OldComp.cz
http://oldcomp.cz/

Eye of the Beholder
http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=30&t=6477
Stránka 11

Autor:  joe [ 04.07.2018, 22:31 ]
Předmět příspěvku:  Eye of the Beholder

http://www.indieretronews.com/2018/07/eye-of-beholder-dungeon-crawling.html#more
- dlhe interviju s dev timom, vskutku projekt pre C64ku co sa len tak nevidi, len nech to dokoncia.

https://www.youtube.com/watch?v=dvWrimZUk40
- gameplay video /work in progress/.

Autor:  misticjoe [ 05.07.2018, 03:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Eye of the Beholder

Klasika - na kártu. To už ukázal Prince, co se s tím dá dělat na C64.

Autor:  joe [ 11.07.2018, 10:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Eye of the Beholder

https://www.youtube.com/watch?v=nqgoKB8KMT4
- tak este "shaky cam" gameplay video z kvalitnej CRT telky.

Autor:  tommik [ 11.07.2018, 11:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Eye of the Beholder

misticjoe píše:
Klasika - na kártu. To už ukázal Prince, co se s tím dá dělat na C64.


Ono taky Prince na ničem jiném nerozjedeš. Žádný klasický C64 s disketovkou nedejbože kazeťákem. Vše je to silně postavené na bankswitchingu z externí ROM. V 80. letech nemyslitelné kvůli nákladům. I proto jsem měl ve své době tak rád verzi Defender Of The Crown pro Spectrum 48k. V podstatě tam bylo vše podstatné z toho, co na C-64 zabíralo obě strany diskety, a jedním vrzem bez dohrávání v standardní konfiguraci RAM (pozdrav pro osmibitové Atari dema a projekty, co na klasických Atari 800 nejedou...).

Autor:  Comos [ 16.07.2018, 19:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Eye of the Beholder

tommik píše:
misticjoe píše:
Klasika - na kártu. To už ukázal Prince, co se s tím dá dělat na C64.


Ono taky Prince na ničem jiném nerozjedeš. Žádný klasický C64 s disketovkou nedejbože kazeťákem. Vše je to silně postavené na bankswitchingu z externí ROM. V 80. letech nemyslitelné kvůli nákladům. I proto jsem měl ve své době tak rád verzi Defender Of The Crown pro Spectrum 48k. V podstatě tam bylo vše podstatné z toho, co na C-64 zabíralo obě strany diskety, a jedním vrzem bez dohrávání v standardní konfiguraci RAM (pozdrav pro osmibitové Atari dema a projekty, co na klasických Atari 800 nejedou...).


PoP byl naschvál udělán pro EasyFlash,aby odpadly prodlevy kvůli nahrávání,nicméně i jeho je možné ripnout a upravit pro drive,jako se to dělalo na konci 80tých s cartridge tituly od Oceanu (Shadow of The Beast,Navy Seals atd.), které mapovaly vždy jen 8K banku z 16,32,64ti (podle typu).U NES to byla běžná věc, na C64 to přišlo později, protože většina diskových/katetových originálů se dala lehce "kreknout" a řada vydavatelů se stále zaměřovala na sofistikovanější diskové ochrany.Cartridge byla takovým posledním závanem,jak to znesnadnit a zároveň ukázat novou metodu nahrávání pro hry.

Autor:  tommik [ 16.07.2018, 23:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Eye of the Beholder

Comos píše:
PoP byl naschvál udělán pro EasyFlash,aby odpadly prodlevy kvůli nahrávání,nicméně i jeho je možné ripnout a upravit pro drive


Podle mně určitě ne. Pamatuji si, že jsem před lety četl rozhovor s tvůrcem této verze pro C-64 a otevřeně tam přiznával, že na animace (a možná i další věci) tam používá externí ROM (RAM?) v cartridge...

Autor:  Comos [ 18.07.2018, 15:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Eye of the Beholder

tommik píše:
Comos píše:
PoP byl naschvál udělán pro EasyFlash,aby odpadly prodlevy kvůli nahrávání,nicméně i jeho je možné ripnout a upravit pro drive


Podle mně určitě ne. Pamatuji si, že jsem před lety četl rozhovor s tvůrcem této verze pro C-64 a otevřeně tam přiznával, že na animace (a možná i další věci) tam používá externí ROM (RAM?) v cartridge...


Externí ROM je jen .crt soubor, jeho formát je zdokumentovaný a i EF formát,který běží v Ultimax modu.Není problém si z toho crt vyripovat co chceš a udělat si z toho regulérní soubory.EF má sice 8Kb RAM,ale jen 256 bajtů je k dispozici na ($DF00-$DFFF),moc místa to není,tak na nějaký temp data.Všechny data se mapujou z banků,ale tím,že se provede např, jen LDA #$03,STA$DE00 ,kde se přimapuje 3 banka (mapuje se vždy 16KB - low na $8000-$9FFF,high na $A000-BFFF) si ji pak můžu překopírat kam potřebuju,což se v reálu u PoP děje.U EF je výhoda rychlost,nevolá se žádný loader,jen se přelejvá paměť,tím odpadaj prodlevy.Tenkrát,když vyšel Toki na cartridge,tak kvůli animacím a samotné hře ji nebylo možné udělat komplet,ale postupem času a jinou technikou se nakonec vydal plnohodnotej release.

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/