OldComp.cz
http://oldcomp.cz/

Dizzy 8
http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=38&t=9224
Stránka 22

Autor:  Jiiira [ 30.12.2020, 02:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dizzy 8

Busy píše:
Pokial sa data sprajtov z pameti POPuju, tak je jasne, ze vytvorenie snapshotu ich moze prepisat.

Martin1 píše:
...co je problem prave ak sa pouziva zasobnik na kreslenie sprajtov

Já si taky myslím, že je to zřejmě ten důvod. A jen tak mimochodem, pro mě je tohle jasným důkazem, že zásobník se má používat jako zásobník a ne na špinavé triky, jako je zneužít ho pro rychlejší vykreslování. Protože kdyby se zásobník používal k tomu, k čemu je od výrobce určený, problém s nabořením sprajtů by vůbec nenastal. :gunjozo:

EDIT: část debaty vyjmuta a pokračuje v tématu K čemu má sloužit zásobník

Autor:  chaozzak [ 30.12.2020, 02:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dizzy 8

Len pouzivanie registra na grafiku stale nevysvetluje moje zmiznutie minci :) Kazdopadne aj tu druhu hru co som presiel ok na jeden sup, tak ked teraz z nej nahram snapshoty, tak po priviazani balonov na dom mi uz zostane cierna obrazovka, a nespusti sa ukoncovacia sekvencia obrazkov a textov... Takze celkovo tie snapshoty su nejake divne..

Autor:  chaozzak [ 30.12.2020, 09:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dizzy 8

zxcygnus píše:
solaris104 píše:
Outro Dizzyho se dohrava z tap.
Přesně tak. Dizzy 8 čeká na pásku a obrazovka je černá včetně okraje, dokud není TAP připojená k emulátoru, pak se načte outro. Stalo se mi to taky. Snapshoty obecně neukládají, jaká média byla připojená v okamžiku pořízení.


Aha, to mi nenapadlo. Mam toastrack len par dni a tak mam pocit ze mu vsetko vojde do pamate :) Tak potom su asi tie nove snapshoty ok.

Autor:  zxcygnus [ 30.12.2020, 09:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dizzy 8

chaozzak píše:
Mam toastrack len par dni a tak mam pocit ze mu vsetko vojde do pamate :)
Mimo téma - zkus si zahrát hru Чёрный Ворон, to je takový Warcraft pro ZX Spectrum na dvě Betadiskové diskety po 640kB :)

Autor:  VELESOFT [ 28.02.2021, 18:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dizzy 8

Upravil jsem DIZZY 8 tak, aby hra detekovala jestli je pripojene DIVIDE/DIVMMC a pomoci soucasneho stisku klaves 1+2+3 sama zavolala NMI pomoci jednoducheho CALL 102
https://velesoft.speccy.cz/other/dizy8nmi.zip

Bez pripojeneho DIVIDE/DIVMMC nebude volani NMI fungovat, hra se bude chovat jako bez uprav.
Jinak to NMI se ted vola softwarove v dobe preruseni, kdy je na zasobniku fura volneho mista na zalohovani registru.

Autor:  VELESOFT [ 28.02.2021, 18:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dizzy 8

Vlastne jsem to cele udelal zbytecne slozite. Stacilo preci pridat jen klasickou PAUZU s volnym zasobnikem :-)
Pak by stacilo hru pauznout a snapnout na cemkoli, treba MB03+

Autor:  VELESOFT [ 04.03.2021, 23:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dizzy 8

Jo a tady je zdrojak upravy pro volani NMI pomoci klaves 1+2+3 v DIZZY 8:

In zx emulator load game and wait to interrupt(HALT) and write this code. Then continue game....

from address #8187 write two instructions:
JP #8080
NOP

from address #8080 write this code:
LD A,#80
OUT (#E3),A ;connect divmmc memory
LD A,(#0001) ;verify if divmmc memory exist
LD B,A
XOR A
OUT (#E3),A ;disconnect divmmc memory
LD A,#AF
CP B
JR Z,#8099 ;if divmmc not present (detected zx rom)
LD A,#F7 ;test keys 1+2+3
IN A,(#FE)
AND #07
CALL Z,#0066 ;jump to NMI code after press 1+2+3
EXX
EX AF,AF'
PUSH IY
JP #818B

Autor:  MilasPce [ 05.03.2021, 13:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dizzy 8

Někdy je výhodné použít videoram jako pracovní RAMka, přehodit si zásobník a všechno co potřebuješ do videoRAM. Tím původní obsah RAM nezničíš. Jen budou v obraze blbosti od kódu, které se stejně při vráceném běhu programu překreslí.

Autor:  VELESOFT [ 05.03.2021, 16:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dizzy 8

MilasPce píše:
Někdy je výhodné použít videoram jako pracovní RAMka, přehodit si zásobník a všechno co potřebuješ do videoRAM. Tím původní obsah RAM nezničíš. Jen budou v obraze blbosti od kódu, které se stejně při vráceném běhu programu překreslí.


Jasny, ale tohle se vubec netyka tohoto pripadu, kdy Dizzy 8 pouziva zasobnik k jinym ucelum. Jde o to, aby se NMI volalo jen v dobe, kdy je zasobnik pouzitelny jako zasobnik.

Stránka 22 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/