OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů

Zptky do minulosti!

Právě je 12.04.2021, 05:52

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 30.12.2020, 02:16 
Offline
Pan Generální
Uživatelský avatar

Registrován: 18.06.2013, 20:26
Příspěvky: 2616
Has thanked: 115 times
Been thanked: 397 times
Busy píše:
Pokial sa data sprajtov z pameti POPuju, tak je jasne, ze vytvorenie snapshotu ich moze prepisat.

Martin1 píše:
...co je problem prave ak sa pouziva zasobnik na kreslenie sprajtov

Já si taky myslím, že je to zřejmě ten důvod. A jen tak mimochodem, pro mě je tohle jasným důkazem, že zásobník se má používat jako zásobník a ne na špinavé triky, jako je zneužít ho pro rychlejší vykreslování. Protože kdyby se zásobník používal k tomu, k čemu je od výrobce určený, problém s nabořením sprajtů by vůbec nenastal. :gunjozo:

EDIT: část debaty vyjmuta a pokračuje v tématu K čemu má sloužit zásobník

_________________
"Je lepší rozsvítit byť jen malou svíčku, než jen proklínat temnotu." (Konfucius)

www.zxsparrow.com


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 30.12.2020, 02:29 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 29.09.2019, 11:58
Příspěvky: 109
Bydliště: BA / LE
Has thanked: 29 times
Been thanked: 9 times
Len pouzivanie registra na grafiku stale nevysvetluje moje zmiznutie minci :) Kazdopadne aj tu druhu hru co som presiel ok na jeden sup, tak ked teraz z nej nahram snapshoty, tak po priviazani balonov na dom mi uz zostane cierna obrazovka, a nespusti sa ukoncovacia sekvencia obrazkov a textov... Takze celkovo tie snapshoty su nejake divne..

_________________

Nikdy nie je neskoro... kym nie je neskoro!
.__________
/ Didaktik /.. Gama (zatial mrtvy) | M | Kompakt (+ Gotek)
sinclair ////. ZX Spectrum | ZX Spectrum +128k | ZX Spectrum Next (na ceste)
Periferie . .. Melodik2 | ZX-VGA-JOY | DivMMC (SinDiKat ed. v3) | TZXDuino


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 30.12.2020, 09:34 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 29.09.2019, 11:58
Příspěvky: 109
Bydliště: BA / LE
Has thanked: 29 times
Been thanked: 9 times
zxcygnus píše:
solaris104 píše:
Outro Dizzyho se dohrava z tap.
Přesně tak. Dizzy 8 čeká na pásku a obrazovka je černá včetně okraje, dokud není TAP připojená k emulátoru, pak se načte outro. Stalo se mi to taky. Snapshoty obecně neukládají, jaká média byla připojená v okamžiku pořízení.


Aha, to mi nenapadlo. Mam toastrack len par dni a tak mam pocit ze mu vsetko vojde do pamate :) Tak potom su asi tie nove snapshoty ok.

_________________

Nikdy nie je neskoro... kym nie je neskoro!
.__________
/ Didaktik /.. Gama (zatial mrtvy) | M | Kompakt (+ Gotek)
sinclair ////. ZX Spectrum | ZX Spectrum +128k | ZX Spectrum Next (na ceste)
Periferie . .. Melodik2 | ZX-VGA-JOY | DivMMC (SinDiKat ed. v3) | TZXDuino


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 30.12.2020, 09:42 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 18.05.2013, 14:56
Příspěvky: 1604
Has thanked: 198 times
Been thanked: 368 times
chaozzak píše:
Mam toastrack len par dni a tak mam pocit ze mu vsetko vojde do pamate :)
Mimo téma - zkus si zahrát hru Чёрный Ворон, to je takový Warcraft pro ZX Spectrum na dvě Betadiskové diskety po 640kB :)

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 28.02.2021, 18:02 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1553
Has thanked: 21 times
Been thanked: 284 times
Upravil jsem DIZZY 8 tak, aby hra detekovala jestli je pripojene DIVIDE/DIVMMC a pomoci soucasneho stisku klaves 1+2+3 sama zavolala NMI pomoci jednoducheho CALL 102
https://velesoft.speccy.cz/other/dizy8nmi.zip

Bez pripojeneho DIVIDE/DIVMMC nebude volani NMI fungovat, hra se bude chovat jako bez uprav.
Jinak to NMI se ted vola softwarove v dobe preruseni, kdy je na zasobniku fura volneho mista na zalohovani registru.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 28.02.2021, 18:45 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1553
Has thanked: 21 times
Been thanked: 284 times
Vlastne jsem to cele udelal zbytecne slozite. Stacilo preci pridat jen klasickou PAUZU s volnym zasobnikem :-)
Pak by stacilo hru pauznout a snapnout na cemkoli, treba MB03+

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 04.03.2021, 23:47 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1553
Has thanked: 21 times
Been thanked: 284 times
Jo a tady je zdrojak upravy pro volani NMI pomoci klaves 1+2+3 v DIZZY 8:

In zx emulator load game and wait to interrupt(HALT) and write this code. Then continue game....

from address #8187 write two instructions:
JP #8080
NOP

from address #8080 write this code:
LD A,#80
OUT (#E3),A ;connect divmmc memory
LD A,(#0001) ;verify if divmmc memory exist
LD B,A
XOR A
OUT (#E3),A ;disconnect divmmc memory
LD A,#AF
CP B
JR Z,#8099 ;if divmmc not present (detected zx rom)
LD A,#F7 ;test keys 1+2+3
IN A,(#FE)
AND #07
CALL Z,#0066 ;jump to NMI code after press 1+2+3
EXX
EX AF,AF'
PUSH IY
JP #818B

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 05.03.2021, 13:37 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 21.01.2021, 11:05
Příspěvky: 123
Bydliště: Pardubice
Has thanked: 0 time
Been thanked: 16 times
Někdy je výhodné použít videoram jako pracovní RAMka, přehodit si zásobník a všechno co potřebuješ do videoRAM. Tím původní obsah RAM nezničíš. Jen budou v obraze blbosti od kódu, které se stejně při vráceném běhu programu překreslí.

_________________
Praxe znamená, že vše funguje, ale nevíme proč. Teorie znamená, že vše víme, ale nic nefunguje.
Někdy je teorie spojena s praxí. Znamená to, že nic nefunguje a nikdo neví proč ...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Dizzy 8
PříspěvekNapsal: 05.03.2021, 16:14 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1553
Has thanked: 21 times
Been thanked: 284 times
MilasPce píše:
Někdy je výhodné použít videoram jako pracovní RAMka, přehodit si zásobník a všechno co potřebuješ do videoRAM. Tím původní obsah RAM nezničíš. Jen budou v obraze blbosti od kódu, které se stejně při vráceném běhu programu překreslí.


Jasny, ale tohle se vubec netyka tohoto pripadu, kdy Dizzy 8 pouziva zasobnik k jinym ucelum. Jde o to, aby se NMI volalo jen v dobe, kdy je zasobnik pouzitelny jako zasobnik.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz