OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 28.03.2024, 14:28

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Hry s podporou K-MOUSE (kempston mouse)
PříspěvekNapsal: 12.03.2016, 11:59 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Po delsi dobe jsem upravil dalsi hru na ovladani mysi (K-MOUSE). Jde o hru XCEL, ktera vysla asi jen na kazete, takze ji mam v TAP formatu. Ale koukal jsem, ze existuje i upravena disketova verze pro TR-DOS vcetne moznosti ukladani pozice na disketu. TRD je v ESXDOSu podporovany, takze to take asi predelam, pokud se zadari. Ovladani je ve hre trochu citlivejsi, mozna by se dala snizit 2x citlivost mysi, nebo si kazdy na K-MOUSE muzete rucne prepnout na rezim slow.

http://velesoft.speccy.cz/kmouse/kmvelesoft/xcel-km.zip (heslo je jako vzdy "k-mouse" )

Obrázek

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20.03.2016, 01:52 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
U hry XCEL bylo hodne citlive ovladani mysi, tak jsem do ZIPu pridal jeste verzi se snizenou citlivosti na polovinu.

A pridal jsem dalsi dve novinky pro K-MOUSE:

ADMIRAL
http://velesoft.speccy.cz/kmouse/games-trd/admiral-km.zip
Obrázek

TRANSMUTER
http://velesoft.speccy.cz/kmouse/kmgames/transmuter-km.zip
Obrázek

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 20.03.2016, 20:18 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
VELESOFT píše:
Po delsi dobe jsem upravil dalsi hru na ovladani mysi (K-MOUSE). Jde o hru XCEL, ktera vysla asi jen na kazete, takze ji mam v TAP formatu. Ale koukal jsem, ze existuje i upravena disketova verze pro TR-DOS vcetne moznosti ukladani pozice na disketu. TRD je v ESXDOSu podporovany, takze to take asi predelam, pokud se zadari. Ovladani je ve hre trochu citlivejsi, mozna by se dala snizit 2x citlivost mysi, nebo si kazdy na K-MOUSE muzete rucne prepnout na rezim slow.

http://velesoft.speccy.cz/kmouse/kmvelesoft/xcel-km.zip
Obrázek


Mouse driver ve hre XCEL jsem musel prepsat. Presneji receno spis dopsat, protoze hrac musi ovladat krome rakety take kurzor v menu. Pri te prilezitosti jsem rovnou snizil na polovinu citlivost mysi, takze je ted ovladatelnost lepsi. Pri hre funguje mys a v menu funguje sinclair(klavesy 67890). Tak si to pekne stahnete znovu a starsi verzi muzete smazat.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31.12.2016, 11:29 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
A mame tu dalsi hru ZYBEX upravenou pro dve K-MOUSE. Hru jsem mel temer hotovou, jen jsem opravil chybku (chybela jedna instrukce) a mame hotovo. V ZX ram jsem nenasel zadne volne misto, tak jsem musel oba ovladace pro mys (ano, kazdy hrac ma vlastni mouse driver) umistit do stranek zx128 ram. Ze hry se ted stava 128kB only. Player 1 ma moznost ovladani pomoci master K-MOUSE a player 2 pouziva porty slave K-MOUSE. Hra pouziva obarvovani sprajtu obou hracu, s cimz byl problem, protoze se spolehala na plynuly pohyb po ctyrech pixelech a pri vetsim kroku s mysi dojde k tomu, ze okolni atributy uz nemaji dosah na odbarveni okolni grafiky. Musel jsem obarvovani odstranit a nyni maji oba hraci stejnou barvu jako pozadi hry. Zdrojove kody prilozeny.

http://velesoft.speccy.cz/kmouse/kmvelesoft/ZYBEX-KM.zip
Obrázek

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Naposledy upravil VELESOFT dne 31.12.2016, 13:11, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31.12.2016, 11:45 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Zeptám se možná trochu tvrdě, ale nemyslím to špatně a zajímá mne to.To je to ovládaní pomocí myši o tolik lepší, že vyplatí kvůli tomu degradovat hru? Říkáš, že nedáš na myš dopustit? ;)

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31.12.2016, 13:10 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Lisiak4 píše:
Zeptám se možná trochu tvrdě, ale nemyslím to špatně a zajímá mne to.To je to ovládaní pomocí myši o tolik lepší, že vyplatí kvůli tomu degradovat hru? Říkáš, že nedáš na myš dopustit? ;)


No ja osobne nic takoveho netvrdim. Jen kdyz uz hardware existuje, tak se snazim zajistit i nejaky ten funkcni software k nemu. Je napriklad bezva poridit si TURBOSOUND FM, ale neni jedina hra, ktera by ho podporovala. Dokonce ani pro klasicky TURBOSOUND zadna hra neni. Existuje jen nekolik prehravacu, ale k cemu to je ? Nechci, aby to podobne vypadalo s mysi, takze proto... Nekdo rad klavesnici, nekdo zase radeji joystick, jiny da prednost mysi. Konkretne treba ZYBEX ma dost nahovno ovladani - player 1 muze mit bud klavesy 67890 nebo WASZ a Q je fire. Konkretne to druhe ovladani je uplne nepouzitelne. Druhy hrac ma to same v blede modrem. U nekterych her pro mys si vsimnete jinych vlastnosti. Jak v ZYBEXu tak v ZYNAPsu musite obcas projet uzkym prostorem, ale je to zase slozitejsi nez pri ovladani klavesnici protoze pri pohybu mysi jen tezko udrzite sprite v jedne ose stabilni. Zynaps dovoluje pri ovladani klavesnici oprit se raketou o horni a spodni steny, takze nenabourate. U verze pro mys je to obtiznejsi, jakykoli kontakt = exploze. Ono podobnych her vhodnych pro dve mysi neni mnoho, takze asi tak. Upravit se da jen co je k dispozici. V U.N. Squadronu je hra na dve mysi super, tam jsem casto hral na dvou mysich soucasne. Zkuste si nekdy zahrat hru pro dva na dvou joystickach nebo na klavesnici, to prakticky nejde. Zatimco dve mysi soucasne zvladne kazdy, mam odzkouseno. Mysoidni ovladani casto zmeni hratelnost hry, ale to je logicke, jde o uplne jiny ovladac. U mysiho ovladace se da v pripade potreby omezit i maximalni rychlost pohybu a priblizit tim ovladatelnost originalu, pak ale z mysi delame takovy lepsi emulator joysticku. Hry jsou casto pomale a pro pocit vetsi rychlosti se sprajty hrace pohybuji po vetsich krocich, 4 pixely nebo i vice. Pri ovladani mysi se pocita s tim, ze pri rychlejsim pohybu se posun zvetsuje, takze se obcas da toto omezeni ve hre odstranit a pohyb udelat plynuly s pixelovou presnosti. Toto jsem u rady her uz realizoval. Prave jsem ZYBEX uploadnul, tak si stahnete novou verzi, musel jsem odstranit posun po pixelech a vratit kroky po 4 pixelech, jinak hrac nemohl do dalsiho levelu. Skoda. Mam do budoucna v planu predelat i nejake hry puvodne delane pro jednoho hrace na verzi pro dva a navic pro mys. Druha mys je dalo by se rict trosku zbytecnost, ale zase ZX je ted jediny 8bit pocitac ktery ma dve mysi se softwarovou podporou :-)

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31.12.2016, 14:18 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 02.08.2015, 15:23
Příspěvky: 259
Bydliště: Skalica
Has thanked: 52 times
Been thanked: 141 times
Podla mna to nieje degradacia hry, ale moznost si normalne zahrat. Pretoze niektore hry maju na klavesnici otrasnu hratelnost a Joystick tiez ziadna vyhra. Napr. moja oblubena hra Galactic Gunners je vo verzii s K-Mouse proste pecka.
To je len rozsirenie ovladania danej hry nic ine, takze osobne fandim VELESOFTovi a DAKUJEM, ze sa tomu venuje.

_________________
ZX Spectrum, ZX Spectrum +, DIDAKTIK GAMA, DIDAKTIK M, DIDAKTIK KOMPAKT, D40, D80, Interface M/P, MELODIK, UR-4, BEST, KP 311, BT100, SP210T, GAMACENTRUM 01 (cierna), ROBOTRON K6304, divIDE, K-Mouse, PMD 85-2, Amiga 500, Amiga 500+, Amiga 1200


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31.12.2016, 14:26 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 13.05.2013, 09:15
Příspěvky: 2278
Bydliště: Brno
Has thanked: 842 times
Been thanked: 302 times
Tou degradáciou som myslel rovnakú farbu hráčov s pozadím v hre Zybex. Reagoval som na to, čo bolo v príspevku nad tým mojim napísané práve na túto hru. A ten názor ma zaujímal hlavne z pohľadu hráča. Odpovede sa mi dostalo dostačujúcej.

_________________
Amiga - PMD 85


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31.12.2016, 14:43 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Barva by sla zachovat, ale musel bych napsat nejakou vlastni rutinu pro mazani atributu a ono se to dost blbe hleda, mam dojem , ze hra ma vnitrni pracovni obrazovku, ze ktere LDIRuje hotovy obraz do videoram... LDIR..LDIR..tak me napada... ze by slo hru urychit mozna pomoci Z80 DMA (DATA-GEAR / MB02+). Puvodne jsem mel v planu pro kazdeho hrace pouzit jiny sprite, ale jak rikam, blbe by se to hledalo, v realnem case se do videoram nevykresluje... Cela hra je vlastne dvoubarevna, jen byl obarveny hrac pro odliseni, ale neni to treba. I pri hre pro dva vubec nevadi, kdyz maji sprajty shodnou barvu, stejne si kazdej neustale hrac hlida kde je. S puvodni barvou dochazelo jeste k atributovym kolizim a hre to na barevnosti prilis nepridalo, kdyz je stejne cela dvoubarevna, tedy vlastne jednobarevna (pozadi je vzdy cerne, meni se podle levelu jen barva grafiky).

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31.12.2016, 17:19 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 371 times
Been thanked: 788 times
VELESOFT píše:
Je napriklad bezva poridit si TURBOSOUND FM, ale neni jedina hra, ktera by ho podporovala. Dokonce ani pro klasicky TURBOSOUND zadna hra neni. Existuje jen nekolik prehravacu, ale k cemu to je ?
Rozhodne nesuhlasim ! Hry predsa nie su ani zdaleka jedinou skupinou programov ktore mozu HW vyuzivat. A niekolko prehravacov je uz v tomto pripade podla mna slusna podpora. U hry sa turbosound az tak velmi nevyuzije - na vseliake zvuky strelby, narazov, vybuchov... su tri kanaly uplne dostatocne. A pokial na pozadi hraje hudba, vzhladom na vlastnosti ludskeho ucha a spracovania signalov v mozgu pre drvivu vecsinu ludi postaci ked sa v hudbe pocas herneho zvuku (ten vybuch, naraz...) nejaky (menej podstatny) kanal vypne a prehra ten herny zvuk. Preto si ja osobne myslim: podpora Turbosound v hrach - k comu to je ? Naopak, u hudobnych prehravacov (a potencialne dem) vidim podporu ako ovela dolezitejsiu - to su veci zamerane primarne nie na aktivnu zabavu, ale na pasivny audio(vizualny) zazitok a vtedy su vecsi pocet kanalov, popr. dalsie sposoby tvorby zvuku (FM) ovela uzitocnejsie.

No ale to len tak mimo temy, vratme sa zase k mysi :)


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31.12.2016, 20:10 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Busy píše:
Hry predsa nie su ani zdaleka jedinou skupinou programov ktore mozu HW vyuzivat.


Ano, ale vhodne ozvuceni hram dodava daleko lepsi atmosferu. A drtivou vetsinu SW zakladny na ZX tvori prave hry. Proto bych nejlepsi uplatneni HW videl prave zde. Kdyby mys mela podporu jen u tech nekolika existujicich programu,trackeru a kreslicich programu, moc lidi by to nezajimalo.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31.12.2016, 20:36 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 2331
Has thanked: 303 times
Been thanked: 637 times
VELESOFT píše:
Ano, ale vhodne ozvuceni hram dodava daleko lepsi atmosferu.
Přesně tak. A i relativně triviální hra může být zatraceně zábavná pokud má dobrý zvuk (resp. kombinaci hudby a efektů). Viz Battery's Not Precluded (trivka s dobrou hudbou) versus Super Cars (málo co má tak otravný zvuk).

Ale perfektní zvuk a grafika nestačí, je potřeba i dobrý herní princip a ovladatelnost, protože hry jsou primárně o pocitech. Jinak by je nikdo nehrál. Jak Turbosound, tak KMouse na to má vliv. (obojí bych si dovolil považovat za lepší standard, jako se jím stalo alespoň 128k RAM a samotná AY, možná i to DMA bych k nim zařadil)

Btw... k těm hrám ovládaným myší - jelikož je každá hra jiná, tak i konverze na ovládání myší vychází dost různě. Nemá smysl kritizovat proč je ta či ona hra předělaná, když to nevyšlo podle něčích představ právě proto, že to, jak to vyjde, zjistíme až po vyzkoušení předělávky. Někdy je to super, někdy si hra o předělávku způsobem ovládání přímo říká, někdy je to katastrofa, někdy to vyjde rozporuplně i když to na první pohled vypadá jako dobrý nápad (třeba SimCity).

K předělávkám stříleček se osobně stavím trochu rezervovaně, ale to je spíš tím, že střílečky typu R-Type a pod. moc nehraju. V každém případě to hru zásadně změní, nelze předem s jistotou říct jak, je blbost to odsuzovat předem.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 31.12.2016, 22:07 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1611
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Pri vyberu vhodnych her pro predelani na mys neni co resit. Budeme vetsinou omezeni jen na hry s kurzorem/zamerovacem nebo takove, kde se pohybujeme v pevne dane obdelnikove ci ctvercove plose - a to jsou prave vsechny ty strilecky typu CHRONOS, R-TYPE, ZYNAPS, atd...

Logicky nema smysl predelavat ruzne chodicky ala RENEGADE, ikdyz realizovatelne to je :-)

Rekl bych, ze "to co leta ve vzduchu, muze byt ovladano mysi".

Treba i textovky s kurzorem jsou super ovladatelne. Ale daji se predelat i 3D hry. Vetsina jich ma na ZX pomale vykreslovani, ale dobrou ukazkou je treba Carrier Command a Battle Command, ikdyz obe jsou na mys stavene uz od autora.

SIM CITY pouziva kombinovane ovladani, resp.jsem to tak musel vyresit. Klasicky pohyb kurzoru po obrazovce je pomoci mouse driveru jako vsude jinde. Ovsem jak zacnete stavet/kreslit silnici, bude mysi ovladac na prd, protoze pri pohybu neudrzi tak dobre stabilni smer. Prave proto jsem po stisku FIRE zajistil, aby mys emulovala funkci klasickeho joysticku a snazila se stabilizovat smery. A mozna ze podobne to ma i Peloponeska valka, uz si nepamatuju.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 25.01.2019, 18:46 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 20.02.2017, 01:17
Příspěvky: 800
Has thanked: 19 times
Been thanked: 48 times
Existuje pro Kempston Mouse také Operation Thunderbolt? Na stránkách Velesoftu jsem ji nenašel.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06.03.2019, 22:35 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 24.03.2014, 08:10
Příspěvky: 205
Has thanked: 80 times
Been thanked: 123 times
Zde moje druhá hra pro KMOUSE a to Action Force 2. Kdo má ULU plus, může si hru zapařit i v této verzi:

Info:
https://hood.speccy.cz/dwnld/aforce2_ulaplus_km_info.htm

Obrázek:
Obrázek

Download:
https://hood.speccy.cz/dwnld/Actforce2_Ulaplus_Kmouse.zip

Hood

_________________
http://hood.speccy.cz
http://sarah.speccy.cz


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz