OldComp.cz

Komunitní diskuzní fórum pro fanoušky historických počítačů
Právě je 23 čer 2018, 18:55

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Gunfright
PříspěvekNapsal: 03 dub 2017, 18:56 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 18:23
Příspěvky: 1173
Bydliště: Vsetín
Has thanked: 219 times
Been thanked: 402 times
Kdo to ještě nezaregistroval, tak Mariuszw vytvořil konverzi další Ultimatovky ze ZX Spectra.
http://atariage.com/forums/topic/264005 ... gunfright/
Hrál jsem to jen zběžně, ale vypadá to na vydařenou konverzi. Fakt smekám klobouk před lidmi, kteří rozšiřují herní databázi 8-bitového Atari o takové klasiky.

_________________
ZX Spectrum, Amiga


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Gunfright
PříspěvekNapsal: 03 dub 2017, 20:22 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 18:27
Příspěvky: 974
Has thanked: 175 times
Been thanked: 115 times
Když řekne Solaris, že se mu něco na Atárku líbí, tak to musí být pecka.
Já už se opakuji po několikáté, že jednou určitě předělají i to Elite. :-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Gunfright
PříspěvekNapsal: 03 dub 2017, 20:50 
Offline
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 11 kvě 2013, 22:48
Příspěvky: 7050
Bydliště: Praha
Has thanked: 842 times
Been thanked: 816 times
To Elite se probíralo na X místech. Prostě je nutné se smířit s tím, že na Atari 8bit nikdy nebude.

_________________
Integrovat muslimy s Evropany je jako integrovat ovce s vlky.
Call me Mr.Hellwide!


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Gunfright
PříspěvekNapsal: 03 dub 2017, 21:16 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 18:27
Příspěvky: 974
Has thanked: 175 times
Been thanked: 115 times
Stejně budu dál doufat.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Gunfright
PříspěvekNapsal: 04 dub 2017, 09:29 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 18 kvě 2013, 13:56
Příspěvky: 702
Has thanked: 88 times
Been thanked: 164 times
Hele vy ataristi :-)

Doufám, že to někdo z vás přitáhne na Bytefest 2017, abych si mohl na reálném hardwaru odzkoušet, jestli je hra i pocitově stejná. Pár předělávek už jsem měl čest vyzkoušet a ne vždy to vyjde. Nicméně graficky pěkné.

Vytáhnout vlastní Atari z regálu mne to asi nedonutí. Na to mám moc jiných nedokončených věcí.

_________________
https://cygnus.speccy.cz ZX Spectrum 128k, Betadisk, DivIDE, ESXDOS


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Gunfright
PříspěvekNapsal: 04 dub 2017, 13:39 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 18:27
Příspěvky: 1094
Has thanked: 230 times
Been thanked: 212 times
Co jsem hrál Knight Lore, tak je to pěkně předělané (z BBC). Není to úplně stejné, jak na ZX ale hodně dobré.
Předělávka JetSet Willy 2007 se mi nelíbí (nejde vypnout hudba, nejde hrát na klávesnici).
Zato Manic Miner se mi na Atari hodně líbí, je to pěkné.
Jinak mi na Atari obecně vadí, že hry (ani tyto konverze) nejdou hrát klávesnicí. Hrát MM nebo Knight Lore joystickem mi prostě nějak nesedne.

Opravuji. Ten Gunfright klávesnicí hrát jde. Takže to jde, ne že ne.

_________________
Have you played ATARI today?
blog.factor6.cz | about.me | 8-bitstuff.com | soundcloud | bandcamp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Gunfright
PříspěvekNapsal: 04 dub 2017, 16:33 
Offline
Kecálek
Uživatelský avatar

Registrován: 16 kvě 2013, 16:05
Příspěvky: 238
Bydliště: České Budějovice
Has thanked: 94 times
Been thanked: 71 times
Problém u Atari s hraním na klávesnici je, že hardware neumí odchytávat více stisknutých kláves současně (s výjimkou Shift a konzolových kláves). Takže lze využít jen na omezeném počtu her.

_________________
Trying to master ANTIC, GTIA and POKEY since 1990.
Diamondz • h3x0r Deluxe • Mahjong XE • Marbled • Mashed Turtles • Mind Blast • Ocean Detox • Oilgame Deluxe • RGB • Rolltris • Speed Up! • Swapz • Thetris


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Gunfright
PříspěvekNapsal: 04 dub 2017, 17:44 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 20 úno 2017, 00:17
Příspěvky: 290
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times
K předělávkám ze ZX Spectra jsem skeptický:

• rychlost CPU
• jemnost rozlišení vs barevná hloubka


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Gunfright
PříspěvekNapsal: 04 dub 2017, 21:24 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 18:27
Příspěvky: 974
Has thanked: 175 times
Been thanked: 115 times
tommik píše:
K předělávkám ze ZX Spectra jsem skeptický:

• rychlost CPU
• jemnost rozlišení vs barevná hloubka


Když jsi skeptický,tak si nějaké předělávky prohlédni třeba na Youtube.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Gunfright
PříspěvekNapsal: 05 dub 2017, 07:20 
Offline
Kecka

Registrován: 14 říj 2014, 11:40
Příspěvky: 26
Has thanked: 0 time
Been thanked: 6 times
PG píše:
Problém u Atari s hraním na klávesnici je, že hardware neumí odchytávat více stisknutých kláves současně (s výjimkou Shift a konzolových kláves). Takže lze využít jen na omezeném počtu her.

No pouzit to jde IMHO vicemene u vsech her, jen bude muset byt kazdy z 8 smeru joysticku nastaven na jine klavese a nejde pouzit poze 4 smerove klavesy a jejich kombinaci... plus Shift jako fire.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Gunfright
PříspěvekNapsal: 05 dub 2017, 08:09 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 18:27
Příspěvky: 1094
Has thanked: 230 times
Been thanked: 212 times
MaPa píše:
PG píše:
Problém u Atari s hraním na klávesnici je, že hardware neumí odchytávat více stisknutých kláves současně (s výjimkou Shift a konzolových kláves). Takže lze využít jen na omezeném počtu her.

No pouzit to jde IMHO vicemene u vsech her, jen bude muset byt kazdy z 8 smeru joysticku nastaven na jine klavese a nejde pouzit poze 4 smerove klavesy a jejich kombinaci... plus Shift jako fire.


Treba u takoveho JSW 2007 by to krasne slo, tam se zaroven macka jen klavesa pro skok, to by mohl byt Shift.

_________________
Have you played ATARI today?
blog.factor6.cz | about.me | 8-bitstuff.com | soundcloud | bandcamp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Gunfright
PříspěvekNapsal: 05 dub 2017, 08:13 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 18:27
Příspěvky: 1094
Has thanked: 230 times
Been thanked: 212 times
tommik píše:
K předělávkám ze ZX Spectra jsem skeptický:

• rychlost CPU
• jemnost rozlišení vs barevná hloubka


Některé hry vyšly jak pro ZX, tak pro BBC Micro, třeba některé ultimatovky. Tam s konverzí na Atari není takový problém, protože má shodný CPU.
Jemnost rozlišení má Atari stejnou (320x192 u Atari vs 256x192 u ZX). Obarvení částí grafiky lze pomocí spritů, s přítomností rozšíření RAM se možnosti obarvení zvětšují (nevím jaká to je technika, ale bylo to třeba u Bomb Jacka, ale ten není v hiresu).

_________________
Have you played ATARI today?
blog.factor6.cz | about.me | 8-bitstuff.com | soundcloud | bandcamp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Gunfright
PříspěvekNapsal: 05 dub 2017, 08:27 
Offline
Pan Štábní
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 18:27
Příspěvky: 1094
Has thanked: 230 times
Been thanked: 212 times
Zahrál jsem si Manic Minera na Atari a je to bomba, naprosto přesné, jako na ZX z hlediska hraní. U barev je vidět, že jsou tam kompromisy, ale tak barevná hra a v hiresu na Atari, to je super.

_________________
Have you played ATARI today?
blog.factor6.cz | about.me | 8-bitstuff.com | soundcloud | bandcamp


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Gunfright
PříspěvekNapsal: 05 dub 2017, 10:35 
Offline
Radil
Uživatelský avatar

Registrován: 20 úno 2017, 00:17
Příspěvky: 290
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times
Factor6 píše:
Jemnost rozlišení má Atari stejnou (320x192 u Atari vs 256x192 u ZX). Obarvení částí grafiky lze pomocí spritů, s přítomností rozšíření RAM se možnosti obarvení zvětšují (nevím jaká to je technika, ale bylo to třeba u Bomb Jacka, ale ten není v hiresu).


Jemnost ano, ale barevná matice je... nikde. Ne nadarmo představovalo v roce 1982 Spectrum s ULA význačný příspěvek nejen domácímu hernímu bastlení "bez hranic".

Se sprajty bych tu moc neoperoval. Atari 800 jich má kritický nedostatek zejména pokud se bavíme o jemném rozlišení, na rozdíl od Commodore 64.

Rozšíření RAM... Tímhle směrem opravdu ne. To pak mohu vytáhnout ULA plus a bude to stejný kolovrátek o ničem. Doufám že Bomb Jack nepoužívá onen primitivní klam střídavého vypínaní a zapínaní grafiky za účelem navození dojmu, že je zobrazováno více, než je skutečnost, což jsem viděl na tom Space Harrier (opravdu ošklivá technika, za kterou by se mělo tělesně trestat na všech poatformách kde se o to někdo pokouší - vyjímku bych dal možná Atari 2600 při jeho základní konfiguraci 128 bytes RAM 4K ROM).


Pokud někdo převede graficky (barevně) a rychlostně 1:1 ze Spectra titul jako Savage od Probe, pak uznám, že se mýlím.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Gunfright
PříspěvekNapsal: 05 dub 2017, 11:07 
Offline
Profík
Uživatelský avatar

Registrován: 12 kvě 2013, 18:27
Příspěvky: 974
Has thanked: 175 times
Been thanked: 115 times
A proč tohle řešit? Přeci tady všichni vědí, že každý osmibit je jiný. To jsou tisíckrát omleté řeči.
Radši vzít do ruky joystick a něco si zahrát, než tady pořád řešit pixely,sprity,rozlišení atd. Kašlu na to.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz