OldComp.cz
http://oldcomp.cz/

C64, kazeta s jackem a loading pomocí TapDancer
http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=32&t=3014
Stránka 11

Autor:  Springy [ 25.08.2015, 15:23 ]
Předmět příspěvku:  C64, kazeta s jackem a loading pomocí TapDancer

Chtěl bych poprosit o pár rad od zdejších C64/128 guruů.
Jelikož nemám pro svůj Commodore žádnou kazetu, pořídil jsem si takové ty kazeta-like udělátka s jackem na kablíku, abych mohl vyzkoušet, jak funguje loading z kazeťáku...
Do mobilu jsem v google obchodu stáhnul program TapDancer, postahoval pár .tap souborů, kazetu s jackem dal do kazeťáku, zapnul C64, napsal LOAD, zmáčkl play na kazeťáku i v programu, čekal, dočkal se nápisu FOUND whatever (podle toho kterou hru jsem vybral), zmáčkl mezerník, chvíli to točilo a pak se stalo buď: prázdná (ale úplně) obrazovka, nebo READY, ale počítač nereagoval na nic, nebo ? LOAD ERROR,...
Zkusil jsem 2 různé kazeťáky, 2 různé kazety s jackem (jedna stereo, druhá mono), s FC3 i bez ní, přepnout telefon do režimu letadlo, aby se do počítače nepropašovaly cizorodé zvuky a nic....
Na youtube jsem našel video, a tam to chlapíkovi funguje, funguje to také vám, nebo to nikdo už takhle nedělá?

Ještě mám v záloze disketovku 1541 a takovej kablík na její propojení (jenže asi jen s Amigou a ne PC) do paralelního portu, ale to mà zase 2 háčky, páč nevím jakým programem pak diskety formátovat a nahrávat na ně sw... a taky jestli, pokud je kabel pro Amigu a ne PC bude fungovat, nebo je třeba ty drátečky uvnitř přeskládat?

Předem moc děkuji za jakoukoliv pomoc!

Autor:  Kiron [ 24.10.2016, 15:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: C64, kazeta s jackem a loading pomocí TapDancer

Jo, to je peklo. Mě se to sice podařilo, ale hlasitost jsem musel mít úplně na minimum, a chybovost hrozná. Vyřešilo to MP32C64. Na ebay.com

Autor:  misticjoe [ 24.10.2016, 23:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: C64, kazeta s jackem a loading pomocí TapDancer

No C64 po vypsání READY ještě čeká na RUN :-)

Autor:  Sillicon [ 25.10.2016, 00:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: C64, kazeta s jackem a loading pomocí TapDancer

Neni READY jako READY ;-) pri nahravani z kazetaku kdyz je nejaka vetsi chyba pri cteni tak se pocitac rafne nebo spis ho vyhodi timeout - stejne jako bys zmacnul RUN/STOP+RESTORE a pak mas napis READY. jenze pamet je prazna a nebo je tam spis bordel a po prikazu RUN by se hryznul...
Bohuzel nahravani z kazety na C64 je dost citlive na nastaveni hlavicky/hlasitost zaznamu. Nejlepsi by bylo nastavit hlasitost podle programu Justage nebo Cassette Azimut ci jak se jmenuji ruzne verze, podle prave pouziteho zdroje signalu. Ten program pripadne jeho minimalistickou verzi co se da prepsat v BASICu najdes na http://csdb.dk vpravo nahore je hledani a zadej tam "Azimut" nebo "Justage" a pak si podle toho programku dle tech car nastav hlasitost prehravani.
To plati vlastne i pro ten bazmeg MP32C64 tam je to taky to same jen je to to jeste navic zesilene..

Autor:  Kiron [ 09.11.2016, 14:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: C64, kazeta s jackem a loading pomocí TapDancer

Spolehlivost MP32C64 se s kazetovým adaptérem fakt srovnat nedá. Je tam rozdíl řádový.

Stejně jako se spolehlivost kazetového záznamu u C64 a Atari (bez turba) nedá srovnávat se ZX Spectrem (taky proto Turbo2000 používá stejný princi).

Kdo vymýšlel ty systémy za velkou louží to očividně nechtěl používat :) Navíc použít jenom jednu stopu u stereo kazety je taky vrchol demence. :)

Nicméně stejně skončíš u SD2IEC, takže bych šetřil prachy a nervy a těch cca 700,- Kč obětoval.

Autor:  Springy [ 06.12.2016, 20:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: C64, kazeta s jackem a loading pomocí TapDancer

Však já už postupně to SD2IEC pořídil. A pak ještě to UKcosi s displejem... Jen jsem chtěl vědět a zažít, jaký byl loading z kazety, kterou nemám. Třeba mi to někdy někdo někde ukáže :).

Autor:  misticjoe [ 06.12.2016, 21:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: C64, kazeta s jackem a loading pomocí TapDancer

YouTube pro představu nestačí? :-D ;-)

Autor:  Springy [ 06.12.2016, 21:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: C64, kazeta s jackem a loading pomocí TapDancer

:mrblue: Ne.

Autor:  Kiron [ 06.12.2016, 23:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: C64, kazeta s jackem a loading pomocí TapDancer

Tak Bohnice, kde jsou vidět následky používání :)

Autor:  mamutisko [ 06.12.2016, 23:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: C64, kazeta s jackem a loading pomocí TapDancer

Ja som postavil toto zapojenie a ide to jak hodinky.
http://gameplayerspecial.wordpress.com/2012/06/11/emulador-datassete-para-commodore-64-e-128/

Autor:  macino [ 07.12.2016, 12:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: C64, kazeta s jackem a loading pomocí TapDancer

Springy píše:
Však já už postupně to SD2IEC pořídil. A pak ještě to UKcosi s displejem... Jen jsem chtěl vědět a zažít, jaký byl loading z kazety, kterou nemám. Třeba mi to někdy někdo někde ukáže :).



Mno, pokud o to tak stráášně moc stojíš, tak zajeď na kafe a já ti to klidně ukážu. :-) Případně ti můžu půjčit i funkční kazeťák s pár kazetama na kterých jsem fungoval okolo roku 1993. ;-) Já osobně jsem rád, že už to nemusím vytahovat, je to pěknej vopruz....

Ve své podstatě to není nic zajímavého. Spektráč má daleko zajímavější loadingy. U C64 po resetu nahráváš cca půl minuty turbo a u toho tě obrazovka oblažuje světle modrou ve fulskrínu. Poté napíšeš →L a čumíš cca minutu na červenočerný (Extended turbo) nebo různobarevný (Turbo 250) pruhy ve fulskrínu.

Ještě vlastně existuje jedna varianta pro opravdové fajnšmekry, a to čumět na světlemodrou obrazovku půl hodiny při nahrávání bez turba. Na to jsem ale nikdy neměl odvahu! :puke:

Autor:  Kiron [ 07.12.2016, 13:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: C64, kazeta s jackem a loading pomocí TapDancer

No já nevím. Jakožto čerstvý Commodore dezertér spectrista jsem si jako první pořídil před půl rokem kazeťák. Nahrával jsem výlučně originály (rozumněj kopie originálů z netu), a tam jsou ty loadery stejné jako u spectra. I s obrázkem většinou. U každé hry jiný.

Až je mi divné, proč tam rovnou nehodili nějaká turba, když kazeťák úpravu jako u Atari nepotřebuje.

Dokonce mě překvapilo, že to netrvá zas tak dlouho, jak jsem předpokládal. Ta modrá obrazovka je tam jenom při nahrání prvního bloku s loaderem dané hry.

Hry v turbu nejsou nic jiného, než SNAP paměti uložený v jediném bloku. To asi jinak nevyřešíš, stejně jako u Atari s T2000.

Jinak spectrum samozřejmě mělo kazeťák vyřešené asi nejlíp ... hlavně kvůli kopírování :o)

Ale u C64 se mi nahrávání z kazety celkem líbí. Právě tou různorodostí těch loaderů. Ale je to hračka, kterou vyzkoušíš, pokocháš se, možná si nahraješ 2-3 kazety a uděláš si hezkej obal ....... a pak to stojí jen tak vedle C64 :) ...a pak už ani to ne.

Autor:  macino [ 07.12.2016, 13:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: C64, kazeta s jackem a loading pomocí TapDancer

Kiron píše:
No já nevím. Jakožto čerstvý Commodore dezertér spectrista jsem si jako první pořídil před půl rokem kazeťák. Nahrával jsem výlučně originály (rozumněj kopie originálů z netu), a tam jsou ty loadery stejné jako u spectra. I s obrázkem většinou. U každé hry jiný.


Aha, tak o tomto vůbec nevím. Asi to bude tím, že jsem se v minulosti nikdy nedostal k originálce. :D Jinak ale sedí, co jsem psal... Zkusím pohledat na Trubce, abych se pokochal také tím loadingem ala Speccy.

Autor:  misticjoe [ 07.12.2016, 16:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: C64, kazeta s jackem a loading pomocí TapDancer

baktra píše:
misticjoe píše:
baktra píše:
Na Atari se při nahrávání mohly dít i jiné šílenosti. Alespoň v Chile.


Nic, co by se nedalo udělat i na ZXku.

Myslím, že i na C64 existovaly zavaděče, kde se dala hrát jednoduchá hra. U ZX Spectra samozřejmě. Přece jenom je to stroj pořádně "zařízený" na nahrávání z kazet :-).

Měl bych si jednou nastudovat, proč toho ZX Spectrum dokázalo při nahrávání docela dost stihnout zatímco Atari při nahrávání v turbu už nestíhalo skoro nic, i když je princip záznamu stejný. Asi v tom bude hrát roli vyšší takt procesoru u ZX, ale možná i další věci.


To téma by si zasloužilo samostatné vlákno. Já tyhle kravinky okolo nahrávání rád.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/