OldComp.cz
http://oldcomp.cz/

Highway Encounter
http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=23&t=7031
Stránka 11

Autor:  Solaris104 [ 21.12.2018, 10:59 ]
Předmět příspěvku:  Highway Encounter

Konečně vyšla finální verze Highway Encounter na Atari. Hra je zkonvertovaná ze ZX Spectra a myslím si, že jde o velice zdařilou konverzi. Měl jsem tu čest ji testovat. Jen mě mrzí, že nepoužili hudbu z C64 verze, která se podle mě ke hře hodí lépe. Stahovat můžete tady:
http://atariage.com/forums/topic/284687 ... ter/page-2

Highway Encounter je jedna z mála 3D isomterických her, která jde jednoduše dohrát bez cheatu a je velmi zábavná.

Autor:  Jack_Free [ 21.12.2018, 12:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Highway Encounter

Bude video ze hry ?

Autor:  Solaris104 [ 21.12.2018, 12:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Highway Encounter

Jasně, udělám longplay :-)

Autor:  Panda38 [ 21.12.2018, 13:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Highway Encounter

solaris104 píše:
...na Atari. Hra je zkonvertovaná ze ZX Spectra...
Co znemaná "zkonvertovaná", když Atari používá procesor úplně opačného typu (big-endian)? Chápal jsem ještě když se hra objevila pro Sharp, že se nejspíš upravil program v binárním tvaru. Ale v tomhle případě - hra se tedy musela plně disassemblovat, přepracovat na jiný procesor (ručně, dost pracně) a znovu přeložit?

Co se tak dívám na videa (pro Atari ST), je i barevná a s vyšším rozlišením a s lepšími zvuky, já ji měl na Sharpu černobílou. Tak to znamenalo ji hodně přeprogramovat jinak. Předpokládám že tohle se nedalo asi nějak moc automatizovat na strojovou konverzi, to je vlastně napsat tu hru skoro znovu. https://www.youtube.com/watch?v=vGZS-Z8Y3xk

Autor:  Solaris104 [ 21.12.2018, 13:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Highway Encounter

Mariuszw vezme kód pro CPU Z80 a překlopí to do kódu CPU MOS 6502. Má na to nějaký tool. Pak samozřejmě nastává proces optimalizace kódu a přizpůsobení pro Atari HW. Na Atari je to navíc složitější, protože Atari má highres rozlišení jen monochromatické. Ta hra je komplet obarvená. Na tom dělal Jose. A Shanti tu hrubou konverzi dotáhl a vychytal všechny bugy. A nakonec Miker napsal hudbu.

Autor:  Solaris104 [ 21.12.2018, 15:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Highway Encounter

Tak tady je moje longplay video, z něj jde vidět, že i když se mi vůbec nedařilo, tak jsem hru dohrál :-)
https://youtu.be/RqVN_LKvtpU

Autor:  Milsa [ 21.12.2018, 22:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Highway Encounter

Klobúk dole. HE na MZ-800 je ČB a bez hudby. A samozrejme zo Spectra.

Autor:  mborik128 [ 21.12.2018, 23:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Highway Encounter

Panda38 píše:
...Ale v tomhle případě - hra se tedy musela plně disassemblovat, přepracovat na jiný procesor (ručně, dost pracně) a znovu přeložit...?
...Tak to znamenalo ji hodně přeprogramovat jinak. Předpokládám že tohle se nedalo asi nějak moc automatizovat na strojovou konverzi, to je vlastně napsat tu hru skoro znovu...
A ako inak myslis, ze vznikaju konverzie hier na ine platformy. :dwi:
Ked robil bracho verziu na PMD 85, tak musel prepixelovat aj vsetku grafiku tak, aby sadla na peemdeckovsky screenlayout 6x1 (a to cele ma samozrejme negativny vplyv na rychlost, kedze v kazdom frame je nutne kreslit 12kB obrazovych dat) :dro:
Klobuk dolu pred touto Atari verziou, oproti tej "nasej" je ako naspeedovana. :dcl:
Skvela praca!

Autor:  Solaris104 [ 21.10.2019, 11:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Highway Encounter

Vyšla aktualizovaná verze, kde si můžete nechat zapnutou hudbu i při hře.
https://atariage.com/forums/topic/28468 ... /#comments

Autor:  Martin1 [ 21.10.2019, 12:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Highway Encounter

mborik128 píše:
A ako inak myslis, ze vznikaju konverzie hier na ine platformy.


Este mozu vzniknut tak, ze sa ich snazis co najviac napodobnit, ale kod pises vlastny od nuly.
Ako Dizzy.

Autor:  Czech Human [ 21.10.2019, 13:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Highway Encounter

Klobouk dolů :god2: , taky jsem si řekl že přišel čas na to abych se stal autorem hry (pro PMD 85 ovšem :whist: ) a je to čočka dát dohromady vůbec něco jednoduchého statického co se nehýbá, natož takovéhle grafické orgie s hudbou, mraky interakcí a nepřátel :-).

Autor:  mborik128 [ 21.10.2019, 14:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Highway Encounter

Martin1 píše:
Este mozu vzniknut tak, ze sa ich snazis co najviac napodobnit, ale kod pises vlastny od nuly.
Asi sme sa nepochopili, lebo na PMD 85 HighEnc, Plotting, Kvadro, Atomix, atd, atd vznikli tiez napisanim od nuly.
Inak to nejde...

Autor:  Martin1 [ 21.10.2019, 14:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Highway Encounter

mborik128 píše:
Asi sme sa nepochopili, lebo na PMD 85 HighEnc, Plotting, Kvadro, Atomix, atd, atd vznikli tiez napisanim od nuly. Inak to nejde...


Ten druhý spôsob je konvertovať kód pre iné CPU, ale vtedy treba mať disasemblovaný originál a ísť podľa neho ručne alebo s využitím nejakých skriptov a ladiť obraz, zvuk a výkon (Manic Miner pre PP01).

Stránka 11 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/