OldComp.cz
http://oldcomp.cz/

Jack the Nipper
http://oldcomp.cz/viewtopic.php?f=23&t=5822
Stránka 12

Autor:  Lukaso [ 05.01.2018, 19:09 ]
Předmět příspěvku:  Jack the Nipper

Moc pěkná konverze hry ze ZX Spectrum ve které ser.. ...ehm štvete lidi v pozici malého děcka co všechno rozbíjí, fluše flusačkou a dělá různé neplechy a vylomeniny.
Dohráno několikrát, zábavnost perfektní, obtížnost docela slušná. :mrgreen:

Pro zájemce co by narazili na zákys jsem vytvořil mapu s návodem zde: http://atari.panprase.cz/?action=detail&co=6592
Zákys však podle mě nehrozí, pro dokončení hry totiž není potřeba splnit úplně všechny úkoly.

Autor:  Solaris104 [ 07.01.2018, 11:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jack the Nipper

Moc děkuji Lukasovi za mapku. Tuto hru jsem v mládí hrával na Spectru, ale nevěděl jsem, co s nalezenými předměty. Díky tvé mapce, která obsahuje i návod jsem si to na ZX dohrál. Použil jsem ale POKE na nekonečné životy. Bez něj bych to nedal, protože občas vás nějaká postavička blokuje u spodní části obrazovky a v mžiku přijdete o několik životů. Škoda, že Atari verze nemá cheat (nebo není známý). Hrozně se mi líbí, když zatroubím klaksonem na kočku :-). Ta Atari konverze je moc povedená, teď se objevila verze 1.1. Fakt mi přijde líto, že na Atari není spousta výborných her, které jsou na ZX, C64, CPC. Alespoň teď to Mariusz a Tezz zachraňují výbornými konverzemi her. Jsem zvědavý, s čím ještě letos přijdou.

Autor:  Lukaso [ 08.01.2018, 13:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jack the Nipper

Není zač, přiznám se, že pro tvorbu mapy jsem v tomto případě použil cheat na nekonečno životů bloknutím adresy kde ubývají, protože jinak bych ty obrazovky asi nenascreenoval jak jsem potřeboval. :mrgreen:

Hru jsem však při testování mapy dohrál již poctivě, i když je to záhul, to je fakt. Nejenže se můžete zaseknout o nepřátele jak píšeš, ale někteří (především duchové) jsou neodbytní i přestože je "neprudíte" flusačkou nebo plněním úkolů a jdou po vás hned jak vstoupíte do obrazovky.

Mapa na tuhle hru by měla vyjít i v Excelu #5, tak se těším. :)

PS: Co solarisi, bude večerníček na YT v podobě long play? ;)

Autor:  Trafo [ 08.01.2018, 19:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jack the Nipper

Díky za mapu. A taky za skvělou zprávu, ze vyjde páté číslo Excelu.

Autor:  misticjoe [ 08.01.2018, 19:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jack the Nipper

Škoda, že nepoužili grafiku z Amstrada. Tam se mi zdá JTN nejhezčí.

Autor:  Trafo [ 08.01.2018, 20:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jack the Nipper

Čím více existuje her převedených ze Spectra na Atari, tím více se mi spectrácká grafika líbí. Dříve jsem z těch šílených barev vždy rostl. :-)

Autor:  Aki [ 09.01.2018, 10:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jack the Nipper

Trafo píše:
Čím více existuje her převedených ze Spectra na Atari, tím více se mi spectrácká grafika líbí. Dříve jsem z těch šílených barev vždy rostl. :-)


Cože? :gunjozo: Barvy na ZX Spectru jsou nejkrásnější na světě. Vždycky byly a vždycky budou. Né jak ta hnědá na Atari, co má být červená. :poke: :S

Nikdy jsem nevěděl, jak se hra hraje. Vlastně to nevím doteď. Ty předměty se musí sbírat a používat v nějakém pořadí, nebo si tam můžu chodit jak chci a co najdu, to zrovna použiju?

Konverze je to krásná! :atari:

Autor:  Solaris104 [ 09.01.2018, 10:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jack the Nipper

Předměty můžeš sbírat a používat v libovolném pořadí. Napsal jsem jednoduchý návod, který vyjde v další aktualizaci na https://www.zx-spectrum.cz/.

Autor:  PG [ 09.01.2018, 19:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jack the Nipper

Trafo píše:
Čím více existuje her převedených ze Spectra na Atari, tím více se mi spectrácká grafika líbí. Dříve jsem z těch šílených barev vždy rostl. :-)

To proto, že ve verzích pro Atari jsou ty přesaturované hrůzy nahrazené přijatelnějšími odstíny :D

Autor:  PG [ 09.01.2018, 20:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jack the Nipper

Factor6 píše:
Cože? :gunjozo: Barvy na ZX Spectru jsou nejkrásnější na světě. Vždycky byly a vždycky budou. Né jak ta hnědá na Atari, co má být červená. :poke: :S

Ano, mnohem lepší je hnědou v paletě vůbec nemít. A růžovou, oranžovou, pískovou, fialovou, nebesky modrou... ;-)

Autor:  Fandal [ 09.01.2018, 20:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jack the Nipper

Trafo píše:
Čím více existuje her převedených ze Spectra na Atari, tím více se mi spectrácká grafika líbí. Dříve jsem z těch šílených barev vždy rostl. :-)


Tak já si taky přileju oleje do ohně!

Ono nejenom, že jsou konečně pryč ty přesaturované hrůzy, ale je ještě navíc pryč to naprosto příšerné blikající atributové peklo! Takže hry ze ZX konečně vypadají koukatelně. :mrblue:

F.

Autor:  Aki [ 10.01.2018, 09:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jack the Nipper

Fandal píše:
Ono nejenom, že jsou konečně pryč ty přesaturované hrůzy, ale je ještě navíc pryč to naprosto příšerné blikající atributové peklo! Takže hry ze ZX konečně vypadají koukatelně. :mrblue:

F.


Zajímalo by mě, proč jinoosmibitistům tak hrozně vadí ty atributy? Já to vůbec nepovažuju za marginální problém. Naopak mi vadí hrubá a splácaná grafika barev u většiny starších her na Atari. Uvědomte si, že ZXS nebylo vyvinuto pro nějaké gamesení. Naopak to vaše slavné Atari jiné poslání téměř nemělo.

Autor:  Trafo [ 10.01.2018, 12:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jack the Nipper

Sice nevím co to jsou atributy, ale pokud bych to věděl, tak by se mi určitě líbily. Stejně tak se mi zamlouvá hrubá grafika u většiny starších her na Atari. Taky mám rád ty trochu vyblité barvy C64.
Prostě ty úžasný nedostatky kterými se může pochlubit každý osmibit me strašně rajcujou. Asi s tím půjdu ke Šmuclerovi do Tabu. :-)

Autor:  Lisiak4 [ 10.01.2018, 12:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jack the Nipper

Trafo píše:
Sice nevím co to jsou atributy, ale pokud bych to věděl, tak by se mi určitě líbily. Stejně tak se mi zamlouvá hrubá grafika u většiny starších her na Atari. Taky mám rád ty trochu vyblité barvy C64.
Prostě ty úžasný nedostatky kterými se může pochlubit každý osmibit me strašně rajcujou. Asi s tím půjdu ke Šmuclerovi do Tabu. :-)

:thumbup:

Autor:  baktra [ 10.01.2018, 13:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jack the Nipper

Factor6 píše:
Fandal píše:
Ono nejenom, že jsou konečně pryč ty přesaturované hrůzy, ale je ještě navíc pryč to naprosto příšerné blikající atributové peklo! Takže hry ze ZX konečně vypadají koukatelně. :mrblue:

F.


Zajímalo by mě, proč jinoosmibitistům tak hrozně vadí ty atributy? Já to vůbec nepovažuju za marginální problém. Naopak mi vadí hrubá a splácaná grafika barev u většiny starších her na Atari. Uvědomte si, že ZXS nebylo vyvinuto pro nějaké gamesení. Naopak to vaše slavné Atari jiné poslání téměř nemělo.


Původní poslání obout strojů (a vlastně i C64) bylo poněkud jiné (všestranný domácí počítač). Pak se ale ukázalo, že se doopravdy většinou používaly na hraní počítačových her. Samozřejmě vznikl i jiný software (kancelář, "multimédia", řízení, měření, komunikace). Ale řekl bych, že zejména ten kancelářský software byl dobře použitelný až na vyšších strojích (Atari ST, Amiga, IBM PC).

Stránka 12 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/