OldComp.cz
http://oldcomp.cz/

Highway Encounter
http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=23&t=7031
Stránka 11

Autor:  solaris104 [ 21 pro 2018, 10:59 ]
Předmět příspěvku:  Highway Encounter

Konečně vyšla finální verze Highway Encounter na Atari. Hra je zkonvertovaná ze ZX Spectra a myslím si, že jde o velice zdařilou konverzi. Měl jsem tu čest ji testovat. Jen mě mrzí, že nepoužili hudbu z C64 verze, která se podle mě ke hře hodí lépe. Stahovat můžete tady:
http://atariage.com/forums/topic/284687 ... ter/page-2

Highway Encounter je jedna z mála 3D isomterických her, která jde jednoduše dohrát bez cheatu a je velmi zábavná.

Autor:  Jack_Free [ 21 pro 2018, 12:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Highway Encounter

Bude video ze hry ?

Autor:  solaris104 [ 21 pro 2018, 12:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Highway Encounter

Jasně, udělám longplay :-)

Autor:  Panda38 [ 21 pro 2018, 13:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Highway Encounter

solaris104 píše:
...na Atari. Hra je zkonvertovaná ze ZX Spectra...
Co znemaná "zkonvertovaná", když Atari používá procesor úplně opačného typu (big-endian)? Chápal jsem ještě když se hra objevila pro Sharp, že se nejspíš upravil program v binárním tvaru. Ale v tomhle případě - hra se tedy musela plně disassemblovat, přepracovat na jiný procesor (ručně, dost pracně) a znovu přeložit?

Co se tak dívám na videa (pro Atari ST), je i barevná a s vyšším rozlišením a s lepšími zvuky, já ji měl na Sharpu černobílou. Tak to znamenalo ji hodně přeprogramovat jinak. Předpokládám že tohle se nedalo asi nějak moc automatizovat na strojovou konverzi, to je vlastně napsat tu hru skoro znovu. https://www.youtube.com/watch?v=vGZS-Z8Y3xk

Autor:  solaris104 [ 21 pro 2018, 13:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Highway Encounter

Mariuszw vezme kód pro CPU Z80 a překlopí to do kódu CPU MOS 6502. Má na to nějaký tool. Pak samozřejmě nastává proces optimalizace kódu a přizpůsobení pro Atari HW. Na Atari je to navíc složitější, protože Atari má highres rozlišení jen monochromatické. Ta hra je komplet obarvená. Na tom dělal Jose. A Shanti tu hrubou konverzi dotáhl a vychytal všechny bugy. A nakonec Miker napsal hudbu.

Autor:  solaris104 [ 21 pro 2018, 15:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Highway Encounter

Tak tady je moje longplay video, z něj jde vidět, že i když se mi vůbec nedařilo, tak jsem hru dohrál :-)
https://youtu.be/RqVN_LKvtpU

Autor:  Milsa [ 21 pro 2018, 22:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Highway Encounter

Klobúk dole. HE na MZ-800 je ČB a bez hudby. A samozrejme zo Spectra.

Autor:  mborik128 [ 21 pro 2018, 23:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Highway Encounter

Panda38 píše:
...Ale v tomhle případě - hra se tedy musela plně disassemblovat, přepracovat na jiný procesor (ručně, dost pracně) a znovu přeložit...?
...Tak to znamenalo ji hodně přeprogramovat jinak. Předpokládám že tohle se nedalo asi nějak moc automatizovat na strojovou konverzi, to je vlastně napsat tu hru skoro znovu...
A ako inak myslis, ze vznikaju konverzie hier na ine platformy. :dwi:
Ked robil bracho verziu na PMD 85, tak musel prepixelovat aj vsetku grafiku tak, aby sadla na peemdeckovsky screenlayout 6x1 (a to cele ma samozrejme negativny vplyv na rychlost, kedze v kazdom frame je nutne kreslit 12kB obrazovych dat) :dro:
Klobuk dolu pred touto Atari verziou, oproti tej "nasej" je ako naspeedovana. :dcl:
Skvela praca!

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/