OldComp.cz http://oldcomp.cz/ |
|
Dizzy 8 http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=38&t=9224 |
Stránka 2 z 2 |
Autor: | Jiiira [ 30.12.2020, 02:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dizzy 8 |
Busy píše: Pokial sa data sprajtov z pameti POPuju, tak je jasne, ze vytvorenie snapshotu ich moze prepisat. Martin1 píše: ...co je problem prave ak sa pouziva zasobnik na kreslenie sprajtov Já si taky myslím, že je to zřejmě ten důvod. A jen tak mimochodem, pro mě je tohle jasným důkazem, že zásobník se má používat jako zásobník a ne na špinavé triky, jako je zneužít ho pro rychlejší vykreslování. Protože kdyby se zásobník používal k tomu, k čemu je od výrobce určený, problém s nabořením sprajtů by vůbec nenastal. EDIT: část debaty vyjmuta a pokračuje v tématu K čemu má sloužit zásobník |
Autor: | chaozzak [ 30.12.2020, 02:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dizzy 8 |
Len pouzivanie registra na grafiku stale nevysvetluje moje zmiznutie minci Kazdopadne aj tu druhu hru co som presiel ok na jeden sup, tak ked teraz z nej nahram snapshoty, tak po priviazani balonov na dom mi uz zostane cierna obrazovka, a nespusti sa ukoncovacia sekvencia obrazkov a textov... Takze celkovo tie snapshoty su nejake divne.. |
Autor: | chaozzak [ 30.12.2020, 09:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dizzy 8 |
zxcygnus píše: solaris104 píše: Outro Dizzyho se dohrava z tap. Přesně tak. Dizzy 8 čeká na pásku a obrazovka je černá včetně okraje, dokud není TAP připojená k emulátoru, pak se načte outro. Stalo se mi to taky. Snapshoty obecně neukládají, jaká média byla připojená v okamžiku pořízení.Aha, to mi nenapadlo. Mam toastrack len par dni a tak mam pocit ze mu vsetko vojde do pamate Tak potom su asi tie nove snapshoty ok. |
Autor: | zxcygnus [ 30.12.2020, 09:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dizzy 8 |
chaozzak píše: Mam toastrack len par dni a tak mam pocit ze mu vsetko vojde do pamate Mimo téma - zkus si zahrát hru Чёрный Ворон, to je takový Warcraft pro ZX Spectrum na dvě Betadiskové diskety po 640kB
|
Autor: | VELESOFT [ 28.02.2021, 18:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dizzy 8 |
Upravil jsem DIZZY 8 tak, aby hra detekovala jestli je pripojene DIVIDE/DIVMMC a pomoci soucasneho stisku klaves 1+2+3 sama zavolala NMI pomoci jednoducheho CALL 102 https://velesoft.speccy.cz/other/dizy8nmi.zip Bez pripojeneho DIVIDE/DIVMMC nebude volani NMI fungovat, hra se bude chovat jako bez uprav. Jinak to NMI se ted vola softwarove v dobe preruseni, kdy je na zasobniku fura volneho mista na zalohovani registru. |
Autor: | VELESOFT [ 28.02.2021, 18:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dizzy 8 |
Vlastne jsem to cele udelal zbytecne slozite. Stacilo preci pridat jen klasickou PAUZU s volnym zasobnikem Pak by stacilo hru pauznout a snapnout na cemkoli, treba MB03+ |
Autor: | VELESOFT [ 04.03.2021, 23:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dizzy 8 |
Jo a tady je zdrojak upravy pro volani NMI pomoci klaves 1+2+3 v DIZZY 8: In zx emulator load game and wait to interrupt(HALT) and write this code. Then continue game.... from address #8187 write two instructions: JP #8080 NOP from address #8080 write this code: LD A,#80 OUT (#E3),A ;connect divmmc memory LD A,(#0001) ;verify if divmmc memory exist LD B,A XOR A OUT (#E3),A ;disconnect divmmc memory LD A,#AF CP B JR Z,#8099 ;if divmmc not present (detected zx rom) LD A,#F7 ;test keys 1+2+3 IN A,(#FE) AND #07 CALL Z,#0066 ;jump to NMI code after press 1+2+3 EXX EX AF,AF' PUSH IY JP #818B |
Autor: | MilasPce [ 05.03.2021, 13:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dizzy 8 |
Někdy je výhodné použít videoram jako pracovní RAMka, přehodit si zásobník a všechno co potřebuješ do videoRAM. Tím původní obsah RAM nezničíš. Jen budou v obraze blbosti od kódu, které se stejně při vráceném běhu programu překreslí. |
Autor: | VELESOFT [ 05.03.2021, 16:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Dizzy 8 |
MilasPce píše: Někdy je výhodné použít videoram jako pracovní RAMka, přehodit si zásobník a všechno co potřebuješ do videoRAM. Tím původní obsah RAM nezničíš. Jen budou v obraze blbosti od kódu, které se stejně při vráceném běhu programu překreslí. Jasny, ale tohle se vubec netyka tohoto pripadu, kdy Dizzy 8 pouziva zasobnik k jinym ucelum. Jde o to, aby se NMI volalo jen v dobe, kdy je zasobnik pouzitelny jako zasobnik. |
Stránka 2 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |