OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů


Právě je 29.03.2024, 14:38

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: ZX rom a různé její úpravy
PříspěvekNapsal: 31.07.2017, 09:38 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 372 times
Been thanked: 788 times
VELESOFT píše:
Ono se vlastne neda ani zjistit stisk dvou funkcnich klaves soucasne
Da sa, matica umoznuje plnohodnotne dekodovat stlacenie akychkolvek dvoch klaves (je jedno ci funkcnych alebo shiftov) sucasne.
Ked zavolas #028E, tak v pripade stlacenia akychkolvke dvoch klaves (vratane pripadu ze su obe funkcne) v registri D mas jednu a v registri E druhu z nich.
VELESOFT píše:
napriklad kerzor VLEVO+NAHORU
Ale toto su uz tri klavesy sucasne - dve cisla a jeden shift. Pre tri klavesy zase plati obmedzenie, ze matica umoznuje plnohodnotne dekodovat lubovolne tri take klavesy, ktore netvoria vrcholy nejakeho pomyselneho obdlznika v tej matici. Ale ak tvoria, stale je ich mozne dekodovat, ale spojenie kontaktov v matici sposobi, ze aj nejaka stvrta klavesa, tvoriaca posledny stvrty vrchol tohto obdlznika, sa bude javit ako stlacena.

Kedysi som dostal taky napad - mame dva shifty, kazdy moze byt stlaceny alebo nestlaceny, to su dokopy styri moznosti, takze na kazdej funkcnej klavese mozem mat az styri funkcie naraz. Urobil som na to rutinku, fungovala dobre, dokazala spolahlivo dekodovat vsetky mozne kombinacie, okrem jedinej - CS+SS+Space davalo ten isty kod ako CS+SS+Z. Ked som skumal preco, zistil som ze je to prave kvoli tomu povestnemu obdlzniku - klavesy CS, SS, Z a Space tvoria v matici obdlznik, a ked su stlacene lubovolne tri z nich, navonok sa to javi ako keby boli vzdy stlacene vsetky styri.

Inak, staci ku kontaktom pridat diody a potom je mozne maticou spolahlivo dekodovat lubovolnu kombinaciu lubovolneho poctu stlacenych klaves. Akurat v pripade ZX Spektra a jeho membranovej klavesnice tie diody nie je moc kam dat...
VELESOFT píše:
Proto taky kurzor joystick aktivuje jen cisla a ne opravdove shiftove kombinace.
V pripade joysticku je situacia samozrejme ovela lepsia, diody je kam umiestnit, takze klavesnicovymi joystickmi s diodami sa da dekodovat uplne lubovolna kombinacia klaves, vratane najkomplikovanejsieho pripadu, kedy na jednom joysticku su aktivovane nejake smery + fire, a na druhom ine smery a tiez fire.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX rom a různé její úpravy
PříspěvekNapsal: 31.07.2017, 23:24 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1612
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Tim ze "nelze detekovat" jsem myslel jako ze softwarove nelze rozpoznat, jestli jsou stisknute dve funkcni klavesy (treba sipky) nebo jen jedna funkcni klavesa a druha jako samotne cislo bez shiftu. Hehe, zkuste si na realnem ZX schvalne stisknout sipku (nebo treba dve sipky) a soucasne nulu jako fire (podobne jako to byva pri ovladani u her). Matice soucasne stiskne i dalsi klavesy. Pritom kurzor je caste ovladani celkem. Holt se musi testovat jen dany bit klaves pro sipky/cisla a ignorovat zbytek problematicke casti klavesnice, ktera se zrcadli.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX rom a různé její úpravy
PříspěvekNapsal: 01.08.2017, 07:32 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 372 times
Been thanked: 788 times
VELESOFT píše:
zkuste si na realnem ZX schvalne stisknout sipku (nebo treba dve sipky) a soucasne nulu jako fire (podobne jako to byva pri ovladani u her). Matice soucasne stiskne i dalsi klavesy.
To prave preto, lebo 0 a Caps shift su na tej istej datovej linke (D0) takze akakolvek dalsia ciselna klavesa na adresovych linkach tychto klaves (klavesy 9876 na A12 alebo klavesy ZXCV na A8) s nimi vytvori obdlznik a to sposobi stlacenie aj nejakej stvrtej klavesy v tomto obdlzniku.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX rom a různé její úpravy
PříspěvekNapsal: 01.08.2017, 21:53 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1612
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
Problem s klavesnici se muze zlepsit ci zcela odstranit, pokud budeme pouzivat moderni zx klony s PC klavesnici(nebo nejaky PC keyboard interface pro ZX), ktera muze podporovat antighosting, takze zrcadleni klaves nebude nastavat.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX rom a různé její úpravy
PříspěvekNapsal: 01.08.2017, 23:07 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11.05.2013, 23:48
Příspěvky: 10111
Bydliště: Praha
Has thanked: 1953 times
Been thanked: 1517 times
Tím pádem se nabízí zeptat, zda to umí Next?

_________________
Amiga/Amstrad/Atari/Commodore/Mac/Nintendo/PS/PC/Sega/Tandy/ZX


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX rom a různé její úpravy
PříspěvekNapsal: 01.08.2017, 23:14 
Offline
Pan Štábní

Registrován: 29.06.2013, 16:52
Příspěvky: 1612
Has thanked: 31 times
Been thanked: 357 times
misticjoe píše:
Tím pádem se nabízí zeptat, zda to umí Next?


Pokud u PC klavesnice emuluje NEXT i matici klaves vcetne zrcadleni, pak to nadela akorat jeste vetsi paseku. Pokud jen natvrdo mapuje klavesy tak jak jsou stisknute, pujde to. Typuju, ze s hernima klavesnicema to pujde.

Do gumaka se da koupit misto membrany plosny spoj s mikrospinacema. Tam by stacilo vedle kazdeho spinace pridat smd diodu a mame klavesnici bez omezeni, s libovolnym poctem stisknutych klaves. Idealni na hry pro dva hrace.

_________________
http://velesoft.speccy.cz/


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: ZX rom a různé její úpravy
PříspěvekNapsal: 02.08.2017, 10:28 
Offline
Óm Nejvyšší

Registrován: 22.05.2013, 21:14
Příspěvky: 3642
Bydliště: Bratislava
Has thanked: 372 times
Been thanked: 788 times
VELESOFT píše:
Problem s klavesnici se muze zlepsit ci zcela odstranit, pokud budeme pouzivat moderni zx klony s PC klavesnici(nebo nejaky PC keyboard interface pro ZX), ktera muze podporovat antighosting, takze zrcadleni klaves nebude nastavat.
Zrkadlenie nie, ale problem pisania cisel namiesto sipky (ak je sipka stlacena zrovna medzi cestom capsu a cisla) tu stale je aj v tomto pripade. Ale ten (ako uz bolo vyssie napisane) sa da poriesit SW upravou romky (konkretne obratenie poradia snimania klaves v #28E).


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz