalej) je ďalší skok. Pritom by stačil podmienený a klasický skok, a hneď je to o polovicu kratšie. Už samotný začiatok programu kde sa nastavuje font cez 2x LD A,n; LD (nn),A by sa dal skrátiť z 10 na 6 bytov keby sa použilo LD HL,nn a LD (nn),HL. Chcelo by to silne optimalizovať kód.[koniec kritiky]

Na otázku či je to normálne že to nečaká po vypísaní textov kým ich prečítam asi neexistuje odpoveď. Alebo to zasa funguje podľa úrovne vstupu z magnetofónu? :shrug: Takto sa to nerobí. :bang:

_________________
Oznamy o novom príspevku mi na mail chodia iba sporadicky, takže keď sa nehlásim v diskusii, tak je to tým. V 80% nepríde mail vôbec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 27.12.2020, 17:10 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1614
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Optimalizovat na delku nebyva potreba, pokud vylozene nebojujeme s mistem v ram. Optimalizace na rychlost zase byva v rozporu s setrenim mista v ram.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 27.12.2020, 17:31 
Offline
Pan Generální

Registrován: 01.12.2017, 21:01
Příspěvky: 2089
Bydliště: BA-Petržalka :(
Has thanked: 18 times
Been thanked: 327 times
Potreba miesta... Mňa vždy štve hra na 40000 bytov, ktorá by mohla mať kľudne 15000 a fungovala by rovnako. A ešte pri nahrávaní z pásky dlho počúvať že je tam pár kB prázdne miesto. Samozrejme pokiaľ potrebujem rutinu na rýchlosť, tak je lepšie to tam rozpísať namiesto opakovaní, ale to sa dá tiež naprogramovať aby sa tam tá časť rutiny prekopírovala x-krát do pracovnej pamäte pred jej používaním a teda sa nemusí x-krát nahrávať. Tabuľky sa tiež zvyčajne vytvárajú programovo po štarte programu, nenahrávajú sa (teda pokiaľ nejde o niečo špeciálne).

_________________
Oznamy o novom príspevku mi na mail chodia iba sporadicky, takže keď sa nehlásim v diskusii, tak je to tým. V 80% nepríde mail vôbec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 27.12.2020, 20:14 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3663
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 373 times
Been thanked: 797 times
PotPalo píše:
Potreba miesta... Mňa vždy štve hra na 40000 bytov, ktorá by mohla mať kľudne 15000 a fungovala by rovnako. A ešte pri nahrávaní z pásky dlho počúvať že je tam pár kB prázdne miesto.
Aj preto boli vymyslene komprimacne programy :)

<reklama> Coskoro bude releasnuty LzxPack02 <reklama>

PotPalo píše:
Samozrejme pokiaľ potrebujem rutinu na rýchlosť, tak je lepšie to tam rozpísať namiesto opakovaní, ale to sa dá tiež naprogramovať aby sa tam tá časť rutiny prekopírovala x-krát do pracovnej pamäte pred jej používaním a teda sa nemusí x-krát nahrávať.
Alebo najjednoduchsie mat v kode hotovu rozpisanu rutinku a kod spakovat. LZ kompresia riesi aj tento pripad :)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 27.12.2020, 23:55 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 24.03.2014, 08:10
Příspěvky: 209
Has thanked: 80 times
Been thanked: 129 times
Hra super. Ale na MB03+ s BSROM mi hra nahodile tuhne, objevi se cerveny border a je konec..... a ted mi vytuhla i pri uvodnim vypisu textu.... divne...

Hood

_________________
http://hood.speccy.cz
http://sarah.speccy.cz


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 28.12.2020, 20:39 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1521
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 383 times
Koukal jsem se i na slibně vypadající hru Krpat, ale je to stejné.
https://spectrumcomputing.co.uk/forums/viewtopic.php?p=53670#p53670
Má šílený kazetový loader a hroutí se na +2A/+3 i v USR0 módu.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 28.12.2020, 21:03 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 529
Bydliště: Košice
Has thanked: 429 times
Been thanked: 265 times
dex píše:
Koukal jsem se i na slibně vypadající hru Krpat, ale je to stejné.
https://spectrumcomputing.co.uk/forums/viewtopic.php?p=53670#p53670
Má šílený kazetový loader a hroutí se na +2A/+3 i v USR0 módu.
Akurát som tú hru previedol do "normálneho" stavu a poslal Paverovi.
Ten Loader je produktom nejakého "unSNAPu". Nepochopil som ale dôvod SNAPovania, pretože ten prapôvodný Loader od autora hry, ktorý zostal v pamäti, bol veľmi priamočiary a jednoduchý.

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul


Naposledy upravil rombor dne 28.12.2020, 22:44, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 28.12.2020, 21:40 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 12.05.2013, 22:24
Příspěvky: 1521
Bydliště: u Prahy
Has thanked: 44 times
Been thanked: 383 times
Díky.
Tohle je mnohem, mnohem lepší a funkčnější.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 28.12.2020, 22:46 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 529
Bydliště: Košice
Has thanked: 429 times
Been thanked: 265 times
Tak ešte raz.
Mal som preklep v BASICu v jednej adrese.
(Z pôvodného príspevku som TAPku zmazal.)


Přílohy:
krpat.tap [27.81 KiB]
271 krát

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul
Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 28.12.2020, 22:54 
Offline
Pan Generální

Registrován: 01.12.2017, 21:01
Příspěvky: 2089
Bydliště: BA-Petržalka :(
Has thanked: 18 times
Been thanked: 327 times
Tak zistené že keď zapnem Kempston v emulátore, tak to už aj počká keď je nejaký text. Takže problém je absencia Kempston joysticku, keď je na zbernici iba čo-to z pamäte obrazovky. Skrátka bez kempstonu to hnevá.

Snap-unsnap.... to nieje o loaderi, ale o imbecilite piráta. Už sa ku mne dostali snapované hry na páske, ktoré mali v BASICu klasické LOAD screen a LOAD code, a dokonca žiadne POKE čo by to chránilo. Ale keď je niekto hnilý....

_________________
Oznamy o novom príspevku mi na mail chodia iba sporadicky, takže keď sa nehlásim v diskusii, tak je to tým. V 80% nepríde mail vôbec.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 28.12.2020, 23:09 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 17:48
Příspěvky: 529
Bydliště: Košice
Has thanked: 429 times
Been thanked: 265 times
PotPalo píše:
Tak zistené že keď zapnem Kempston v emulátore, tak to už aj počká keď je nejaký text. Takže problém je absencia Kempston joysticku, keď je na zbernici iba čo-to z pamäte obrazovky. Skrátka bez kempstonu to hnevá.
Tá moja úprava do TAPky zahŕňa práve aj to, že som ako predvolené ovládanie nastavil Klávesnicu, pretože aj mňa to rozčuľovalo. Druhá úprava je zmena prerušovacieho vektora z #39 na #3B. Tretia zmena je, že počiatočné "HiScore" je nastavené na 100.

_________________
https://pmd85.borik.net - PMD 85 Emulátor, PMD 85, PMD 32-SD
https://pp01.borik.net - PP 01 Emulátor, PP 01, SD-ROM Modul


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 30.12.2020, 02:25 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.06.2013, 20:26
Příspěvky: 2487
Has thanked: 115 times
Been thanked: 424 times
dex píše:
Koukal jsem se i na slibně vypadající hru Krpat...
To zpracování grafiky se mi moc líbí. :thumbup:

_________________
"Je lepší rozsvítit byť jen malou svíčku, než jen proklínat temnotu." (Konfucius)

www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 04.01.2021, 09:11 
Offline
Kecka

Registrován: 04.09.2020, 12:34
Příspěvky: 52
Has thanked: 39 times
Been thanked: 26 times
Caute, skusal som hru na mojom novom Harlequinovi 128 rev 2D, ale hra mi na nom mrzne na roznych miestach pocas hrania. Mate aj niekto iny rovnake priznaky? Predpokladam ze to je nejaka nekompatibilita harlequina. Skusal som so zapojenym Kempstonom aj bez neho.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Run!
PříspěvekNapsal: 04.01.2021, 13:46 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2344
Has thanked: 303 times
Been thanked: 640 times
Jen tak aby to úplně nezapadlo. Je někdo z vás v kontaktu s autorem hry Run!? Čte to tu?

Přijde mi hloupé, aby jako finální zůstala verze nedokonalá... docela bych měl zájem nejenom na kompatibilnější, ale i na TRDosové verzi a jsem ochoten se na tom trochu podílet. Hlavně kvůli těm zmíněným dohrávkám.

... a teď vidím, že píše do vlákna o své hře na Spectrum Computing, napíšu mu tam.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz